avstemning
Spørsmål: Hva har du stemt?
Ap - 41 (25.6%)
Sv - 6 (3.8%)
Frp - 57 (35.6%)
Sp - 6 (3.8%)
Høyre - 25 (15.6%)
Krf - 2 (1.3%)
Rv - 7 (4.4%)
Kystpartiet - 3 (1.9%)
Har ikke stemt - 13 (8.1%)
Stemmer totalt: 150

Skrevet av Emne: Valg; hva har du stemt?  (Lest 30998 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #195 : 23. september 2009, 14:36 »
Vet du om satelittsystemene og hva slags utstyr USA har? :O
Fleksnes vet alt.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #196 : 23. september 2009, 14:39 »
Fleksnes vet alt.

Du er en veldig, veldig intelligent person.

Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #197 : 23. september 2009, 14:41 »
Du er en veldig, veldig intelligent person.


blush
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #198 : 23. september 2009, 15:46 »
Haha, er du i stand til å skrive et innlegg uten å henvise til Noam Chomsky?

Igjen, angrep som med bevissthet er direkte rettet mot sivile er terror. Kom gjerne med et eksempel der det amerikanske forsvaret i Afghanistan eller Irak har stått bak et slikt angrep.

Seriøst, Helgekriger, du blir ikke mer integrert ved å ta side til Amerikanerne. Jeg føler at du gjør det bare for å føle deg mer norsk. Men samma det, kos deg med det.

Du trenger ikke å lukke øyene dine og endre meningene ut ifra hvor du bor. Du blir like god innvandrer om du ser litt i virkligheten.

Hvis man er av den oppfatningen at USA driver krig mot terror og bryr seg om folka i midt-østen, så har man tatt kraftig feil eller så velger man bare å tro det fordi alle andre også tror det.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #199 : 23. september 2009, 16:05 »
Når det er sagt, forstår jeg amerikanerne veldig godt. Hvis jeg var i krig med ett annet land, var det første jeg ville tatt ut vært; vann og matforsyninger - medisiner - feltsykehus - infrastruktur
( veinett og transportmulighetene )
Det er ikke akkurat sånn at de bare har havnet i krig med Afghanistan og Irak. De har selv valgt det, og må selv stå ansvarlige for det de har gjort.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #200 : 23. september 2009, 16:22 »
.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #201 : 23. september 2009, 16:36 »
Jeg tar ikke side med amerikanerene... eller forresten, jo, det gjør jeg. Men ikke fordi jeg tror de er i midt-østen for å hjelpe, jeg vet de er der kun for olje og gass, samt for å ha et strategisk nærvær. Jeg har ingen vrangforestillinger, min afghanske venn. Smiley

Det jeg derimot vet, er at etter at Saddam ble fjernet fra makten, så kan familien min for første gang på over 20 år, reise hjem til Irak, og at regionen hvor jeg er fra, endelig opplever velstand og stabilitet.

Til dere som er imot krigen i Afghanistan og Irak... hadde dere foretrukket at USA holdt seg unna, og at Taliban og Ba'ath fikk styre i disse landene? Er det galt at jenter i Afghanistan endelig får lov til å gå på skole, og at minoriteter i Irak får lov til å snakke sitt eget språk?

Bra, min kurdiske venn Smiley Og da er det på tide at du også sier deg enig i at USA har en stor skyld i det som foregår der nede! Tongue

Jeg kjenner til en hel del Irakere som ikke er særlig glad over at Saddam ble fjernet. USA hjelper kanskje kurderne, men samtidig rævkjører irakerne og skaper konflikter mellom dem. Og kaller det sunni/shia konflikten. En slik konflikt finnes ikke til de grader. Shia og sunni muslimer har alltid levd side om side og ingen har hatt trang til å bombe hverandre.

Jentene gikk også på skole under Sovjet regimet. Sovjet gjorde jo akk det USA "ønsket", bygde skoler, kvinner hadde frihet, gikk til og med i korte kjoler lett kledd, og mange var ute i utdanning, men nei de ga våpen til Mujahedin og brukte dem for å kjempe Sovjet... Hvorfor? De ønsket frihet til folket og det hadde afghanerne under Sovjetstyre.. Men USA så fort at Sovjet ble litt for mektige.

