Skrevet av Emne: Selheim - TURKISH weakness  (Lest 32941 ganger)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #60 : 25. januar 2010, 22:24 »
Det er ikke frivillig, for å si det sånn:) Jeg gidder liksom ikke veie 100 kg.+ når jeg ikke får trent noe styrkerelatert. Så da har jeg bestemt meg for å heller ta meg en liten pause med det og heller drive litt bli-deilig-trening eller hva man skal kalle det. Jeg gleder meg allerede til jeg kan begynne å trene skikkelig igjen:)

Skal på MR neste uke. Når det er sagt, så får jeg faktisk en viss glede av treningen din for tiden! Jeg er så jævlig imponert! Jeg bor jo bare en halvtime unna BØ så jeg møter opp på kvalikken og heier deg frem!:)

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #61 : 25. januar 2010, 23:00 »
Det er ikke frivillig, for å si det sånn:) Jeg gidder liksom ikke veie 100 kg.+ når jeg ikke får trent noe styrkerelatert. Så da har jeg bestemt meg for å heller ta meg en liten pause med det og heller drive litt bli-deilig-trening eller hva man skal kalle det. Jeg gleder meg allerede til jeg kan begynne å trene skikkelig igjen:)

Skal på MR neste uke. Når det er sagt, så får jeg faktisk en viss glede av treningen din for tiden! Jeg er så jævlig imponert! Jeg bor jo bare en halvtime unna BØ så jeg møter opp på kvalikken og heier deg frem!:)

ser den ja, hadde absolutt gjort det samme selv.. Smiley MR ja, ryggen er fortsatt plagsom eller?

vel, flott at du får glede av treningen min da. hehehe, da er vi to Wink Jepp, NSM er et must å se på når man bor så nærme ja. blir kult det Smiley får bare håpe at jeg kvaller, ellers gir jeg opp strongman

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #62 : 25. januar 2010, 23:21 »
Jaja, det husker jeg du sa til meg i fjor også:P Denne gangen kvaller du helt sikkert, du klarte jo det nesten i fjor MED en langt dårligere form enn det du har nå, og det er fremdeles lenge til NSM. Men selvfølgelig, man skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt eller noe...Tongue

Ryggen, ja. Gleder meg til å få orden på den.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #63 : 27. januar 2010, 19:37 »
Dagens: 40 minutter på elipsemaskin.

Tid for evaluering: En måned siden jeg startet med dietten/slankinga i dag. Litt vanskelig å si startvekten fordi det gjerne ble målt med klær og svære måltid i magen (juletider), men den var nok rundt 102-103 kg. på morgenen uten klær, tipper jeg. Nå ligger den og vipper mellom 92-93 kg. Det vil si ti kg. Skal sies at 5-6 av disse kiloene forsvant i løpet av den første uken, noe som kanskje er naturlig, men det har uansett stabilisert seg litt etterhvert. Jeg er egentlig bare helt ok fornøyd med greiene så langt, jeg har mistet en del fett, men jeg føler meg uheldig denne gangen Tongue Tidligere føler jeg at jeg har vært veldig heldig med hvor fettmassen i størst grad har forsvunnet, dvs. blant annet mage, men denne gangen kan jeg nesten ikke se noen forskjell på magen, synes jeg :/ Ryggen, derimot, som jeg ikke har trent i det hele tatt de siste tre månedene eller noe, synes jeg ser mer definert ut enn den har vært tidligere. Merkelige greier, men får håpe at det jevner seg litt ut den neste måneden.

Litt usikker på hvordan jeg kommer til å gjøre det fremover i forhold til kalorier og det dritet der. Har ligget ekstremt lavt på karbohydratene (bortsett fra de dagene jeg har vært på fylla) og litt høyere på fettmengden, mens proteinntaket selvsagt har vært høyt. Har ligget rett i overkant av 2000 kalorier hele veien. Teller hver dag. Tidligere (på diett) så har karbohydrat-inntaket mitt vært mye høyere, men da har jeg også vært mye mer aktiv og i tillegg trent relativt hard styrke ved siden av, så litt vanskelig å sammenligne. Jeg tror uansett at jeg kommer til å uppe karbsinntaket littegranne. Nummer 1) Jeg er ikke dritfornøyd med denne måneden, 2) jeg savner karbohydrater noe jævlig i kosten, 3) føler meg mer ukonsentrert/tiltaksløs i forhold til skolearbeid, og 4) humøret er veldig opp-og-ned. Jeg håper et litt høyere karbsinntak vil forbedre disse tingene litt...

