Skrevet av Emne: Siba er noen svin!!!!!  (Lest 12137 ganger)

Utlogget Mr. Bison

• Aktivt medlem
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

• I have to return some videotapes
Sv: Siba er noen svin!!!!!
« #45 : 03. oktober 2009, 15:30 »
Dette er som å snakke til en vegg.
"kildene dine" er hentet fra:
1. forbrukerportalen (interessorg.)
2. saker der omhandler ordniære pcér. At du ikek klarer å differensiere mellom pcéne får bli ditt problem. Man kan ikke kreve gratis retting av en vare, om varens feil beror på en selv eller varens art, om man bevist har unnlatt å kjøpe den for å spare penger. Denne merkostnaden må tilfalle kjøper isåfall. Ta en titt i rettskildelære før du uttaler deg om kilder. "kildene dine" omhandler ikke minipcér da disse og dertil problematikk ikke eksisterte i 2004 eller hva det sto i "kildene dine".

Du må gjerne lete gjennom RT for å finne en dom som passer, lykke til med det. Vanlig god vare er skjønsmessig.
Du slenger frem §15 og viser hen til avtalen for kjøpet. EN GANG TIL: er det avtalt kjøp av cd rom til pcén? NEI! Det er det ikke, ergo kan man ikke påberope seg dekket en kostnad (reinstallasjon) for noe som IKKE FREMGÅR AV AVTALEN at man har krav på! Kjøper unnlot bevist å kjøpe cd rom for å holde kostnadsnivået nede (kjøpets art) Kapiche? (gidder ikke diskutere dette i evigheter men om du lurer på software så kan du jo bruke kildesøkene dine og sjekke ut f.eks proprietær proramvare , div bestemmelser i åndsverksloven og sammenhold disse med kjøps/lisensavtalene man inngår ved installasjone etc. Det vil ta tid og er noe jeg ikke gidder å gå innpå her og nå)

Ingenting av dette ga mening. Prøv på nytt. Alt jeg ber deg om å gjøre er at du gir meg en grunn til å tro på deg (kilder/henvisninger). At du ikke tror Forbrukerrådet er en ekte kilde får være ditt problem.

Men nei, du fortsetter å dikte opp ting. Å skrive "ergo" er helt meningsløst da jeg har ingen interesser av dine resonnementer. Dette er ikke et filosofisk problem, så før du viser til noen som helst form for dokumentasjon så tror jeg simpelthen ikke på et ord av det du sier. (i den siste posten din var egentlig problemet at den ikke ga mening)

Du kan ikke bare innføre et skille mellom ulike typer PCer som gir forbrukeren ulike rettigheter UTEN å backe påstanden opp med en eller annen dokumentasjon. Gjør du ikke det, er det meningsløst å poste innlegg, magefølelsen din er nemlig ingen interessert i.

Jeg har forsøkt, men fant intet grunnlag for å skille mellom "ulike typer PCer" når det gjelder forbrukerretter, og du har heller ikke lagt fram et slikt grunnlag. Det hjelper ikke at du bare påstår (dikter opp?) at det er en forskjell. Vis meg det.

Jeg forstod ikke det du skrev med store bokstaver om "FREMGÅR AV AVTALEN". For nei, det er ikke kjøpt noen Cd-rom. Men programvaren skal likevel virke. Hva prøvde du å si? At det er dyrere for selger å rette mangler på PCer uten CDrom fratar ikke kjøperen rettigheter.

En ting du sa ga mening, men var bare delvis rett:

Sitat
Man kan ikke kreve gratis retting av en vare, om varens feil beror på en selv eller varens art, om man bevist har unnlatt å kjøpe den for å spare penger. 

Man kan ikke kreve gratis retting hvis det feilen beror på en selv (feil eller uforsiktig bruk). Korrekt. Det kan man også lese i §15. Resten har du bare funnet på i farten, og er direkte feil. Gi meg en eneste grunn til å tro at noen PCer (minipc) er unntatt §15. Jeg har selv prøvd å google litt for å se om slike unntak finnes. Jeg fant ingen. Så jeg fortsetter å forholde meg til det som står der i lovteksten.

Er jeg en vegg fordi jeg ikke tar dine hjemmesnekrede teser for god fisk?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!