Og plutselig blomstret opp Taliban driten, Mujahedin og Al-Qaida osv.. Alt bygd opp med støtte av USA.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #202 : 23. september 2009, 16:45 »
.

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #203 : 23. september 2009, 16:52 »
helgekriger overkjører unkown Smiley
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #204 : 23. september 2009, 17:01 »
helgekriger overkjører unknown Smiley

På et forum der over 90% har samme oppfatning og veldig få er kritiske.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #205 : 23. september 2009, 17:06 »
Du må tenke deg litt om hvem som er den kritiske - den som tror på de best dokumenterte kildene, som er flest av, eller den som trur på veldig løse få kilder..






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #206 : 23. september 2009, 17:38 »
Jeg driter i din bok Tongue hehe

Jeg orker ikke å finne en historiebok å lese i som er skrevet til fordel for hvite menn som prøver å rettferdiggjøre deres ugjerninger.
De landene du nevner her er ikke tilefldigvis fucked up nei. Det er ikke rart slikt skjer når våpen og støtte fra USA alltid er på plass. Vesten har alltid likt å leke med de fattige land, så greie med å stoppe terrorisme er bullshit.

Du er hjernevasket!!!! Fortell alt det der til en som har opplevd krigen, så skal du få svar på hvem som er the bad guys... Lett å sitte i Norge og krangle om det.
Driter i/på din og, så der er vi vel like gode. Smiley

Du er ganske virkelighetsfjern, må jeg si. Jeg er den som er hjernevasket, men det er du som skriver at historiebøkene er skrevet for å rettferdiggjøre hvite menns ugjerninger. Oida, litt små-rasistisk mot de hvite, er det ikke?  :Smiley Kan jeg forresten spørre hva slags historiebøker du har lest?

Hvilken betydning har det om man har opplevd krigen eller ikke? En som har vært midt oppi det klarer i hvertfall ikke å være objektiv. Er nesten litt som de USA-produserte filmene som kom rett etter 2 VK, der tyskerne fremstilles som følelsesløse, kaldblodige mordere uten skrupler, når tilfellet faktisk var dette; det var faktisk ganske mange smågutter på den tyske siden også, akkurat som den på den allierte. Tongue
Har for øvrig alltid vært interessert i krigshistorie, og har sittet i historietimer der tema har vært 2VK, der attentatforsøkene mot Hitler aldri ble nevnt, en del av historien som understreker at ikke ALLE på den andre siden er fæle. Attentatforsøk gjort av tyskere, that is. Jeg er hellig overbevist om at vi som ikke levde under krigen klarer å ha et mye mer objektivt og nyansert syn på det som skjedde, enn en som faktisk var med og kjempet.

Jeg er helt enig med deg i din krasse kritikk av Islam.  Hva Islam har gjort med folks levekår i fattige land (på områder som vitenskap, alfabetisering, kvinnefrigjøring osv.) kan man lese om i f.eks. 'Arab Human Developent Report 2003'.  Denne rapporten er skrevet at et bredt panel av arabiske akademikere på oppdrag for FN, ikke en eller annen reaksjonær amerikansk tenketank.  Krass kritikk av Islam er helt på sin plass.

MEN:
Du viser til ei liste over muslimske land der det er vold, diktatur og fattigdom.  La meg svare med ei liste over muslimske ledere som på et eller flere tidspunkter har blitt støttet av vesten, i første rekke USA:
 * Saddam Hussein
 * Ledelsen i Saudi-Arabia
 * Gabbuldin Hekmatyar i Afghanistan
 * Rashid Dostum i Afghanistan
 * Hoshni Mubarak
 * Ledelsen i Marokko
 * Suharto i Indonesia, en av de verste folkemorderene etter 2. verdenskrig
 * Tanzu Chiller i Tyrkia, som behandla kurderene sånn som Israel behandler palestinerne.
 * Osama Bin Laden (han sto på lønningslista til CIA).
 * Ledelsen i Kuwait
 * Cia Uhl Haq i Pakistan, som gjorde militærkupp og starta madrassa-oppblomstingen.
 * Idi Amin, som britene omtalte som 'a fine chap'.

