Skrevet av Emne: Barn under 12 år forbys deltagelse i Stoltzekleiven opp.Meiningar?  (Lest 2080 ganger)

Utlogget Bonde

• Aktivt medlem
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

• Lifting steel has got a sex-appeal
http://www.bt.no/sport/stoltzen/Dette-er-ikke-for-barn-937702.html

Har folk meiningar om dette? Eg forstår at det kan skape skumle situasjonar med små barn i løypa, men skal vi bannlyse små barn i slike arrangement der du ikkje treng å vera proff/organisert for å delta?

Fyr laus!

Utlogget S.O.

• Erfaren bruker
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

Jeg synes det er riktig å sette en nedre aldersgrense. Det er tross alt blitt et seriøst løp etterhvert, med tidtaking osv.

Småbarn kan lett skape farlige situasjoner for løpere som kommer bak og skal forbi, og da syns jeg det er riktig at de yngste heller kan delta på familiedagen om søndagen..

Mål: Bli raskere, spenstigere, og enda mer eksplosiv.

Utlogget kennyo

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

Det er vel vanskelig å komme med et bastant fasitsvar på det der. På den ene siden har vi motivasjonsfaktoren og fysisk aktivitet, på den annen side har vi "vinner/tapermentaliteten" som kan oppstå. Men jeg syns det er merkelig at man velger å henge seg opp i akkurat dette løpet, mens barn konkurrerer "lovlig" i andre idretter. Hva passering i løypa angår, er jo det seeding uansett, så eliten vil ikke ha noen problemer her. Det finnes jo voksne som går langt saktere enn barna. Dessuten er jo dette et mosjonsløp som skal fremstå som en uhøytidelig begivenhet for liten og stor, smal og bred. At enkelte voksne ser på det som dødsens alvorlig, sier vel egentlig mest om dem. Hadde de vært gode nok, hadde de konkurrert i NM o.l. og tatt alvoret der. Jeg tror og håper at Stoltzen Opp fortsatt skal være noe man deltar på fordi det gir glede (i alle fall etter at smertene har gitt seg Wink ) å trimme litt.  Smiley

Jeg er såpass ambivalent at jeg ikke vil ta stilling verken for eller mot, men regelen er vel der av en grunn.  Smiley

Utlogget Bonde

• Aktivt medlem
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

• Lifting steel has got a sex-appeal
Må seia meg einig i begge svar her. Om barn har godt av dette eller ikkje skal eg ikkje uttale meg om fordi eg rett og slett kan for lite om dette. Men det eg sliter med er dette jaget etter regelverk i alle ledd (dette gjeld også regjeringa, men dette blir ein annan diskusjon). Eg forstår at dei eldre gjerne vil ha løypa for seg sjølv, og med dette utelate barn, men dersom ein skal ta dette løpet så serriøst så meiner eg at dei gjerne ikkje høyrer heime i eit løp som skal vera for alle. Mange foreldre i Bergen og omegn bruker nok dette løpet som ei slags gullerot for å få ungane med ut, og dersom det blir eit problem at ungar sitter for masse inne bør vi iallefall ikkje hindre ungar å delta på dette. Kanskje det til og med dukker opp eit talent og to?
Leste for eit stund sidan at det blei saga ned tre og klatrestativ i barnehagar og skular fordi ungane kunne skade seg. Dette er jo vell og bra, men ungar blir ikkje skåna for alt farleg i eldre alder!
Må sei at eg heller mot at eg er for at ungar skal delta i dette løpet, det er jo ikkje akkurat NM!

Utlogget kennyo

• Treningsnarkoman
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

Er det veldig stor forskjell på Stoltzen og dette: http://www.ba.no/sport/ungsport/article4616569.ece ?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!