avstemning
Spørsmål: Hva har du stemt?
Ap - 41 (25.6%)
Sv - 6 (3.8%)
Frp - 57 (35.6%)
Sp - 6 (3.8%)
Høyre - 25 (15.6%)
Krf - 2 (1.3%)
Rv - 7 (4.4%)
Kystpartiet - 3 (1.9%)
Har ikke stemt - 13 (8.1%)
Stemmer totalt: 150

Skrevet av Emne: Valg; hva har du stemt?  (Lest 31027 ganger)

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #60 : 15. september 2009, 00:52 »
i en tid med økonomisk nedgang,så er frp det siste vi trenger
det vi  trenger er en okonomisk forsvarlig politikk
derfor stemmer jeg ap
å kutte avgift på avgift er ikke veien å gå når en trenger mer penger til felleskassa
oljefondet er en trygghet som  bør brukes med omhu
hadde det vert opp til frp,så hadde oljefondet blitt brukt opp pånullkommaniks Sad


Tenk om FRP hadde vært i regjering fra 60-tallet frem til nå. Da kan jeg love deg at folk flest ikke ville sett mye til disse oljepengene i dag. Mesteparten ville trolig vært fordelt på noen få ekstremt formuende mennesker, og svært mye av rikdommen ville nok havnet i hendene på utenlandske oljeselskaper. Jeg synes vi skal være litt takknemlige for at vi faktisk har klart å bygge opp et så velfungerende samfunn, samtidig som vi har masse penger på bok. Det er ingen automatikk i at dette skulle skje, selv med våre ressurser. Gjennom en god, ansvarlig politikk over tid, har velstanden kommet til fordel for store deler av befolkningen, og ikke bare noen få. Kanskje er dette lite "spennende", men det er veldig viktig.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #61 : 15. september 2009, 01:06 »
Tenk om FRP hadde vært i regjering fra 60-tallet frem til nå. Da kan jeg love deg at folk flest ikke ville sett mye til disse oljepengene i dag. Mesteparten ville trolig vært fordelt på noen få ekstremt formuende mennesker, og svært mye av rikdommen ville nok havnet i hendene på utenlandske oljeselskaper. Jeg synes vi skal være litt takknemlige for at vi faktisk har klart å bygge opp et så velfungerende samfunn, samtidig som vi har masse penger på bok. Det er ingen automatikk i at dette skulle skje, selv med våre ressurser. Gjennom en god, ansvarlig politikk over tid, har velstanden kommet til fordel for store deler av befolkningen, og ikke bare noen få. Kanskje er dette lite "spennende", men det er veldig viktig.
heldigvis så klarer folkflest å være såpass fornuftige at dem ikke biter på agnet til siv
hadde frp kommet skikkelig til makta da partiet ble startet på 70tallet,så hadde norge vert like fattig som island,og stått å trygla om eumedlemsskapl
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #62 : 15. september 2009, 01:15 »
Fikk DESVERRE ikke stemt i dag pga. sov for lenge, og hadde selvfølgelig sen vakt på jobb, men hadde i såfall stemt FRP hvis det har noe si. Godt å se på meningsmålingene her at mange har gjort det "samme"... Smiley Håper de kommer til makten for en gangs skyld. Er innteresert i å se hva de kan få til, først og fremst rengjøre Norge for mye skiiiiiiiit. Yeah you know the deal...
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Tannfeen

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #63 : 15. september 2009, 08:18 »
Fikk DESVERRE ikke stemt i dag pga. sov for lenge, og hadde selvfølgelig sen vakt på jobb, men hadde i såfall stemt FRP hvis det har noe si. Godt å se på meningsmålingene her at mange har gjort det "samme"... Smiley Håper de kommer til makten for en gangs skyld. Er innteresert i å se hva de kan få til, først og fremst rengjøre Norge for mye skiiiiiiiit. Yeah you know the deal...

Sov for lenge?!


Stemmelokalene stenger jo klokka 8 eller 9, på kvelden?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #64 : 15. september 2009, 09:17 »
Tenk om FRP hadde vært i regjering fra 60-tallet frem til nå. Da kan jeg love deg at folk flest ikke ville sett mye til disse oljepengene i dag.