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #64 : 28. januar 2010, 16:08 »
45 minutters boksetrening + en god del pushups + 30 minutter sykling

Utlogget melgård

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 686
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 686

  • aktiv utøver og startet odda stongmanklubb
Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #65 : 28. januar 2010, 19:12 »
bra med sån derrrre boksing du vet
sørlandets sterkeste mann 1998 2pl
nm 1998 5pl
nm 1999 6pl
nm 2001 4pl
valhalla showlift 2006 1pl farmerswalk188kg  2pl viking press 2 pl conanweel
norges sterkeste grep        2007 2 pl  3 pl  2 pl
kristiansand showlift           2007 11 pl skadet


sponset av viking suplements system.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #66 : 28. januar 2010, 19:23 »
ja,så bare pass deg kai:P

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #67 : 29. januar 2010, 17:24 »
Bryst, Biceps

Hadde bare spist 50 gram havregryn før denne økta, men trykket var likevel /bra/. Dvs, trykket kan vel strengt tatt ikke bli dårligere, så ja...

oppvarming flyes og skråbenk med hantler

skråbenk: 30*10
34*8
30*5*5

Flyes: mange lette sett på lave vekter, samt en tier på 20 kg. og en åtter på 25 kg. hantler.

Biceps ble egentlig bare pumpegreier. Skulle egentlig trene triceps, men ville se litt årer og sånn. Jævlig kjedelig å trene for tiden, og merker det går utover humøret. Morgenøkter, kaloriunderskudd, elendig trykk samt svak som en rotte er ikke de beste kombinasjonene. Har egentlig lyst å trene litt senere på dagen, men det passer ikke inn i rutinene mine. Har en helt fucka timeplan.

Tok også en liten formsjekk i dag og det var ikke særlig godt nytt. Greit nok, ryggen igjen - mer definert enn jeg har sett den før, og det er veldig kjekt det. Men mageflesket henger igjen og det MÅ begynne å skje ting der snart. Ellers må jeg ned på 70 kg. for å nå den formen jeg ønsker... og det er pinlig. Men har bestemt meg for at jeg kommer til å gå så langt ned som det kreves, uansett hva vekten viser.

Øker karbsen litt som sagt, på morgenen havregryn og etter trening en litt større mengde karbohydrater enn tidligere. Ellers ligger jeg på mer eller mindre null karbs.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #68 : 30. januar 2010, 17:18 »
Dagens: Ti minutter på sykkel før 35 minutter på elipsegreie. Syk økt i dag! Sykkelen var grei og fin. Så gikk jeg over til elipsemaskinen og på samme tidspunkt så var det også en annen fyr som gikk på den andre elipsemaskinen rett ved siden av meg. Vi startet med andre ord likt. Jeg satte "nivået" på 8 i begynnelsen, de første minuttene - det samme gjorde han. Så uppet jeg til 11 og han fulgte på umiddelbart. På dette tidspunktet begynte jeg å skjønne at her var det tid for en liten konkurranse. Vi hadde samme nivå hele veien og hadde forbrent mer eller mindre like mange kalorier, jeg et par kalorier foran han. Så bestemte jeg meg for å høyne til 14 og han fulgte på med en gang til samme nivå. Dette er veldig tungt for meg og det var tungt for han også. Svetten silte og vi pustet og peset. Så etter ca. 10 minutter på dette nivået med INTENS tråkking på maskina - så bestemmer han seg for å sette inn nådestøtet. Han uppet til 15. Jeg tror han på dette tidspunktet trodde at jeg var ferdig og ikke ville følge han, men der tok han feil. Jeg uppet umiddelbart videre til 16! Han fulgte ikke meg på denne og etter ca. et minutt så kunne man se at jeg steg ifra han på kalorimålestokken. Men 16 er selvsagt et altfor høyt nivå for meg i lengden og jeg tror aldri har vært lengre nede i kjelleren enn jeg var da. Jeg klarte å holde nivå 16 noen minutter til, men måtte gå helt ned til nivå 8 etterhvert. Han andre holdt nivå 15 nøyaktig like lenge som meg, men da jeg gikk ned til nivå 8, så gikk han ned til nivå 12. Og jeg forlot elipsemaskina først. Jeg tapte, med andre ord...

Nedtur, men fin økt.

