Skrevet av Emne: 19 år - ekstremt hårtap  (Lest 18163 ganger)

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #15 : 04. oktober 2009, 13:59 »
Jeg hadde veldig mye hårtap i 5-6 klassen. Jeg ble bokstavelig talt skallet på fronten. Men så fikk jeg vite at jeg hadde vitamin/mineral mangel.

De skal også selge sånne kapsler på apoteket som skal hjelpe på hår og nagl vekst.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #16 : 04. oktober 2009, 14:02 »
"Å få legen til å skrive ut resept" som det blir foreslått her, er vel det dummeste man kan prøve på mtp. sin egen helse. Det vanlige er å gå til legen, si hva som plager seg, så finner HAN ut om det er nødvendig med medisinering, og hva slags medisin som bør tas. Ikke en random bruker på treningsforum.no.

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #17 : 04. oktober 2009, 14:22 »
"Å få legen til å skrive ut resept" som det blir foreslått her, er vel det dummeste man kan prøve på mtp. sin egen helse. Det vanlige er å gå til legen, si hva som plager seg, så finner HAN ut om det er nødvendig med medisinering, og hva slags medisin som bør tas. Ikke en random bruker på treningsforum.no.

Du tror ikke en lege kan ha nytte av andres innspill,
for å finne en diagnose eller en god kur?

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #18 : 04. oktober 2009, 14:24 »
Du tror ikke en lege kan ha nytte av andres innspill,
for å finne en diagnose eller en god kur?

Selvfølgelig, for legens lange utdanning spiller ingen rolle, må heller høre på kids på treningsforumet.

Utlogget Karbosjefen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #19 : 04. oktober 2009, 14:25 »
Klapp igjen.

Er ingen som beordrer han til noe som helst og sier at han MÅ bruke dette, vi sier bare hvilken fremgangsmåte som må brukes alt ettersom hva årsaken er, om man vil benytte seg av det er opp til en selv.


Du arver ikke genetikken fra onkelen eller bestefar som cueball sier eller antyder at han selv mister hår pga dette, men fra  din mors   far  (morfar)
Alltid en god indikator.

Vanskelig å si,man kan ikke diagnostisere over nett, men få lege til å sjekke det opp. Du må iallefall roe deg ned, og slutte å rive i håret


Blitzkrieg ; Leger er ikke spesielle personer med utenomjordiske evner, jeg har kommet inn å bedt om blodprøve, samt fått resultater, så ville han gå igjennom de med meg. Og han visste ikke hva halvparten var engang. Så ja da ville jeg heller hørt på kids på treningsforum, vi sier ikke HVA det er som feiler han, men kommer med forslag som er realistiske, og om det kan hjelpe så er jo det kjempepositivit for personen som tydligvis har et plagsomt problem.
De leser i legemiddelkatalogen.

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #20 : 04. oktober 2009, 14:27 »
Selvfølgelig, for legens lange utdanning spiller ingen rolle, må heller høre på kids på treningsforumet.

Du tror ikke legen bruker sin kunnskap om han får et forslag??

Utlogget Karbosjefen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #21 : 04. oktober 2009, 14:59 »
Far/farfar er urelevant.

Er ikke der man arver skalp genetikken fra.

Lykke til trådstarter, håper du får orden i problemet ditt etterhvert.

Utlogget Cueball

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

  • Sir, you are making a scene
Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #22 : 04. oktober 2009, 15:21 »
Klapp igjen.

Du arver ikke genetikken fra onkelen eller bestefar som cueball sier eller antyder at han selv mister hår pga dette, men fra  din mors   far  (morfar)
Alltid en god indikator.


Når jeg tenker tilbake til biologitimen på skolen (veldig lenge siden) demrer det at du har rett. Vi arver vel hårmanken fra morsiden. Men stemmer det du antyder, at jenter arver denne genetikken fra sin far? Ville jo tro at det alltid var morsiden som stod for denne delen av genmaterialet? I så fall er din mors, bror eller din mormors bror gode indikasjoner...?
PS: disse personene kalles i mange samfunn for Onkel og "gammelonkel"  Wink

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #23 : 04. oktober 2009, 15:49 »
Når jeg tenker tilbake til biologitimen på skolen (veldig lenge siden) demrer det at du har rett. Vi arver vel hårmanken fra morsiden. Men stemmer det du antyder, at jenter arver denne genetikken fra sin far? Ville jo tro at det alltid var morsiden som stod for denne delen av genmaterialet? I så fall er din mors, bror eller din mormors bror gode indikasjoner...?
PS: disse personene kalles i mange samfunn for Onkel og "gammelonkel"  Wink
Det er vel litt mer sammensatt enn som så? Håret er vel mer enn ett gen?

Selv har jeg hår som min mor, frem til tjueårene, tjukt som fokk som morssiden, men i løpet av tjueårene har det blitt tynnet hardt, likt som alle på farssiden av slekten min.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #24 : 04. oktober 2009, 19:40 »
Du tror ikke en lege kan ha nytte av andres innspill,
for å finne en diagnose eller en god kur?
"En på treningsforum sa at Proscar funket for ham".

