Skrevet av Emne: Personlig trener søkes.  (Lest 1770 ganger)

Utlogget Retr0

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Personlig trener søkes.
« : 18. september 2009, 13:02 »
Vil først starte med å si at jeg har studert trening og kosthold i dybden i lengre tid nå. Leser vel et par timer hver dag. Med dette innlegget vil jeg derfor søke en personlig trener, siden jeg trenger å føre treningen og kostholdet mitt til nye høyder, for å si det slikt. Vil gå mer i dybden å også føre treningslogg.

Jeg selv er veldig motivert og tolmodig, samtidig som jeg er viljesterk. Med dette leter jeg etter en proffesjonell personlig trener, som har en hel del år bak seg med trening, og som holder seg oppdatert innen kosthold og nye treningsideologier.

Har vurdert Tommi og diverse andre, men føler jeg kan klare meg med en her på forumet, ettersom det er mange kvalifiserte til nettopp det jeg trenger her. Hadde mest tenkt meg gratis tjeneste, men om opplegget er tilfredstillende og resulterer i suksess så er jeg gjerne givervillig.

Vennligst send PM og/eller gjerne foreslå personer dere mener kan være godt kvalifiserte, tas imot med stor takk.

Edit: Tar forbehold om at denne tråden kanskje kan være feil plassert, men fant ikke noe bedre sted å poste.
Tore
21 år
1,79 m
95 kg (04.11.13)

Go hard, or go home!

Utlogget Slicky

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 908
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 908

Sv: Personlig trener søkes.
« #1 : 18. september 2009, 13:08 »
Kanskje kort si hvor i oslo du du bedriver treningen din, og om det er i kjede eller på enkelt gym!

Utlogget Retr0

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Sv: Personlig trener søkes.
« #2 : 18. september 2009, 17:40 »
Ja, beklager. Jeg trener faktisk i Haugesund - området, på privat treningssal. Men lærer mye over nett, så det er sagt, men om det skal være noe kan eg heller stikke innom et senter evt. en god innstruktør, som kan vise meg.

Litt tilleggsinfo:
Jeg vil ikke bli noe stor. Jeg vil bli mer liten men veltrent, og ha markerte muskler.

- Trene biceps, triceps, bryst og skuldre.
- Jeg vil mest trene mage, og deretter bryst. (klisje vil mange tenke)

Jeg er rundt 73 kg, ca. 1.80 m høy og er kraftig i kroppsbyggning.
Har en forholdvis moderat fett% nå, men vet jeg har mye under, og mener jeg har fått en god grunnstyrke med 5 x 5 og powerlift. (Har ikke fått målt fett% skikkelig enda, men har skaffet meg PFs billigste version av fettmåler, så får vi se)
Jeg er ikke den typen som vil bare trene kosmetisk, jeg baserer først på å ha en god styrke i HELE kroppen, samtidig ha en god utholdenhet. Muskelmasse er også veldig viktig, på lik linje med styrken. Kosmetisk trening og deff får heler tas før sommeren. Men selfølgelig, vil ikke være biff år etter år. Skal ha en muskuløs markbar kropp.


Resten kan vi ta på pm. Tar svært godt imot all hjelp jeg kan få! Smiley
Tore
21 år
1,79 m
95 kg (04.11.13)

Go hard, or go home!

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Personlig trener søkes.
« #3 : 18. september 2009, 17:47 »

Litt tilleggsinfo:
Jeg vil ikke bli noe stor.
Utrolig mange som begynner å trene som har denne frykten for å bli stor. Å bli stor tar flere år med dedikert trening, det er ikke noe som bare plutselig skjer.

Og btw så tviler jeg på at noen gidder å være din personlige trener med null profitt. Det er som å gå på butikken å spør om du kan slippe å betale.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Retr0

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Sv: Personlig trener søkes.
« #4 : 18. september 2009, 18:22 »
Utrolig mange som begynner å trene som har denne frykten for å bli stor. Å bli stor tar flere år med dedikert trening, det er ikke noe som bare plutselig skjer.
- Riktig, men det er ikke i den retningen jeg vil gå hvertfall.

