Skrevet av Emne: Nina Furuseth er den rette Norgesmester i Body Fitness  (Lest 25052 ganger)

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Du vil stoppe tråden "en gang for alle" med å hinte til at norske (og øvrige nordiske i Trondheim) dommere er inkompetente i forhold til dommerne i resten av verden, og at de øvrige deltagerne på NM har fokusert mer på "sminke og-se-hvordan-jeg-går-og-smiler-søtt" enn på trening og diett? Flott.

Plutselig mistet jeg totalt respekten for deg OMD.

Det er mulig å tolke det på denne måten.. eller slutte å kverrulere om dette lenger - dømt er dømt!

Ved å si at jeg vil stoppe tråden en gang for alle er jo å si "se selv - de ER harde og muskuløse" i EM/VM, slutt å pes om dette og heller gjør som HHHH gjør - fokuser på de virkelige sakene, for det burde ikke være at hun hadde best deff som ga henne 5.plasen i NM når alle i finalefeltet i VM er faktisk hardere og blir belønnet for det..

men jeg har aldri sagt at dommerne er inkompetente! ... eller så kan du tolke det på den måten jeg skrev: at de dømmer forskjellig fra de som dømmer i VM og EM med hensyn til deff og muskelmasse..
spesielt i NM var det ikke akkurat ihht til hva som skjer der ute...

Og skal det ikke mere til for å "miste respekten" enn at jeg sier hva jeg mener så synes jeg det er synd at du føler det slik..
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Det vises ikke godt her men Nina hadde visstnok drukket en del mellom forbedømming og finale, for å tone ned litt av hardheten. Syns at hun ble mye bedre egentlig på finalen, det ble litt "rått" i forbedømmingen, men på fel måte. Tror det var delvis derfor dommerne reagerer på hardheten. Ryggen ser faktisk hardere ut i bilde 2 (finalen), men hun var hardere til forbedømmingen mener jeg. Og du ser jo tydelig blodårene oppigjennom ryggen. Så jeg forstår litt mer om hva dommerne ser etter nå føler jeg, etter NM og Nordisk:




Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
En ting som kom meg for øret , som mange av dere her inne ikke er klar ove, eller kanskje har oversett :

Nina Sandvol Moe stiller i BF +168 !
Dvs den høyeste av de fire klassene i vm/em, som vi pr dags dato IKKE har i Norge.
Kristine er 166, og ville dermed IKKE stillt i samme klasse som moe.
Derimot om dere ser bilder av -168, som går ned til 163 er disse jentene mindre og softere  enn +168 klassen.
Nina F, jeg mener hun er høyere enn meg, og dermed ville stillt i samme klasse som Nina M.

Derfor ; vi kan IKKE sitte sammenligne line-up fra VM og EM, iht til våre "alt fra 163 - 180cm damer" . Det er trossalt en vesentlig forskjell.
SELV har jeg flere ganger hintet , og direkte lagt fram ; vi trenger et bedre skille, og må nå få inn de andre høydeklassene i Norden. DA kan vi få en jenvere dømming fra gang til gang, og ikke minst; få rette jenter ut i verden til rette konkurranser.

Jeg titta på topp tre i -168 , og vet dere, nr tre så ikke ut til å ha gått på deff i det hele tatt!!


Nann-Rosita


P.s. Ole Morten og David, slutt å krangle, ellers stenger jeg dere inne i et bur på 1x1x 2meter og da er reglene "last man standing" Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Det er mulig å tolke det på denne måten.. men jeg har aldri sagt at dommerne er inkompetente! ... eller så kan du tolke det på den måten jeg skrev: at de dømmer forskjellig fra de som dømmer i VM og EM med hensyn til deff og muskelmasse..
spesielt i NM var det ikke akkurat ihht til hva som skjer der ute...

Nja, du at det var "krise på NM". Det tolker i hvert fall jeg som at du syns de har dømt helt feil, og ikke bare forskjellig.


z
Og skal det ikke mere til for å "miste respekten" enn at jeg sier hva jeg mener så synes jeg det er synd at du føler det slik..

