Skrevet av Emne: Trening men ingen resultater  (Lest 2486 ganger)

Utlogget Martin-Andre

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Trening men ingen resultater
« : 12. oktober 2009, 03:50 »
Jeg er altså 16 år og har trent turn i to år og gått på helse studio i ett år også.
Jeg har trent så hardt jeg kan men jeg har ikke fått noen resultater i det heletatt.
Eneste jeg har fått er at jeg ''føler'' meg sterkere, jeg vil helst ha noen synlige resultater.
Er ikke helt sikker på kostholdet mitt men jeg spiser 3-4 ganger daglig,
blir mye fisk, kylling og grønnsaker.
Jeg har alltid hatt 6 pack men jeg vil få sterkere bryst og arm muskelatur.

Noen som har noen hjelpende tipst til dette?
Jeg er villig til å prøve hva som helst.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Trening men ingen resultater
« #1 : 12. oktober 2009, 04:10 »
Du trenger ikke prøve "hva som helst". Men du må spise maten din.. Hjelper litt om du er _ærlig_ og forteller oss hva du faktisk spiser i løpet av en dag. Og ikke klin på ekstra for å pynte på noe, vær ærlig. Videre kan du jo fortelle hvor ofte du trener bryst og biceps.. Tongue Neida, men fortell litt om treningsprogrammet ditt og. Som regel er det for mye trening og for lite mat. Ja, det kan faktisk trenes for mye.. Er mange "smågutter" som tror at man blir større om man trener mer, men det er ikke tilfelle.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Martin-Andre

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Trening men ingen resultater
« #2 : 12. oktober 2009, 04:26 »
Du trenger ikke prøve "hva som helst". Men du må spise maten din.. Hjelper litt om du er _ærlig_ og forteller oss hva du faktisk spiser i løpet av en dag. Og ikke klin på ekstra for å pynte på noe, vær ærlig. Videre kan du jo fortelle hvor ofte du trener bryst og biceps.. Tongue Neida, men fortell litt om treningsprogrammet ditt og. Som regel er det for mye trening og for lite mat. Ja, det kan faktisk trenes for mye.. Er mange "smågutter" som tror at man blir større om man trener mer, men det er ikke tilfelle.

Det er faktisk sant at jeg spiser mye fisk, kylling og grønnsaker. Grønnsaker kan jeg faktisk sitte å tenke på som godteri. Men uansett. Jeg trener ca 2-3 ganger i uker mandag 1t 15min
onsdag 1t 30min fredag 2t.

Jeg trener bryst og arm ved å
3x 10-12 rep med 65 kg på denne maskinen.. Husker ikke hva den heter.. http://imghost.indiamart.com/data/C/D/MY-1060170/seated-chest-press-machine-_250x250.jpg
3x 25 rep med armhevninger
3x 6-8 rep benkpress med manualer 25 kg hver arm

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Trening men ingen resultater
« #3 : 12. oktober 2009, 17:35 »
Kluet er jo at det er relativt hva som er mye, ikke sant. Har jo prata med tenåringer som sier de spiser mye, også spiser de liksom like mye på en hel dag som jeg spiser i et par måltider når jeg er på mitt verste/beste.. Tongue

Trener du bare det der? Hvor ofte da?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget JudasIskariot

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Trening men ingen resultater
« #4 : 12. oktober 2009, 18:07 »
Har jo prata med tenåringer som sier de spiser mye, også spiser de liksom like mye på en hel dag som jeg spiser i et par måltider når jeg er på mitt verste/beste.. Tongue


Kjenner meg igjen her fra tidligere perioder med megafailing på trening. Spiste veldig ofte, men veldig LITE hver gang. Og følte jeg spiste mye. Og ble jo ikke vektøkning av det nei.

1: Når du skal spise spis mer enn du orker og litt til
2: Aldri vær sulten, og er du sulten - spis ULTRA mye.

Selv om du føler du spiser mye så ikke vær redd for å spise mer, det skal latterlige mengder mat til for at det faktisk skal bli farlig for kroppen.


Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: Trening men ingen resultater
« #5 : 12. oktober 2009, 20:52 »
Blir du sterkere? Hvis ikke, revurder treningsmetoden din. Muskelvekst er adaptasjon fra kroppen sin side. Mye  muskelmasse er energimessig jævla dyrt og upraktisk for kroppen, så med mindre det foreligger et behov gjennom hard trening for å tilpasse seg vil den ikke gidde å bygge muskler. Forenklet: Hvis du sitter og kjører samme vekt med samme antall rep hver eneste trening, er det heller ikke noe tilpasningmoment. Du trenger ikke kjøre til blod-failure på hvert eneste sett, men du må ha en form for progresjon.

Går du opp i vekt? Hvis ikke, spis mer. Hjelper ikke om du spiser den reneste, sunneste maten i verden hvis du likevel ikke totalt får i deg nok kalorier til å ligge i et overskudd, med tanke på å bygge muskelmasse.

supreme_1990

  • Gjest
Sv: Trening men ingen resultater
« #6 : 12. oktober 2009, 21:29 »
Hei Smiley

først og fremt er det viktig at du spiser Smiley bla. havregryn er en flott ting til frokost og kvelds
Ikke tren for mye.

Jeg kan anbefale deg dette programmet her Smiley Det har gitt gode resultater til meg og bekjente Smiley

http://www.iform.no/pub/art.php?id=937

Følger du det helt til punkt og prikke vil du nok få fremgang Smiley

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Trening men ingen resultater
« #7 : 12. oktober 2009, 21:40 »
Jeg er altså 16 år og har trent turn i to år og gått på helse studio i ett år også.
Jeg har trent så hardt jeg kan men jeg har ikke fått noen resultater i det heletatt.
Eneste jeg har fått er at jeg ''føler'' meg sterkere, jeg vil helst ha noen synlige resultater.
Er ikke helt sikker på kostholdet mitt men jeg spiser 3-4 ganger daglig,
blir mye fisk, kylling og grønnsaker.
Jeg har alltid hatt 6 pack men jeg vil få sterkere bryst og arm muskelatur.

Noen som har noen hjelpende tipst til dette?
Jeg er villig til å prøve hva som helst.

Hei Martin-Andre.  Det kan være mange forskjellige grunner til at du ikke har framgang.
 * Kanskje du trener for mye sidehev, krøll og tåhev når du burde trent knebøy, markløft og frivendinger?  Mange gjør den feilen, og særlig unge.  Tunge basisøvelser som knebøy får hele kroppen til å vokse.
 * Prioriter den posteriale kjeden (musklene bakpå kroppen, mellom knehasene og skulderbladene).  Du vil ha glede av sterke muskler der resten av livet.  Dersom du blir sterk der, vokser du overalt.
 * Kanskje du ikke varierer belastninger og vekter.  Dersom du kjører tre seksere hver gang du trener benkpress, så vil du stagnere ganske raskt.
 * Spis et måltid til hver dag.  Det er ikke så farlig om sixpacken forsvinner midlertidig.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Martin-Andre

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Trening men ingen resultater
« #8 : 15. oktober 2009, 03:17 »
Takker så mye for svarene jeg har fått, skal prøve å gjøre noen nye treningsrutinger og mere knebøy, markløft og frivendinger. Jeg skal gi et lite svar om en uke eller noe når jeg har fått prøvd det ut. Så skal jeg høre litt på rådet til Judas, med å spise ofte og spise meg supermett.
Takk for alle svar Smiley

Utlogget JudasIskariot

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 169
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 169

Sv: Trening men ingen resultater
« #9 : 21. oktober 2009, 22:24 »
Takker så mye for svarene jeg har fått, skal prøve å gjøre noen nye treningsrutinger og mere knebøy, markløft og frivendinger. Jeg skal gi et lite svar om en uke eller noe når jeg har fått prøvd det ut. Så skal jeg høre litt på rådet til Judas, med å spise ofte og spise meg supermett.
Takk for alle svar Smiley

