Skrevet av Emne: ggi <-> formbilde s. 38  (Lest 122199 ganger)

Utlogget ggi3201

• Leieboer
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

ggi <-> formbilde s. 38
« : 30. september 2009, 10:52 »
Et tilbakeblikk på treningen 2006-2009

2006-2007
Begynte å trene smått og spise sunnere høsten 2006, vekta var 135 kg. Hadde gått ned ca. 5kg allerede ved hjelp av lavkarbodiett alá Fedon Lindberg (min diett er bedre;)) Treningen bestod av jogging og noe ustrukturert styrketrening på det lokale treningssenterer Pulz. Holdt på slik til februar 2007, etter å ha lest opp på det som fantes på nett om dietter, kosthold og treningsprogrammer fant jeg ut hva som måtte til.

1. Det var viktig med progresjon (øke i belastning av vekt/repetisjoner kontinuerlig)
   2. Kosthold er faktisk VELDIG viktig for framgang
   3. Det finnes tusenvis av teorier om proff-treningsprogrammer, de fleste fungerer om man følger dem nøye.

Det var tid for bulkhandel på proteinfabrikken(husker ikke helt hvilken butikk det var, men whatever), gikk til innkjøp av proteinpulver og kreatin monohydrat. Vekta gikk ned til 120 i løpet av april-mai og videre ned til 106-107 i løpet av sommeren.

Flyttet deretter til Trondheim for studere, det gikk litt skeis med treningen pga. diverse ting jeg ikke gidder å gå inn på. Let's say: fadderuka satt sine preg etc. etc. Tross diverse fyll og fanteri så gikk vekta faktisk litt nedover, tror dette skyldes studentmat og sløv trening, ikke helt sikker. Avsluttet året med fullstendig treningsstopp, vekta stoppet på 112kg og en meget misfornøyd meg returnerte til Stavanger for å feire jul.

2008
 Satte meg nyttårsmål om å begynne for fullt igjen, slutte å røyke, spise bra, trene masse! Fungerte fint dette, trente 4 ganger i uka de første 5 ukene , men vekta holdt seg mer eller mindre stabil. Motivasjonen daffet av og  da jeg pådro meg en fin skiveutglidning i ryggen sluttet jeg å trene hardt i perioden fram til Mai. Det var da jeg flyttet til en mindre hybel og fikk meg sommerjobb på et takstein-lager (HEAVY stuff), booket sydentur med kompisene mine der oppe og satte meg et bestemt mål om å ha en kropp jeg ikke var flau for å gå på stranda med.

Perioden med størst framgang/vekttap:
Vekta var ca. 110 når jeg begynte på igjen, våren 2008. Jeg gikk til innkjøp av kombinasjonen: Optimum Nutrition Whey Gold Standard 100% proteintilskudd, PF's Carbo Fuel, L-Glutamine fra Top Formula og Omega 3. Dietten her var ikke noe å skryte av, skikkelig sparebluss. Noe ala intermittent fasting ?

Frokost 06.00: Et glass vann + 3 omega3 kapsler
Lunch 11:00: Vann..
Før trening 16:30: 30g proteinpulver, 5-6 skiver med lett sjokade(haha i know)
Etter trening: 60g proteinpulver, carbofuel, glutamin og kreatin
Kvelds tilfeldig kl.: 2-3 skiver med div pålegg

Trente hard 4 ganger i uka i tillegg til en slags  cardio/styrketrening på jobb som bestod av steinløfting i 25-30 varmegrader, uten mat. Dette fungerte helt supert gikk ned helt til 95kg bare i løpet av sommeren. Jeg var klar for stranda, jippi! Eneste "bivirkningen" var at jeg så ut som et lik etterpå, bleik og underernært. (1 uke på Kos tok forøvrig knekken på dette)

Flyttet etter dette tilbake til Stavanger, hvor jeg fortsatte den gode trenden. Bestemte meg for å øke muskelmasse betraktelig, likte meg ikke som tynnjing. Kjørte på med ekstremt høyt proteininntak og 5x5 og senere en egenmekka blanding av det beste fra på myo-reps og DoggCrapp's treningsteorier (det jeg har tenkt å fortsette på også). Økte fra 95kg til 115kg uten å legge på meg alt for mye fett. Er nå, sommeren 2009 stabilt på rundt 105-107kg.

Blir som sagt aldri fornøyd.. Det som irriterer meg mest nå er magefettet/lovehandles! Det er det som skal jobbes med nå, IT NEEDS TO GO!

Et lite "før og etter bilde" på tampen Wink

Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget ggi3201

• Leieboer
  • Utlogget Utlogget

1 måned på UD2.0 -> bilder
« #1 : 30. september 2009, 11:20 »
Etter diverse slackeperioder har jeg omsider kjørt på med Ultimate Diet 2.0 av Lyle McDonald. Leste boka og modifiserte litt på programmet.

