Skrevet av Emne: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?  (Lest 15589 ganger)

Utlogget Dishwasher

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« : 27. september 2009, 00:15 »
Hei! Smiley
Mulig at dette er en type spørsmål som er besvart mange ganger tidligere, så beklager det i så fall, men var litt vanskelig å finne et passende søkeord. Spørsmålet mitt er, hvor mye muskelmasse er det mulig å legge på seg i løpet av et halvt år dersom man er ung, har ok genetikk, og satser fullt på både kosthold og trening? Jeg vil selvfølgelig ikke ha et svar på eksakte kilo, for dette er jo bestemt av utallige faktorer, men gjerne en antydning på hva som er mulig.
En ting jeg også har lett etter er "før/etter" bilder av mennesker som har startet med bygging, slik at man tydelig kan se fremgangen over en  bestemt periode. Bildeloggene her på forumet er naturligvis en plass man kan finne slikt, men hadde vært flott om noen hadde andre plasser eller eksempler på dette!

På forhånd takk Smiley

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #1 : 27. september 2009, 00:32 »
0-20kg  Tongue
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #2 : 27. september 2009, 00:34 »
Jeg vil tru at på et år, hvis du er ferdig utvokst.. hehe.. Altså ikke skal vokse naturlig mer. At du er i 20/21 års alderen. 6-8kg muskler på ett år er ikke umulig nei. Jeg vokste 4kg med muskler på ett år med moderat trening.
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #3 : 27. september 2009, 00:44 »
Har lest at du kan få i overkant av 2 kilo ren muskelmasse, det vil si proteiner, i løpet av ett år. Og muskler består av rundt 70 prosent vann= Noe sånt som 10 kilo fettfri masse. Avhengig av hvordan kropssammensettningen var fra før av, så kan du kanskje legge på deg 10 kilo fett i samme slengen uten å gå opp i fettprosent. Altså maks 20 kilo opp på ett år uten å gå opp i fettprosent.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Dishwasher

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #4 : 27. september 2009, 13:34 »
Takker for alle svar Cheesy Jeg formulerte meg sikkert litt feil, for det jeg mente var egentlig hvor mye fettfri masse som er mulig å gaine. Spør igjen om noen har gode eksempler på "før/etter" bilder som illustrerer bra hvor mye fremgang som er mulig over en tidperiode fra 6 mnd til 1 år Smiley

Utlogget Morsmo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #5 : 27. september 2009, 13:48 »
jeg har trent veldig seriøst og spist bra i rundt 5 måneder nå, og har økt 2 cm rundt overarma samt 2 kg i kroppsvekt uten å ha økt midjemålet.. tror det er ganske maks hva man kan forvente ut av 6 måneder. er bittelitt mer definert  samt at jeg har fått litt større blodårer på biceps. alt i alt ser jeg tydelig forskjell på kroppen min, men er fortsatt en lang vei igjen til målet Smiley
Mål: Oppnå 42 centimeters overarmer (36 nå) og få frem sixpacken.

KingLeonidas

  • Gjest
Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #6 : 27. september 2009, 14:04 »
altså kan du kanskje legge på deg 10 kilo fett i samme slengen uten å gå opp i fettprosent
?

Takker for alle svar Cheesy Jeg formulerte meg sikkert litt feil, for det jeg mente var egentlig hvor mye fettfri masse som er mulig å gaine. Spør igjen om noen har gode eksempler på "før/etter" bilder som illustrerer bra hvor mye fremgang som er mulig over en tidperiode fra 6 mnd til 1 år Smiley

Les gjennom denne, står en del der:
http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/supplement-marketing-on-steroids-by-alan-aragon.html

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #7 : 27. september 2009, 14:30 »
Vanskelig å svare på spørsmålet siden det er mange faktorere som spiller inn. Alder, gener, kosthold, treningsprogram osv. Smiley

Utlogget Morsmo

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 123
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 123

Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #8 : 27. september 2009, 14:52 »
Vanskelig å svare på spørsmålet siden det er mange faktorere som spiller inn. Alder, gener, kosthold, treningsprogram osv. Smiley

må jo ta som utgangspunkt at alle faktorene er tilnærmet optimale når man spør om hva som er mulig Smiley
Mål: Oppnå 42 centimeters overarmer (36 nå) og få frem sixpacken.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #9 : 27. september 2009, 17:03 »
?