Knebøy og markløft er utrolig viktig at du også trener. Det er der forskjellen går fra en hobby trener (som jeg var) til en som tar trening seriøst. Men husk å tren med lite vekter og mye reps, og se filmer om hvordan ha riktig TEKNIKK der første ukene. Om du slår deg på brystet, roper YEAH BABYYY! som coleman her http://www.youtube.com/watch?v=Hxa_kj2aBCU#noexternalembed fyrer på tonnevis mye vekt og gir alt på en rep med en utrent kropp sier det bare "knekk" så ligger du på gulvet og gråter blod (ok kanskje ikke men la til litt dramatikk, du skjønner greia;) )

Etter en stund når du har roen på riktig utførelse etc kan du gradvis øke vektene, og med konsistent trening vil progresjon komme over tid. Og legg merke til ordet TID der... The Arnold Fairy kommer ikke menst du sover å klasker på deg 20 kilo muskler, han er bare generøs nok til å gi deg litt og litt desverre etter hva du fortjener. Så lenge du øker i vekt frykt ikke, om et år kan du se en bra forskjell.

Og igjen, SPIS NOK! Jeg gikk rundt og trodde jeg spiste nok også. Leeeeeenge med treig framgang og leeeenge nektet jeg innse sannheten. Å tvinge i seg mat kan noenganger sidestilles med tortur men om du ikke er villig til å presse deg såpass engang kan du bare gi opp med engang... og vi har ikke en quitter boy her MArtin har vi det?

....

ikke?

Bra! Sett igang Wink

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Trening men ingen resultater
« #10 : 02. november 2009, 20:27 »
mat.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: Trening men ingen resultater
« #11 : 02. november 2009, 20:39 »
Det er faktisk sant at jeg spiser mye fisk, kylling og grønnsaker. Grønnsaker kan jeg faktisk sitte å tenke på som godteri. Men uansett. Jeg trener ca 2-3 ganger i uker mandag 1t 15min
onsdag 1t 30min fredag 2t.

Hehe.. Grønnsaker er det vi spiser som "ikke telles som mat". For å lett holde vekten nede spiser vi mye grønnsaker, da det nærmest ikke inneholder energi, fett eller proteiner. Om motivet ditt er å bygge muskelmasse, så lønner det seg heller å spise nok energi til at kroppen har et lite overskudd til byggingen og nok proteiner som byggestener.


Utover det, så er grønnsaker flott med alle vitaminer, antioksidanter, mineraler osv. I tillegg til at det smaker godt. Så det er veldig sunt og flott. Men om du ikke spiser nok til å gå opp i vekt /øke i muskelmasse, så kan det lønne seg å minske grønnsaksmengden og erstatte den med mer energirike og proteinrike matsorter.


Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Trening men ingen resultater
« #12 : 02. november 2009, 20:58 »
Syns det er litt rart at ingen her har faktisk fortalt han HVOR mye mat han må spise, helt konkret (som gjerne nybegynnere trenger det forklart). HER: http://www.kalorikalkulator.no/

Regn ut hva du forbruker hver dag og ligg 500-1000 kcal over forbruket ditt hver dag for å gå opp i vekt. Huske at BMR ikke regner med aktiviteten din, så se på punkt nr. 2

Å regne ut kcal i maten er ganske enkel, litt stress i begynnelsen å veie mat og regne ut osv. men etter hvert vil du vite sånn ca hva som er i forskjellige ting Smiley
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Trening men ingen resultater
« #13 : 03. november 2009, 02:53 »
Syns det er litt rart at ingen her har faktisk fortalt han HVOR mye mat han må spise
Kanskje fordi han ikke har sagt hvor tung han er..? Men er vel ingen som har kommet på å spørre om det heller da.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Harald_G

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Trening men ingen resultater
« #14 : 03. november 2009, 17:13 »
Trenger ikke fortelle oss en dirtt Wink Bare taste inn i kalkis. Var kanskje litt feil formulert
198 cm
101 kg

Så kul er jeg:

Pronerte pull-ups: 50kg i beltet, 3 rep, 20kg 12 rep
Nedtrekk bredt grep: 120kg, 12reps
Benk: 110kg x 10 reps
Smalbenk: 90kg 12 rep
Hantelpress: 48kg x 5 reps
Beinpress: 320kg 5 reps (Chickenlegz)
Bikkeps kørl, hantler: 30 kg x 5 reps

Trener Krav Maga
Utdannet personlig trener gjennom Active Education
Basketspiller

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!