Skrevet av Emne: Nina Furuseth er den rette Norgesmester i Body Fitness  (Lest 24956 ganger)

Utlogget Marthe Skog Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 51

Så hva burde  f.eks jeg gjøre for å få BF fysikk som kan ha en mulighet for pall-plass da?
(bortsett fra ryggen som jeg er klar over? )

Også tenker jeg, Kristine Weber har jo vunnet alt i høst, så da er jo hun best da!! Og kjempe flott jente!!
Hvis hun stiller neste år, i akkurat samme form, men blandt bare jenter på f.eks min størrelse, så burde vel hun vinne da også?!.. Eller skal hun da bli dømt ned fordi hun ikke passer inn i line-upen?
(sett at alle hadde the same total package ellers da... for jeg vet det ikke bare er størrelsen som teller)..
Jeg mener at er man best så er man best..  Blir jo hååpløst om man skal titte etter hvem som har meldt seg på for å se om man har sjans eller ei?

Enten er man best- eller så er man ikke det... !!
Går jo an å følge en internasjonal standard dersom lineupen er helt forskjellige jenter?! Nei da dømmer vi ned de som ikke passer inn? Er det sånn å forstå?

Også er det jo en grunn til at det er kvalifisering til å stille i utlandet...
Så hvis nivået i en line up er helt elendig- skal man da sette den beste på pallen? eller dømme henne ned fordi hun skiller seg ut fra de andre??

(sier ikke at det har skjedd nå!! men slik jeg leser alle argumentene her så kunne det blitt tilfelle det da?)

 Ta meg da som eksempel nå, om jeg nå da skal trene meg drastisk ned, også stiller det bare jenter neste år som er på min størrelse nå, skal jeg likevel falle gjennom igjen for da skiller jeg meg ut, eller har jeg klart å tone meg ned å få en BF fysikk slik reglene tilsier at den skal være?!...
Lett å forholde seg til?!...


SPONSET AV

*X-LIFE.NO*
Høykvalitets kosttilskudd på nett!!
*PROGYM*
Drammen og Hokksund



*If you aren't going all the way, why go at all*


Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

slik jeg forstod det så prøver de alltid å finne den jenta som passer best ihenhold til reglene.

hvis det faktisk er slik du sier, at kriteriene/reglene blir satt først når man ser line-upen er jo hele opplegget en vits.

Utlogget Marthe Skog Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 51

slik jeg forstod det så prøver de alltid å finne den jenta som passer best ihenhold til reglene.

hvis det faktisk er slik du sier, at kriteriene/reglene blir satt først når man ser line-upen er jo hele opplegget en vits.

Jeg leser det som blir skrevet her at det kommer an på line-upen...
Samtidig som jeg har hørt fra flere dommere at det kommer an på de andre jentene om du gjør det bra eller ikke... "formen din er knallbra, du så bra ut på scenen, MEN i forhold til de andre jentene ser du for muskuløs/stor ut" ...så derfor var jeg dømt ned før jeg egentlig fikk vist meg frem..
Greit nok om noen andre er bedre enn meg, det er jo en konkurranse..- men når man får høre at det er fordi line-upen er som den er, ikke fordi jeg var dårligere enn de.. da blir man jo litt forvirra...?! ..
Har trent noen år for å komme hit, når det var så muskuløse jenter som har vunnet tidligere...jeg var å så mine første konkurranser og så Nina S. Moe!!  mens nå er det helt feil? eller er det ikke det?... Så tenker jeg, ok, trene meg ned igjen.. men hvis alt kommer an på line-upen er det jo uansett håpløst da...

Og nå snakker jeg bare om hvordan jeg føler det.. ikke at det var feil jente som vant!! Jeg bare prøver bare finne ut hvordan jeg skal forholde meg til hva søren jeg skal gjøre som har lyst å stille i BF! og gjøre det bra...

SPONSET AV

*X-LIFE.NO*
Høykvalitets kosttilskudd på nett!!
*PROGYM*
Drammen og Hokksund



*If you aren't going all the way, why go at all*


Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

som sagt tidligere. hvis det er slik det fungerer er hele opplegget en vits.

kan noen avkrefte/bekrefte?

Utlogget Glenn W

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

Marthe: Det du peker på der er ting som gjør deltagere, publikum og alle andre mindre interissert i "sporten"

Helt enig at en må følge etter de beste.

Og de beste på VM hadde vel endel mere musklere en de 3 som kom på pallen i NM og Nordisk?

