Skrevet av Emne: Nina Furuseth er den rette Norgesmester i Body Fitness  (Lest 25065 ganger)

Utlogget Glenn W

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

Når en jente med internasjonal kvalitet ikke vinner et NM da skjønner jeg ingen ting!!!!!

Når jenter uten muskler skal vinne et Nm???

Hvis Norge ikke vil ha medaljer i EM Og VM da vant den rette i den høye klassen!!!


Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Når en jente med internasjonal kvalitet ikke vinner et NM da skjønner jeg ingen ting!!!!!

Når jenter uten muskler skal vinne et Nm???

Hvis Norge ikke vil ha medaljer i EM Og VM da vant den rette i den høye klassen!!!

Makan til utrivelig og frekk holdning.

Du hadde kunnet si dette og fortsatt fått frem din mening tydelig på mange andre måter, men istedet valgte du å bruke ord som du burde vite sårer noen som ikke har noe å gjøre med hvordan dommerne har dømt utover å ha deltatt i konkurransen på lik linje med alle andre. Hvorfor? (??!!!!)


Utlogget morg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

Får inntrykk av at trådstarter trenger å lese følgende litt nøyere:

(Klippet fra iform.no - http://www.iform.no/pub/art.php?id=270)
Følgende kriteria gjelder ved bedømming av deltagere
Dommere skal vurdere deltagernes helhetlige atletiske fysikk og utseende, dvs ”Total Package”. Deltageren bedømmes fra topp til tå og etter helhetsinntrykk av deltageren, skal dommeren ta i betraktning: håret, ansiktsskjønnhet, atletisk utvikling av muskelaturen samt en symmetrisk og balansert fysikk, hudens sunnhet / tonus og deltagerens evne til å presentere seg med tanke på sikkerhet, kroppsholdning og elegans.

Ansikt, håret og sminken skal utfylle deltagrens ”Total Package”, og vurderes deretter. Fysikken skal vurderes etter muskeltonus, der muskelgruppene skal være runde og faste med en liten mengde kroppsfett. Fysikken skal ikke være for muskulær eller ha for mye definisjon eller stripper. Ser dommeren slike særtrekk skal deltageren trekkes ned.

Huden skal vurderes etter tonus og utseende – den skal se sunn og glatt ut, og være uten cellulitt.

Dommeren skal vurdere deltagerens totale fremføring under hele hennes opptreden på scenen. Dommeren skal til enhver tid betrakte deltageren med tanke på en ”sunn, frisk og atletisk fysikk” i en attraktiv og tiltalende ”Total Package”

Ved kvartvendinger skal deltageren stå med avslappet og rett holdning med hælene samlet, føttene peker utover i en vinkel av 30*, knærne sammen og bena rett, magen inn og brystpartiet ut, skuldrer bakover og armene skal henge avslappet med håndflaten mot kroppen. Hodet og øyne skal peke i kroppens retning (rett frem). Spenning av muskelatur er ikke tillatt.

I tillegg:
Ved kvartvendinger ansikt mot dommerne og ryggen mot dommerne: skal begge armene henge langs kroppens midtlinje og hendene skal ha en svak bøy med fingrene samlet. Begge albuene bøyes lett, og fingertuppene skal hvile på ”hoftene”

Ved kvartvendinger på siden: skal armen mot dommerene henge litt bak kroppens midtlinje og hendene skal ha en svak bøy med fingrene samlet. Den andre armen skal henge litt foran kroppen midtlinje og hendene skal ha en svak bøy med fingrene samlet. Begge albuene skal bøyes lett. Armens stilling gjør slik at overkroppen får en naturlig vri med den fremre skulder (mot dommerne) noe senket og den bakre skulder noe hevet. Denne stillingen skal ikke overdrives.

Deltagere som enten ikke inntar riktig stilling, overdriver eller spenner muskelatur skal først få en advarsel, og hvis de allikevel inntar feil stilling skal de trekkes ned.
We can all fly as high as the dreams we dare to live

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Når en jente med internasjonal kvalitet ikke vinner et NM da skjønner jeg ingen ting!!!!!

Når jenter uten muskler skal vinne et Nm???

Hvis Norge ikke vil ha medaljer i EM Og VM da vant den rette i den høye klassen!!!



Enten er du en Stenstrømfanatiker som ønsker debatt med ytterst nedlatende problemformulering, eller så mener du at du sitter med fasiten - man skal være ganske skråsikker på at sin egen mening er den riktige når man velger å rakke ned på personen som vant slik du gjør.


Kristine - det var VANVITTIG mange i salen "på din side" som hadde deg på toppen av pallen. Både vi subjektive, og mange, mange objektive (inkludert dommerpanelet.) Håper og tror at en manns mening preller av deg.

Lill viste meg noen bilder fra bloggen din og du har hatt en helt vanvittig utvikling de siste årene! Særdeles imponerende!
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Glenn W

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

Dette har ingenting med personene som deltar.

Jentene som tok medalje var og er flotte med den fysikken de har.
Og at alle de som var med har slitt i måneder med hard trening og diett for å komme i den formen de har gjort.