Du er ikke istand til å love noe som helst. Mulig du har rett, og mulig du tar feil.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #65 : 15. september 2009, 11:28 »
Begriper ikke at folk vil gjenvelge regjeringa vi har hatt, altså. Helt fantastisk..
Er så enig. det er faen meg ubegripelig.. og jeg er så drittlei av å intressere meg!

Kan dere utdype hva som irriterer dere så forferdelig? Synes det er veldig mange som "irriterer" seg uten å egentlig ha noen som helst innsikt i hva fakta er?
Er dere selvstendig næringsdrivende som sliter eller noe og synes dere er så verdifulle at dere burde ha lavere skatt enn andre?
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #66 : 15. september 2009, 11:28 »
Stemte Høyre, og er glad for at de gjorde et brakvalg, tross svært ugunstige samarbeidsforhold på borgerlig side. Aller helst ville jeg ha hatt en koalisjonsregjering mellom venstrefløyen i Høyre, høyrefløyen i AP, og Venstre. Så kunne populistpartiene (FrP og SV), bøndene, kommunistene og de kristne sitte i opposisjon og sutre.

KingLeonidas

  • Gjest
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #67 : 15. september 2009, 12:18 »
Deg om det. Av og til er det bedre å holde kjeft enn å åpne munnen og avsløre hvor dum du er. Dersom du ikke vet hvilke positive saker FrP står for så har du ikke satt deg inn i deres politikk, eventuelt så er du bare trangsynt og en idiot Smiley

Hehe, sylskarp argumentasjon her ja Wink
Jeg vet hva FrP står for og  jeg liker ikke politikken deres.
Siden du er slik en oppgående FrP-tilhenger får du greie ut om alle FrPs postivte saker og si hvorfor du stemte FrP da vettu Wink

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #68 : 15. september 2009, 12:28 »
Noe som hadde vært gøy er å få høre hvorfor høyrefolk og Frp'ere mener AP er forferdelig og hvilke positive sider henholdsvis høyre eller frp ville hatt i regjering! Smiley Lag gjerne en oversiktelig liste!!
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #69 : 15. september 2009, 12:52 »
Noe som hadde vært gøy er å få høre hvorfor høyrefolk og Frp'ere mener AP er forferdelig og hvilke positive sider henholdsvis høyre eller frp ville hatt i regjering! Smiley Lag gjerne en oversiktelig liste!!

Jeg mener ikke at AP i seg selv er forferdelig. Deres allierte i SV, derimot, er etter min mening noen virkelighetsfjerne åndsinger, og minst like populistiske og tabloidistiske som FrP. Den delen av AP som ikke er fobisk privatiseringsfiendtlig og bakstreversk, har jeg fint lite imot.

Hva Høyre angår, føler jeg at de er det mest fornuftige alternativet når det skal legges til rette for en levedyktig økonomi etter oljealderens slutt.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #70 : 15. september 2009, 12:53 »
Noe som hadde vært gøy er å gå gjennom lista med lovnader regjeringen kom med for 4 år siden, og så få en hundrings for hver sak de ikke har klart å oppfylle.

Stoltenberg og Kristin Halvorsen og latterlige løfter om å fylle bassenger og bygge barnehager til alle. Ikke klarte de det, ikke gjorde Kristin det hun sa hun skulle gjøre hvis hun ikke klarte det, og mange av de ekstra barnehagene som ble bygget ble gjort så raskt og billig at flere av de faktisk raste sammen eller ikke ble godkjent engang.

Har ikke veldig mye imot AP egentlig, ett stabilt, dog veldig feigt parti, men samarbeidspartnerne de slår seg sammen med.....å ha en SVer som finansminister sier vel seg selv er helt på snørra.

Stemte FRP. Ikke fordi jeg er enig i alt de sier, og mye av poltikken blir direkte naiv, men de viktigste sakene for meg er å få innført en veldig  mye strengere asyl og flyktningspolitikk da disse direkte står for så mye vold og kriminalitet at ivertfall Oslo by ville vært en tryggere by uten.