Sitat
Og btw så tviler jeg på at noen gidder å være din personlige trener med null profitt. Det er som å gå på butikken å spør om du kan slippe å betale.
Ja dette har jeg full forståelse for og har selv tenkt på hvordan det må være. Mange har jo tatt utdanning og brukt mange år på å lære, så å kreve penger for å hjelpe noen ut fra dette ser jeg som selvsagt. Men alikevel, nå er jeg student og derfor har jeg ikke muligheten til og vie all min tid til treningen, også andre ting som må prioriteres, samt økonomien er ikke i sin sterkeste fase i denne tiden. Men alikevell, jeg skulle saktens kunne betalt en god proffesionell P.T. Men det er ikke i den enden jeg vil starte, for å si det slikt.

Derfor jeg prøver og basere min treningsveiledning på selvstudie gjennom for det meste internett og endel bøker. Men så kommer behovet for induviduell tilrettelegging av og til, og da er det ikke så godt å finne svar uten å spør noen med peiling.

Men uansett, forstår godt hva du mener! Wink
Tore
21 år
1,79 m
95 kg (04.11.13)

Go hard, or go home!

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Personlig trener søkes.
« #5 : 18. september 2009, 18:41 »
- Riktig, men det er ikke i den retningen jeg vil gå hvertfall.
 Ja dette har jeg full forståelse for og har selv tenkt på hvordan det må være. Mange har jo tatt utdanning og brukt mange år på å lære, så å kreve penger for å hjelpe noen ut fra dette ser jeg som selvsagt. Men alikevel, nå er jeg student og derfor har jeg ikke muligheten til og vie all min tid til treningen, også andre ting som må prioriteres, samt økonomien er ikke i sin sterkeste fase i denne tiden. Men alikevell, jeg skulle saktens kunne betalt en god proffesionell P.T. Men det er ikke i den enden jeg vil starte, for å si det slikt.

Derfor jeg prøver og basere min treningsveiledning på selvstudie gjennom for det meste internett og endel bøker. Men så kommer behovet for induviduell tilrettelegging av og til, og da er det ikke så godt å finne svar uten å spør noen med peiling.

Men uansett, forstår godt hva du mener! Wink
Derfor er forumet et så utrolig bra verktøy i målet med treningen din. Finn deg et treningsprogram og gå ned på senteret! Er det noe du lurer på så spør du bare her på forumet. Hvorfor forholde seg til en person når hele forumet kan hjelpe deg med det du lurer på?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Personlig trener søkes.
« #6 : 18. september 2009, 18:45 »
Helt enig med tfkong. De aller fleste på forumet mener cirka det samme om kosthold/trening. Bare detaljene som diskuteres.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Retr0

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

Spørsmål ang. trening
« #7 : 18. september 2009, 19:03 »
Stemmer. Det jeg gjør også.
En P.T gjør det bare enklere, om noen orker.

- Men hva mener dere burde være hovedtreningsprinsippet mitt? 5x5, og så plukke litt fra DC. Jeg er nemlig nå denne vinterperioden ute etter virkelig opptimal utvikling.

- Bruker dere exrx.net for å bytte ut/teste nye sideøveser og slike?

- Er proteinfabrikkens guider fornuftige og ta med eller bruke på noen måte, til meg?
( Protein Fabrikkens Guider til kosthold ved ulike treningsmål)

- Hva ellers vil dere anbefale meg i denne vinterperioden da, får å oppnå disse målene?

