Skrevet av Emne: Nina Furuseth er den rette Norgesmester i Body Fitness  (Lest 24957 ganger)

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

synes vi skal stille med så mange som mulig jeg.  Cool
Viser også mangfold, variasjon, og får også da verdifull info om hva de utenlandske dommerne ser etter!!  what

Vi har flotte jenter - vis de frem, uansett hvor store muskler de har - gi jentene våre en sjanse til å vise seg internasjonalt - kan være et springbrett ut i den store verden dette for mange!  Wink

OMD
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Jeg dømte på NM i helga. Men jeg dømte bare bygging, ikke fitness.

jeg kan si på generellt grunnlag at det ofte er gode grunner til at utøvere blir dømt lavere enn kanskje publikum og venner syns er rettferdig. Det kan være regelbrudd, manglende obligatoriske poseringer i friprogrammet og skjemmende feil/lyte som gjør utslaget i sammenligninger.

Nann: Jeg kikket på dommerkortet ditt i fitnessen, og jeg ble imponert over at du dømte nettop upartisk. jeg tenkte jeg skulle "ta deg" i å legge følelsene i dømmingen, men det greide jeg faen meg ikke.... Grin
Jeg er forresten enig, jeg har venner på scenen i flere klasser, og har ingen problemer med å sette disse på sin fortjente plass.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa

Nann: Jeg kikket på dommerkortet ditt i fitnessen, og jeg ble imponert over at du dømte nettop upartisk. jeg tenkte jeg skulle "ta deg" i å legge følelsene i dømmingen, men det greide jeg faen meg ikke.... Grin
Jeg er forresten enig, jeg har venner på scenen i flere klasser, og har ingen problemer med å sette disse på sin fortjente plass.


Nå må jeg si at eneste det oppe jeg hadde personlig relasjon til er faktisk Kristine Weber, fordi hun er en venninne og stiller for klubben som David og jeg opprettet.
MEN har flere andre jeg kjente i lineup'en i den store klassa, og ei kom ikke en gang videre til første runde. Og jeg syns det er fælt å dømme ned venner, men en KAN ikke være partisk. Men det er fysikken, ikke personen du skal dømme på. Og jeg visste heller ikke hvem mange av di i fitness og bygging var av utseende, og ikke hadde jeg noe nummerert startliste heller.

Du titta ja, det regna jeg med.. Var nok de laveste plasseringene jeg sleit mest med.
Når man kommer på de laveste så er det mye som skal vurderes; Eksempelvis; lite muskler vs volum. Hudtonus/kvisete hud vs lite deff. Og det er jaggu ikke enkelt.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Kan noen være så snill å forklare meg hvorfor hun Rikke på 17-18 år som overhodet ikke ser ut som har trent engang kommer på en andre plass?? Kan ikke navnene på andre av de som stilte utenom weber og hun syntes jeg heller ikke fortjente plassen sin. Var jo faktisk mange som så skikkelig bra ut der. MYE bedre en 2. plassen. Hun så faktisk bløt ut også. Folk blir sjarmert av et søtt ansikt og store, senete, flaggermusaktige lats! Tror ingen hadde stusset spesielt mye på om lista hadde blitt snudd på hodete engang. Er det ved å putte fingeren i lufta folk dømmer det greiene her eller? da blir det jo ikke noe moro.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Kan noen være så snill å forklare meg hvorfor hun Rikke på 17-18 år som overhodet ikke ser ut som har trent engang kommer på en andre plass?? Kan ikke navnene på andre av de som stilte utenom weber og hun syntes jeg heller ikke fortjente plassen sin. Var jo faktisk mange som så skikkelig bra ut der. MYE bedre en 2. plassen. Hun så faktisk bløt ut også. Folk blir sjarmert av et søtt ansikt og store, senete, flaggermusaktige lats! Tror ingen hadde stusset spesielt mye på om lista hadde blitt snudd på hodete engang. Er det ved å putte fingeren i lufta folk dømmer det greiene her eller? da blir det jo ikke noe moro.

Nok en gang henviser jeg til å leser reglene; og ls de andre innleggene også Wink
mye god lærdom Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Spurte ikke deg da, du skjønner jo hverfall ingen ting.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Spurte ikke deg da, du skjønner jo hverfall ingen ting.

virker heller stikk motsatt; du skjønner ingenting.
Rett og slett fordi du ikke skjønner reglementet, regner jeg med.

Det er godt forklart i denne og  en annen tråd her , og ikke minst BLOGGEN til Pia Jansson, hvorfor dette resultatet ble som det ble.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget eggz0r

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 457
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 457

Du spurte om noen kunne svare deg, Nann svarte, dvs at du fikk svar fra den du spurte etter.

Hersketeknikkene kan du holde deg for god for.

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Spurte ikke deg da, du skjønner jo hverfall ingen ting.
Kan noen være så snill å forklare meg hvorfor hun Rikke på 17-18 år som overhodet ikke ser ut som har trent engang kommer på en andre plass?? Kan ikke navnene på andre av de som stilte utenom weber og hun syntes jeg heller ikke fortjente plassen sin. Var jo faktisk mange som så skikkelig bra ut der. MYE bedre en 2. plassen. Hun så faktisk bløt ut også. Folk blir sjarmert av et søtt ansikt og store, senete, flaggermusaktige lats! Tror ingen hadde stusset spesielt mye på om lista hadde blitt snudd på hodete engang. Er det ved å putte fingeren i lufta folk dømmer det greiene her eller? da blir det jo ikke noe moro.