Jeg er drittlei av å lese om overfallsvoldtekter, knivstikkinger, åpenlys narkotikahandel og all annen dritt som pakket fører med seg. Kall meg gjerne rasist og hva det måtte være, gir faen i hva andre mener om det uansett - på ett eller annet tidspunkt kommer vi til å få tilstander ala Paris i gatene våre ( man så ett eksempel ved demonstrantene i sommer ) og da tror jeg mange SVere, Venstre folk og resten av det norske mølet som stemmer på mennesker som mener at innvandrere bør nærmest flyte fritt inn over grensene kommer til å komme grinende, løpende andre veien, livredde for det de selv har vært med på å skape; en kulturkollisjon som blomstrer ut med full kraft, og hvor det ikke lenger er noen som helst mulighet for å snu i tide.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #71 : 15. september 2009, 13:12 »
Hehe, sylskarp argumentasjon her ja Wink
Jeg vet hva FrP står for og  jeg liker ikke politikken deres.
Siden du er slik en oppgående FrP-tilhenger får du greie ut om alle FrPs postivte saker og si hvorfor du stemte FrP da vettu Wink
Jeg stemte ikke FrP. Og jeg er heller ikke en Frp-tilhenger. Jeg har heller ikke noe behov for å opplyse deg, det får du stå for selv. Problemet med politikk er at altfor mange tror de vet hva de forskjellige partiene står for, men egentlig så er dette bare meninger de ilegger partiene fordi de andre partiene sier at "this and that" er dårlig med det og det partiet. Problemet er at svært få er opplyste nok til å ta et fornuftig valg.

Forøvrig ganske morsomt med alle som VET at FrP hadde kjørt Norge i grøfta om de kom i regjeringen. Og hva er egentlig et populistisk parti? Hvis FrP hadde komt til makta så tror jeg de hadde gitt blanke faen i lavere alkoholavgifter, alkohol på bensinstasjoner på søndager og slike fillesaker. Men asylpolitikken hadde de nok definitivt gjort noe med.

Virker som en del, i alle fall de av de ungdommene jeg har diskutert politikk med, tror at hvis FrP kommer til makten så kommer vi iløpet av en fireårsperiode til å få et land som er prikk likt USA. Er det virkelig noen som tror at FrP hadde greid å gjøre et kommunistisk land som Norge om til et kapitalisk land som USA iløpet av fire år?

Jeg er ikke en FrP "tilhenger" som en annen slags fanboy, men jeg mener at partiet må få en sjangse før man begynner å kritisere hvordan de ville ha styrt landet, for det er det ingen som kan si før de faktisk har styrt landet vårt.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #72 : 15. september 2009, 15:06 »
Noe som hadde vært gøy er å gå gjennom lista med lovnader regjeringen kom med for 4 år siden, og så få en hundrings for hver sak de ikke har klart å oppfylle.

Stoltenberg og Kristin Halvorsen og latterlige løfter om å fylle bassenger og bygge barnehager til alle. Ikke klarte de det, ikke gjorde Kristin det hun sa hun skulle gjøre hvis hun ikke klarte det, og mange av de ekstra barnehagene som ble bygget ble gjort så raskt og billig at flere av de faktisk raste sammen eller ikke ble godkjent engang.

Har ikke veldig mye imot AP egentlig, ett stabilt, dog veldig feigt parti, men samarbeidspartnerne de slår seg sammen med.....å ha en SVer som finansminister sier vel seg selv er helt på snørra.

Stemte FRP. Ikke fordi jeg er enig i alt de sier, og mye av poltikken blir direkte naiv, men de viktigste sakene for meg er å få innført en veldig  mye strengere asyl og flyktningspolitikk da disse direkte står for så mye vold og kriminalitet at ivertfall Oslo by ville vært en tryggere by uten.

Jeg er drittlei av å lese om overfallsvoldtekter, knivstikkinger, åpenlys narkotikahandel og all annen dritt som pakket fører med seg. Kall meg gjerne rasist og hva det måtte være, gir faen i hva andre mener om det uansett - på ett eller annet tidspunkt kommer vi til å få tilstander ala Paris i gatene våre ( man så ett eksempel ved demonstrantene i sommer ) og da tror jeg mange SVere, Venstre folk og resten av det norske mølet som stemmer på mennesker som mener at innvandrere bør nærmest flyte fritt inn over grensene kommer til å komme grinende, løpende andre veien, livredde for det de selv har vært med på å skape; en kulturkollisjon som blomstrer ut med full kraft, og hvor det ikke lenger er noen som helst mulighet for å snu i tide.