Tror ikke jeg har sett et så bra start felt noen gang.


Det jeg har sett av bilder fra andre store stevner er jentene som kommer høyt opp mere muskuløse enn iallefall de to først i lange klassen har.

Og når jenter som er i samme form som de som fikk medalje men med mere muskler ikke kommer til finale og evt ikke får medalje. UNDRER JEG.

Trodde Norge ønsket medaljr ute også!!!

Men nå er det nå en gang dommerene som dømmer og ikke jeg.
Har selv vært uenige med flere dommer avgjørelser både på dette NM og andre stevner.
Så hvis medalje jentene i NM også får medalje i Nordisk så får jeg håpe minst 1 av de får muligheten til å delta i VM, EM.


Utlogget Glenn W

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

Klart at jenta som vant har utviklet seg kjempe bra det siste året!!!
Har fått med med litt!!!!

Og jeg er 100% sikker på at Kristine som vant ikke biter på mine syns punkter.

Det jeg er ute etter er at Norge som en fitness nasjon skal ha med den beste.
Og viss jenter med mere muskler enn Kristine har.
Får medalje så burde noen annen ha vunnet.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Klart at jenta som vant har utviklet seg kjempe bra det siste året!!!
Har fått med med litt!!!!

Og jeg er 100% sikker på at Kristine som vant ikke biter på mine syns punkter.

Det jeg er ute etter er at Norge som en fitness nasjon skal ha med den beste.
Og viss jenter med mere muskler enn Kristine har.
Får medalje så burde noen annen ha vunnet.

Nå er reglementet greit, og dømminga der etter.
Ser jo at i USA ( og det er jo internasjonalt det også Wink ) så er nå jenter mindre og softere enn før. Rett og slett fordi det stemmer mer med reglene.
Syns dette er en positiv trend, og det er jo en grunn til at man tok inn classicen Smiley
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Marianne

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 683
  • Honnør: 112
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 683

Jeg syntes det var mange flotte jenter på line-up'en i helgen, og all honnør til jentene som trakk det lengste strået.
Blir moro å se hvordan det går i Trondheim om 2 uker!
Heia Norge!!
Personlig trener & kostholdsveileder ved Family Sports Club , Fredrikstad

Og stolt eier av "Butikken for deg som trener":
ej-shop.no
Gasp, Better Bodies, Danlab nutrition, Nutrisport, All American, EFX, Best Body Nutrition

Blogg: Mariannekroghbjerke.blogspot.com

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Dette har ingenting med personene som deltar.

Jentene som tok medalje var og er flotte med den fysikken de har.
Og at alle de som var med har slitt i måneder med hard trening og diett for å komme i den formen de har gjort.

Tror ikke jeg har sett et så bra start felt noen gang.


Det jeg har sett av bilder fra andre store stevner er jentene som kommer høyt opp mere muskuløse enn iallefall de to først i lange klassen har.

Og når jenter som er i samme form som de som fikk medalje men med mere muskler ikke kommer til finale og evt ikke får medalje. UNDRER JEG.

Trodde Norge ønsket medaljr ute også!!!

Men nå er det nå en gang dommerene som dømmer og ikke jeg.
Har selv vært uenige med flere dommer avgjørelser både på dette NM og andre stevner.
Så hvis medalje jentene i NM også får medalje i Nordisk så får jeg håpe minst 1 av de får muligheten til å delta i VM, EM.


Klart at jenta som vant har utviklet seg kjempe bra det siste året!!!
Har fått med med litt!!!!

Og jeg er 100% sikker på at Kristine som vant ikke biter på mine syns punkter.

Det jeg er ute etter er at Norge som en fitness nasjon skal ha med den beste.
Og viss jenter med mere muskler enn Kristine har.
Får medalje så burde noen annen ha vunnet.


Ettersom min personlige mening i dette vil være partisk (siden jeg bor sammen med hun du mener ikke har noen muskler) skal jeg prøve å ikke si så mye, men jeg anbefaler deg å lese hva Pia Jansson sier om denne saken:

http://piajansson.wordpress.com/2009/10/05/osportsligt-nm/#comment-173


Utlogget Maddis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 29

Der var mange fine jenter og et høyt nivå på utøverne i helgen!
Salen viste sin mening med buing når Nina fikk 4. plassen, MEN, i hvilken annen sport opplever man ikke at publikum er uening med dommeren/dommerne!?  Wink

Et, spørsmål som jeg lenge har tenkt på er....skal dommere som selv har utøvere på scenen (som de har coacet, trenet og hjulpet frem til formen sin) få sitte i dommerpanelet?? Risikerer vi da at det blir favorisering?


Hvis du gjør det du alltid har gjort så vil du få det du alltid har fått

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Det er liten fare for at dommerene vil favorisere de de selv har coachet.

i vørste fall kan faktisk den utøveren de har coachet havne lavere på resultatlisten enn de faktisk fortjener, nettopp fordi en dommer ikke ønsker bli anklaget for å være partisk.

jeg kjenner faktisk disse norske dommerne, og det er ingen av disse som satt nå i helgen, som jeg kan se noen sinne har dømt partisk.

