avstemning
Spørsmål: Hva har du stemt?
Ap - 41 (25.6%)
Sv - 6 (3.8%)
Frp - 57 (35.6%)
Sp - 6 (3.8%)
Høyre - 25 (15.6%)
Krf - 2 (1.3%)
Rv - 7 (4.4%)
Kystpartiet - 3 (1.9%)
Har ikke stemt - 13 (8.1%)
Stemmer totalt: 150

Skrevet av Emne: Valg; hva har du stemt?  (Lest 31042 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #240 : 24. september 2009, 18:22 »
Det er lett for oss å kritisere USA, her vi sitter i Verdens rikeste land (takket være amerikanske oljeselskaper og Marshall hjelp, litt satt på spissen) Det er ikke akkurat slik at USA gjør det de gjør bare for gøy. Grunnen til at de støttet militærregimer i Sør Amerika, taliban osv på 50 tallet og oppover var for å forhindre kommunismen i å spre seg. Og det tror jeg vi skal være ganske glad for. Heller USA enn Sovjet. En annen ting vi ikke må glemme er at vi har alltid vært en av USA`s nærmeste allierte så det gjør oss kanskje like skyldig som USA 

http://no.wikipedia.org/wiki/Truman-doktrinen

Du sier noe der.

Hvem sier de gjør der for gøy? De gjør det for kontroll og egen interesse. Bare kamuflerer det med løgn 
om å bringer fred og demokrati.

En annen ting å bemerke seg er at demokrati ikke egener seg for alle samfunn. Demokrati ble oppfunnet av europeere og passer til den levemåten de har, den passer ikke i midt-østen.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #241 : 24. september 2009, 18:33 »
De gjør det nok for egen vinning. Men som sagt, heller USA enn noen av de andre alternativene som har vært. Feks, haddde det ikke vært for USA så kan det godt være at vi hadde vært under nazistene nå og da hadde kanskje ikke du vært her ?

Jeg er enig i at demokrati kanskje ikke passer for de i midt-østen. De er altor usiviliserte, og de tenker religion fremfor logikk. 

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #242 : 24. september 2009, 18:58 »
Du sier noe der.

Hvem sier de gjør der for gøy? De gjør det for kontroll og egen interesse. Bare kamuflerer det med løgn 
om å bringer fred og demokrati.

En annen ting å bemerke seg er at demokrati ikke egener seg for alle samfunn. Demokrati ble oppfunnet av europeere og passer til den levemåten de har, den passer ikke i midt-østen.
Ehm. Du er klar over at grunnen til at demokrati ikke passer i midtøsten er fordi de er flere hundre år bak oss hva gjelder kulturell utvikling?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #243 : 24. september 2009, 23:38 »
Sprøsomkjeks: Du har tapt.

Hør på Geir M og lær!

.... og slutt å lese så mange historiebøker, du blir gammel av det Cheesy
Jeg har ikke svart ham enda, din dumme, lille gutt. Smiley Har ikke tenkt å gjøre det i dag heller, skal opp klokka 5.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #244 : 24. september 2009, 23:39 »
Det er lett for oss å kritisere USA, her vi sitter i Verdens rikeste land (takket være amerikanske oljeselskaper og Marshall hjelp, litt satt på spissen) Det er ikke akkurat slik at USA gjør det de gjør bare for gøy.

Nei, forbrytelsene blir gjort fordi de tror det gagner dem selv på bekostning av andre. Ikke spesielt nobelt spør du meg.


Sitat
Grunnen til at de støttet militærregimer i Sør Amerika, taliban osv på 50 tallet og oppover var for å forhindre kommunismen i å spre seg.

Blant annet, ja. Men langt ifra bare derfor. De har styrtet flere demokratisk valgte regimer, totalt uten noen som helst tilknytning til hverken sovjet eller Cuba.

Sitat
Og det tror jeg vi skal være ganske glad for. Heller USA enn Sovjet. En annen ting vi ikke må glemme er at vi har alltid vært en av USA`s nærmeste allierte så det gjør oss kanskje like skyldig som USA  ? 
Norge er definitivt medskyldige, ja. Jeg vet ikke helt hva vi skal være glade for. At USA ødela en hel rekke land i Sør-Amerika, slik at kapitalismen "vant"? Tror du virkelig det er slik det fungerer? Tror du det ville påvirket oss om noen land der nede ble fikk mer sosialistiske ledere? Husk også at i flere tilfeller hadde ikke landene noe som helst å gjøre med Sovjet, de ville bare ikke gjøre nøyaktig slik USA ville at de skulle gjøre, og ble oppfattet som eksempler på "Successful defiance".



