Skrevet av Emne: En pakke kjøttdeig dagen?  (Lest 4031 ganger)

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: En pakke kjøttdeig dagen?
« #15 : 21. september 2009, 14:35 »
bor i Australia her om dagen og her har de virkelig tatt fatt i "fett" problemet i maten: Alle matvarer som har lite fett (altså dårlig fett som saturated/trans) har veldig enkle "HEART SMART" logoer stemplet på seg. det betyr at de maximum har 2g saturated fett per 100g. GJør det veldig mye enklere å velge magre kjøtt typer og lar deg spise så sunt som mulig uten at man må kunne så mye om ernæring. For øvrig begynt å spise kengeru kjøtt som er 98% fettfritt og har kun 0,3g mettet fett per 100g. Det er kjøttet sitt det!:)   

Sa jeg at det koster 35kr kiloen.... biggrin
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Utlogget ToBigForDoors

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 962
  • Honnør: 492
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 962

Sv: En pakke kjøttdeig dagen?
« #16 : 21. september 2009, 17:18 »
bor i Australia her om dagen og her har de virkelig tatt fatt i "fett" problemet i maten: Alle matvarer som har lite fett (altså dårlig fett som saturated/trans) har veldig enkle "HEART SMART" logoer stemplet på seg. det betyr at de maximum har 2g saturated fett per 100g. GJør det veldig mye enklere å velge magre kjøtt typer og lar deg spise så sunt som mulig uten at man må kunne så mye om ernæring. For øvrig begynt å spise kengeru kjøtt som er 98% fettfritt og har kun 0,3g mettet fett per 100g. Det er kjøttet sitt det!:)   
Sa jeg at det koster 35kr kiloen.... biggrin

Jesus... Hva er protein prosenten? Smaker det godt?
24 og feit

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: En pakke kjøttdeig dagen?
« #17 : 21. september 2009, 18:10 »
bor i Australia her om dagen og her har de virkelig tatt fatt i "fett" problemet i maten: Alle matvarer som har lite fett (altså dårlig fett som saturated/trans) har veldig enkle "HEART SMART" logoer stemplet på seg. det betyr at de maximum har 2g saturated fett per 100g. GJør det veldig mye enklere å velge magre kjøtt typer og lar deg spise så sunt som mulig uten at man må kunne så mye om ernæring. For øvrig begynt å spise kengeru kjøtt som er 98% fettfritt og har kun 0,3g mettet fett per 100g. Det er kjøttet sitt det!:)   

Sa jeg at det koster 35kr kiloen.... biggrin

Trans fett er fælt, det er kreftfremkallende!
men saturated fat, som er det samme som mettet fett er IKKE usunt! Forskningen som er gjort på at mettet fett = mer kolesterol = dårlig, er feil på dette punktet: mer "dårlig" kolesterol = usunt. Forskningen som den teorien bygger på er elendig og det har bare blitt en etablert sannhet som er vannskelig å avlive!! Moderne forskning viser at høyt kolesterol ikke er noe problem! Derimot er fett (mettet også) veldig viktig for diverse hormoner i kroppen!
http://www.thincs.org/index.htm
http://www.thincs.org/links.htm
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget Scarface

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 264
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 264

Sv: En pakke kjøttdeig dagen?
« #18 : 21. september 2009, 20:52 »
Er det ikke så at mettet fett ikke er så galt hvis en holder seg unna karbohydrater, for da bruker kroppen fettet som energi istedenfor ?

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: En pakke kjøttdeig dagen?
« #19 : 21. september 2009, 22:00 »
Skal ikke ha noe å si såfremt du ikke har diabetes.. GI er utdatert

GI er kanskje utdatert, men det er ikke blodsukkerstigning.
Kroppen trenger aldri raffinerte karbohydrater.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: En pakke kjøttdeig dagen?
« #20 : 21. september 2009, 22:17 »
Tonks har et poeng. Greit nok at GI er like håpløst som BMI, men store svigninger i blodsukker over lengre tid (mange år) er ofte med på å utvikle Diabetes hos voksne. Som de fleste har nevnt støtter jeg Karbonadedeig. Nå skal det imidlertid nevnes at kjøtt fra storfe øker risikoen for tykktarmskreft noe (but what doesnt?), og jeg ser ikke helt poenget med å ha et SÅ ensidig kosthold. Ørret og laks og enkelte hvite fisk (og scampi) gir like mye proteiner og mer flerumettet fett. Svin synes jeg rett og slett er ekkelt (Nei, jeg er ikke muslim). De lever i dritt og avgir urinen sin i kjøttet.
Det er heller ikke vits å bare trøkke i seg mat for kaloriene. Maten vi spiser påvirker kroppen på et indre plan såvel som et ytre. Selv om ensidig kosthold kanskje kan gi deg store muskler, så er det ikke optimalt for deg. Like så viktig med varierte typer kjøtt, fisk og skalldyr som grønnsaker, bær, frukt og litt av de kjente karbohydratkildene.
Sa brura

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: En pakke kjøttdeig dagen?
« #21 : 22. september 2009, 09:19 »
kengeru kjøttdeig smaker ikke like godt som vanlig kjøttdeig da den har litt merkelig ettersmak. Men det er 22g prot per 100g og med kr'ydder så merker jeg knapt forskjell. er veldig greit å spise mye av da det er billig og fettfritt. får ikke kylling så reint engang og det er mye dyrere
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!