Skrevet av Emne: Selheim - TURKISH weakness  (Lest 32958 ganger)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Selheim - TURKISH weakness
« : 07. oktober 2009, 20:37 »
Hei. Jeg har hatt en veldig dårlig treningsperiode i det siste. Var på mitt sterkeste i vår, men begynte 1.juni å jobbe i industrien en tre måneders periode. Det var ikke en standard industrijobb jeg fikk der man sitter inne på et kontrollrom og drikker kaffi hele skiftet, jeg hadde en knallhard fysisk jobb og jeg prøvde jo å kombinere denne jobben med tung vektrening. Jeg fikk da betennelse i begge underarmene mine og jeg fant jo fort ut at det ikke er noe å kombinere vekttrening med. Det var så gale en periode at jeg ikke klart å vende 10 kgs hantlene for å ta sittende skulderpress. Bestemte meg da for istedenfor å sitte og råtne, så kunne jeg gå på en liten deff. Den var forsåvidt vellykket, gikk ned mange kg.

Da skulle man jo tro at alt var som det skulle, men da jeg var ferdig med deffen, så var det flyttetid. Flyttet da til Porsgrunn for å gå på skole her borte. Problemet var dog det faktum at jeg ikke fikk studielånet mitt, noe som resulterte i at jeg den ene måneden her borte nesten sultet ihjel. Null trening, rasjonerte på 7 knekkebrød i løpet av dagen en periode, og på det verste var jeg faktisk nede i 83-84 kg:P

Så jeg er rimelig på bånn nå, det kan man trygt si. Føler jeg begynner helt på nytt igjen. Men nå har jeg fått studielånet og er klar for å løfte vekter igjen!

Begynner å loggføre fra og med morgendagens økt!:)


Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #1 : 08. oktober 2009, 21:27 »
08.10.09.

Hadde egentlig planer om å prøve ut Ju Jitsu i dag, men det ble ikke noe av så ble heller boksetrening. To timers økt, og det var rimelig hardt. Var også veldig støl i triceps i dag etter å ha trent det i går, så det gjorde ikke saken bedre. I morgen regner jeg med det blir bryst, eventuelt lår. Får nesten se an hvordan tricepsen kjennes i morgen.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #2 : 11. oktober 2009, 20:23 »
09.10.09.

LÅR

frontbøy
oppvarming
60*10
60*10
60*10

Leg extensions - en god del sett, husker ikke hvor det var på her...Tongue skal prøve å huske det til neste gang. Gjorde også et par andre småfineøvelser for lår som man finner på gymmet her, fikk i det minste en vanvittig pump. Selv om det var mye tyngre enn det pleier, frontbøyen, altså, så tok jeg meg ikke maks ut i det hele tatt. Går høyere neste lårøkt.

11.10.09

SKULDRE
Oppvarming
20*10
25*10
25*10
25*10

Altfor tungt:P Hadde flere inne på alle settene, men deprimerende tungt.

Militærpress sittende i apparat:
60*8
80*8
100*7.

Denne øvelsen liker jeg veldig godt, tar veldig bra på skulderene og også fremgang i denne øvelsen siden forrige økt.

Sidehev
10*15
15*6
10*15


Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #3 : 12. oktober 2009, 21:30 »
12.10.09.

RYGG, TRAPEZIUS UND ARMER

Markløft:
40*10
80*10
120*5
160*2
160*3
80*15

Første markøkta på mange måneder og det var skikkelig oppløftende saker! Problemet på 160 kg. var ikke at det var tungt for ryggen, det var overraskende lett og hadde hatt noe hjelp for grepet så ville jeg kunne tatt mange, mange flere repetisjoner. Men jeg hadde hverken reimer eller magnesium, og det var veldig mye folk på trening i dag og veldig klamt, så grepet sviktet rett og slett. Skal ordne meg enten reimer eller magnesium til neste gang og da har jeg planer om gå en del høyere her. Trodde helt ærlig at med formen for tiden så skulle 160 være mye tyngre enn det var og har egentlig vegret meg for å trene markløft i det siste pga. det. Men dette var veldig oppløftende og har bra motivasjon for mark fremover nå:) Skal bli fine tall her etterhvert har jeg tro på.

Traps; mange forskjellige sett på forskjellige varianter av shrugs, fin pump. Samme med biceps, ikke noe poeng å skrive noe opp her, men fikk fin flyt:)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #4 : 14. oktober 2009, 20:11 »
Til helvete med denne økten her, det var en jævla nedtur. Gidder ikke logge den, men det var en  jævla nedtur. Følte meg dritklar for trening i dag og hadde gledet meg i hele dag. Hadde egentlig planer om bryst, men gir egentlig faen i bryst, så jeg bestemte meg for å kjøre skuldre isteden. Jeg var uansett så dum at jeg kastet i meg en liter med melk samt en halv omelett kanskje 35-45 minutter før trening og tror det var det som ødela. Jeg tenkte på dette mens jeg var på trening også, men klare ikke holde meg lengre. Uansett jævlig irriterende da jeg allerede på oppvarmingen kjente at dette kom til å bli tungt og jævlig. Etter å ha kjørt noen elendige sett på militærpress, så byttet jeg til litt lår, men det var ikke så mye bedre der heller. Hater disse tingene her.

Nå skal jeg ha en bra opplevelse og den skal komme i MARKEN i morgen for faen!

