Skrevet av Emne: Selheim - TURKISH weakness  (Lest 32943 ganger)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #90 : 09. februar 2010, 21:12 »
Gårsdagens: 1 time og 15 minutter på elipsemaskin! Ja, dere hørte rett! Grunnen til dette var at elipsemannen var tilbake. Det skal sies at ikke ALLE disse minuttene var knallhard trening. Jeg gikk uansett relativt tidlig på trening igår hadde planer om kanskje en 45 minutters elipseøkt.

Jeg begynte veldig rolig på elipsemaskinen, som jeg pleier. Nivå 5 de første fem minuttene før jeg høynet til nivå 10. Kjørte da nivå 10 et knapt kvarter, vil jeg tippe. Etter at jeg hadde kjørt nivå 10 rundt et kvarter, så så jeg at elipsemannen trasket inn på treningssenteret. Vi fikk øyekontakt og jeg visste meget godt hva som var i vente. Jeg trappet da ned på nivået til 3 med en gang og kjørte dette mens elipsemannen var i garderoben og skiftet til treningstøy. Dette var egentlig en vanvittig bra oppladning for meg, siden jeg hadde kjørt de første 20 minuttene på mer eller mindre oppvarmingsnivå. Beina kjente veldig lette ut i går og jeg hadde i tillegg spist en god del mer karbs enn vanlig den dagen, og jeg hadde også husket å ta med meg vannflaske (det er ikke alltid jeg er flink til å huske på det). Elipsemannen hadde for dagen også med seg en vannflaske i tillegg til en pulsmåler.

Elipsemannen kom inn på kardiorommet og satte seg selvsagt på den andre elipsemaskinen rett ved siden av meg. På dette tidspunktet så hadde jeg allerede satt for meg en taktikk. Hvis man begynner veldig hardt i begynnelsen når man trener elipse, så vil man etter alle solemerker gå på en smell. Oppvarming er forsåvidt viktig i all slags type kardiotrening, men jeg vil påstå at det er ENDA viktigere når det kommer til elipsetrening. Starter man veldig hardt der så stivner beina veldig fort. Så taktikken min var naturligvis å starte meget hardt (siden jeg allerede var godt oppvarmet mens elipsemannen ikke var det) og prøve å knuse han med en gang. Han er uansett mye bedre trent enn meg, så jeg visste at det ikke kom til å bli lett. Jeg lot han få sette seg til rette og tråkke seg i gang det første minuttet, før jeg uppet nivået til 14! Han fulgte meg naturligvis umiddelbart. Dette var i går ikke NOE SOM HELST for meg og jeg følte jeg kunne holde på dette tempoet i en evighet. Vi holdte dette nivået begge to en ti minutters tid. På dette tidspunktet så var jeg egentlig ganske imponert over elipsemannen, fordi jeg vet med meg selv at jeg ikke ville klart en ti minutter på nivå 14 under oppvarmingen. Eller, jeg kunne kanskje -klart- det, men beina mine ville vært så stive og så vonde at jeg ville skjært store grimaser. Jeg så over på min nemesis og han skjærte ingen grimaser.

Jeg tenkte at han kanskje hadde et godt pokerfjes og at beina hans -måtte- være full av syre. Jeg bestemte meg da for å uppe nivået til 15 for å se om han hadde guts til å følge. Det gjorde han. Vi trasket på nivå 15 en del minutter før jeg bestemte meg for å uppe det til 16. På dette tidspunktet merket jeg at jeg virkelig begynte å slite og jeg pustet tungt, samt beina svei som faen. 16 er virkelig tungt. De fleste som trener pleier liksom å holde seg rundt nivå 10 har jeg sett og de tjukke damene som trener noen nivå under der igjen. Jeg var virkelig nede i kjelleren på dette tidspunktet, men jeg tittet over på elipsemannen og så at han begynte å skjære en del grimaser også. Dette var en vanvittig motivasjonsboost for meg og dette sammen med bra musikk på mp3-spilleren gjorde at jeg klarte å holde ut. Jeg ville virkelig ikke tape denne runden og måtte komme med et trekk. Beina mine var FULLE med syre og jeg var ikke sikker på om jeg kunne klart 1 minutt engang på nivå 17. Jeg måtte uansett ta en beslutning for jeg var nærmest tom og kunne ikke holde nivå 16 mye lengre.

Jeg bestemte meg da for å uppe til 17. Det skulle jeg aldri gjort, fordi han uppet umiddelbart til 18. Hvordan i helvete klarer han det? Jævla maskin! Jeg hadde ikke noe mottrekk på dette - jeg uppet også til 18, men det var helt nyttesløst. Jeg klarte ikke trå rundt på elipsen, liksom.... Så jeg gikk ned til nivå 8 og kjørte det en siste 10 minutter. Da jeg gikk ned til nivå 8 så gikk også han ned til nivå 12 og der var han også når jeg forlot treningslokalet...

I dag: 45 minutter på sykkel.