Jeg ser du henger deg veldig opp i spesifikke valgløfter. Men hva med de generelle trekkene? De rødgrønne har gitt mye mer penger til kommunene, til skole, til politi og til helse og omsorg for å nevne noe. F.eks er nå lærebøker i vgs gratis og man skal få gratis frukt og grønt. Er ikke dette positivt? At det blir noen bommerter er ikke vits i å bli hysterisk over og føle at man må skifte parti og kjefte og smelle fordi det er så "sykt" (mener ikke deg her, men enkelte virker å hisse seg forferdelig opp over at det f.eks finnes en svømmehall i landet uten vann).

Når det gjelder kriminalitet så kan man ikke knipse med fingrene og vips få en politimann. Det må bygges skoler, bevilges penger og de må utdannes. Storberget har gjort mer enn noe før han i denne 4 års perioden. her fra en artikkel i aftenposten:

Tidenes største opptak til Politihøgskolen, og 460 nye sivile stillinger.
DNA-reformen gjennomført og finansiert.
Styrket politiet med 1,1 milliarder kroner. Ny arbeidstidsavtale til 335 millioner kroner.
Soningskøen redusert fra 2700 til nesten null. 398 nye fengselsplasser opprettet. Halden fengsel ferdig neste år.
Utdanningstilbud i alle fengsler, bibliotek i 24 fengsler.
Soning med elektronisk kontroll, mer bruk av samfunnsstraff, promilleprogram, landsdekkende rusmestringsenheter.
Økt opptak ved fengselsutdanningen, utdanner 820 nye fengselsbetjenter
Økt bevilgningene til fengslene med 1,5 milliarder.
Etablert landsdekkende barnehus i storbyene for å styrke hjelpearbeidet for barn utsatt for overgrep.
Finansiert nytt nødnett
Doblet maksimumsbeløpet for voldsoffererstatning, fra 20 til 40G.
Døgnkontinuerlig tilstedevakt ved alle redningshelikopterbasene. Ny helikopterbase i Florø.
Opprettet/inngått avtaler om 276 politiråd i 309 kommuner
Ny straffelov med skjerpet straff for drap, grov vold, voldtekt og overgrep mot barn.
Norsk tilslutning til Prüm-avtalen
Ny lov for å beskytte barn mot seksuelle overgrep på internett, såkalt «grooming».
Egne team i politidistriktene mot familievold, flere familievoldskoordinatorer, styrket rettshjelpstilbud til overgrepsofre, gratis støttetelefon til voldtektsofre
Ny handlingsplan mot vold i nære relasjoner
Nå lover Knut Storberget 2.200 nye politistillinger.

Dette sier lederen i Politiets Fellesforbund, Arne Johannessen om Storberget:
Han har levert mer i denne perioden enn jeg har opplevd at noe annen justisminister har gjort. Rekordopptak på Politihøgskolen, en DNA-reform som det også fulgte penger med, utstyr, nye våpen og ikke minst nye fengselsplasser som nesten har fjernet soningskøen. Også nødnettet fikk penger først når Storberget kom, sier Johannessen.

Når det gjelder asylsøker tar Arbeiderpartiet til ordet for å stramme inn mot de som ikke har krav:

- Det er nødvendig å iverksette tiltak for å begrense antallet asylsøkere som ikke har behov for beskyttelse, sier statsminister Jens Stoltenberg.

Norge har, ved siden av Nederland, hatt den største økningen av asylankomster i Europa i 2008. Hittil i år er det kommet mer enn dobbelt så mange asylsøkere som på samme tid i fjor. 60 % av søkerne får avslag. Mens det i 2007 kom 6 500 asylsøkere, ligger vi nå an til å få om lag 15 000 asylsøkere i år. Bakgrunnen for dette er utviklingen i asylsøkernes hjemland. Men også hvordan norsk asylpolitikk oppfattes utad, spesielt i forhold til sammenlignbare land som Sverige, synes å ha stor betydning for å forklare fordelingen av asylsøkere mellom ulike europeiske land.

Regjeringen vil verne om retten til asyl for mennesker på flukt, og at de som får beskyttelse i Norge raskt blir integrert og en del av det norske samfunnet.  - Derfor er det påkrevet med tiltak for å redusere ytterligere ankomster av asylsøkere til Norge som ikke oppfyller vilkårene for beskyttelse, sier arbeids- og inkluderingsminister Dag Terje Andersen.