Vi aner kanskje et visst mønster her også?  Det er rett og slett feil at vesten har støttet demokratisering og utvikling i den muslimske verden.  Det er faktisk motsatt.  Saudi-Arabia var verdens største mottaker av vestlig krigsmateriell på nittiallet (Kilde: Jane's Defense).
Helt enig i det du sier, all mulig ufred i fattige deler av verden har "alltid" blitt sponset av vesten, av den enkle grunn at det er milliard-business. Litt som at russiske AK-47 og RPG blir solgt til Midt-Østen. Ikke at jeg prøver å unnskylde hva USA driver med når de gjør det samme, feks legger igjen haugevis med våpen i land de har vært og kriget i, fordi det er billigere å produsere nye enn å ta dem med seg hjem, jeg bare understreker den økonomiske interessen forskjellige land har i våpenhandelen. (Det samme gjelder så vidt jeg veit også Norge; fredsnasjon OG produsent av raketter).
Krig er jo som alt nevnt temmelig lønnsomt, men man sitter uansett igjen med dette spørsmålet: hvem satte i stand ufreden i utgangspunktet? I det fleste tilfeller var det nok innbyggerne i de aktuelle landene som gjorde det sjøl.

Tror for øvrig ikke jeg har nevnt noe om demokratisering og sånt noe, så den har jeg ikke så mye å si om, i grunnen.
Aner dog en aldri så liten holdning fra feks USA sin side, der de er drita lei av all verdens tullinger som skal gå til jihad mot dem. Deres virkelige mål er nok ikke demokratisering, selv om dette blir brukt som et slags politisk dekke for å "rettferdiggjøre" det de gjør, men heller en måte å holde de farligste landene i sjakk. Dette selvsagt med et visst potensiale for økonomisk vinning.

US Army manual definisjon på terrorisme:

"the calculated use of violence or threat of violence to attain goals that are political, religious, or ideological in nature. This is done through intimidation, coercion, or instilling fear."

Ergo er krigen i Afghanistan terrorisme fra USA, krigen i Irak er terrorisme fra USA, krigen i Vietnam var det etc. etc.
Hvis det der er det eneste som står, kan det jo faktisk brukes om hver eneste krig som noen gang har vært og kommer til å bli.

Fant forresten et sitat jeg og..
Sitat
Federal law defines terrorism as the "unlawful use of force and violence against persons or property to intimidate or coerce a government, the civilian population, or any segment thereof, in furtherance of political or social objectives."
Stikkordet her er da "unlawful", som i "ingen krigserklæring gitt av en stat".

Ettersom terrorisme mot USA da faktisk skjer innen landets grenser, er det sannsynligvis denne definisjonen de ser på som gjeldende; da er det naturlig å prøve å sette en stopper for det ved å gå etter kilden. Hvor denne er er vel ikke nødvendig å si en gang til..

Jeg støtter ikke denne definisjonen. I så fall er all krig terrorisme... også kampen mot den tyske okkupasjonen i Norge.
Er flere definisjoner, serru.. Du har den her og;
Sitat
According to the Department of Defense, terrorism is "calculated use of unlawful violence or threat of unlawful violence to inculcate fear; intended to coerce or to intimidate governments or societies in the pursuit of goals that are generally political, religious, or ideological

Vil dessuten tro USA er litt.. hmm.. fleksible i de sakene der..

Ja, les innlegget rett over der jeg henviser til en US army manual. Når det er sagt liker jeg å henvise til Chomsky når temaet dreier seg om moderne konflikter. Han er god til å komme med klare og enkle poenger, samtidig som han har en god oversikt over det han snakker om. Jeg synes ikke det er noe galt i å henvise til eksperter innen det feltet som faktisk diskuteres.
Verdt å nevne at han er en halvanarkistisk venstreradikal? Wink

Når det er sagt, forstår jeg amerikanerne veldig godt. Hvis jeg var i krig med ett annet land, var det første jeg ville tatt ut vært; vann og matforsyninger - medisiner - feltsykehus - infrastruktur
( veinett og transportmulighetene )
Er like før jeg sier meg enig. Vil man en fiende til livs bruker man jo gjerne de midlene man har. Muslimer sprenger seg sjøl i lufta, USA bomber sivile mål (kanskje til og med med vilje). Må da også si at jeg ikke støtter noen av delene, da begge er like barbarisk. På en annen side; hva gjør man ikke for å verne sitt land eller hevde sin sak.
Videre; på tross av USA sin overlegne teknologi kan jo uhell skje. Et eksempel er jo der jagerpiloter skjøt på sine egne på bakken, fordi de på bakken befant seg på et område der luftvåpenet ikke ante at det var "friendlies". (Noe forkortet, men enkelte her husker vel historien.)