Det er ikke det at det ikke er bra med forslag, men hvis du har en god lege, så bør det ikke spille noen rolle. Han bør vite akkurat hva han prater om, og han bør ha tilgang til all informasjon som finnes om problemet. Hvis han trenger innspill, så har han sikkert kolleger som har vært borti noe av det samme.

Det kom også et forslag om å bestille dette på nettet. Kjempesmart Smiley

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #25 : 04. oktober 2009, 20:00 »
"En på treningsforum sa at Proscar funket for ham".

Det er ikke det at det ikke er bra med forslag, men hvis du har en god lege, så bør det ikke spille noen rolle. Han bør vite akkurat hva han prater om, og han bør ha tilgang til all informasjon som finnes om problemet. Hvis han trenger innspill, så har han sikkert kolleger som har vært borti noe av det samme.

Det kom også et forslag om å bestille dette på nettet. Kjempesmart Smiley

Det siste kan jeg si meg enig i. Wink Det er jo plain idioti.
Spesielt om han ikke har drøftet muligheten for å bruke medikamentet med legen.


Men ellers stemmer det med at leger ikke er supermennesker. Det finnes mange mulige løsninger på et problem, og det er ikke alltid at legen vil huske eller fra før av hørt om de alle. Allmennlege er jo et yrke som dekker veldig mye generell kunnskap på uttallige områder, og som det kreves stadig tilførsel av faglige oppdatering i. Så det er faktisk smart å komme med innspill som: "Jeg har hørt at medisinen Xxxxx kan hjelpe."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #26 : 04. oktober 2009, 20:20 »
Det siste kan jeg si meg enig i. Wink Det er jo plain idioti.
Spesielt om han ikke har drøftet muligheten for å bruke medikamentet med legen.
Jeg personlig ville aldri brukt et legemiddel bestilt fra nett, får du nei fra legen, bør det jo være en grunn til det. Det du får fra nett kan likegjerne være tomme gelatinkapsler, apebæsj eller ekte vare. Men det er jo en sjanse man tar.
Men ellers stemmer det med at leger ikke er supermennesker. Det finnes mange mulige løsninger på et problem, og det er ikke alltid at legen vil huske eller fra før av hørt om de alle. Allmennlege er jo et yrke som dekker veldig mye generell kunnskap på uttallige områder, og som det kreves stadig tilførsel av faglige oppdatering i. Så det er faktisk smart å komme med innspill som: "Jeg har hørt at medisinen Xxxxx kan hjelpe."
Joda. Men hvis det er sånn at du har mer kunnskap enn fastlegen din fordi du kan navnet på et legemiddel, så bør du seriøst vurdere å bytte lege.

Jeg sier ikke at alle leger kan alt om alt, men hvis du skal stole på en her inne fra, så bør du ta mye med en klype salt. Du har jo folk her inne som tror de får bedre treningseffekt hvis de rister proteinshaken horisontalt kontra vertikalt.

EDIT: Skrivefeil

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #27 : 04. oktober 2009, 20:45 »
Jeg personlig ville aldri brukt et legemiddel bestilt fra nett, får du nei fra legen, bør det jo være en grunn til det. Det du får fra nett kan likegjerne være tomme gelatinkapsler, apebæsj eller ekte vare.
Apebæsj fungerte for meg!

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #28 : 04. oktober 2009, 21:56 »
Joda. Men hvis det er sånn at du har mer kunnskap enn fastlegen din fordi du kan navnet på et legemiddel, så bør du seriøst vurdere å bytte lege.

Hvordan klarte du å komme frem til noe så dumt?

Jeg sier ikke at alle leger kan alt om alt, men hvis du skal stole på en her inne fra, så bør du ta mye med en klype salt. Du har jo folk her inne som tror de får bedre treningseffekt hvis de rister proteinshaken horisontalt kontra vertikalt.

Den er jeg enig i. Men hadde en som trodde dette, spurt legen sin om det, så ville han fort skiftet mening.  Dét er jo poenget. Legen har fagkunnskapen, eller tilgang til pålitelige kilder, slik at hun kan gi svaret.

Hadde jeg hatt et helseproblem jeg var bekymret for, og som jeg hadde hørt om ei mulig løsning for, ville jeg ikke nølt med å spørre legen om det. Det ville sikret at hun tok også dén muligheten med i betraktning når hun skulle prøvd å løst helseproblemet mitt. Ikke fordi jeg som lekmann trodde meg mer kompetent enn legen, men fordi jeg ville aldri valgt å sitte der som et stumt nek som ikke gjorde mitt for å sikre at alle muligheter ble vurdert.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: 19 år - ekstremt hårtap
« #29 : 04. oktober 2009, 22:02 »
Der er vi enige, men det jeg mener er å bare spytte opp et navn på et legemiddel uten å engang vite hva det er for noe, eller hva det er meningen at det skal virke mot.

Leste noe av det jeg skrev, og jeg har visst misforstått litt, beklager det. Ikke meningen å være ufin Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!