Utlogget melgård

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 686
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 686

  • aktiv utøver og startet odda stongmanklubb
Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #91 : 10. februar 2010, 02:20 »
Fan selheim. du klarer de neste gang. ikke gi opp.
sørlandets sterkeste mann 1998 2pl
nm 1998 5pl
nm 1999 6pl
nm 2001 4pl
valhalla showlift 2006 1pl farmerswalk188kg  2pl viking press 2 pl conanweel
norges sterkeste grep        2007 2 pl  3 pl  2 pl
kristiansand showlift           2007 11 pl skadet


sponset av viking suplements system.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #92 : 10. februar 2010, 02:27 »
Hva du gjør våken så sent unge mann? Har du en like god unnskyldning som meg, skolearbeid?Tongue

Ja, skal ta han neste gang! drittsekken.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #93 : 10. februar 2010, 12:10 »
Hvordan var beina etter duellen med elipsemannen?
Smiley

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #94 : 10. februar 2010, 17:00 »
Ekstremt tunge, leggene var vonde. Derfor jeg kjørte en lett sykkeløkt i går. Men en slik duell ala det der tar like mye på psyken som det gjør på det fysiske. Har enda ikke kommet meg helt over sjøslaget og regner med det fremdeles tar noen dager før det går over. Jeg prøver uansett og tenke positivt; jeg har aldri hatt en høyere påkjenning enn den dagen. Har funnet ut at jeg må trene på høyere belastning over lengre tid skal jeg kunne beseire elipsemannen.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #95 : 10. februar 2010, 17:05 »
Ekstremt tunge, leggene var vonde. Derfor jeg kjørte en lett sykkeløkt i går. Men en slik duell ala det der tar like mye på psyken som det gjør på det fysiske. Har enda ikke kommet meg helt over sjøslaget og regner med det fremdeles tar noen dager før det går over. Jeg prøver uansett og tenke positivt; jeg har aldri hatt en høyere påkjenning enn den dagen. Har funnet ut at jeg må trene på høyere belastning over lengre tid skal jeg kunne beseire elipsemannen.

Hehe, jeg ser den. Uansett så er det jo litt moro med sånne interne dueller, samt å sette seg konkrete mål Smiley
Smiley

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #96 : 10. februar 2010, 17:11 »
Det er jævlig sant det du sier der :p Men det som er litt artige er jo at jeg ikke har hatt NOEN kommunikasjon med elipsemannen, vi har hatt blikkontakt, men aldri vekslet noen ord. Synes hele greien er ganske spesiell, egentlig. Men jævig morsomt også, fordi - som du sier - det gir treningen en ekstra dimensjon...Smiley

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #97 : 12. februar 2010, 17:47 »
Dagens: 45 minutter på elipsemaskin - var fremdeles veldig støl, men holdte nivå 13 mer eller mindre hele veien. Greit med litt "rolige" gjennomkjøringer også.

Var også inne og snakket litt med folka i styrkerommet i dag. Var hyggelig. De fleste som trener her er veldig dårlige, det er lite futt og de fleste er i nybegynnerfasen. Det finnes dog enkelte unntak. Vi har blant annet to "russere" som trener der og de er begge sterke og store muskulært sett begge to. Han ene ser faktisk jævlig bra ut, lav fettprosent og regner med han veier rundt 100 kg. Og han er også russer, tror jeg. Men vi har også en annen som trener der som sagt. Han er ikke russer, men ukrainer - grunnen til at vi kaller han "russeren" er fordi han kjører dianabol mer eller mindre året rundt. Han har 4 uker på og 1 uke av året rundt. Smart...

Men det var ikke poenget. Jeg kom litt i snakk med han i dag og sa at jeg var på diett. Han er ikke kjempestødig i norsk, men han kan litt og er flink til å oppklare eventuelle misforståelser med engelsk og kroppspråk. Han bestemte seg uansett for å lage et treningsprogram/kostholdsprogram for meg mens vi stod der inne. Han løpte bort i resepsjonen og hentet en penn og papir. Javel, tenkte jeg, la oss se hva han har å komme med...

Det var i aller høyeste grad et interessant kostholdsprogram. For all del, var mye sunt der, og mye proteinrikt - men jeg tror jeg ville havnet på rundt 4500 kalorier skulle jeg spist alt det. Middagen bestod for eksempel av 300 gram laks, 400 gram kyllingfilet i tillegg til en gainershake. Jeg skulle også avslutte dagen med 1 liter melk, og kjeks eller småkaker...

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #98 : 14. februar 2010, 15:09 »
Dagens: 15 minutter sykling etterfulgt av 30 minutter elipse. Hadde spisedag i går, ble for mye av det gode. Kroppsvekt: 91.1

Utlogget melgård

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 686
  • Honnør: 23
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 686

  • aktiv utøver og startet odda stongmanklubb
Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #99 : 14. februar 2010, 20:01 »
snart 80 kg og i kjempeform du
sørlandets sterkeste mann 1998 2pl
nm 1998 5pl
nm 1999 6pl
nm 2001 4pl
valhalla showlift 2006 1pl farmerswalk188kg  2pl viking press 2 pl conanweel
norges sterkeste grep        2007 2 pl  3 pl  2 pl
kristiansand showlift           2007 11 pl skadet


sponset av viking suplements system.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #100 : 14. februar 2010, 22:26 »
vanskelig å gå ned nå altså kai... tror det kommer til å ta noen måneder de siste 10 kgene, men skal jo være sånn kanskje:P

Hadde forresten en ny økt nå. 1 times gange.

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #101 : 15. februar 2010, 14:32 »
Det ble vell mer prat enn trening i dag Wink

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #102 : 15. februar 2010, 15:20 »
Kjørte selv 30 minutter på elipsemaskin i dag. Var overraskende moro, og det er greit som litt variasjon fra løpinga jeg driver med Smiley
Smiley

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #103 : 15. februar 2010, 18:46 »
Det ble vell mer prat enn trening i dag Wink

Hehe, utvilsomt. Men var hyggelig da. Imponerende mye kunnskap du sitter inne med Smiley

Fikk trent litt kabelroing, samt et par sett med et latsapparat, før praten tok over. Så fullført jeg heldigvis med stil; 30 minutter på elipsemaskinen.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #104 : 15. februar 2010, 18:52 »
Kjørte selv 30 minutter på elipsemaskin i dag. Var overraskende moro, og det er greit som litt variasjon fra løpinga jeg driver med Smiley

Hehe, good. Det er faktisk ganske moro, ja, selv om man ser helt løk ut når man trener på den... hehe:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!