Kjører Søndag-Torsdag formiddag med depletion for å tømme glykogenlagrene
Diett: 330g proteiner/50g carbs/40-50g fett (for det meste av omega 3)

Torsdag ettermiddag og Fredag = carbo loading for å lade opp til en tung styrkeøkt og en ny uke med blodslit.
Carboloading kjører jeg 240g proteiner , 12001500g carbs og minst mulig fett

Lørdag kjører jeg litt variabel diett for ca. 300g proteiner 150-200g carbs

Treningsdagene mine ser slik ut:

Mandag og Tirsdag (Depletion)
bryst
3x15 armheving
3x15 decline benk
3x15 kabelkryss eller vanlige flyes
rygg og skuldre
3x15 bredt nedtrekk
3x15 sittende roing
3x15 baksideskuldermaskin?
3x15 skulderpressmaskin/sidehev
armer
3x15 stangcurl eller pinwheelcurls
3x15 pushdowns eller tricepsdrag i tau
3 sett til failure i leg ext.
mage
3x20 situps + planke til jeg spyr (mandag)
3x15 beinhev + planke til jeg spyr (tirsdag)

Tar meg 1 time cardio hver av dagene, splitter ofte opp i 30 min morgencardio og 30 min etter trening.
Moderat intensitet.

Onsdag
Hvile + 1 time cardio utendørs med moderat intensitet. Avslutter med 15 min spurtintervaller.

Torsdag (tension workout)
30 min morgencardio (middels til høy intensitet)

3x6-12: Benkpress med varierende grep, pushups til failure mellom hvert sett
3x6-12: Chins
5xMAX: Strakmarkløft, legg på 5kg på hver side helt til jeg ikke klarer mer (DoggCrapp style;))

Fredag (carboloading)
Spising og hvile, trengs for å fordøye 1500g carbs

Lørdag (power training)
5x4 Benkpress
5x4 Skulderpress
5x4 Markløft
5x4 Chins/Nedtrekk
5x4 Beinpress

Søndag
Cardio og depletiontilpasning (lavt carbinntak)

Cardio: 4,5 timer
Styrke: ca. 5 timer

Startet 01.09.09 og har holdt på en måned akkurat nå. Her er utfallet Smiley

Målinger:
Høyde: 1,90
Vekt: 103,5
Fettprosent: Litt usikker her, kjøpte meg Accu-Fitness Caliper, den sier 11mm som tilsvarer i en alder mellom 21-25 : 11,6-12,6% .. Tviler på dette stemmer.

Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget thy

• Skravlekopp
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

Sv: 1 måned på UD2.0 -> bilder
« #2 : 30. september 2009, 11:30 »
Jævla bra jobba Smiley Bra bryst og skuldre! Resten er litt vanskelig og se. Latspread?

Utlogget ggi3201

• Leieboer
  • Utlogget Utlogget

« #3 : 30. september 2009, 11:49 »
Tusen takk kompis

Tenkte jeg skulle ta noen fullkroppsbilder med litt posering, har helt forferdelig kamera der selvutløseren lever sitt eget liv. Skal få målt fettprosent og diverse senere i dag, kanskje noen er så hyggelige at de gidder ta bilder også.

-G
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget Riinoo

• .: Aktivutøver :.
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

• Et mål av gangen
« #4 : 30. september 2009, 11:51 »
Fy fader så bra:)

Blir så glad hver gang noen finner ut av ting på egenhånd og får DEN fremgangen - gratulerer! Cheesy

Utlogget ggi3201

• Leieboer
  • Utlogget Utlogget

« #5 : 30. september 2009, 11:53 »
Weey

Hyggelig sagt Riino, nå ble jeg skikkelig glad Smiley

Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget Riinoo

• Utlogget Utlogget

• Et mål av gangen
« #6 : 30. september 2009, 11:57 »
Jeg begynte sånn selv som du gjorde og kommer over utrolig mange som ikke gidder å bruke nettet (som er åpent for alle...) for å finne litt info - og når jeg kommer over folk som GIDDER blir jeg rimelig stolt!:)

Utlogget ggi3201

• Leieboer
  • Utlogget Utlogget

« #7 : 30. september 2009, 12:09 »
Jepp, det er faktisk ikke så veldig vanskelig å sette seg inn i enkle prinsipper og så øke vanskelighetsgraden etterhvert. Ikke at jeg ser ut som en bodybuilder eller noe, men jeg har trossalt gått ned over 40kg.. så noe må jeg ha gjort riktig! Digger sånn comebackstories selv, så ble jeg plutselig en av dem selv!

Skal teste ut "Intermittent Fasting" etterpå, må la sentralnervesystemet hvile litt etter UD2.0 (hardcore stuff)

Må forresten gi deg creds for pågangsmot og framgang også, ser fantastisk ut Smiley
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

KingLeonidas

• Gjest
« #8 : 30. september 2009, 12:26 »

Et lite "før og etter bilde" på tampen Wink

Syk forskjell fra 2006 til 2009, enorm framgang Wink
Gamle klassekamerater osv må vell ha problemer med å kjenne deg igjen? Smiley

Utlogget Riinoo

• Utlogget Utlogget

• Et mål av gangen
« #9 : 30. september 2009, 12:28 »
Jepp, det er faktisk ikke så veldig vanskelig å sette seg inn i enkle prinsipper og så øke vanskelighetsgraden etterhvert. Ikke at jeg ser ut som en bodybuilder eller noe, men jeg har trossalt gått ned over 40kg.. så noe må jeg ha gjort riktig! Digger sånn comebackstories selv, så ble jeg plutselig en av dem selv!

