avstemning
Spørsmål: Hva har du stemt?
Ap - 41 (25.6%)
Sv - 6 (3.8%)
Frp - 57 (35.6%)
Sp - 6 (3.8%)
Høyre - 25 (15.6%)
Krf - 2 (1.3%)
Rv - 7 (4.4%)
Kystpartiet - 3 (1.9%)
Har ikke stemt - 13 (8.1%)
Stemmer totalt: 150

Skrevet av Emne: Valg; hva har du stemt?  (Lest 31039 ganger)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #105 : 16. september 2009, 11:11 »
Var det noe du trengte forklart i den artikkelen siden du skriver "Hmmmm". ? Tongue Er det bare jeg som trodde det var allmennkunnskap?

Synes du det er demokratisk at nesten 50 000 stemmeberettigede marginaliseres ved opptellingen?

KingLeonidas

  • Gjest
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #106 : 16. september 2009, 11:15 »
Hvilken fattigdom sikter du til? Noen ganske få i landet vårt er helt jævli fattige ja. Men folk må også begynne å ta litt ansvar selv, vi lever ikke i kardemomme by. De fleste som har lite  penger er direkte ansvarlige for det selv.

FrP brukte store deler av debattene før valget på å klage på den rødgrønne-regjeringen fordi antallet fattige i landet har økt i løpet av 4-årsperioden (ca 12 000 flere fattige i landet).  Vanskelig å si hva regjeringen kan gjøre med dette problemet, da folk som er fattige som regel kan gjøre noe med det selv. Norge er vell en av landene i verden der det er enklest å skaffe seg jobb og alle som er arbeidsløse har mulighet til å få trygd.

Jeg vet egentlig ikke hvorfor noen klager over at de er så fattige og hva som defineres som en ”fattig” person i Norge.  De eneste som kan være skikkelig fattige er vell narkomane som selger alt de eier for å få nok penger til heroin eller alenemødre med ti barn, men også de har jo mulighet til å få trygd. De fattige i Norge er jo nesten rike i forhold til fattige i u-land (og de fattige i USA) og heldigvis trenger ingen norske statsborgere å spise rett fra søppeldynga eller å bo i pappeske under ei bru.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #107 : 16. september 2009, 11:57 »
Enig. Selv om systemet ikke er perfekt, skal det mye til for å ikke ha tak over hodet og mat på bordet i Norge - folk må slutte å syte så jævlig. 25 åringer uten utdannelse som allerede har vært så smarte at de har skaffet seg både ett og to barn og kjøpt en leilighet de egentlig ikke har råd til kan skylde seg sjæl.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #108 : 16. september 2009, 12:18 »
Nå er det viktigste uansett å fokusere på baseøvelser og få i seg nok proteiner per dag for bra fremgang.

Idag bruker jeg de RØDE sokkene, og GRØNN lue.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #109 : 16. september 2009, 12:20 »
Enig med siste taler. Jeg hadde noe treg avføring i dag tidlig.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #110 : 16. september 2009, 15:16 »
Synes du det er demokratisk at nesten 50 000 stemmeberettigede marginaliseres ved opptellingen?
Nå er det vel en grunnleggende demokratitanke å beskytte og sørge for at minoriteter høres? Sånn at ikke "tankesettet" til folk i storbyer blir alt som har noe å si.
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #111 : 16. september 2009, 15:21 »
Nå er det vel en grunnleggende demokratitanke å beskytte og sørge for at minoriteter høres? Sånn at ikke "tankesettet" til folk i storbyer blir alt som har noe å si.
Hvorfor?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #112 : 16. september 2009, 15:31 »
Enig. Selv om systemet ikke er perfekt, skal det mye til for å ikke ha tak over hodet og mat på bordet i Norge - folk må slutte å syte så jævlig. 25 åringer uten utdannelse som allerede har vært så smarte at de har skaffet seg både ett og to barn og kjøpt en leilighet de egentlig ikke har råd til kan skylde seg sjæl.

enig der.

uansett tjener man ikke dårlig i norge med en vanlig jobb uten utdanning. er jo flere utdannede jobber der man tjener dårligere enn f.eks stå i butikk. (time per time)

F.eks Kokk.. (spørs hvor man jobber men)
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #113 : 16. september 2009, 16:24 »
En same sin stemme teller 100 ganger mer enn min, joda, DEMOKRATI!

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #114 : 16. september 2009, 16:28 »
Nå er det vel en grunnleggende demokratitanke å beskytte og sørge for at minoriteter høres? Sånn at ikke "tankesettet" til folk i storbyer blir alt som har noe å si.

Argumentet ditt er tilsynelatende at det bør finnes kontrollmekanismer for å ivareta distriktenes interesser; dette er vel ingen uenig i. Du må dog gjerne forklare hvorfor det er rettferdig at de som bor i fylker med et gunstig forhold mellom befolkningstall og landareal, skal ha mer innflytelse enn andre stemmeberettigede borgere. Det minner sterkt om Orwells udødelige "some animals are more equal than others".

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #115 : 16. september 2009, 16:52 »
.

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #116 : 16. september 2009, 17:22 »
Argumentet ditt er tilsynelatende at det bør finnes kontrollmekanismer for å ivareta distriktenes interesser; dette er vel ingen uenig i. Du må dog gjerne forklare hvorfor det er rettferdig at de som bor i fylker med et gunstig forhold mellom befolkningstall og landareal, skal ha mer innflytelse enn andre stemmeberettigede borgere. Det minner sterkt om Orwells udødelige "some animals are more equal than others".
Jeg er ikke sikker på om rettferdighet og demokrati er helt det samme, eller for å si det slik: Er demokrati rettferdig?. De fleste er vel enige i at et øye for et øye, en tann for en tann er rettferdig, men er det sånn vi vil ha det i et demokrati? Et demokrati går mer på at det er folkets vilje, som ikke nødvendigvis rettferdig, som skal styre.

Når det gjelder mandatordningen er dette litt vannskelige å finne ut av. Husker jeg lærte om det på videregående i Samfunnskunskap 2 og 3 klasse. Men har glemt det.

her stod det noe om metoden jeg tror man bruker i Norge for å fordele mandater:
http://no.wikipedia.org/wiki/St._Laguës_metode

hvis noen finner en oversiktlig nettside om dette hadde det vært ålregiht Smiley
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #117 : 16. september 2009, 17:45 »
Et demokrati går mer på at det er folkets vilje, som ikke nødvendigvis rettferdig, som skal styre.

Hvis det er folkets vilje som skal styre, bør alle stemmer telle likt.

Utlogget Koro

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #118 : 16. september 2009, 18:11 »
Hvis det er folkets vilje som skal styre, bør alle stemmer telle likt.

Word.

Vi som stemte borgerlig kan ihvertfall si at det ikke var vi som var med på dritten som kommer til å utvikle seg de neste fire åra Smiley

Protein1991

  • Gjest
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #119 : 16. september 2009, 18:20 »
Hvis det er folkets vilje som skal styre, bør alle stemmer telle likt.

Word.

Vi som stemte borgerlig kan ihvertfall si at det ikke var vi som var med på dritten som kommer til å utvikle seg de neste fire åra Smiley
Honnør til dere begge Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!