Her er programmet slik det ser ut nå:

5 x 5              

DAG 1   Reps.   Sett
Benkpress   5   5
T - BarRows el. Foroverbøyd stangroing   8   3
     
Skråbenk med manualer/Flatbenk-manualer/Foroverlente dips   10   3
Hantelroing (roing med manualer)   8   3
     
Flies/pec deck eller cable-cross   10   3
Straight arm pulldowns eller foroverbøyd sidehev   10   3
Biceps: Scottcurl/Vanlig Curl/Hantelcurls   8   3
Triceps: Nedtrekk / franskpress med curlstang eller manualer   10   3
Armhevninger   20 - 50 (progresseres, 3 sett totalt)
     
Sit ups(ulike) -  Liggende flat, bøyde knær, 45 grader.   15-20   3
Hengende kne-/benløft - Liggende crunches (40-50)    15-20   3
Statiske mageøvelser   15-20   3


DAG 2   Reps.   Sett
Knebøy   5-6   4-5
Markløft   5-6   4-5
Utfall/Bulgarsk knebøy/Step-Ups eller Hacklift   10   3
Lette strakmark eller Nordic hamstring (ribbevegg o.l)   8   3
Legger: Legg hev/Nordic hamstrings/Lårcurl   10   3
Mageøvelser annen hver uke     


DAG 3   Reps.   Sett
Militærpress el. Skulderpress-manualer   6 -   3
Pull - Ups (endre grep, øke reps)   6-   4
     
Smal benkpress/dips eller push-downs   10   3
Stangcurl   10   3
Sidehev   10   3
Foroverbøyd sidehev el. Facepulls   10   3
Biceps: Scottcurl/Vanlig Curl/Curl med manualer/Hantelcurls   8   3
Triceps: Nedtrekk / franskpress med curlstang eller manualer   10   3
Armhevninger  20 - 50 (progresseres, 3 sett totalt)
     
Sit ups(ulike) -  Liggende flat, bøyde knær, 45 grader.   15-20   3
Hengende kne-/benløft - Liggende crunches (40-50)    15-20   3
Statiske mageøvelser   15-20   3
__________________________________________________________________

Veksler litt mellom sett og reps i perioder.
Mageøvelsene velger jeg bare ut 2-3 av hver økt de skal trense, men har skrevet flere ned, for å ha litt å velge mellom.


Kostholdet har jeg ikke gjort så nøye enda.

Men etterhvert så er dette planen:

Måltid 1 Frokost: Whey Protein (40 g prot.), 3-4 skiver/m skinke/ost/leverpostei. 1(1dl) glass melk, 2 ss. Selolje + multivitamin.

Måltid 2 Lunsh: 1 Bolle havregryn/grøt med en neve rosiner/kanel, 1 glass melk)

Måltid 3 Middag: Det som blir servert. Men så ofte jeg gidder skal jeg lage meg 2 kyllingfilletter og ris med 50 - 100 g grønnsaksblanding.
Måltid 4 Før trening: 1 Banan

 Under trening: Protonic/m vann(karb. energi drikk)

Måltid 5 Etter trening: Whey Isolate (55 g protein), Cell max(60 g karb.), et par riskaker(first price - typen), endel vann.

Måltid 6 Kvelds: 2-4 skiver/m skinke/ost/leverpostei. 1(1dl) glass melk.

Måltid 7 Rett før leggetid: 1 ss. Selolje, Night Charge(30 g protein) - Skal slutte med night charge, finner ikke helt vitsen i den.

Dette er ca. planen hvertfall. Har ikke regnet ut nøyaktig inntak. Men det skal nok dekke det meste. Ifra tilleggsernæringen får jeg i meg ca 120 g. Protein, da har jeg igjen ca 30 g, siden jeg veier 73 kg.  Dette får jeg nok gjennom den vanlige kosten.

Ser dette greit ut, noe dere vil legge til?

Så til slutt vil jeg bare si at jeg hadde vært veldig innteressert i ett opplegg der jeg kunne forbrent fett samtidig som jeg økte muskelmassen. Går dette, i såfall hvordan gjør jeg?

På forhånd takk Smiley

Tore
21 år
1,79 m
95 kg (04.11.13)

Go hard, or go home!

*_tone_*

  • Gjest
Sv: Personlig trener søkes.
« #8 : 25. september 2009, 14:48 »
Så til slutt vil jeg bare si at jeg hadde vært veldig innteressert i ett opplegg der jeg kunne forbrent fett samtidig som jeg økte muskelmassen. Går dette, i såfall hvordan gjør jeg?
http://www.iform.no/forum/index.php/topic,49860.msg807721.html#msg807721

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!