Det var kanskje ikke så veldig mye respekt der til å begynne med Wink


Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

da virker det en smule underlig å lage en diskusjonstråd om emnet.

hehe - det jeg mente var at det som er sagt her (og ikke hva tråden heter for det vet jeg ikke om jeg står for..) ang deff og muskelmasse i NM kontra VM - hvorfor dømmes de med best deff ned i norge og blir belønnet for det i utlandet, men skjønner at alle kverrulanter på forumet nå kommer til å kaste seg over meg og mine uttalelser hehe

Men det er sagt og det er gjort og jeg står for det. jeg skjønner ikke at dømmingen i samme forbund (IFBB) skal dømme forskjellig etter som hvor du kommer fra geografisk i verden. Kanskje mye henger sammen med den nye klassen (CBBW) og derfor setter større fokus på deffen også i BF, og at det skal være en tydelig forskjell mellom de to klassene..

Men husk at det er bare i Norge vi har denne klassen.. Spranget blir da mindre mellom BF og BB i utlandet da de ikke har denne "mellomstasjonen" noe som kanskje kan forsvare at de trekker mer for muskeldeff i Norge..?
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Det er mulig å tolke det på denne måten.. eller slutte å kverrulere om dette lenger - dømt er dømt!

Ved å si at jeg vil stoppe tråden en gang for alle er jo å si "se selv - de ER harde og muskuløse" i EM/VM, slutt å pes om dette og heller gjør som HHHH gjør - fokuser på de virkelige sakene, for det burde ikke være at hun hadde best deff som ga henne 5.plasen i NM når alle i finalefeltet i VM er faktisk hardere og blir belønnet for det..

Ta en titt på line-upen i de andre klassene fra VM (-158, -163 og -168) før du konkluderer med at best deff burde være utslagsgivende.


Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Nja, du at det var "krise på NM". Det tolker i hvert fall jeg som at du syns de har dømt helt feil, og ikke bare forskjellig.

Feil - forskjellig... kall det hva du vil, men jeg mener at det er riktig å holde seg til fakta. Det ble nesten opprørstemning i publikum... det sier sitt, ....men akkurat det synes jeg var synd, da det tok mye av gleden ved å havne på pallen for de andre..
Sånn skal det ikke være, men det jeg mener er jo ikke at det var ikke bare jeg som reagerte litt på denne avgjørelsen..

Det var kanskje ikke så veldig mye respekt der til å begynne med Wink
Vet ikke hvem du er så det kan jeg ikke uttale meg om desverre.. vet ikke hvor jeg skulle ha fortjent respekt heller. Dette handler vel mere om man er enig med det som blir sagt eller ikke - respekt er noe man fortjener pga en uegoistisk heltemodig handling eller noe..
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Her er topp tre i alle klassene:

I mine øyne er de tre jentene i +168 de hardeste.

-158:


-163:


-168:


+168:


Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
HALLO !!! GUTTER; KAN DERE SLUTTE KRANGLE!! Tråden blir pokker ikke bedre enn at dere diskuterer hvorviidt dere liker/respekterer hverandre av den grunn.
Ingen forventer at dere to skal inngå partnerskap på sikt, så COLL IT Down..


Se heller på fakta..


En ting som kom meg for øret , som mange av dere her inne ikke er klar ove, eller kanskje har oversett :

Nina Sandvol Moe stiller i BF +168 !
Dvs den høyeste av de fire klassene i vm/em, som vi pr dags dato IKKE har i Norge.
Kristine er 166, og ville dermed IKKE stillt i samme klasse som moe.
Derimot om dere ser bilder av -168, som går ned til 163 er disse jentene mindre og softere  enn +168 klassen.
Nina F, jeg mener hun er høyere enn meg, og dermed ville stillt i samme klasse som Nina M.

Derfor ; vi kan IKKE sitte sammenligne line-up fra VM og EM, iht til våre "alt fra 163 - 180cm damer" . Det er trossalt en vesentlig forskjell.
SELV har jeg flere ganger hintet , og direkte lagt fram ; vi trenger et bedre skille, og må nå få inn de andre høydeklassene i Norden. DA kan vi få en jenvere dømming fra gang til gang, og ikke minst; få rette jenter ut i verden til rette konkurranser.

Jeg titta på topp tre i -168 , og vet dere, nr tre så ikke ut til å ha gått på deff i det hele tatt!!


