Skrevet av Emne: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?  (Lest 12131 ganger)

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« : 30. september 2009, 11:30 »
John Gunnar Oppheim er en morsom mann. Her er hans "ekspertsvar" til et spørsmål på trim.no:

Hva kan jeg gjøre med min pukkelrygg?
Jeg er en 15 år gammel gutt som allerede har fått en såkalt `pokkelrygg`,rettere sagt at skuldrene henger framover istendenfor være rett i ryggen.Har du noen gode råd om hvordan jeg trener ,meg opp igjen!Har faktsisk litt smerter...

Svar
"Pukkelrygg" er et folkelig uttrykk for en tilstand som innenfor medisinen ofte benevnes som Schøyermanns rygg (arrester meg ikke for den stavingen der), "gammelmanns-holdning", osv. Ifølge legeviten kommer som regel den krumme ryggen av noe de kaller for Spinal stenose. Her går teoriseringen ut på nerver i klem og diverse innviklede ideer. Jeg har liten tro på mye av dette.

Ifølge egne erfaringer har jeg selv hatt krummet rygg. Øvre del av ryggsøylen ble betydelig bøy etter flere år i rullestol der jeg satt rett opp og ned uten ryggstøtte eller vinkel bakover. Ryggen lot seg meget fint trene opp igjen, inntil jeg igjen hadde en fullstendig rett rygg. Så i de fleste tilfeller er bøyd rygge en trenings- eller holdningssak, og i sjeldnerer tilfeller foreligger det anatomiske eller fysiologiske forandringer som fører til krummen på ryggen.

De fleste har gode utsikter til å påvirke bøyd rygg og regelrett rette opp problemet. Uthvilte muskler er helt nødvendig. Så lenge du er sliten i ryggen, så nytter det ikke å trene. Friske og uthvilte muskler vil bygge seg opp og etterhvert venne seg til en rygg som retter seg opp.


John Gunnar Oppheim


Hva skal man med leger når man har selvoppnevnte eksperter som kan mye bedre?
Han har altså liten tro på seriøs vitenskap, og kan stille en bedre diagnose og behandling i et innlegg på internett. men på en annen side kan man jo forstå at mannen ikke har noe til overs for vitenskap og vitenskapsmenn, da disse stikker store kjepper i hjulene for hans fanatiske gudstro.

Han mener videre at siden han trente opp sin rygg til å bli helt rett igjen, så er det dette som er behandlingen i de fleste tilfeller. Mannen er ihvertfall beskjeden, det skal han ha! Ifølge hans egne empiriske undersøkelser, så er det jo den typen opptrening han har drevet med som er behandlingen i 100% av tilfellene.

kan bare nevne at den samme mannen helt seriøst mener at hele legevitenskapen har tatt feil om hvordan fordøyelsessytemet fungerer. Han skriver lange artikler, til og med hefter som han selger hvor han forteller om en spesiell ernæringsvæske i tarmene som enda ikke er oppdaget. For dere som er interessert i å "lære mer", her er en artikkel: http://www.trim.no/pub/art.php?id=287

Mannen er underholdende, men når han framstår som en slags autoritet og folk begynner å ta han seriøst blir det verre.

Utlogget Morrille

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 323
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 323

Sv: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« #1 : 06. juni 2010, 22:25 »
Hva kan man forvente av en mann som mener at mennesker og dinosaurer levde på samme tid  :Smiley

http://www.trim.no/pub/art.php?id=390

Håper virkelig ingen tar den mann seriøst!!

Utlogget gohelg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« #2 : 06. juni 2010, 22:43 »
Han er sikkert en snill kar Smiley, men han burde blitt kastet vekk som "exspert svarer"

Jeg har lest litt på svarene hans, alle har samme trekk at hvis du føler deg bitte bitte litt sliten i en muskel så skal du ta 50år med hvile(litt på spissen) så når du har hvilt i 50år og begynner igjen skal du trene til du blir bitte bitte litt øm i musklaturen, så må du hvile i 50 nye år.....

Jeg leste en artikkel han skrev om øking i armhevninger,den funker sikkert med ser ikke vitsen i å bruke 6 månder på og øke 26 armhevninger fra du er utrent.

Utlogget razorth

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 234

Sv: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« #3 : 08. juni 2010, 13:49 »
Han er sikkert en snill kar Smiley,

hva hjelper det om fyren er komplett idiot?

