Skrevet av Emne: Nina Furuseth er den rette Norgesmester i Body Fitness  (Lest 24958 ganger)

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Også tilbake til det jeg startet med!!!!

Se på VM de beste!!! NINA bla.

Med all den muskelaturen skulle hun ikke blitt med blandt de 15 beste på NM,hvis dommerene hadde fulgt opp det med størrelsen.

9 dommere gjør ikke feil!!!!

Da blir det i mine og mange andres øyne helt feil at Nina fikk den dårlige plasseringen hun fikk.

En bør vel gå etter de beste Azn

Og igjen gratulerer Nina!!!!

Gratulerer - føler også at det ble mer korrekt denne gangen  Cheesy
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Også tilbake til det jeg startet med!!!!

Se på VM de beste!!! NINA bla.

Med all den muskelaturen skulle hun ikke blitt med blandt de 15 beste på NM,hvis dommerene hadde fulgt opp det med størrelsen.

9 dommere gjør ikke feil!!!!

Da blir det i mine og mange andres øyne helt feil at Nina fikk den dårlige plasseringen hun fikk.

En bør vel gå etter de beste Azn

Som du selv sier: 9 dommere gjør ikke feil. Eller mener du at det kun gjelder VM, men ikke NM og Nordiske?


Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Også tilbake til det jeg startet med!!!!

Se på VM de beste!!! NINA bla.

Med all den muskelaturen skulle hun ikke blitt med blandt de 15 beste på NM,hvis dommerene hadde fulgt opp det med størrelsen.

9 dommere gjør ikke feil!!!!

Da blir det i mine og mange andres øyne helt feil at Nina fikk den dårlige plasseringen hun fikk.

En bør vel gå etter de beste Azn

Og igjen gratulerer Nina!!!!

Enkelte ganger lurer jeg på om folk ikke VIL skjønne hva denne "sportsgrenen" dømmes etter.
Det er IKKE DEN ENEKLTE UTØVER; det er totalpakken, og ikke minst; LINE UP!!

Hvordan HELE line-up ser ut, ikke bare fordi DEN utøveren er sånn og sånn.

og vet dere, Nina er faktisk ikke så stor. Hun ser ut som hun er stor og kjempemuskuløs på bilder, men både hun OG thea er små og nette. Herregud; Thea er jo smalere enn meg jo!

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Glenn W

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

Mener at det som er dømt er dømt og noe ikke vi kan gjøre med ifht nm og nordisk.

Når en ser på VM er det "veldig mange store" etter bildene å dømme.

Og da at Nina med mere muskler og finere fysikk en NM vinneren ( imine og mange andres øyne).

en verdig Norgesmester.

Jeg mener at den som er nærmest et internasjonalt nivå bør vinne å ikke se ifht til de andre.

Enten så har du pakka eller så har du den ikke.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Nina Furuseth er ikke Norgesmester i Body Fitness
« #49 : 21. oktober 2009, 07:23 »
Mener at det som er dømt er dømt og noe ikke vi kan gjøre med ifht nm og nordisk.

Når en ser på VM er det "veldig mange store" etter bildene å dømme.

Og da at Nina med mere muskler og finere fysikk en NM vinneren ( imine og mange andres øyne).

en verdig Norgesmester.

Jeg mener at den som er nærmest et internasjonalt nivå bør vinne å ikke se ifht til de andre.

Enten så har du pakka eller så har du den ikke.

Ni dommere på NM og på nordiske mente dog ikke at Nina hadde "pakka" som skulle til for å vinne. Mer muskler og hardere ja, men nå er det jo flere kriterier som veier inn i Body Fitness - og det uansett om det er snakk om NM eller VM. Hvis muskelmasse og hardhet alene skulle være avgjørende, hva er da meningen med å ha andre konkurransegrener enn kroppsbygging?

Husk og at for mye hardhet og muskelmasse trekkes i BF. Vekten legges vekt på estetikk; skjønnhet kombinert med en atletisk fysikk.


Utlogget Glenn W

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

vet det at de dømmer etter mye foskjellige kriterier.

Men at det gjøres store forskjeller fra NM til VM. (undres jeg over)

Og dette har ikke noe med dama de å gjøre i del hele tatt.

Hun er fin og flott både på scenen og bak scenen.


Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Det eneste jeg kan komme på her er at hun ikke virker helt fortrolig med de høye hælene (i tillegg til hva Beefcake sier) Man skal entre scenen med eleganse og gå av scenen med samme stil....  sjarm har hun, og er strålende vakker, bra poseringer, men når det kommer til eleganse så faller du desverre litt igjennom Nina - trening med stiletter hadde gjort seg.. Wink

Skal ikke si noe, for jeg hadde ikke klart å stå et sekund på slike sko.. og atpåtil smile og se elegant ut er meg et under at dere jenter klarer, men dette blir man altså vurdert etter, og må da ta dette til etteretning på hva som bør trenes på... Smiley  dette er jo en del av "pakka" som det refereres så ofte til her....
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Som du selv sier: 9 dommere gjør ikke feil. Eller mener du at det kun gjelder VM, men ikke NM og Nordiske?


hehe - ja akkurat..?
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Mye frem og tilbake her nå, men til dere som har vært mest aktive: Mener dere at resultatet fra VM tilsier at dømmingen der var annerledes enn på NM?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Mye frem og tilbake her nå, men til dere som har vært mest aktive: Mener dere at resultatet fra VM tilsier at dømmingen der var annerledes enn på NM?


det er jo annen line-up, totaltsett så det er kanskje ikke rart folk ikke skjønner dette.

om det kommer ( unnskyld uttrykket) 15 broilere inn på scenen i en line up, så dømmes det deretter.
Kommer det 15 litt over gjennomsnittet muskuløse jenter (som nå VM ) inn på scenen i line-up, så er det å finne der den som "passer inn best iht reglementet".