Før sommeren annonserte regjeringen flere tiltak for å redusere asylankomstene, blant annet skjerping av underholdskravet og større bruk av Dublin II-forordningen. Denne forordningen fastsetter at det er den staten hvor man først har søkt asyl, som er ansvarlig for å realitetsbehandle saken, med mindre asylsøkeren har familie med lovlig opphold i andre land. Regjeringen fremmer nå ytterligere tiltak for å redusere ankomstene:
Praksis når det gjelder opphold på humanitært grunnlag skal baseres på en individuell behandling av den enkelte sak, og ikke en gruppevurdering i forhold til det enkelte landområdet.
Manglende tilknytning til et geografisk område i saker som omhandler internflukt, skal ikke være tilstrekkelig alene for å få opphold på humanitært grunnlag. Det må foreligge andre sterke menneskelige hensyn for at oppholdstillatelse kan gis.

Norsk flyktning- og asylpolitikk fastsettes av norske myndigheter. Både i dag og fremover skal norsk praksis i hovedtrekk samsvare med praksis i andre sammenlignbare land.

Praksis etter Dublin II-reglene tilpasses praksis i andre land, slik at det ikke gjøres generelle unntak fra hovedprinsippet i Dublin II-reglene med mindre det foreligger særlige grunner. Det vil gjøres en individuell vurdering når det gjelder returer til Hellas og returer av enslige mindreårige asylsøkere.
 
Det innføres et vilkår om at referansepersoner som har opphold på humanitært grunnlag, må ha fire års utdanning eller arbeidserfaring i Norge for at det skal kunne innvilges familiegjenforening eller -etablering. Det samme vil gjelde for personer som har flyktningstatus, men bare ved familieetablering. Vilkåret vil ikke gjelde for personer som har fått tillatelse som arbeidsinnvandrere eller etter regelverket for EØS-borgere. Det kan gjøres unntak fra vilkåret dersom særlige grunner taler for det.
Det kan etter en individuell vurdering gis begrensede tillatelser uten rett til fornyelse, for enslige mindreårige søkere over 16 år som i dag får oppholdstillatelse kun fordi norske myndigheter ikke finner omsorgspersoner.
 
Etablering av praksis i strid med UNHCRs anbefalinger om beskyttelse skal som hovedregel prøves i stornemnd med mindre praksis følger av instruks fra AID til UDI.
 
UD har ansvaret for å fremforhandle og inngå en tilbaketakelsesavtale med Irak. Arbeidet forseres. Forutsetningene for å inngå en slik avtale, herunder de budsjettmessige konsekvenser utredes.
 
Regjeringen vil intensivere arbeidet med å få på plass tilbaketakelsesavtaler med viktige opprinnelsesland, for personer uten lovlig opphold i Norge.
 
Det utredes nærmere et forslag om eget hurtig saksbehandlingsløp i de tilfellene der asylsøkeren ikke bidrar til å avklare sin identitet.
 
Det skal tas fingeravtrykk av alle søkere som ikke kan dokumentere sin identitet, eller som må antas å oppgi falsk identitet.
 
Forslag til forskrift som begrenser nemndmøtebehandlingen i UNE til de vesentlige tvilsspørsmålene i en sak, sendes på høring.
 
Det etableres et hurtigløp som skal gi fullført saksbehandling og vedtaksfatting for enkelte grupper hvor det erfaringsvis er høy andel avslag. Det forutsettes at alle berørte etater som er nødvendige for å få til hurtigløpet, inngår i samarbeidet.

De vil nå også gå hardere inn for å ta de som bedriver kriminalitet:
I går gikk Oslo-toppene Jan Bøhler og Rune Gerhardsen (Ap) hardt ut i Dagbladet og varslet at asylsøkere som blir tatt for alvorlig kriminalitet i Norge, skal holdes innelåst til de kan sendes ut.

Nå sier statssekretær Libe Rieber-Mohn i Arbeids- og inkluderingsdepartementet at Jens Stoltenberg og regjeringa stiller seg bak linja de to lokalpolitikerne presenterer.

Jeg stemte ikke FrP. Og jeg er heller ikke en Frp-tilhenger. Jeg har heller ikke noe behov for å opplyse deg, det får du stå for selv. Problemet med politikk er at altfor mange tror de vet hva de forskjellige partiene står for, men egentlig så er dette bare meninger de ilegger partiene fordi de andre partiene sier at "this and that" er dårlig med det og det partiet. Problemet er at svært få er opplyste nok til å ta et fornuftig valg.

