Skrevet av Emne: Nina Furuseth er den rette Norgesmester i Body Fitness  (Lest 24950 ganger)

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Vinneren i -163 er nummer 127 her. Hardest var nummer 129 ser det ut til:



har nok rett mhht deffen her... Smiley
Men det er kanskje andre grunner til at hun vant også... som en del påpeker her hehe!
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Vinneren i -163 er nummer 127 her. Hardest var nummer 129 ser det ut til:



og nr 128 har nok blitt trukket endel for ulovlig drakt..  Shocked
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

hehehe - så den ja Wink grisen!

..eller for å si det sånn - pen var hun ikke desverre... (128) for mye "østblokk-preg" og 129 har blodårer på leggene (!)

Symetri og deff sett under ett så likte jeg også 127 best..

Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Men det er kanskje andre grunner til at hun vant også... som en del påpeker her hehe!

Ja, kanskje pga at hun hadde "pakka" i forhold til de andre i lineupen? Wink


Synes for øvrig heller ikke at noen krangler her. Dog synes jeg at ditt innlegg kl 16.01 var indirekte nedlatende mot de andre utøverne på NM og nordiske, og mot dommerne på disse konkurransene. Mulig at jeg tolket deg feil, men når du f.eks. bruker ord som "krise" om dommernes beslutninger, så har jeg vanskelig for å tolke det som noe annet enn at du synes de har gjort feil, og ikke bare dømt annerledes og ikke noe mer enn det.


Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Så om hun hadde vært hakket hardere så hadde hun sett bedre ut, og det er nok dommerne enige i også.


Vet ikke helt om dette stemmer da men... ang dommerne mener jeg...

Elisabeth så rå ut som hun var - nydelig!
Så å forandre noe mer på deffen er jeg usikker på - den satt bra i mine øyne.. Wink

Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Ja, kanskje pga at hun hadde "pakka" i forhold til de andre i lineupen? Wink


Synes for øvrig heller ikke at noen krangler her. Dog synes jeg at ditt innlegg kl 16.01 var indirekte nedlatende mot de andre utøverne på NM og nordiske, og mot dommerne på disse konkurransene. Mulig at jeg tolket deg feil, men når du f.eks. bruker ord som "krise" om dommernes beslutninger, så har jeg vanskelig for å tolke det som noe annet enn at du synes de har gjort feil, og ikke bare dømt annerledes og ikke noe mer enn det.


hehe - der er "pakka" tilbake igjen hehe.

Men mitt innlegg var absolutt ikke ment som nedverdigende mot andre utøvere - og beklager på det sterkeste hvis noen følte det slik, Min kritikk var rettet mot den totale dommeravgjørelsen (selvfølgellig ikke utøverne - de gjorde ingenting feil..?!) under NM, og ja, jeg synes faktisk noen av de som kom over Nina F der burde vært under. MEN det har ingenting med de utøverne å gjøre..?

Jeg vinner absolutt ikke hver gang jeg deltar jeg heller, men hvis de som er over meg på pallen ikke tåler en evt kritikk over at noen synes at jeg burde ha vunnet isteden for de, så er de i feil sport desverre.
Sånn kommer det altid til å værre i en "synes"sport som dette faktisk er..

For til syvende og sist så er denne sporten som en hundeutstilling - og da må man tåle å høre at "desverre er jeg ikke enig! vinneren burde heller være .. "osv.. men igjen - det er ikke vinneren jeg snakker om - det er Nina F og hvilken plassering hun fikk i NM.

Mitt problem med å godta at dette var "fair" dømt (under NM igjen) er at det ble dømt forskjellig fra NM til Nordisk, (da ingen av utøverne forandet seg sååå mye mellom de konkurransene, men det gjorde pallen) og i mine øyne virket det nesten som om dommerne "gav etter" for presset fra publikum..
Hadde feks vært gøy å hørt hvorfor Rikke falt fra 2.plass og helt ut av pallen på 2 uker..? Hadde hun blitt så mye dårligere i løpet av 2 uker..? Hadde Nina blitt så mye bedre på 2 uker..? Det er sånne ting som ikke publikum får høre, og da hadde vi kanskje forstått mere også..

Forslag som Maddis kom med i en annen tråd(?) tror jeg:

Når finalefeltet/pallen blir presnetert så kunne det ha blitt nevnt at :
Kari Nordmann - 3.plass, noe som er en bra plassering med tanke på at hu har litt igjen på deffen og har litt posreings trening igjen for å nå toppen..
2.plass går til Trude Flikkflakk pga av sin utrolige fysikk, akkurat passe muskelmengde og glitrende poseringer, og hadde nok nådd helt opp hvis hun hadde valgt en bikini som passet henne bedre.. osv...
DA hadde utøverne og publikum skjønt mere i det minste,.. ?