Skjønner ikke helt dette - folk kan si hva de vil,  og vi kaller politiet for idioter når de gir oss bøter for fartsovertredelser også, men de - som dommerne i NKF - gjør bare jobben sin!

Vi kan være uenig, men når lovverket/reglene er skrevet må overformynderiet (Grin) forholde seg til det de også og dømme deretter.. Uheldig for noen som har brukt flest timer i studio vil noen si kanskje men men..

Uenighet i dømming er ok - folk må få ha sine egne meninger, men dette  innlegget var bare ondskapsfull og veldig personlig.. veldig sårende å lese slikt om seg selv regner jeg med...

Ingen karma fra meg ihvertfall..

Håper det kommer en unskylding til de du refererer til her, og heller at du skriver til IFBB om at de bør forandre reglene sine i BF..
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Segal

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 310

Sårende, unnskyldning? Dette for noe da?

 Tok vel ikke dette opp fordu jeg skulle unnskylde like etter vel.
Alle tar vel sin egen beslutning om når de vil stille og i dette tilfellet syns jeg topp 2 var preget av lite grunnarbeide og kvalitet.

Det er skrevet tidligere hun unge: -Hun har et vanvittig potensiale pga de flotte rammene sine!.
Det kan jeg være enig i, men du går ikke hen å tar 2. plassen i nm for det!!

Og ang innlegget rettet mot nann, det er jo ikke til å stikke under en stol at du har et litt frynsete rykte, så jeg ville ikke sett så stygt på det var jeg deg.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Og ang innlegget rettet mot nann, det er jo ikke til å stikke under en stol at du har et litt frynsete rykte, så jeg ville ikke sett så stygt på det var jeg deg.

Det er fritt frem å være uhøflig og bruke hersketeknikker mot dem man mener har et "frynsete rykte"?

Trodde det kaltes mobbing og ikke var lov i følge forumreglene jeg.


Utlogget morg

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 48
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 48

Nå styrer jo hele diskusjonen i helt feil retning her. Personangrep hører ikke hjemme noen steder, og det bør folk holde seg for gode for. Det har foregått flere ganger i denne tråden og flere andre steder etter NM. Det er synd at det skal være slik på et forum for (for det meste) voksne mennesker, for ikke å snakke om at det er synd for trenings-Norge. At folk har sterke meninger og er uenig med dommerne er helt ok, men LITT anstendighet og normal høflighet skal man alltid vise.
"Spurte ikke deg da, du skjønner jo hverfall ingen ting.". Hva slags kommentar er dette til et konstruktivt da? Etter min mening er det dette som gir DEG et "frynsete rykte". Blir faktisk litt imponert over Nann sitt svar etter dette, hvor hun velger å ikke ta seg nær av denne barnslige kommentaren og faktisk gir et fornuftig svar tilbake.

Er man uenig med dommerne, så får man se litt nøyere på reglene og tenke litt gjennom om det er dere selv eller dommerne som sitter på den faglige kompetansen for å avgjøre vinneren i konkurransen. Å begynne å rakke ned på vinnerne eller andre, blir i hvert fall helt alltid feil.
We can all fly as high as the dreams we dare to live

Utlogget Jan S

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 247
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 247

Man må bare slå seg til ro med at det dømmes forsjellig fra gang til gang her i landet og det finnes ingen norm.
Nina ble dømt ned pga formye muskler, og jeg ble for en uke siden slått i fitness av en som ikke hadde klart CBB kravet for sin høyde engang. Er ikke noe å si om det der, man får bare stille best mulig ut i fra det man tror vil blir vurdert rett. Om dommerne liker fysikken til noen andre på scenen bedre en din egen så må man bare tåle det. Ja er fint å finne en unnskyldig på hvorfor man ikke vant. Men fakta er at de som dømte synes ikke du var best og så da blir det sånn. Prøv å finn noe å bli bedre på til neste gang, klarer du da å nå målet ditt så er jo det en seier i seg selv.
Meritter i AF
Stavanger open  2pl ( debutant ) 2009
Trondheim open 1pl 2009
Nm 2011 2 pl

Sponsorer:  www.mhkosthold.no
                 www.shadowtans.no

Profil: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87272.msg1267675;topicseen#new

*_tone_*

  • Gjest
Trodde det kaltes mobbing og ikke var lov i følge forumreglene jeg.

Jeg syns dessverre Treningsforum lider av litt for lite moderering, diskusjonene her inne kan ofte gå alt for langt før noen griper inn. Det er virkelig ikke bra, spesielt når man tar i betraktning at det er en god blanding av anonyme og ikke-anonyme brukere her..

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Jeg syns dessverre Treningsforum lider av litt for lite moderering, diskusjonene her inne kan ofte gå alt for langt før noen griper inn. Det er virkelig ikke bra, spesielt når man tar i betraktning at det er en god blanding av anonyme og ikke-anonyme brukere her..

Forumets medlemmer må selv rapportere innlegg som strider mot forumetsregler, gjør det mye enklere for moderatorene å gripe inn.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!