Og da at jenter som deg med litt mere musklere enn " de barbi dukkene" blir dømt ned.

Og til dere andre som blir irritert på mine meninger.
Voks opp å se hva de gjør i den store verden.

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
som sagt tidligere. hvis det er slik det fungerer er hele opplegget en vits.

kan noen avkrefte/bekrefte?

Min personlige oppfatning er at dommerne gjør et bra jobb, og følger IFBB's regelverk etter beste evne. Husk at dømmingen i hver konkurranse er et resultat av ni kompetente personers individuelle bedømminger av det de så rett foran seg på scenen på konkurransedagen. Det er en stor forskjell på å se på bilder i etterkant.


Og da at jenter som deg med litt mere musklere enn " de barbi dukkene" blir dømt ned.

Og til dere andre som blir irritert på mine meninger.
Voks opp å se hva de gjør i den store verden.

Jeg blir ikke irritert på dine meninger, men på din nedlatende og ufine måte å uttrykke deg på.

For du må vel skjønne at "de barbi dukkene" er nedlatende sagt, eller bryr du deg ikke?


Marthe: Det du peker på der er ting som gjør deltagere, publikum og alle andre mindre interissert i "sporten"

Totalt antall deltagere i Bodyfitness på NM de siste fem årene:

2005: 15

2006: 17

2007: 17

2008: 10

2009: 31

Hvis interessen for å delta hadde blitt mindre av at "mindre" jenter har kommet høyt opp på pallen, så burde vel det faktum at Rikke vant OGP tidligere i år kanskje ha ført til lavere deltagelse nå på NM?


Utlogget Marthe Skog Johansen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 51
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 51

Min personlige oppfatning er at dommerne gjør et bra jobb, og følger IFBB's regelverk. Husk at dømmingen i hver konkurranse er et resultat av ni kompetente personers individuelle bedømminger av det de så rett foran seg på scenen på konkurransedagen.


Men den beste er best, og vinner fordi hun er best.. ikke sant?
Da skal det ikke være mulig for en dommer å si til, i dette tilfelle, meg, at du så knallbra ut, formen var super osv men i DENNE line-up'en ble du "for stor"... Fordi de andre jentene var " mindre" så skilte du deg ut og ble dømt ned...

Jeg mener at da kunne de heller sagt at vinneren er nærmest regelverket som alle nevner her, også hadde jeg iallefall hatt en "mal" og et mål til neste gang jeg stiller... Istedet for at jeg nå trener meg ned da, og retter på det jeg må, også neste år var jammen meg line-upen bare store jenter gitt, og da skiller jeg meg ut igjen og blir dømt ned?!?!?...

Blir for dumt om f.eks Kristine stiller i like bra form neste år da, men alle jentene da er slik som jeg ser ut nå i line-upen...(som ble dømt nedenom å hjem fordi de hadde bestemt seg på forhånd å dømme ned på størrelse) DA BØR jo alle de store bli dømt ned og ikke motsatt.. Da bør jo hun vinne selvom line-upen er annerledes... ?? Fordi hun er best!?.. Er du ikke enig i det?

Ikke lett for meg nå å vite hvordan jeg skal trene for å stille i en BF konk igjen om det der er å følge regelverket! ...

Jeg ser det at Kristine Weber vant, hun er flott,   men da hadde det vært greit å vite om hennes fysikk nå er "standarden" og det som må til for å hevde seg.. (og JA, selvfølgelig må resten av pakka være der også, men som jeg fikk  beskjed nå var at jeg var for muskuløs, og hadde line upen vært større jenter kunne jeg gjort det bra, og dette er fra dommere!? )Hadde de bare sagt det og det var "feil" på fysikken din denne gangen, eller med utstrålingen eller med scene opptreden.. så greit, da jobber jeg med det... Men jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre nå!

Ikke rart utøverne blir forvirret?!
Og jeg er ikke større enn Nina S. Moe f.eks... Og jeg er like høy som henne...
Andre justeringer som må til for å få hennes fysikk selvfølgelig, men sånn muskelmessig er jeg ikke større... Og hun gjør det bra internasjonalt.... Ok.. hva skulle jeg gjort for å ha sjans der da?

Nå sier ikke jeg at jeg har ambisjoner om dette, men jeg skjønner hvorfor utøvere og publikum bli forvirret!