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #5 : 14. oktober 2009, 20:29 »
Heisann.. Sprek mark!!

Hvor gammel er du og hva er målene med treningen??

Skal blir spennende å følge med..

Hva er gamle perser på de store løftene??
25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #6 : 14. oktober 2009, 21:22 »
Takk for gode ord, selv om føler ikke marken er så spesiell nå da...Smiley Jeg er 20 år gammel. Har tidligere gjort 230*3 i mark (er vel omtrent ett år siden nå), 85*5 stående militærpress, repper på 120-130 i frontbøy. Så har greie løft å se tilbake på, selv om jeg er et stykke unna de nå. Men skal toppe de fram til våren, det kan jeg garantere:)

Hva er målet? Bli sterkest mulig. Så får vi se hvor langt det kan gå. Har en liten strongman i magen, da, må vel innrømme det... men langt unna noe slikt nå dessverre:)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #7 : 17. oktober 2009, 18:07 »
15/10-09

BRYST

Skråbenk hantler: 10*15*2
25*10
33/34*10
33/34*10

Skrå flyes: 10*15
20*8
25*8
20*10

I tillegg kjørte jeg et sånt brystapparatting. Fikk grei trøkk i løpet, men ting går veldig tregt her og det er litt skuffende. Jeg lurer på å uppe kaloriinntaket en del nå, da jeg synes styrkeøkningene er latterlige tatt i betraktning at dette var vekter som var MYE lettere tidligere. Muskelminne har tidligere vært snillere med meg enn den er nå, men forskjellen er vel først og fremst kanskje den at jeg tidligere lå på et MYE større kaloriinntak, mens jeg nå spiser mye mer rent enn jeg gjorde tidligere og går noe særlig i kalorioverskudd, da jeg vil ha mest mulig ren muskelmasse.

17/10-09

SKULDRE, TRICEPS

Hantler skulderpress: 10*15*2
25*10
30*10
30*10

Skulderpress-apparat.

Sidehev hantler:

12*10
15*8
17*3

Lite trøkk :/

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #8 : 19. oktober 2009, 19:58 »
19.10.09

KORSRYGG, TRAPS, BICEPS

Markløft:
50*10
80*10
120*8
140*5
190*3
140*10

+ masse shrugsvarianter samt en del sett på biceps. Oppløftende.

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #9 : 19. oktober 2009, 21:04 »
ordna deg no reimer nå eller?
25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #10 : 19. oktober 2009, 21:59 »
Magnesium, ja, kjøpt på en klatrebutikk i Porsgrunn. Var deilig å få noe for grepet. Kjører forresten marken en stund uten belte fremover.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #11 : 23. oktober 2009, 18:15 »
For oversiktens del, bryst 20.10.09, lår 21.10.09, skuldre 22.10.09.

I dag RYGG, TRAPEZIUS

Markløft: 40*10
80*10
120*5
170*2
200*2
160*3

Og så litt lats for første gang på noen måneder. Må begynne å trene latsen igjen, den er skremmende liten blitt:P Men marken var veldig oppløftende, jeg misset faktisk på første repetisjonen på 200 kg. Ble jævlig forbannet og tok med ti sekunders pause og gikk tilbake og fokuserte mer på teknikken, og klarte å dra det relativt greit to ganger. Teknikken på første forsøket var helt elendig og jeg kjenner det godt i ryggen nå. Jævlig irriterende og dumt. Uansett herlig å vite at jeg er over 200 kg. i markløft, iallefall. Men det var såpass tungt at jeg går ned på vektene nå en måneds tid tenker jeg og får heller i midten/slutten av november prøve å nærme meg noen av de gamle vektene jeg trente med. Har tidligere hatt prolaps i ryggen, så har veldig respekt for markløften.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #12 : 23. oktober 2009, 18:19 »
Jeg må forresten prøve å roe ned treningen. Blir altfor mange økter, redd for å bli overtrent. Er for ivrig. Men blir uansett en armøkt og en lårøkt på søndagen, så får jeg heller prøve å ha noen dagers pause:)

Utlogget Dobbel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 041
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 041

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #13 : 27. oktober 2009, 23:45 »
pause nuh?
17år - 111kg
220 - 140 - 245  = 605kg raw.
Loggbok

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheims latterlige loggbok
« #14 : 28. oktober 2009, 00:50 »
Nei, nei, det er nok bare jeg som er slapp med loggingen. Tar nok litt tid å komme helt inn i dette loggeopplegget.

24 var det armøkt, den 25. lår, fri den 26, skuldre i dag (27.). Greie økter. Skal bli flinkere å loggføre. Rygg i morgen.

Er kommet et lite stykke tilbake igjen nå heldigvis, selv om det er et stykke igjen til der jeg var styrkemessig. Spesielt er dette pressen, den henger dessverre et stykke igjen. De tyngste manualene på gymmet er 33-34 kgs. hantler så det kommer til å bli mye bruk av stang fremover. Kommer også til å starte å trene knebøy igjen, greit nok at jeg har slitt en del med kneet. Men jeg er på langt nær den eneste og mange som har hatt MYE større plager med knærne enn meg, så det er på tide å slutte å være jente og starte med den øvelsen igjen.

Så blir hovedfokus på mark, knebøy og stående militærpress fremover.

Internt veddemål, Bror, førstemann til 250 mark?Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!