Skrevet av Emne: smerter i håndleddet  (Lest 8248 ganger)

Utlogget hveding547

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

smerter i håndleddet
« : 01. juli 2011, 18:59 »
Hei!
Før ca 3 dager så merket jeg små smerter i venstre hånden på håndleddet... Fikk smerter når jeg bøyde håndleddet.. Når jeg strekker ut lillefinger og den som er rett atmed, så får jeg utrolig vondt, også når jeg bøyer håndleddet. Så jeg tenkte dette var en perfekt anledning til å trene med lettvekt med mange reps (noe som skal være bra trening selv med lette vekter, så lenge man øker reps). Men så gikk d 2 dager med denne lette smerte.. Blev bare værre og værre, å etter dagens trenings økt så har jeg fått utrolig krafige smerter. Alt dette jeg skriver her skriver jeg med en hånd pga smerten i den andre.. Som sagt så er det bare smerter når jeg bruker hånda.
Hva kan evt være skadet i håndleddet ?
Blir muligens å gå til lege med dette, men vil ikke stoppe treningen. Får ta et par dager med cardio mens til smertene går over Smiley

Mvh Patrick.


+

+

=


Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Sv: smerter i håndleddet
« #1 : 03. juli 2011, 22:45 »
Bare å komme seg til en fysioterapaut og slutt ihvertfall med pressøvelser inntil du vet hva som forårsaker det. for mindel så fikk jeg betennelse i håndledet pga z stang biceps curl. Viktig å bruke riktig håndgrep når du kjører benk, altså tommel på samme siden av stanga som fingrene, for da går kraften direkte til armene, ikke via håndleddet.

Utlogget NicolaiH

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 80

Sv: smerter i håndleddet
« #2 : 03. juli 2011, 23:09 »
Ikke dra til lege, de fleste kan ingenting og ber deg slutte med treningen (erfart alt for mange ganger). Gå heller direkte til en god osteopat eller fysioterapeut som hjelper deg med problemet.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: smerter i håndleddet
« #3 : 04. juli 2011, 01:36 »
Jeg har drevet aktivt med turn, noe som tilsier at jeg sto på hendene mer enn jeg sto på beina. Derfor fikk jeg utrolig smerte når håndleddet bøyes, noe lignende du beskriver muligens. Jeg oppsøkte lege og legen kunne ikke gi meg noe svar, så neste stopp var MR. De kom frem til at jeg ikke hadde noe skade, men at det kunne virke litt anspent. Jeg har nå hatt vondt i håndleddet nærmere 2-3 år, men så skal det sies at jeg ikke plages mye av det lenger, pga. de kraftige smertene har gått over, så det er egentlig kun når jeg bøyer det bakover jeg kjenner det...

Mitt råd er og hvile håndleddet. Ikke utsett håndleddet for noe belastning, så kanskje det går over.
Lykke til Smiley
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Jaws-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 124
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 124

Sv: smerter i håndleddet
« #4 : 04. juli 2011, 01:47 »
Viktig å bruke riktig håndgrep når du kjører benk, altså tommel på samme siden av stanga som fingrene, for da går kraften direkte til armene, ikke via håndleddet.

Tommelen skal under stanga, eller så kan du glippe den. Hvor har du det fra at kraften går til håndleddet?

Utlogget hveding547

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: smerter i håndleddet
« #5 : 04. juli 2011, 23:42 »
Takk for gode svar Smiley
Da dropper jeg lege da, så venter jeg en ukes tid før å se om smerten går bort, før jeg evt. går til fysioterapauten.
Men nå har den konstante smerten gitt seg (når jeg er på jobb så kan jeg være en del sår i håndleddet eneste. Men det er jo ikke rart pga mye løfting på jobben), får bare smerter når jeg skal bevege håndleddeg som deg Amadon.
Da tar jeg det bare litt rolig på treninga, men knebøy kan jeg jo fortsatt trene som vanelig.



+

+

=


Utlogget underattack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: smerter i håndleddet
« #6 : 04. juli 2011, 23:45 »
Bare å komme seg til en fysioterapaut og slutt ihvertfall med pressøvelser inntil du vet hva som forårsaker det. for mindel så fikk jeg betennelse i håndledet pga z stang biceps curl. Viktig å bruke riktig håndgrep når du kjører benk, altså tommel på samme siden av stanga som fingrene, for da går kraften direkte til armene, ikke via håndleddet.

ikke gi folk tips når du ikke aner hva du snakker om! for det første skal tommelen på andre siden av stangen,
for det andre ville jo tommelen på samme side som fingrene gi en ugunstig posisjon for håndleddet, og sansynligvis forværre skaden!

til op.
kom deg til en spesialist, ikke få hjelp på et forum som dette med en skade som kan være så mangt.

Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: smerter i håndleddet
« #7 : 05. juli 2011, 00:01 »
Gå til fysio og ikke sløs bort tiden på leger og tull!
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Utlogget Jodaja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 194

Sv: smerter i håndleddet
« #8 : 05. juli 2011, 21:34 »
ikke gi folk tips når du ikke aner hva du snakker om! for det første skal tommelen på andre siden av stangen,
for det andre ville jo tommelen på samme side som fingrene gi en ugunstig posisjon for håndleddet, og sansynligvis forværre skaden!

til op.
kom deg til en spesialist, ikke få hjelp på et forum som dette med en skade som kan være så mangt.

Jeg har flere ganger blitt rettet på av folk når jeg tar benkpress og jeg merker selv at det belaster håndleddet mindre. Jeg burde ha vært mere ydmyk når jeg skrev det, siden jeg ikke har noen konkrete kilder, my bad! Hadde vert kult om noen flere hadde argumenter, for og imot det jeg sier, siden jeg aldri har sett noen ordentlige diskusjoner på akkurat dette området.

Utlogget underattack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: smerter i håndleddet
« #9 : 06. juli 2011, 10:41 »
SIER seg jo selv?? når du holder tommel på samme side som de andre fingrene tvunger du håndleddet i 90 grader vinkel, noe som er en meget ugunstig posisjon for håndleddet, holder du tommelen på andre siden kan du rette ut håndleddet og derme åpne opp leddet for scener og muskler å skape mindre irritasjon. samtidig som vekten du løfter vil "forsvinne ned mellom armen og avlases i skulderleddet, ved 90 grader i håndleddet og 90 kilo på stanga er det håndleddet som tar denne belastningen i form av vinkelen på leddet.

Utlogget Jaws-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 124
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 124

Sv: smerter i håndleddet
« #10 : 06. juli 2011, 16:58 »
http://www.youtube.com/watch?v=cSJCDcAKShA#noexternalembed - Sånn kan skje når du er dum nok til å ikke holde rundt stanga med tommelen.


Utlogget Martin N0ttaD

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: smerter i håndleddet
« #11 : 07. juli 2011, 03:32 »
Eneste gangen man skal ha tommelen på oversiden sammen med fingrene er på knebøy.
Reach for the sky because if you should happen to miss you'll still be among the stars!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!