Og kommer man inn med så variert line-up som under NM, vel da er det å finne den som stemmer best overens med reglene, ut i fra gjennomsnittet, og så se på feil/mangler ved fysikken til jentene.

Det er forskjellige line-up, og trenden HAR vært nogenlunde store jenter.

Dog Nina og Thea hadde IKKE tverrstriper på rompa i VM, så der er en del forskjeller Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423


til info så er vinneren i VM nr: 175 i rødt...

Vil bare stoppe denne tråden en gang for alle - uansett hva dere der ute sier:
se selv hva som er "malen" der ute!!!

Se på Nina S M!! Flottere utøver skal man lete lenge etter, men hun hadde trolig blitt dømt ned i Norge desverre..



Deffen og muskelmassen til Nina F gjør henne til en bra kandidat symetrisk sett i hvertfall, så kan man si hva man vil og hårfarge og sminke, (hvis det er det viktigste i "pakka") men synes ikke vinneren hadde lagt all verdens tid på håret i hvertfall  Wink .. men desto mer tid på trening og diett som jeg mener er viktigst.

Det heter tross alt "BODY-fitness" - som betyr KROPP sist jeg sjekket: ikke hår,sminke og-se-hvordan-jeg-går-og-smiler-søtt-fitness!!!

Og dette var ikke tilnærmet noen andre, men et lite hint til dommerne i år - bedre på Nordisk, men dårlig på NM i mine øyne sett i forhold til resten av verden desverre...













Lykke til videre Nina F - bygg mer x-form, kom deg i utlandet er mitt råd!!
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Nina er flott, og har godt med muskler og er/var i bra form. Syns ho er kjempebra.

Men: hun har ikke de samme linjene (enda) som VM/EM toppene muligens og jeg mener NM og Nordisk vinneren har en mye bedre fasong og fysikk - og det er derfor forsvarlig at hun vant. Dette er BF og ikke bygging, fasong og fysikk skal belønnes myyyeee.. Og helst mest.

Bare se i -80kg, hvor svensken vant. Han hadde kanskje ikke mest muskler, men var hardest og hadde desidert finest fysikk. Så selv i bygging teller "fysikken" såpass mye at han var en klar vinner. Som Pia Jansson sa i sitt blogg innlegg angående denne saken: "det skal svinge litt i en bf fysikk" (eller noe slikt).. Helt enig her, og da bør dere ikke bli blinde på deff og muskler. Tror egentlig at det er fordi Nina står veldig rett i poseringene som gjør det, men det er en annen sak. Man skal kunne å vise seg fram.

I mine øyne så hadde Elisabet større og finere lår enn Nina. Så lenge man har en viss muskelmasse så skal dette kvalifisere at fysikken avgjør hvem som er en bedre utøver.

Tror også om Nina S hadde vært med i Norge så hadde hun gjort det veldig bra.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Vil bare stoppe denne tråden en gang for alle - uansett hva dere der ute sier:
se selv hva som er "malen" der ute!!!

Du vil stoppe tråden "en gang for alle" med å hinte til at norske (og øvrige nordiske i Trondheim) dommere er inkompetente i forhold til dommerne i resten av verden, og at de øvrige deltagerne på NM har fokusert mer på "sminke og-se-hvordan-jeg-går-og-smiler-søtt" enn på trening og diett? Flott.

Plutselig mistet jeg totalt respekten for deg OMD.


Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121



en gang for alle - uansett hva dere der ute sier:



da virker det en smule underlig å lage en diskusjonstråd om emnet.

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423


Men: hun har ikke de samme linjene (enda) som VM/EM toppene muligens og jeg mener NM og Nordisk vinneren har en mye bedre fasong og fysikk - og det er derfor forsvarlig at hun vant.


Jeg er som jeg skrev tidligere at Nordisk var bra dømt i mine øyne, og er enig i at Weber har en flott figur. Ikke noe å si der, men mener at det er ufortjent at Nina får sånn pes for deffen sin og at hun er "for stor", for det er hun ikke sett i forhold til de i EM/VM. Det er jo det hun har fått mest pepper for - deffen og musklene, og det er dette jeg prøver å forsvare her...

Hadde jeg ment at Nina burde kommet forran Elisabeth og Kristine hadde jeg skrevet det Smiley men jeg mente at når noen med den fysikken som Nina har så blir det feil å sette henne på 5.plass som i NM uansett om hun kryper inn på scenen for å sette det på spissen hewhe!! Wink


Tror egentlig at det er fordi Nina står veldig rett i poseringene som gjør det, men det er en annen sak. Man skal kunne å vise seg fram.


Det kan være et godt poeng, for det la jeg merke til på bildene, spesielt på sideposeringene mener jeg hun kunne ha vridd mye mer over og skapt en illusjon av bedre serratus, bryst/kløft og en smalere midje. Men tror hun fikk så mye pepper for sin fysikk at når hun prøvde å "tone" ned sin fysikk så ble dette noe som gikk ut over poseringen desverre.. Hun slapp seg ikke løs følte jeg under NM ...


I mine øyne så hadde Elisabet større og finere lår enn Nina. Så lenge man har en viss muskelmasse så skal dette kvalifisere at fysikken avgjør hvem som er en bedre utøver.


Enig - derfor jeg ba Nina om å bygge mere x-form Smiley
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!