Utlogget Zuul

Sv: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« #4 : 08. juni 2010, 13:51 »
så lenge det er ytringsfrihet må mannen få si og mene hva han vil. Og heldigvis gjelder det andre veien også, så det er fritt fram å kildesikre kunnskapen man tar til seg Smiley

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« #5 : 08. juni 2010, 18:53 »
Det svaret er nesten helt identisk med det jeg fikk forrige høst, jeg hadde da fått ett tilrop på 42 bussen fra noen ungdommer, som satt i baksetet å ropte "øøøyy...harru benner'n eller?" Sendte selvfølgelig spørsmålet om hva "benner'n" var til Oppheim i frykt for at det var noe farlig som ikke var oppdaget enda.


Svar
 "Benner'n" er ett utrykk som innenfor medisinen benevnes som ereksjon (arrester meg ikke for den stavingen der), "ståpikk", osv. I følge legeviten kommer som regel denne erigerte penisen av noe de kaller det Parasympatiske nervesystemet. Her går teoriseringen ut på sanseinntrykk og fysisk stimuli av glans penis og en hel haug med innviklede ideer. Jeg har liten tro på mye av dette.

I følge egne erfaringer har jeg selv hatt benner'n. Den ble skikkelig hard etter at jeg lå i bro i sofaen og hadde smurt den inn med Banos. Jeg forsøkte det igjen dager etter og det gikk fint, så i de fleste tilfeller så handler benner'n om å grise med Banos, og sjeldnere handler det om velutprøvde, etablerte fysiologiske mekanismer i nervesystemet og hjernen som fører til ereksjon.

De aller fleste har gode muligheter for å kjøpe banos, samt stå i bro i sofaen, men det er viktig at Banosen er romtemperert, hvis den er kald så nytter det ikke. Romtemperert banos vil penis etter hvert venne seg til, og rette seg opp.

Hilsen John Gunnar Oppheim




En smule alternativ, og ingen kunnskap om skolemedisin....men hefte om belastningsskader er faktisk brukbart....og jeg lurer på hvorfor. Noe må han jo ha drevet med de åra han satt i rullestol med pukkelrygg;-)

PS. Hvis du leser dette John Gunnar, husk at du har munnkurv, og at jeg kjeder meg på jobb, og ikke kommer til å erigere....eh redigere innlegget!
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget B.B

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 668
  • Honnør: 200
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 668

Sv: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« #6 : 08. juni 2010, 23:20 »
You just made my day Glucifer Grin

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« #7 : 09. juni 2010, 02:35 »
ROFLLOLOMG Glucifer!

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

Sv: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« #8 : 09. juni 2010, 03:57 »
banosen funker som fjell lol  Grin
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« #9 : 09. juni 2010, 05:55 »
Beklager, jeg lider av såkaldt akutt infantil autisme.....som utløses hver gang bukspyttkjertelen min skjønner at det nesten ikke er glukose igjen i blodet. I stedet for å skille ut glukagon som hos alle andre mennesker så øker spermatogenesen i testiklene mine, dette akkumulerer i blodet og trenger seg etter hvert igjennom blod-hjerne barrieren min.....da får jeg slike syke syke tanker som det her;-)










190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« #10 : 13. februar 2011, 01:06 »
John Gunnar Oppheim strikes again:
http://www.side3.no/article3078953.ece

Utlogget .......1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 701
  • Honnør: 552
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 701

Sv: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« #11 : 20. februar 2011, 07:53 »
John Gunnar Oppheim strikes again:
http://www.side3.no/article3078953.ece

Sitat
Jeg anbefaler deg på det varmeste å bygge opp treningsgrunnlaget i brystet ditt med armhevinger. Ta deg først to uker helt fri sånn at du er sikker på at musklene er uthvilte.

Så begynner du på fem armhevinger den første uka. Tren kun én gang per uke. Neste uke tar du seks repetisjoner. Neste uke syv reps. Fortsett sånn, og viss du blir værende i balanse på den positive delen av muskelens treningsgrunnlag (du blir ikke overtrent), så vil du om et år ta 52 armhevinger lett uten at du blir sliten.

Dette er altså rådet til en 18-åring som vil øke i benken? Høres mer ut som trim for eldre.


Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« #12 : 28. mars 2011, 20:56 »
Hvile bygger muskler, altså må man hvile for å bygge muskler. Kan ikke se noe galt med logikken der Tongue

Utlogget Hr.Smith

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 330
  • Honnør: 108
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 330

Sv: John Gunnar Oppheim - Bør mannen få munnkurv?
« #13 : 29. mars 2011, 17:18 »
Herregud for en jævla idiot.
Life is what happens while you are busy making other plans.

Lose your mind and come to your senses.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!