avstemning
Spørsmål: Hva har du stemt?
Ap - 41 (25.6%)
Sv - 6 (3.8%)
Frp - 57 (35.6%)
Sp - 6 (3.8%)
Høyre - 25 (15.6%)
Krf - 2 (1.3%)
Rv - 7 (4.4%)
Kystpartiet - 3 (1.9%)
Har ikke stemt - 13 (8.1%)
Stemmer totalt: 150

Skrevet av Emne: Valg; hva har du stemt?  (Lest 30954 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #180 : 23. september 2009, 12:06 »
Ufreden i Afghanistan har ikke NOE med religion å gjøre? Riktig..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #181 : 23. september 2009, 12:21 »
.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #182 : 23. september 2009, 12:32 »
Sitat
De slåss mot sinnsyke muslimer som har slik en utrolig trang til å sprenge seg sjøl og alle rundt seg i lufta. Hva skal de gjøre da? Sitte der som idioter og vente på neste selvmordsbomber?
USA er i midtøsten av økonomiske og/eller imperialistiske grunner. Selv ikke krigen i Afghanistan kan knyttes til terrorangrepet som skjedde 11. september.

Det finnes ingenting som ligner på bevis for at Taliban hadde noe som helst med dette angrepet å gjøre. Angrepet var det enkeltpersoner med tilknytning til al qaeda som sto bak. Det blir litt som at noen medlemmer i Vigrid skulle sprengt seg i filler i et eller annet land, og så skal man plutselig angripe hele Norge grunnet dette. USA har ingen legitim grunn til å være i midtøsten. Afghanistan som nasjon har aldri vært en sikkerhetspolitisk trussel for USA. Irak har selvsagt heller ikke vært det.

Jeg håper virkelig ikke du er så naiv at du tror at USA er der nede av slike grunner. De regnet faktisk  med at det ville bli MER terror som følge av disse handlingene. Mer terror har det også blitt, noe de gir en lang faen i.

There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #183 : 23. september 2009, 12:34 »
USA er i midtøsten av økonomiske og/eller imperialistiske grunner. Selv ikke krigen i Afghanistan kan knyttes til terrorangrepet som skjedde 11. september.

Det finnes ingenting som ligner på bevis for at Taliban hadde noe som helst med dette angrepet å gjøre. Angrepet var det enkeltpersoner med tilknytning til al qaeda som sto bak. Det blir litt som at noen medlemmer i Vigrid skulle sprengt seg i filler i et eller annet land, og så skal man plutselig angripe hele Norge grunnet dette. USA har ingen legitim grunn til å være i midtøsten. Afghanistan som nasjon har aldri vært en sikkerhetspolitisk trussel for USA. Irak har selvsagt heller ikke vært det.

Jeg håper virkelig ikke du er så naiv at du tror at USA er der nede av slike grunner. Faktisk regnet man med en økt trussel for sine innbyggere ved å gå til angrep på Irak. Man regnet med MER terror som følge av disse handlingene. Mer terror har det også blitt, noe de gir en lang faen i.



Det hjelper ikke å fortelle han det, han kommer ikke til å skjønne det uansett. For her i verden er Islam roten til alt ondt.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #184 : 23. september 2009, 12:36 »
Jeg kom også på en ting nå; hva er terror?
Jeg trenger en skikkelig definisjon..

Er litt merkelig at når arabere med langt skjegg kaster bomber er terror, men dersom US armien skyter deg i filler med automatvåpen så kalles det demokrati, veien til fred og humanisme.

Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #185 : 23. september 2009, 12:40 »
Jeg kom også på en ting nå; hva er terror?
Jeg trenger en skikkelig definisjon..

Er litt merkelig at når arabere med langt skjegg kaster bomber er terror, men dersom US armien skyter deg i filler med automatvåpen så kalles det demokrati, veien til fred og humanisme.

Dette er et godt poeng. De herskendes tanker er de herskende tanker. Ergo definerer USA all bruk av vold fra sine motstandere som terror, mens vold fra de selv er "krig mot terror" etc. Dette svelges rått av media, ikke bare i USA men også her i Norge. Vi bruker samme begreper som USA om krigen. I Norge blir også de skjeggete muslimene omtalt som terrorister, mens USA så godt som aldri blir omtalt på den samme måten.

Se for eksempel på dette sitatet av Noam Chomsky:

"One is the fact that terrorism works. It doesn't fail. It works. Violence usually works. That's world history. Secondly, it's a very serious analytic error to say, as is commonly done, that terrorism is the weapon of the weak. Like other means of violence, it's primarily a weapon of the strong, overwhelmingly, in fact. It is held to be a weapon of the weak because the strong also control the doctrinal systems and their terror doesn't count as terror. Now that's close to universal. I can't think of a historical exception, even the worst mass murderers view the world that way. So take the Nazis. They weren't carrying out terror in occupied Europe. They were protecting the local population from the terrorisms of the partisans. And like other resistance movements, there was terrorism. The Nazis were carrying out counter terror".
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #186 : 23. september 2009, 12:43 »
.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #187 : 23. september 2009, 12:46 »
Ufreden i Afghanistan har ikke NOE med religion å gjøre? Riktig..

