Skrevet av Emne: Selheim - TURKISH weakness  (Lest 32643 ganger)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #135 : 07. mars 2010, 19:21 »
Reiste ned i dag for å trene elipsemaskin. Men ble revet med i litt mark, dum som jeg er. Opp til en femmer på 150. Jeg har nektet meg selv å trene mark på et noenlunde tungt nivå før jeg har vært og besøkt fysio. Femmer på 150 var selvsagt ikke failure, men det er en vekt.

Stakk uansett raskt videre og fullført med 45 minutetr på elipse.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #136 : 08. mars 2010, 18:53 »
Dagens: knebøy opptil 70 kg., legextensions og litt bakside. Fikk veldig vondt i venstre kne i dag, det var ikke noe særlig. Tror kanskje jeg bytter til litt frontbøy fremover, mildere for ryggen og. Avsluttet med 35 minutter på elipsemaskina, kjørte heavy karbdag i går og dagens vekt var på 90.6. Som forventet...

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #137 : 08. mars 2010, 19:09 »
Reiste ned i dag for å trene elipsemaskin. Men ble revet med i litt mark, dum som jeg er. Opp til en femmer på 150. Jeg har nektet meg selv å trene mark på et noenlunde tungt nivå før jeg har vært og besøkt fysio. Femmer på 150 var selvsagt ikke failure, men det er en vekt.

Stakk uansett raskt videre og fullført med 45 minutetr på elipse.
Gikk poundstone sin seier rett i hode på deg? Tongue 

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #138 : 08. mars 2010, 19:34 »
Hehe, ler. Ja, tror faktisk det påvirket meg litt Tongue Er lite som gir mer motivasjon enn å se de store gutta løfte vekter og gjenstander med ekstrem belastning, og det føles ikke så jævlig "mandig" eller hva jeg skal kalle det, å ta en tur ned og kjøre 45 minutter kardio rett etterpå da...Tongue Er ekstremt motivert for å begynne å løfte tungt nå egentlig - føler meg skadefri for en gangs skyld også nå, men jeg må ha is i magen for en gangs skyld!

Logger du, forresten?

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #139 : 08. mars 2010, 20:26 »
Hehe, ler. Ja, tror faktisk det påvirket meg litt Tongue Er lite som gir mer motivasjon enn å se de store gutta løfte vekter og gjenstander med ekstrem belastning, og det føles ikke så jævlig "mandig" eller hva jeg skal kalle det, å ta en tur ned og kjøre 45 minutter kardio rett etterpå da...Tongue Er ekstremt motivert for å begynne å løfte tungt nå egentlig - føler meg skadefri for en gangs skyld også nå, men jeg må ha is i magen for en gangs skyld!

Logger du, forresten?
ja du finner ikke bedre motivasjon enn å se på de sterkeste gutta! hehehe,nei det er ikke akkurat kardio som står i hode på deg etter at du har sett de store gutta løfte fjell Tongue hva skade har du slitt med? nei ingen logg på meg. har drevet på med litt slyngtrening nå en stund, har vert skadet i ryggen i snart 6 år så jeg må bygge meg opp ijenn. slik at jeg kan starte å trene som vanelig igjen Smiley

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #140 : 08. mars 2010, 21:36 »
Såpass ja! 6 år var da voldsomt også da. Hva skjedde med deg og hvilken skade hadde du? Jeg klager liksom over min skadeperiode - blir en bagatell i forhold til deg. Jeg hadde prolaps for halvannet år siden (da jeg var på mitt sterkeste) - et resultat av ALTFOR overivrig trening! Nå i høst fikk jeg meg en ny smell i ryggen, helt ubeskrivelig smerte, men har vært til MR og de så ikke noe gale. Så jeg har egentlig ikke peiling på hva som er problemet nå, så det blir en tur til fysio så fort jeg får mulighet til det.

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #141 : 08. mars 2010, 22:07 »
skulle hoppe på en tjukkas men så hoppet jeg over den og landet veldig feil. fikk store smerter i ryggen. gikk til doktor (skulle jeg aldri ha gjort) å han sa jeg kom til å vokse av meg ryggproblemene.
sommeren kom og fotballen hadde ferie. ryggen ble bedre over ferien så jeg trodde probleme var over.  Jeg sto ute å frøs i rein å kulde så stivnet ryggen å den låste seg, gikk lenge med det så bestemte jeg meg for å gå til kiropraktor, for så å finne ut at ryggen var et stort rot.
Det at ryggen ble “bra” ijenn over sommeren var fordi at ene pølsa i korsryggen hadde tatt over jobben til den andre, Kiropraktoren min fiksett ryggen og jeg startet å trene med vekter,  kanskje litt for tidlig. jeg fikk kraftige låsninger i ryggen gikk til kiropraktor å han knekte opp ryggen å sa at alt kom til å bli bra. Men så tok jeg meg litt treningsfri  å jeg sluttet med fotball. jeg fikk en låsning i ryggen igjen selv om jeg ikke trente i det hele tatt. Jeg byttet kiropraktor å han sa at ryggen min var langt ifra bra. Han fant til å med en knuten i ene rompeballen som hadde vert der i 6 år. Så en god blanding med press om å måtte spille fotball, doktor uten peiling og en kiropraktor som tror han er verdensbeste kriopraktor som har vandret på denne jord å at jeg ventet altfor lenge med å gjøre noe med saken så har jeg hatt problem med ryggen i 6 år.  Nå skrev jeg hele treningshistorien min her Tongue var ikke meningen å skrive så mye men tenkte jeg måtte skrive hva som var gale nå når jeg først var igang.