Forøvrig ganske morsomt med alle som VET at FrP hadde kjørt Norge i grøfta om de kom i regjeringen. Og hva er egentlig et populistisk parti? Hvis FrP hadde komt til makta så tror jeg de hadde gitt blanke faen i lavere alkoholavgifter, alkohol på bensinstasjoner på søndager og slike fillesaker. Men asylpolitikken hadde de nok definitivt gjort noe med.

Virker som en del, i alle fall de av de ungdommene jeg har diskutert politikk med, tror at hvis FrP kommer til makten så kommer vi iløpet av en fireårsperiode til å få et land som er prikk likt USA. Er det virkelig noen som tror at FrP hadde greid å gjøre et kommunistisk land som Norge om til et kapitalisk land som USA iløpet av fire år?

Jeg er ikke en FrP "tilhenger" som en annen slags fanboy, men jeg mener at partiet må få en sjangse før man begynner å kritisere hvordan de ville ha styrt landet, for det er det ingen som kan si før de faktisk har styrt landet vårt.

Hvorfor skal vi som har omtrent verdens beste land å bo i, omtrent høyest BNP per innbygger OG blandt de fremste på FRITID, blandt verdens laveste arbeidsledighet, se til USA og markedsløsninger slik Frp gjør for å løse "problemer" som de jo er langt dårligere enn oss på?

Hvordan kan folk unngå å se at privatisering i praksis veldig ofte fører til mer lettvinthet og bedre tilbud for de rike og spesielt ressurs-sterke samtidig som de gjør det offentlige alternative dårligere? Hvilke land kan man dra frem som vellykkede eksempler hvor markedsløsninger har gjort det bedre for, som frp sier, FOLK FLEST?

Selve drivkraften bak markedslønsinger er jo profitt, penger til eierne, som jo er greit for seg selv, men hvorfor er dette bra for områder hvor drivkraften bør være mest mulig omsorg, mest mulig læring, mest mulig grundig hjelp fra legen osv?

Frp mener f.eks at vi skal ha private legeordninger/sykehus der det offentlige skal betale. At en "sum" skal følge personer uansett om de velger privat eller offentlig alternativ. hvordan tror du dette vil utspille seg i virkeligheten?
Jeg tror de private vil trekke til seg de mest kvalifiserte ansatte med lønn og andre goder det offentlige ikke kan mathce. Dermed vil kvaliteten på det offentlige bli dårligere. Det er heller ikke sikkert at den samme summen strekker like langt i det offentlige og private. Om det private setter dyrere priser vil det enten bli dyrere for det offentlige som jo skal betale for dette, eller så vil man kanskje sette et pristak på diverse "inngrep". Hvis man som privat vil tjene penger og har ett pristak vil man prøve å gjør minst mulig for mest mulig penger, man skal jo tross alt TJENE penger!! For i et privat iniativ vil det å tjene penger være hovedfokus. Kanskje ved å ta lettvinte løsninger?

Kan ikke forstå hvorfor man ønsker noe slikt fremfor å heller prøve å styrke den offentlige helsetjenesten vi alt har, gjør den bedre og korte køene!

I Norge har vi en fin kombinasjon av offentlige og privat, det er ikke nødvendig å dra det lengre mot markedsløsninger.

Frp vil føre til mer kriminalitet:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/partiene/fremskrittspartiet/article3230270.ece
Aftenposten har forelagt sentrale deler av Frps kriminalpolitikk til uavhengige forskere og fagfolk på de ulike områdene.

Dommen er entydig:

Frp-politikk på jusfeltet vil føre til mer kriminalitet og vold, flere drepte i trafikken, flere henleggelser, lange soningskøer og en massiv økning i utgiftene for å ta imot en større «fangebefolkning» eller bygging av lukkede fengsler.

Forsker Eirik Hammersvik på Institutt for rettssosiologi, Universitetet i Oslo, er klar:

–Frps politikk vil føre til mer kriminalitet gjennom økt tilbakefall, overfylte fengsler og lange soningskøer, sier Hammersvik.

Professor på Politihøgskolen, Paul Larsson, sier det slik:

–Den svekkelsen av kontrollapparatene (Kredittilsynet, Tolletaten, Skatteetaten, red.anm.) som partiet ønsker å gjennomføre, vil klart føre til problemer for Økokrim som vil måtte henlegge flere straffsaker. Etterforskningen av økonomisk og organisert kriminalitet vil også lide.