Religion bunner i det samme - kontroll.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #188 : 23. september 2009, 12:47 »
Er det så vanskelig? Å angripe sivile bevisst er terror. Si hva du vil om det amerikanske forsvaret, men de angriper ikke sivile bevisst, det gjør mer skade enn nytte for dem.
US Army manual definisjon på terrorisme:

"the calculated use of violence or threat of violence to attain goals that are political, religious, or ideological in nature. This is done through intimidation, coercion, or instilling fear."

Ergo er krigen i Afghanistan terrorisme fra USA, krigen i Irak er terrorisme fra USA, krigen i Vietnam var det etc. etc.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #189 : 23. september 2009, 12:47 »
.

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #190 : 23. september 2009, 12:52 »
.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #191 : 23. september 2009, 12:55 »
Haha, er du i stand til å skrive et innlegg uten å henvise til Noam Chomsky?

Igjen, angrep som med bevissthet er direkte rettet mot sivile er terror. Kom gjerne med et eksempel der det amerikanske forsvaret i Afghanistan eller Irak har stått bak et slikt angrep.

Bill Clinton bombet ett medisinlager i eks Jugoslavia. USA sa de trodde det var ett miltært våpenlager. Ved flere tilfeller har USA bombet lignende sivile mål og skyldt på feil rekognosering, vi bommet osv. Skjer stadig vekk.


Hvis man vet litt om satelittsystemene og hva slags utstyr USA har, så vet man også at det ikke er fysisk mulig å ta så feil - med mindre man bomber medisindepotet, ett sivilt mål, for å hindre at opprørerne får tilgang på medisiner/utstyr/mat - med vilje.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #192 : 23. september 2009, 13:10 »
Sitat
Haha, er du i stand til å skrive et innlegg uten å henvise til Noam Chomsky?
Ja, les innlegget rett over der jeg henviser til en US army manual. Når det er sagt liker jeg å henvise til Chomsky når temaet dreier seg om moderne konflikter. Han er god til å komme med klare og enkle poenger, samtidig som han har en god oversikt over det han snakker om. Jeg synes ikke det er noe galt i å henvise til eksperter innen det feltet som faktisk diskuteres.



Sitat
Igjen, angrep som med bevissthet er direkte rettet mot sivile er terror. Kom gjerne md et eksempel der det amerikanske forsvaret i Afghanistan eller Irak har stått bak et slikt angrep.
Vel det blir din definisjon på terror. Det finnes mange definisjoner, f.eks. :

"the calculated use of violence or threat of violence to attain goals that are political, religious, or ideological in nature. This is done through intimidation, coercion, or instilling fear."
- US army manual


2. Reiterates that criminal acts intended or calculated to provoke a state of terror in the general public, a group of persons or particular persons for political purposes are in any circumstance unjustifiable, whatever the considerations of a political, philosophical, ideological, racial, ethnic, religious or other nature that may be invoked to justify them".
- FN 1999

"…activities that involve violent… or life-threatening acts… that are a violation of the criminal laws of the United States or of any State and… appear to be intended (i) to intimidate or coerce a civilian population; (ii) to influence the policy of a government by intimidation or coercion; or (iii) to affect the conduct of a government by mass destruction, assassination, or kidnapping…."
- Amerikansk strafferett


U.S. Code of Federal Regulations: "...the unlawful use of force and violence against persons or property to intimidate or coerce a government, the civilian population, or any segment thereof, in furtherance of political or social objectives" (28 C.F.R. Section 0.85).



Når det er sagt finnes det mange handlinger USA har gjort som passer inn under din definisjon av terrorisme også, ref. f.eks. Fleksnes innlegg. Eller f.eks. en lignende sak der Clinton bomber en viktig medisinfabrikk i Sudan.....


Eller dette:

On November 7th, U.S heavy bombers obliterated the village of Khan Aqa in Kapisa province, located 34 miles north of Kabul, as part of the new carpet-bombing phase of the air war in the plains north of Kabul. The bombing was captured in a photo by the A.P.:




Eller dette:

When U.S. warplanes strafed [with AC-130 gunships] the farming village of Chowkar-Karez, 25 miles north of Kandahar on October 22-23rd,killing at least 93 civilians, a Pentagon official said, "the people there are dead because we wanted them dead." The reason? They sympathized with the Taliban1. When asked about the Chowkar incident, Rumsfeld replied, "I cannot deal with that particular village."2
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #193 : 23. september 2009, 13:52 »
Når det er sagt, forstår jeg amerikanerne veldig godt. Hvis jeg var i krig med ett annet land, var det første jeg ville tatt ut vært; vann og matforsyninger - medisiner - feltsykehus - infrastruktur
( veinett og transportmulighetene )
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #194 : 23. september 2009, 14:33 »
Bill Clinton bombet ett medisinlager i eks Jugoslavia. USA sa de trodde det var ett miltært våpenlager. Ved flere tilfeller har USA bombet lignende sivile mål og skyldt på feil rekognosering, vi bommet osv. Skjer stadig vekk.


Hvis man vet litt om satelittsystemene og hva slags utstyr USA har, så vet man også at det ikke er fysisk mulig å ta så feil - med mindre man bomber medisindepotet, ett sivilt mål, for å hindre at opprørerne får tilgang på medisiner/utstyr/mat - med vilje.

Vet du om satelittsystemene og hva slags utstyr USA har? :O
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!