Du kan være sikker på at det hadde vært et evg kaos om noen trodde dette, eller om der kunne være rom for tvil.
Det er nok HELLER utøvernes respektive partnere, venner og klubbvenner som kommer med slike anklager, når de blir dømt ned. Og tro meg "alle vinnere er dommernes venner, og favoritter" så lenge en selv ikke vinner.

Norge er et lite land, med vi har faktisk en hoveddommer, og et sekretariat som dobbeltsjekker dersom ting skulle være uklart.



Som jeg selv skrev i en annen tråd her inne; jeg prøvedømte i går. Og det var faktisk utøvere på scenen jeg bare personlig syns er direkte BLÆÆÆÆ , men vet du, det har NULL å si, for fysikken skal dømmes og den skal være rettferdig.
Så at jeg PERSONLIG ikke tåler trynet på et menneske; vel mennesket skal jaggu på pallen om han/hun har best fysikk.

Så partisk dømming ?
Ingen sjanse i havet.
De blir blanke i hvem du er, de ser på fysikken din, og dømmer ut fra det startnumme du har.


Nann-Rosita
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Maddis

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 29

Ja, hvis det er sånn så er det veldig bra!
Kjenner jo de fleste dommerne jeg også, og de er "fair" mennesker som brenner for sporten, og legger
mye tid og arbeid i det.
Mener absolutt ikke at å komme ned noen anklager, det var mest et spørsmål for å høre hva dere andre mener.

Hvis du gjør det du alltid har gjort så vil du få det du alltid har fått

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423


Kristine - det var VANVITTIG mange i salen "på din side" som hadde deg på toppen av pallen. Både vi subjektive, og mange, mange objektive (inkludert dommerpanelet.) Håper og tror at en manns mening preller av deg.

Lill viste meg noen bilder fra bloggen din og du har hatt en helt vanvittig utvikling de siste årene! Særdeles imponerende!

Enig - folk må få lov til å ha sine meninger om hva DE synes er best, men at noen snakker nedlatende om utøvere som står på toppen av pallen under NM blir for dumt. IKKE under noen omstendigheter la slikt komme under huden på deg! Noen mener musklene til utøverne bør være store, og andre ikke..

Du var nydelig Kristine... og Rikke og ikke minst Elisabeth Smiley
Alle på lineup i finalen hadde gjort en fantastisk jobb - det er derfor de var der!!

Smaken er som baken når det gjelder slikt, MEN vi har regelverk som dømmere skal dømme etter, og følger man hva som står skrevet der så er bedømmingen i helgen kjempe fair i denne klassen!! Tror det er for få i publikkum som kan regelverket, eller som egentlig vet hva dommerne ser etter hos utøverne. Her mener jeg klubben som utøveren stiller for også har en viss opplysningsplikt, og bør råde/bidra til at utøvere havner i de klassene de hører hjemme i - da disse klubbene bør ha ledere som er på høyde med dommere i evnen til å se utøverens fysikk og potensiale i en slikt objektiv setting.
Synes også coach/delegat bør informere utøveren etter forbedømmingen om hvordan ståa er, og da unngå sjokket (som jeg så Nina fikk da hun ble ropt opp) som kan komme når en "favoritt-utøver" blir nærmest slaket i deres øyne..

Løsningen slik jeg ser det er at det kanskje burde være flere klasser enn enten BF eller CBB - hva med en bikini/figure som i usa? Og det var noen som var inne på det her tidligere:
flere klasser i BF dvs 150 - 155, 155 - 160 osv.. blir jevnere da kanskje nå, når klassene begynner å bli så store..?

Et annet problem jeg syntes å merke antydning til i helgen var vel heller at + 163 dømtes MER etter boka enn - 163 hvis jeg skal si min mening.. Korte klassen var FOR muskler og deff, den lange ikke..
Der fikk den utøveren med mest definisjon av dem alle (vi snakker striper på gluteus!!) den gjeve 1.plassen - jeg likte det jeg så, veldig (Cheesy), men skal man følge boka så er vel dette noe å trekke for - mer enn hos Nina.

Men dømt er dømt og det er ikke lett å sitte i dette panelet - glad det ikke er meg noen ganger Wink

Synes de respektive utøvere så utrolig bra ut - begge to, men de er forskjellige, og hører nok ikke til i samme klasse. Hvilken er det vanskelige..
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Ole Morten;
Det er internasjonalt følgende klassen :
-158
-163
+163 og
+168

Jeg personlig mener det bør sees på muligheten for å bruke flere klasser i Norge, ,men vi har da et problem med sverige og finland ang at de visstnok ikke ønsker flere klasser.

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Glenn W

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

Og hvis en dømmer etter en kriterie i den ene klassen og noe annet enn den andre blir det feil.

Det går ann for lille Norge som har så mange damer i fitness og ha flere klasser.

Og feks at det kanskje da er bare to i Nordisk.

Så får forbundet eller dommerene bestemme hvem av de to som evt kan delta på Nordisk hvis de feks bare skal sende en.

Selv om du er kvalifisert ut fra plassering er det ikke sikkert du blir tatt ut!!!!


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!