There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #245 : 24. september 2009, 23:54 »
jeg tipper geirm stemte rødt
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #246 : 24. september 2009, 23:58 »
jeg tipper geirm stemte rødt
Det er feil. Morsomt at du vil bruke et innlegg bare på å spekulere i hvilket parti jeg har stemt på egentlig.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Valg; hva har du stemt?
« #247 : 25. september 2009, 00:00 »
ok, jeg vet at geirm stemte rødt.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #248 : 25. september 2009, 08:30 »
Sprøsomkjeks: Du har tapt.

Hør på Geir M og lær!

.... og slutt å lese så mange historiebøker, du blir gammel av det Cheesy

Ingen bør høre på han nissen der.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #249 : 25. september 2009, 11:22 »
Ingen bør høre på han nissen der.
Ouch. Name calling fra fleksnes fordi han er tom for gode argumenter. Den svir.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #250 : 25. september 2009, 12:04 »
Har flust av gode argumenter, men ikke så mye tid til å skrive lange avhandlinger.

Ser at du stemmer RØDT- og da sier det vel nok om deg uten at jeg trenger å utbrodere så veldig mye mer.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget ola_

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 251

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #251 : 05. februar 2010, 20:38 »
Noe som hadde vært gøy er å gå gjennom lista med lovnader regjeringen kom med for 4 år siden, og så få en hundrings for hver sak de ikke har klart å oppfylle.

Stoltenberg og Kristin Halvorsen og latterlige løfter om å fylle bassenger og bygge barnehager til alle. Ikke klarte de det, ikke gjorde Kristin det hun sa hun skulle gjøre hvis hun ikke klarte det, og mange av de ekstra barnehagene som ble bygget ble gjort så raskt og billig at flere av de faktisk raste sammen eller ikke ble godkjent engang.

Har ikke veldig mye imot AP egentlig, ett stabilt, dog veldig feigt parti, men samarbeidspartnerne de slår seg sammen med.....å ha en SVer som finansminister sier vel seg selv er helt på snørra.

Stemte FRP. Ikke fordi jeg er enig i alt de sier, og mye av poltikken blir direkte naiv, men de viktigste sakene for meg er å få innført en veldig  mye strengere asyl og flyktningspolitikk da disse direkte står for så mye vold og kriminalitet at ivertfall Oslo by ville vært en tryggere by uten.

Jeg er drittlei av å lese om overfallsvoldtekter, knivstikkinger, åpenlys narkotikahandel og all annen dritt som pakket fører med seg. Kall meg gjerne rasist og hva det måtte være, gir faen i hva andre mener om det uansett - på ett eller annet tidspunkt kommer vi til å få tilstander ala Paris i gatene våre ( man så ett eksempel ved demonstrantene i sommer ) og da tror jeg mange SVere, Venstre folk og resten av det norske mølet som stemmer på mennesker som mener at innvandrere bør nærmest flyte fritt inn over grensene kommer til å komme grinende, løpende andre veien, livredde for det de selv har vært med på å skape; en kulturkollisjon som blomstrer ut med full kraft, og hvor det ikke lenger er noen som helst mulighet for å snu i tide.



honnør!

Utlogget ola_

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 251
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 251

Sv: Valg; hva har du stemt?
« #252 : 05. februar 2010, 20:42 »
Jeg stemte ikke FrP. Og jeg er heller ikke en Frp-tilhenger. Jeg har heller ikke noe behov for å opplyse deg, det får du stå for selv. Problemet med politikk er at altfor mange tror de vet hva de forskjellige partiene står for, men egentlig så er dette bare meninger de ilegger partiene fordi de andre partiene sier at "this and that" er dårlig med det og det partiet. Problemet er at svært få er opplyste nok til å ta et fornuftig valg.

Forøvrig ganske morsomt med alle som VET at FrP hadde kjørt Norge i grøfta om de kom i regjeringen. Og hva er egentlig et populistisk parti? Hvis FrP hadde komt til makta så tror jeg de hadde gitt blanke faen i lavere alkoholavgifter, alkohol på bensinstasjoner på søndager og slike fillesaker. Men asylpolitikken hadde de nok definitivt gjort noe med.

Virker som en del, i alle fall de av de ungdommene jeg har diskutert politikk med, tror at hvis FrP kommer til makten så kommer vi iløpet av en fireårsperiode til å få et land som er prikk likt USA. Er det virkelig noen som tror at FrP hadde greid å gjøre et kommunistisk land som Norge om til et kapitalisk land som USA iløpet av fire år?

Jeg er ikke en FrP "tilhenger" som en annen slags fanboy, men jeg mener at partiet må få en sjangse før man begynner å kritisere hvordan de ville ha styrt landet, for det er det ingen som kan si før de faktisk har styrt landet vårt.




honnør

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!