Dommerne følger regelverket?.. OK.. men da BØR de dømme etter den som er best ihht til regelverket da- ikke si oi, hun så stor ut i forhold til de andre, .. eller motsatt...
Hva om alle de andre gikk rett på scenen fra "gata" da mens hun ene som har trent blir dømt ned fordi hun skilte seg ut?! Hva slags regelverk er det da? (teit eksempel, men det får frem poenget mitt!)

SPONSET AV

*X-LIFE.NO*
Høykvalitets kosttilskudd på nett!!
*PROGYM*
Drammen og Hokksund



*If you aren't going all the way, why go at all*


Utlogget OMD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 423
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 423

Ole M D

..Et liv uten trening, er et liv uten mening...



http://olemortend.blogspot.com/
http://omdfitness.com/index.html



Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Ja spredningen blant dommerne er skuffende i BF. Viser at det fremdeles er mye arbeid igjen før de blir enig om tydningen av reglene.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

All dømming er subjektiv, så lenge det ikke er kvantifiserbare kriterier vi ser etter. Å påstå noe annet blir litt rart. Hva som er (tolkningen av) standarden forandrer seg også nesten fra år til år.
Ene året skal de være harde, neste året er det krise med blodårer, så skal det være mer missekonkurranse, neste år blir det hinderløype osv osv...Skjønner godt at enkelte av utøverene lurer litt inimellom.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Min personlige oppfatning er at dommerne gjør et bra jobb, og følger IFBB's regelverk etter beste evne. Husk at dømmingen i hver konkurranse er et resultat av ni kompetente personers individuelle bedømminger av det de så rett foran seg på scenen på konkurransedagen. Det er en stor forskjell på å se på bilder i etterkant.


Jeg blir ikke irritert på dine meninger, men på din nedlatende og ufine måte å uttrykke deg på.

For du må vel skjønne at "de barbi dukkene" er nedlatende sagt, eller bryr du deg ikke?


Totalt antall deltagere i Bodyfitness på NM de siste fem årene:

2005: 15

2006: 17

2007: 17

2008: 10

2009: 31

Hvis interessen for å delta hadde blitt mindre av at "mindre" jenter har kommet høyt opp på pallen, så burde vel det faktum at Rikke vant OGP tidligere i år kanskje ha ført til lavere deltagelse nå på NM?

det jeg mente var om det virkelig her slik marthe beskriver, eller om det er hun som har misforståttt/feiltolket. alle forstår jo at å ha slike regler ville blitt umulig å forholde seg til.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Og til dere andre som blir irritert på mine meninger.
Voks opp å se hva de gjør i den store verden.
Jeg må bare spør, hva faen mener du egentlig her? Tongue
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Glenn W

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 243
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 243

Min personlige oppfatning er at dommerne gjør et bra jobb, og følger IFBB's regelverk etter beste evne. Husk at dømmingen i hver konkurranse er et resultat av ni kompetente personers individuelle bedømminger av det de så rett foran seg på scenen på konkurransedagen. Det er en stor forskjell på å se på bilder i etterkant.


Jeg blir ikke irritert på dine meninger, men på din nedlatende og ufine måte å uttrykke deg på.

For du må vel skjønne at "de barbi dukkene" er nedlatende sagt, eller bryr du deg ikke?


Totalt antall deltagere i Bodyfitness på NM de siste fem årene:

2005: 15

2006: 17

2007: 17

2008: 10

2009: 31

Hvis interessen for å delta hadde blitt mindre av at "mindre" jenter har kommet høyt opp på pallen, så burde vel det faktum at Rikke vant OGP tidligere i år kanskje ha ført til lavere deltagelse nå på NM?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Glenn W, var det ment som et svar til meg? Forstår fortsatt ikke hva du mener med dette:
Og til dere andre som blir irritert på mine meninger.
Voks opp å se hva de gjør i den store verden.
"Voks opp å se hva de gjør i den store verden. Hva faen skal det bety Tongue ?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Fjern de norske dommerne fra norske mesterskap, og bytt de ut med dommere fra de andre nordiske land og omvendt. Det er for mange "gamle" innavla dommere som alltid skal dømme etter personlig mening og ikke internasjonalt regelverk. Dette er jeg så f..... lei av. Utøvere ofrer enormt mye for å stille i et NM, og når man da har en rekke dommere som aldri klarer å bli enige med seg selv så kan man heller bli hjemme.

Man kan gjerne argumentere mot, men en stor andel av dommerne dømmer fortsatt, og har alltid dømt etter personlige meninger og ikke regelverk.

Kast disse gamle skrullehuene ut en gang for alle, så sporten kan få den seriøsiteten den fortjener.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!