Se artikkellinken over for en full gjennomgang!

FRP er grenser til det rasistiske:

Frps innvandringspolitiske talsmann, Per-Willy Amundsen, mener mottakene i Afrika må til for å møte den rekordhøye tilstrømningen av asylsøkere til Norge.

Alle asylsøkere skal ved ankomst til Norge flys til mottakene i Afrika. Amundsen sier til VG at han kan se for seg unntak, men at ordningen i utgangspunktet skal gjelde alle.

– Vi mener Utenriksdepartementet bør ta kontakt med myndigheter i afrikanske land som i dag mottar norsk bistand, med tanke på å komme fram til en avtale om å opprette asylmottak i disse landene, sier Amundsen.

Han nevner land som mottar direkte budsjettstøtte fra Norge, blant annet Uganda og Tanzania.

– Tanzania egner spesielt godt fordi det mottar mye i direkte støtte, rett inn i statsbudsjettet. Samtidig er det et relativt stabilt land, mener Amundsen

Hvis man ikke ser at å utnytte fattige land, som sliter med alt mulig, fordi vi gir dem bistand er direkte motbydelig og galt så har man et alvorlig problem. Dette er bare en av masse forskjellige på-kanten utspill man kan finne ved å google litt.

FRP vil tvinge folk til å skrive nynorsk om du bor i en "nynorsk" kommune.
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/valg/valg_2009/1.6753440

FrP vil selge seg ut av store norske selskaper av en eller annen grunn:
Fra deres 101 løfter for valget 2009.
- Gjennomføre nedsalg til 34 prosent eierandel i Yara International ASA, Kongsberg Gruppen ASA, Norsk Hydro ASA, StatoilHydro ASA og Telenor ASA.

FRP vil ha redusere flyktingstrømmen til 1000 invandrere, selv om de konvensjonen de selv har stemt for tilsammen har tilatt 1902 av de 2583 som har fått asyl.
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/valg/valg_2009/1.6738436

De vil forøvrig også sperre alle sammen inne i lukkede asylmottak selv om man må ha gjort noe ulovlig for å bli sperret inne i dette landet. De skiller ikke på de som kan identifisere seg og ikke ol.

FRP er IKKE for FOLK FLEST når det gjelder "mannen/kvinnen i gata" som er arbeider!
Her er hvordan de stilte seg til en liste av LO's 30 krav som er for å gjøre det bedre for landets arbeidere:
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/valg/valg_2009/1.6730834
Frp svarer nei til:
forbedre villkår for dagpengemottakere,
lovfeste rett til heltid,
utvide ungdomsgarantien til 25 år,
garantere statlig bit av tarifffestet AFP,
nei til å jobbe for 60-70 prosent pensjon av lønn i pensjon i privat sektor,
å beholde dagens sykelønnsordning uendret
ikke forskjellsbehandle folk økonomisk pga sykefravær
til å jobbe mot konkurranseutsetting, anbud og privatisering av off velferdstjenester
til økt beskyttelse av arbeidsfolk ved bruk av anbud
å styrke husbankens rolle for sosial boligbygging
større økonomisk likestilling for far i foreldrepermisjon
utvidelse av permisjonen med krav om økt likestilling
lovfeste toukers fødsels- og adopsjonspermisjon
til økt arbeidsvern i skipsfarten
nei til økt innsyn for tililtsvalgte ved krav om allmenngjøring av lønn
nei til økt solidaransvar for bedrifter som har underleverandører
nei til bedre arbeidstakervern i arbeidsmiljøloven
nei til å utsette EUs postdirektiv eller utrede konsekvensene av det
nei til å forsvare landsdekkende tariffavtaler
nei til å forsvare sentral lønnsdannelse
nei til å gå mot begrensninger i streikeretten
nei til å støtte skattelette for fagorganiserte
nei til å begrense midlertidige jobber
nei til å styrke arbeidstakernes vern mot ulempe og overtid
nei til å utvide ordningen med regionale verneombud
nei til å lovfeste retten til bedriftshelsetjeneste
nei til kompetansetillitsvalgte
nei til lovfestede opplæringsplasser og lærlingeplasser
nei til å styrke offentlig enhetsskole
til å bruke det statlige eierskapet aktivt i næringspolitikken

Frp sier ja til:
til å forsterke IA-avtalen
til nasjonal minstestandard for sosialhjelp
til økt bruk av gass,
ja til ny fornybar energi og at norge forblir en energistormakt
ja til bedre veier
ja til mer kollektivtrafikk