Forslag til å bytte navn på tråden: Fikk Nina den plasseringen hu fortjente under NM?
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Utøverne forandret seg en hel del fra NM til Nordisk.

Kristine var hardere

Nina var hardere, enda mange hadde sagt fra at hun måtte komme inn softere

Rikke var tydelig mye smoothere, og det er hun enig i sjøl, og hadde sine grunner.

Elisabeth var ikke så mye hardere, men hadde en helt annen måte å bevge seg på å få frem fysikken sin på enn på NM ...

Så jeg kan se at Nina kom på tredje..
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
For til syvende og sist så er denne sporten som en hundeutstilling - og da må man tåle å høre at "desverre er jeg ikke enig! vinneren burde heller være .. "osv..

Selvsagt!

Men man trenger kanskje ikke å hinte til at dommerne her i landet ikke vet helt hva de driver med for den saks skyld.

Mitt problem med å godta at dette var "fair" dømt (under NM igjen) er at det ble dømt forskjellig fra NM til Nordisk, og i mine øyne virket det nesten som om dommerne "gav etter" for presset fra publikum..

Personlig synes jeg Rikke så bedre ut på NM enn hva hun gjorde på nordiske og at Nina så bedre ut på nordiske enn på NM, så jeg har ikke vanskelig for å godta plasseringene.


Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423


Nina var hardere, enda mange hadde sagt fra at hun måtte komme inn softere


Akkurat hva jeg mente -
1) hvis hun ble trukket for hardhet under NM.
2) Hun trosser de rådene hun fikk og ble enda hardere... 
3) ...for så å få en bedre plassering med en enda hardere deff...? 

Har kriteriene forandret seg ihht IFBB i løpet av disse to ukene hvor det ettertrykkelig står at man skal bli trukket for hardhet!!???

My point exactly Nann..

Det ble dømt forskjellig - og kanskje som David sa: "feil"... uten at det var hans mening..
Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Utøverne forandret seg en hel del fra NM til Nordisk.

Kristine var hardere

Nina var hardere, enda mange hadde sagt fra at hun måtte komme inn softere

Rikke var tydelig mye smoothere, og det er hun enig i sjøl, og hadde sine grunner.

Elisabeth var ikke så mye hardere, men hadde en helt annen måte å bevge seg på å få frem fysikken sin på enn på NM ...

Så jeg kan se at Nina kom på tredje..

Om du mener Elisabet var hardere på NM så bør du få tak i deg briller. Hun var ikke like tørr under Nordisk før til finalen, men var mer fyldig i muskulaturen også. Hun bevegde seg også helt likt. Dette beviser bare at man ikke bør høre på andre (dommere også) om hva som bør forbedres eller ikke. Dommere skal plassere folk, og har nok å gjøre med det, og bør heller ikke oppta seg om å tenke på hva utøverne skal forbedre eller ikke.

Om du fortsatt mener Elisabet ikke var hardere (og alt det andre svadaet) så kan du like godt holde det til deg selv. Det er dine meninger, og ikke noe fasit på hvordan verden er eller bør være. Kan være en ide å lytte til meg, som hadde selvsagt tettest oppfølging av henne og vet godt hvordan formen var - men det velger du selv.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Dommere skal plassere folk, og har nok å gjøre med det, og bør heller ikke oppta seg om å tenke på hva utøverne skal forbedre eller ikke.



hvordan gjøre den ene uten å gjøre den andre?

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
hvordan gjøre den ene uten å gjøre den andre?
Bare  å se hvem som er bedre enn den andre, uten å tenke på at "ho bør trene mer bakside skuldre" eller "trene litt mer markløft".. Å se hvem som er best koster ikke mer enn å kaste ett blikk over utøveren men å kritisere fysikken og se hvor det kreves endringer for å kompensere svakheter krever en del mer.. Jeg så for eksempel at Paal Snorre skulle vinne +100 ganske lett, men er ikke heeelt sikker på hva 3. plassen bør forbedre. (mulig mer ryggbredde og få mer svai i låra med frontbøy eller dypere vanlig bøy)..

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Om du mener Elisabet var hardere på NM så bør du få tak i deg briller. Hun var ikke like tørr under Nordisk før til finalen, men var mer fyldig i muskulaturen også. Hun bevegde seg også helt likt. Dette beviser bare at man ikke bør høre på andre (dommere også) om hva som bør forbedres eller ikke. Dommere skal plassere folk, og har nok å gjøre med det, og bør heller ikke oppta seg om å tenke på hva utøverne skal forbedre eller ikke.