Har du like mengder fett og muskulatur kan du legge på deg nesten like mye i begge deler uten at det prosentmessige forholdet forstyrres. Litt vil jo fettprosenten gå opp siden det som hverken er muskler eller fett vil minske prosentmessig, men ikke så mye.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #10 : 29. september 2009, 02:20 »
Jeg har en følelse av at du nettopp har begynt å trene og lurer på hvor mye du kan forvente å øke - kan det stemme?

Hvor mye som er mulig er vanskelig å si, men hvor mye som er realistisk... Hmm, kan iallfall gi en pekepinn med utgangspunkt i egen erfaring. Jeg begynte å trene når jeg var 16 år. Jeg begynte som en svært gjennomsnittlig gutt i den alderen - utpreget ektomorf med normal fettprosent, 179 cm høy og 63 kg i kroppsvekt. Etter 6 mnd. med vekttrening hadde jeg økt 11 kg i kroppsvekt, dvs. til 74 kg. Jeg hadde ikke gjort noen særlig endringer i kostholdet; jeg spiste normalt mye og den samme type maten som jeg hadde gjort før, men la til én endring når jeg begynte å trene, og det var at jeg alltid sørget for å spise 3-4 egg + brød m skinke + 1 l skummetmelk etter hver trening (tilsvarer rundt 800 kcal). Trente 4-splitt. Sov 6 - 7 timer per natt (altfor lite, jeg trenger 2-3 timer mer for å føle meg ordentlig uthvilt). Jeg regner det meste for å være muskelmasse, iom. at det ikke var antydning til økning i fettprosent, samt at jeg har spist sunt hele livet mitt og ga kroppen på ingen måte noe som skulle føre til at den kunne legge på seg nevneverdig mye fett.

Det var omtrent etter de 6 mnd. at vektøkningen bråbremset. De neste 6 mnd. økte jeg 2 kg (til 76 kg), og det neste året økte jeg ca. 3 kg (til 79 kg). I 2009 har jeg økt så langt ca. 2 kg (81 kg).

Jeg tror at du, men mindre du har interesse av å bulke-deffe-bulke-deffe (som jeg tror er den mest effektivt metoden viss du orker/kan drive med det), men heller velger å fokusere på en laaangsom økning i muskelmasse med kun en liten fettøkning underveis, bør sikte mot å øke ca. 2 kg i året. Noe mer enn det er vaaaanskelig, tror jeg. Husker jeg riktig, så skal du i følge Olympiatoppen kunne forvente å øke ca. 10 - 12 kg i muskelmasse det første året, 4 det neste, og kun 1-2 kg de påfølgende årene (noe som forsåvidt stemmer merkverdig godt med min egen opplevelse).

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #11 : 29. september 2009, 06:50 »
je la på meg 15kg ren muskelmasse de første månedene jeg begynte å trene
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Velox

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 285
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 285

Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #12 : 29. september 2009, 09:44 »
Her er forandring med tanke på kilo..

66kg:


74kg:


Dette er over to år, men jeg har ikke trent så hardt.. Smiley
-I'm sorry, if you were right, I'd agree with you-

Utlogget x-sofagris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 106

Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #13 : 30. september 2009, 00:10 »
je la på meg 15kg ren muskelmasse de første månedene jeg begynte å trene

Steorider er juks... Wink
21 år, nybegynner Smiley

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Hvor mye ren muskelmasse i løpet av 6 mnd?
« #14 : 30. september 2009, 14:48 »
Steorider er juks... Wink
Hadde vel ikke forventet noe annet svar fra en nybegynner! Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!