Frp sier tja til :
å behandle syke og friske likt økonomisk, men mest nei
til nytt lovforslag om franchisevirksomhet
til å regne muskel- og skjelettplager som erstatningspliktig yrkesskade /kvinnedominerte lidelser
til å finansiere videreutdanning for voksne
til at regionale verneombud styrkes

FRP OG RIKINGER
Frp ble stiftet på slagordet om sterk nedsettelse av skatter og avgifter. Det har aldri vært partiet for den vanlige lønnsmottaker. Frp har vært et parti for de rike, for folk som ikke vil betale skatt til fellesskapet. Når Frp tidligere ikke har fått innpass hos rikfolket, skyldes det at Høyre sperret veien.
http://www.dagsavisen.no/meninger/article421324.ece

Rikinger drysser penger over FRP.
Bak en pengegave på omtrent tilsammen syv millioner blant andre står Christen Sveaas, Stein Erik Hagen, Øystein Stray Spetalen, Sverre Hanssen, Herbjørn Hansson og Leif O. Høegh.
- De 100 rikeste menneskene i Norge vil få opp mot fem millioner kroner hver i skattelette hvis man fjerner formuesskatten.
Fellesskapet vil få 12 milliarder mindre til sykehus, veier og skole. Det er et uttrykk for at Frp står for politikk der de som har mest fra før, skal få mye mer mener Soltenberg.
http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1718579.ece

Fagforbund og de som jobber for arbeiderrettigheter gir penger til de røde, mens Rikinger og rederne gir penger til den blå siden. Hvorfor det mon tro?
I 2007 ga Norges rederiforbund pengegaver på 300.000 til Høyre og Frp, mens Oslo rederiforbund ga 100.000 kroner til Frp.

Tallene fra 2007-valget viser at Ap fikk fem millioner kroner i støtte fra LO, som ikke støttet noen andre partier. I år har LO varslet at også SV skal få økonomisk støtte, men ikke Sp.

Mens rederne sponser høyresiden, får Ap og SV sin hovedfinansiering av ulike fagforeninger. For to år siden ga Fagforbundet tre millioner kroner til Ap, 800.000 kroner til SV, og 500.000 kroner til Sp.
http://www.ba.no/nyheter/irix/article4402349.ece




Dette var det jeg orket i denne omgang Tongue Poenget er at høyresiden er gunstig for deg som er rik og ikke bryr deg om fellesskapsløsninger, om arbeidsfolks rettigheter, som vil ha mer til deg selv mens andre går duken.
De rødgrønne derimot kjemper for arbeidsfolks rettigheter, for gode løsninger for alle her i landet (rikingene er vel ikke helt fornøyde), for at dette landet skal være et land hvor vi tar vare på hverandre!!

Takk og pris for at vi vant 4 nye år!!  biggrin
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #73 : 15. september 2009, 15:09 »
ka faen hanki-c?
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #74 : 15. september 2009, 15:20 »
Mesteparten av det som står der er jo bare prat prat prat.


Når det gjelder asylsøker tar Arbeiderpartiet til ordet for å stramme inn mot de som ikke har krav:

- Det er nødvendig å iverksette tiltak for å begrense antallet asylsøkere som ikke har behov for beskyttelse, sier statsminister Jens Stoltenberg.

Norge har, ved siden av Nederland, hatt den største økningen av asylankomster i Europa i 2008. Hittil i år er det kommet mer enn dobbelt så mange asylsøkere som på samme tid i fjor. 60 % av søkerne får avslag. Mens det i 2007 kom 6 500 asylsøkere, ligger vi nå an til å få om lag 15 000 asylsøkere i år. Bakgrunnen for dette er utviklingen i asylsøkernes hjemland. Men også hvordan norsk asylpolitikk oppfattes utad, spesielt i forhold til sammenlignbare land som Sverige, synes å ha stor betydning for å forklare fordelingen av asylsøkere mellom ulike europeiske land.

bla bla bla. Det holder ikke å si at man må få igang ett tiltak. Jens er uansett så opptatt av stemmene han får fra innvandrere at han ikke kommer til å gjøre noe særlig konkret ift dette uansett.

Resten som står der er møl fra ende til annen, og vinklet inn fra AP synspunkter hele veien.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!