Om du fortsatt mener Elisabet ikke var hardere (og alt det andre svadaet) så kan du like godt holde det til deg selv. Det er dine meninger, og ikke noe fasit på hvordan verden er eller bør være. Kan være en ide å lytte til meg, som hadde selvsagt tettest oppfølging av henne og vet godt hvordan formen var - men det velger du selv.

Sa jeg hun IKKE var hardere, så vet jeg ikke helt HVEM som mener at motparten trenger briller.

Jeg sa "hun var ikke så mye hardere" - dvs ; hun var HARDERE men ikke MYE hardere.. Forstod du nå?
Hun beveget seg IKKE likt, fordi nå NM gjemte hun seg vekk, og forsvant noe fordi hun ikke viste seg så frem . På line upen i Nordisk, spesielt når hun stod bak, så stod hun MYE stødigere og virket mye mer selvsikker, noe som gjorde henne bedre og man fikk mer blikkfang på henne.

Er du MED nå ??
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sa jeg hun IKKE var hardere, så vet jeg ikke helt HVEM som mener at motparten trenger briller.

Jeg sa "hun var ikke så mye hardere" - dvs ; hun var HARDERE men ikke MYE hardere.. Forstod du nå?
Hun beveget seg IKKE likt, fordi nå NM gjemte hun seg vekk, og forsvant noe fordi hun ikke viste seg så frem . På line upen i Nordisk, spesielt når hun stod bak, så stod hun MYE stødigere og virket mye mer selvsikker, noe som gjorde henne bedre og man fikk mer blikkfang på henne.

Er du MED nå ??

Litt lettere å fordøye dette, når jeg fikk en oppklaring av hva du mente ja. Men uansett så mener jeg de små forandringene som skjedde med ho (litt hardere, uten pannlugg, litt mer selvsikker) ikke utgjorde så veldig mye.. Syns muligens at Rikke ikke var like god som til NM, men ikke at det heller var noen radikale forskjeller.

Det samme skjedde jo mellom Stavanger og NM, hvor Solveig Wilhelms slo Elisabet og fikk 3. plass i Stavanger. Uken etterpå så kom hun ikke engang til finalen i NM og Elisabet fikk 3. Og det skjedde ikke så mye med de to mellom de konkurransene.

Så kvaliteten over dømmingen var (i mine øyne) best i Nordisk, grei i NM og litt dårligere i Stavanger akkurat der. Ikke at jeg forstår hvorfor men.. Jeg sa faktisk til Elisabet, og nevnte det til flere andre, at hvis hun fikk likedan plassering i NM som i Stavanger i forhold til de som stilte at hun burde slutte med fitness. Og da hadde jeg tenkt å slutte å stille som bygger selv. Ganske enkelt fordi det var alt for frustrerende og føltes helt meningsløst.

Men nå gikk det jo bra til slutt Smiley

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Litt lettere å fordøye dette, når jeg fikk en oppklaring av hva du mente ja. Men uansett så mener jeg de små forandringene som skjedde med ho (litt hardere, uten pannlugg, litt mer selvsikker) ikke utgjorde så veldig mye.. Syns muligens at Rikke ikke var like god som til NM, men ikke at det heller var noen radikale forskjeller.

Det samme skjedde jo mellom Stavanger og NM, hvor Solveig Wilhelms slo Elisabet og fikk 3. plass i Stavanger. Uken etterpå så kom hun ikke engang til finalen i NM og Elisabet fikk 3. Og det skjedde ikke så mye med de to mellom de konkurransene.

Så kvaliteten over dømmingen var (i mine øyne) best i Nordisk, grei i NM og litt dårligere i Stavanger akkurat der. Ikke at jeg forstår hvorfor men.. Jeg sa faktisk til Elisabet, og nevnte det til flere andre, at hvis hun fikk likedan plassering i NM som i Stavanger i forhold til de som stilte at hun burde slutte med fitness. Og da hadde jeg tenkt å slutte å stille som bygger selv. Ganske enkelt fordi det var alt for frustrerende og føltes helt meningsløst.

Men nå gikk det jo bra til slutt Smiley

At Solveig slo Elisabeth i Stavanger skjønner jeg ikke helt. Syns E har en nettere og jevner fysikk. MEN jeg var ikke der, så je så det ikke live.
jeg syns E er nydelig på scenen, og man så ansiktet hennes og fikk "åpnet " mer på Nordisk.
Jeg tror, som jeg har sagt at hun kommer til å nå langt, og håper hun gruser ALL konkurranse i fremtiden.


Ang Nina, så er det jo det med hardheten, det var jo trist at det fortsatt er mange der ute som tror BF er om å gjøre å være størst , hardest og mest mulig blodåret.
Det har faktisk vært en positiv utvikling siste årene Smiley

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!