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #69 : 30. januar 2010, 17:45 »
Dagens: Ti minutter på sykkel før 35 minutter på elipsegreie. Syk økt i dag! Sykkelen var grei og fin. Så gikk jeg over til elipsemaskinen og på samme tidspunkt så var det også en annen fyr som gikk på den andre elipsemaskinen rett ved siden av meg. Vi startet med andre ord likt. Jeg satte "nivået" på 8 i begynnelsen, de første minuttene - det samme gjorde han. Så uppet jeg til 11 og han fulgte på umiddelbart. På dette tidspunktet begynte jeg å skjønne at her var det tid for en liten konkurranse. Vi hadde samme nivå hele veien og hadde forbrent mer eller mindre like mange kalorier, jeg et par kalorier foran han. Så bestemte jeg meg for å høyne til 14 og han fulgte på med en gang til samme nivå. Dette er veldig tungt for meg og det var tungt for han også. Svetten silte og vi pustet og peset. Så etter ca. 10 minutter på dette nivået med INTENS tråkking på maskina - så bestemmer han seg for å sette inn nådestøtet. Han uppet til 15. Jeg tror han på dette tidspunktet trodde at jeg var ferdig og ikke ville følge han, men der tok han feil. Jeg uppet umiddelbart videre til 16! Han fulgte ikke meg på denne og etter ca. et minutt så kunne man se at jeg steg ifra han på kalorimålestokken. Men 16 er selvsagt et altfor høyt nivå for meg i lengden og jeg tror aldri har vært lengre nede i kjelleren enn jeg var da. Jeg klarte å holde nivå 16 noen minutter til, men måtte gå helt ned til nivå 8 etterhvert. Han andre holdt nivå 15 nøyaktig like lenge som meg, men da jeg gikk ned til nivå 8, så gikk han ned til nivå 12. Og jeg forlot elipsemaskina først. Jeg tapte, med andre ord...

Nedtur, men fin økt.
Haha! Kongen av ellipsemaskina Tongue

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #70 : 30. januar 2010, 18:16 »
Hehe, lett, lett! På hils med kardiorottene nå, mens løfterottene lurer på hva **** som skjer...

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #71 : 31. januar 2010, 20:30 »
SATAN! KOMPROMISSLØS OG HELLBEATING ELIPSEØKT PÅ NAUTILUS! 30 minutter! Burn fatto, burn

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #72 : 01. februar 2010, 13:35 »
Da var dagens treningsøkt unnagjort. Hadde egentlig planer om å trene styrke i dag, men de har ikke TV-er inne på styrkerommet. Hotel Cæsar gikk på TV 2 i tolv-tiden i dag formiddag og det ønsket jeg å se, derfor ble det nok en elipseøkt i dag. På 40 minutter. Veldig høy intensivitet store deler - mens rolig andre deler. Prøver å trene meg opp til å kunne holde høy tempo over lengre tid - få opp kondisjonen, med andre ord. Har funnet ut når han andre elipsefyren trener og satser på et hevnoppgjør der i løpet av denne eller neste uke. Vil helst ha en uke til med kard elipsetrening før jeg utfordrer han skikkelig, men dukker han opp i morgen så kommer jeg nok til å se det an...

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #73 : 01. februar 2010, 15:12 »
Dette blir spennende Sel! Mål vår 2010: Gjenerobre ellipsetronen?

Hold oss oppdatert på den fronten! Dette blir spenning av dimensjoner Tongue

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #74 : 01. februar 2010, 18:41 »
Hehe, ja, det er målet for 2010. Jeg skal klare å ta han. Om ikke i morgen, om ikke neste uke, men jeg skal klare å ta han i løpet av denne eller neste måned. Han er mye lettere enn meg og har nok mer kondisjonserfaring enn meg (ser han også enkelt ganger tar i bruk tredemølle og har et anstendig tempo), men jeg forbedrer meg hele tiden og jeg kommer til å gå helt ned i kjelleren for å ta seieren her. Du vet hva de sier om rytterne i Tour de France, Vegard. Det er ikke nødvendigvis rytteren med størst kapasitet som vinner touren, men heller rytteren med den sterkeste viljen. Det er der trumfkortet mitt ligger, såvidt jeg ser. Han er en sånne type sossekar som bruker pannebånd under elipseøktene (jeg flagrer selvsagt med krøllene mine) og kall meg gjerne fordomsfull; men jeg kan ikke helt se hvordan en pannebåndgutt kan gå helt ned i kjelleren under slike dueller. Men det vil tiden vise.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!