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #142 : 08. mars 2010, 22:07 »
Såpass ja! 6 år var da voldsomt også da. Hva skjedde med deg og hvilken skade hadde du? Jeg klager liksom over min skadeperiode - blir en bagatell i forhold til deg. Jeg hadde prolaps for halvannet år siden (da jeg var på mitt sterkeste) - et resultat av ALTFOR overivrig trening! Nå i høst fikk jeg meg en ny smell i ryggen, helt ubeskrivelig smerte, men har vært til MR og de så ikke noe gale. Så jeg har egentlig ikke peiling på hva som er problemet nå, så det blir en tur til fysio så fort jeg får mulighet til det.
Hører ut som litt det samme som jeg har styrt med.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #143 : 08. mars 2010, 22:23 »
Såpass, såpass! Hvilken type trening bedriver du nå da for å få orden på ryggen, og tror du at den kan bli bra igjen? Et helvete det greiene der. Håper virkelig ikke jeg må styre med ryggen min like lenge. Men jeg bør kanskje ikke bli altfor betrygget over at ryggen kjennes bra ut nå. Som du sier, du følte alt var som det skulle og så fikk du plutselig en smell når du startet på igjen. Tror jeg skal ta det litt til etterretning.

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #144 : 08. mars 2010, 22:44 »
Vist du har sett Svend karlsen sin treningsfilm (som du finner på utuben) så tener han med sånne slynger eller redcord. NKS bruker det til oppvarming har jeg sett. jeg tror det at vist jeg klarer å fortsette med å trene med slygene framover, å at jeg klarer å holde meg borte fra vektrening en stund så blir den bra igjen, men etter så lang tid med smert å fortvilelse så er det aldri godt å si hva som skjer. ja å ta det mest mulig med ro er ganske lurt tror jeg.

http://www.youtube.com/watch?v=PwKRnDBA7WY#noexternalembed

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #145 : 08. mars 2010, 22:49 »
Kom deg til ein spesialist, kiropraktor eller lignende, Sel! Tror du har en del skeivheter i kroppen som du har godt av å få tips til å rette opp Tongue Husker når du skulle ta foroverlente sidehev eller hva det var i Oddahallen og du ikke fikk det til pga dårlig skuldermobilitet. Det så helt vilt ut for å være ærlig.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #146 : 08. mars 2010, 23:00 »
Vist du har sett Svend karlsen sin treningsfilm (som du finner på utuben) så tener han med sånne slynger eller redcord. NKS bruker det til oppvarming har jeg sett. jeg tror det at vist jeg klarer å fortsette med å trene med slygene framover, å at jeg klarer å holde meg borte fra vektrening en stund så blir den bra igjen, men etter så lang tid med smert å fortvilelse så er det aldri godt å si hva som skjer. ja å ta det mest mulig med ro er ganske lurt tror jeg.

http://www.youtube.com/watch?v=PwKRnDBA7WY#noexternalembed

Se der, ja. Skal lese meg litt opp på det greiene der. Det er kjekt med trening, men jeg tror de fleste som har hatt ryggproblemer ganske lett kan skrive under på at det virkelig ikke er VERDT det når man sliter med store problemer med ryggen. Smertene er helt jævlige og kan egentlig ikke sammenlignes med noe jeg iallefall har opplevd tidligere. Så uansett hvor mye vi ønsker å dra store ting i marken bør vi se stort nok på det til å være smart med treningen og ikke risikere å ødelegge ryggen for alltid. Men selvsagt, lettere sagt enn gjort... Tongue

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #147 : 08. mars 2010, 23:03 »
Kom deg til ein spesialist, kiropraktor eller lignende, Sel! Tror du har en del skeivheter i kroppen som du har godt av å få tips til å rette opp Tongue Husker når du skulle ta foroverlente sidehev eller hva det var i Oddahallen og du ikke fikk det til pga dårlig skuldermobilitet. Det så helt vilt ut for å være ærlig.

Sant, sant, Vegard. Den episoden der som du snakka om kan eg dog ikkje huska, men når du sier det. Huske at eg skulle visa ein kar foroverlente sidehev eingang og då fikk eg det aldri til skikkelig og det endte bare med latter fra personen jeg "opplærte"... Men det har jeg faktisk ikke tenkt på før nå... hmm...

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #148 : 08. mars 2010, 23:13 »
Se der, ja. Skal lese meg litt opp på det greiene der. Det er kjekt med trening, men jeg tror de fleste som har hatt ryggproblemer ganske lett kan skrive under på at det virkelig ikke er VERDT det når man sliter med store problemer med ryggen. Smertene er helt jævlige og kan egentlig ikke sammenlignes med noe jeg iallefall har opplevd tidligere. Så uansett hvor mye vi ønsker å dra store ting i marken bør vi se stort nok på det til å være smart med treningen og ikke risikere å ødelegge ryggen for alltid. Men selvsagt, lettere sagt enn gjort... Tongue
Husker ikke hvor jeg har det fra men leste/så en plass at redcord redda Svend sin karriere. ja ryggproblem er noe av det værste som finst. hehe,ja for en strongman idiot som meg så er ikke det så bra at jeg har atlast steiner i hagen som jeg her en dag bare måtte løfte på Tongue uten smerte i ryggen vel å merke.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Selheim - TURKISH weakness
« #149 : 08. mars 2010, 23:23 »
Ja, stemmer det. Hørte det jeg og. Tror det var Colin Bruce som sa det i dokumentaren om Svend. Atlassteiner i hagen likte jeg, haha Wink Dekorasjon en strongmanentusiast verdig! Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!