Seriøst, Helgekriger, du blir ikke mer integrert ved å ta side til Amerikanerne. Jeg føler at du gjør det bare for å føle deg mer norsk. Men samma det, kos deg med det.

Du trenger ikke å lukke øyene dine og endre meningene ut ifra hvor du bor. Du blir like god innvandrer om du ser litt i virkligheten.

Hvis man er av den oppfatningen at USA driver krig mot terror og bryr seg om folka i midt-østen, så har man tatt kraftig feil eller så velger man bare å tro det fordi alle andre også tror det.
Er Helgekriger`n innvandrer? Er det ikke tanken "dere" skal bli norske da? Eller er det bare aktuelt når trygda skal utbetales? Grin

Jeg tror ikke USA bryr seg skiten om Midt-Østen. De er bare lei av alt tullet der nede.

Det er ikke akkurat sånn at de bare har havnet i krig med Afghanistan og Irak. De har selv valgt det, og må selv stå ansvarlige for det de har gjort.
I og for seg riktig, men jeg skrev noe om å gå til kilden, lenger oppe her. "Weapons of mass distruction" i Irak var jo litt tynt, men helt ærlig synes jeg fjerninga av So Damn Insain var noe av det bedre som har skjedd der nede på flere år. Skulle man ta sjansen på at han ikke hadde våpnene, når han da faktisk har vist seg som skruppelløst og regelrett sinnsyk? Drepe egne familiemedlemmer og haugevis med kurdere? Hva kunne han da ikke gjort mot USA om han hadde fått sjansen?

Så vidt jeg veit tok Mr Laden og Al Qaida på seg skylden for 9/11. På tidspunktet bodde han etter hva jeg har skjønt i Afghanistan, og USA ville ta naturlig nok finne og straffe ham. (Jadda jadda, Unknown, USA bomba seg sjøl jadda jadda.)
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #207 : 23. september 2009, 17:51 »
Du er flink til å skrive og argumentere kjekken, men alt det du sier endrer ikke min syn. Det er litt synd at det blir vannskelig for meg å få ut ting på den måten jeg vil, siden jeg ikke har det beste ordforådet. 

Men jeg kan si deg en ting og det er at du lurer deg selv:
Du sier selv at USA er der på grunn av økonomisk vinning, men samtidig nekter for at det de gjør er feil. Du vil med andre ord ikke standpunkt..

Men nå stikker jeg på jobb Smiley

Viktig å betale skatt, og bidra i samfunnet. *jeg føler meg integrert*
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #208 : 23. september 2009, 17:58 »
Du er flink til å skrive og argumentere kjekken, men alt det du sier endrer ikke min syn. Det er litt synd at det blir vannskelig for meg å få ut ting på den måten jeg vil, siden jeg ikke har det beste ordforådet. 

Men jeg kan si deg en ting og det er at du lurer deg selv:
Du sier selv at USA er der på grunn av økonomisk vinning, men samtidig nekter for at det de gjør er feil. Du vil med andre ord ikke standpunkt..

Men nå stikker jeg på jobb Smiley

Viktig å betale skatt, og bidra i samfunnet. *jeg føler meg integrert*
Kjekken, faktisk. Mange takk. Smiley

Syns du jeg har så imponerende ordforråd da? Bare å spørre om det er noe du ikke forstår.

Greit at du har dårlig ordforråd, men du kan visst ikke lese så bra heller.. Jeg mener da jeg har vært ganske klar på at jeg støtter USA.. Om jeg likevel ikke har vært det: JEG STØTTER USA NÅR DE FORSVARER SEG MOT BARBARER FRA MIDT-ØSTEN. Sånn.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #209 : 23. september 2009, 18:05 »
Begrepet krig er å forstå som mellom to stater. For å kunne frita seg genevekonvensjonens regler for behandling av krigsfanger defineres terroristene som  "unlawful combatants" dvs de er å betrakte som sivile uten de rettigheter og den beskyttelse konvensjonen gir stridende parter i en krig mellom to stater.

http://en.wikipedia.org/wiki/Unlawful_combatant

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!