Nann-Rosita


P.s. Ole Morten og David, slutt å krangle, ellers stenger jeg dere inne i et bur på 1x1x 2meter og da er reglene "last man standing" Wink

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Her er topp tre i alle klassene:

I mine øyne er de tre jentene i +168 de hardeste.

-158:


-163:


-168:


+168:


enig i det, men vinneren i hver klasse er den hardeste i sin klasse Smiley
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
enig i det, men vinneren i hver klasse er den hardeste i sin klasse Smiley

Men det er likevel ikke en slankekonkurranse....

Verdens beste BF-utøvere var ikke de stakkars utsultede kvinnelige Auschwitz-offerne vel?

P.S.: Er ikke sikker på om vinnerne i de to laveste klassene var hardest.

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

HALLO !!! GUTTER; KAN DERE SLUTTE KRANGLE!! Tråden blir pokker ikke bedre enn at dere diskuterer hvorviidt dere liker/respekterer hverandre av den grunn.
Ingen forventer at dere to skal inngå partnerskap på sikt, så COLL IT Down..


Slapp av - ingen krangler her Nann.. Smiley
Dette er en diskusjon hvor forskjellige synspunkter kommer frem - konstruktivt forhåpentlig vis uten at det sjenerer noen..
Jeg har ikke rakket ned på et eneste menneske her så vidt jeg husker..
Det eneste jeg ikke skjønner er dømmingen, og det er det jo lovt til å ikke skjønne Wink

jeg har absolutt ingenting i mot David (selv om vi trolig aldri går i partnerskap hehe) og har heller ingen grunn til det - vi har alle våre meninger og det er det lov til i Norge tror jeg Smiley
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Vinneren i -163 er nummer 127 her. Hardest var nummer 129 ser det ut til:


Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Men det er likevel ikke en slankekonkurranse....

Verdens beste BF-utøvere var ikke de stakkars utsultede kvinnelige Auschwitz-offerne vel?

P.S.: Er ikke sikker på om vinnerne i de to laveste klassene var hardest.

Men det er jo ikke det jeg sier HHHH..

Er det jeg som er dårlig til å ordlegge meg her tro.. later til at mitt budskap ikke kommer frem her.. what

Hvorfor sier feks Elisabeth at hun vil gjerne gå ned litt til før Arnold..? JO: det er pga av at det ser bedre ut når deffen sitter perfekt, og hun var faktisk hard nok i Nordisk hun iflg dommerne..

Men Elisabeth har skjønt det:
Du får bedre betalt for en bra deff i større internasjonale stevner enn i Norge!
Og det har ingenting med resten av fysikken å gjøre. En kropp ser aldri (såvidt meg bekjent) dårligere ut med en god deff enn en middels deff.

Det er det som er hele essensen i mitt svar her:
Muskler og deff betaler seg bedre i utlandet enn her hjemme - uansett klasse - that's it!

Har aldri sagt at det er kun deffen som teller har jeg vel...?

Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Men det er jo ikke det jeg sier HHHH..
Er det jeg som er dårlig til å ordlegge meg her tro.. later til at mitt budskap ikke kommer frem her..
Hvorfor sier feks Elisabeth at hun vil gjerne gå ned litt til før Arnold..? JO: det er pga av at det ser bedre ut når deffen sitter perfekt, og hun var faktisk mer enn hard nok i Nordisk hun iflg dommerne..
Men Elisabeth har skjønt det: Du får bedre betalt for en bra deff i større internasjonale stevner enn i Norge! Og det har ingeting med resten av fysikken å gjøre.
En kropp ser aldri (såvidt meg bekjent) dårligere ut med en god deff enn en middels deff.
Det er det som er hele essensen i mitt svar her: Muskler og deff betaler seg bedre i utlandet enn her hjemme - that's it!

Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley Smiley

Hun skal stille der bare for artighets skyld. Vi skal dit uansett, og hvorfor da ikke være med å konkurrere når man først er der? Elisabet var ikke hard nok nå til Nordisk eller NM, så ingen av oss mente at hun var "i mål" med deffen for å si det slik. Så om hun hadde vært hakket hardere så hadde hun sett bedre ut, og det er  nok dommerne enige i også.

BF handler jo om å se best ut, og om mere deff vil føre til det så er det bare å deffe mer...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!