Skal teste ut "Intermittent Fasting" etterpå, må la sentralnervesystemet hvile litt etter UD2.0 (hardcore stuff)

Må forresten gi deg creds for pågangsmot og framgang også, ser fantastisk ut Smiley

40kg er endel ja - ser jo en ekstrem fremgang på bildene dine!

Greit å hvile litt mellom "oppleggene" og - selv om det kan være litt kjedelig (jeg hater treningsfri..Tongue)
Har hørt mye om IF - og mange som har holdt på med det i flere år og ser rimelig bra ut (David Höök bla, beefcake på forumet)

Takk for det!:)

Utlogget ggi3201

• Leieboer
  • Utlogget Utlogget

« #10 : 30. september 2009, 12:44 »
Syk forskjell fra 2006 til 2009, enorm framgang Wink
Gamle klassekamerater osv må vell ha problemer med å kjenne deg igjen? Smiley

Hehe, ja har faktisk tatt meg selv i å sitte å snakke med gamle klassevenninner osv på byen og de har ikke kjent meg igjen. Forandret meg ganske mye i ansiktet også serru:

Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget ggi3201

• Leieboer
  • Utlogget Utlogget

« #11 : 30. september 2009, 12:50 »
40kg er endel ja - ser jo en ekstrem fremgang på bildene dine!

Greit å hvile litt mellom "oppleggene" og - selv om det kan være litt kjedelig (jeg hater treningsfri..Tongue)
Har hørt mye om IF - og mange som har holdt på med det i flere år og ser rimelig bra ut (David Höök bla, beefcake på forumet)

Takk for det!:)

Yes, var litt sløv denne sommeren.. ble litt for mange byturer og hytteturer med feit grillmat i tillegg til umotivert halvveistrening. Har aldri trent noe særlig cardio, men har funnet ut etter en måned med veldig mye av den sort at jeg faktisk MÅ gjøre det. Det som er litt slitsomt er at jeg er rimelig tung enda, veier 103,5kg, kjenner slitasje på knærne Smiley

-G
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget ggi3201

• Leieboer
  • Utlogget Utlogget

« #12 : 30. september 2009, 12:57 »
Forresten, noen som er kjent med Accu-Measure Fettklype? (fra PF)

Fikk den nettop her på jobb, målte fettprosenten min til 11,6. Har lest instruksjonene, men det står bare at jeg skal måle EN plass, føler ikke det er presisjonsmåling. Ser heller ikke ut som jeg har 11,6 i fettprosent, tror jeg burde hatt synlige abs da. Forslag? Smiley

-G
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget Riinoo

• Utlogget Utlogget

• Et mål av gangen
« #13 : 30. september 2009, 13:03 »
Hehe, gøy når folk ikke kjenner deg igjen eller gir deg DET blikket etterfulgt av komplimenter etc:P

Nå ser jeg ikke hvor høy du er, men overkant av 100kg er ikke så gæernt, du ser jo rimelig bra ut på 100kg hvertfall!
Slitasjeskader ang cardio er noe dritt altså.. heldigvis ikke vært borti noe svære greier men prøve å ikke provosere det mer enn "nødvendig"

Ang fettklypa så er de ofte nøyaktige eller unøyaktige. Å kun måle en plass virket litt teit..
Selv om du ikke har synlige abs trenger ikke fett% være feil - kan hende du ikke har store nok ruter(dette er også bestemt av genene, mange som ikke har ruter i det hele tatt)? trent mye mage?

Utlogget ggi3201

• Leieboer
  • Utlogget Utlogget

« #14 : 30. september 2009, 13:06 »
Hehe, gøy når folk ikke kjenner deg igjen eller gir deg DET blikket etterfulgt av komplimenter etc:P

Nå ser jeg ikke hvor høy du er, men overkant av 100kg er ikke så gæernt, du ser jo rimelig bra ut på 100kg hvertfall!
Slitasjeskader ang cardio er noe dritt altså.. heldigvis ikke vært borti noe svære greier men prøve å ikke provosere det mer enn "nødvendig"

Ang fettklypa så er de ofte nøyaktige eller unøyaktige. Å kun måle en plass virket litt teit..
Selv om du ikke har synlige abs trenger ikke fett% være feil - kan hende du ikke har store nok ruter(dette er også bestemt av genene, mange som ikke har ruter i det hele tatt)? trent mye mage?

Koselig med komplimenter fra folk som totalt overså deg før i tida hvertfall Tongue Har trent litt variende mengde på magen, har tatt helt av siste måneden. Jeg er forrsten 1.90 over bakken.
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!