Skrevet av Emne: Sixpack for tynne?  (Lest 29875 ganger)

Utlogget The_boost

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sixpack for tynne?
« : 17. oktober 2009, 10:16 »
Hei, må begynne med at jeg er helt ny på både her på forumet og i treningsverden. Jeg har aldri trent før, men begynt på treningsstudio der jeg følger et fullkroppsprogram 2-3 ganger i uka. Jeg er ca 185 høy og veier 68 kg.

Til spørsmålet:

Jeg ser at mange skriver innlegg som "hvordan fjerne fettet slik at sixpacken synes?". Mitt spørsmål er hvordan man kan "lage" en sixpack når man er veldig tynn? Når jeg ikke strammer magemusklene er det ingen muskler der. Jeg bare lurer hvor mange øvelser man bør ha for mage, og hvor mange reps er det best å kjøre for å få mer tydelige magemuskler? Akkurat nå har jeg bare situps på programmet mitt, vil dette gi noe merkbar forskjell etter en stund eller må flere øvelser til?

Takk for svar Smiley

Utlogget The_boost

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Sixpack for tynne?
« #1 : 18. oktober 2009, 09:50 »
Ingen som har noen tips å komme med?  Undecided Altså, hva tror dere er mest effektivit for å bygge magemuskler? Prøve å få fett og så få det bort med kardio? Trene 1-5 reps med crunches, 3*maks i situps eller hva?

Utlogget Anatas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 147
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 147

Sv: Sixpack for tynne?
« #2 : 19. oktober 2009, 18:45 »
Altså, få en bra "six-pack" krever en del arbeid og det første man må gjøre er å ha en passe lav fett % for at musklene skal kunne vises.
Ang. øvelser så er sit-ups en grei øvelse synes da vertfall jeg.

Det finnes selvsagt MANGE MANGE andre øvelser du kan teste ut og se hva som funker for deg.
http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/
Linken ovenfor kan du finne en del øvelser.

Om du trener magen 2-3 ganger uken og intensivt sammen med kardio så vil du helt sikkert få magemuskler som vises.
Husk at dette tar tid og du må ha tålmodighet.

Sikkert mange andre poster og folk som han komme med tips.

Lykke til Wink

Utlogget mangle

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Sixpack for tynne?
« #3 : 26. oktober 2009, 14:14 »
tren markløft, knebøy og planke! Alle tar veldig godt på magen, og er ORDENTLIGE øvelserer istede for sånn shity øvelser du tar i tv-shop apperater. Du må btw ligge i cal underskudd for å fjerne magefettet slik at de vises bedre Wink

Håper det var til hjelp

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #4 : 26. oktober 2009, 15:03 »
tren markløft, knebøy og planke! Alle tar veldig godt på magen, og er ORDENTLIGE øvelserer istede for sånn shity øvelser du tar i tv-shop apperater. Du må btw ligge i cal underskudd for å fjerne magefettet slik at de vises bedre Wink

Håper det var til hjelp

Jeg har forstått at folk på dette forumet er frelst av markløft og knebøy. Men å trekke inn disse øvelsene for hvordan man skal få six-pack? Dette blir latterlig.

Utlogget Hiphopopotamus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Sixpack for tynne?
« #5 : 26. oktober 2009, 17:12 »
Selvfølgelig blir magemusklene trent gjennom markløft og knebøy, tviler f. eks. på at du kunne hatt 250kg på ryggen uten velutviklede magemuskler.

Når det kommer til isolasjonøvelser har jeg hørt (og erfart) mye bra om sit-ups med ekstra vekt. Men uansett; med høy fett% vil ikke musklene vises samme hvor mye du trener.

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Sixpack for tynne?
« #6 : 26. oktober 2009, 17:16 »
Jeg har forstått at folk på dette forumet er frelst av markløft og knebøy. Men å trekke inn disse øvelsene for hvordan man skal få six-pack? Dette blir latterlig.

Folk trener jo rygg for å få større biceps, hvorfor ikke trene markløft og knebøy for å få sterkere magemuskler?
Men folk flest kjører jo også noen sett med isolasjonsøvelser for biceps, så det kan du godt gjøre for magen også Smiley
Smiley

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Sixpack for tynne?
« #7 : 26. oktober 2009, 17:18 »
Jeg har forstått at folk på dette forumet er frelst av markløft og knebøy. Men å trekke inn disse øvelsene for hvordan man skal få six-pack? Dette blir latterlig.

Helt latterlig, best å trene bare sittups.  :Smiley
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #8 : 26. oktober 2009, 17:19 »
Jeg har forstått at folk på dette forumet er frelst av markløft og knebøy. Men å trekke inn disse øvelsene for hvordan man skal få six-pack? Dette blir latterlig.
Det er kanskje en grunn til at du heter Amatørnewb Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Peblo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 373
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 373

Sv: Sixpack for tynne?
« #9 : 26. oktober 2009, 17:23 »
Jeg har forstått at folk på dette forumet er frelst av markløft og knebøy. Men å trekke inn disse øvelsene for hvordan man skal få six-pack? Dette blir latterlig.

Hahaha, dagens kommentar det.
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=93934.msg1396276;topicseen#new

"Når livet er tungt og ting se mørkt ut, er det bare å sette seg ned, ta en proteinshake, så skal du se at alt går bra! Smiley

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #10 : 27. oktober 2009, 00:52 »
Til Bjørn: Å sammenligne rygg/biceps med 6pack/markløft/knebøy. Nok engang latterlig.

Hiphopopotamus: Du har helt rett i at man trenger god mage musklatur for å ha 250 kilo på ryggen. Men får man en 6pack av dette? Og ikke minst, men viktigst. Trener man markløft og knebøy så trenger man ikke trene noe annet? Det du sier er at markløft og knebøy gir deg perfekt magemusklatur.  Så knebøy og markløft gir deg perfekt mage, legger, bein, koordinasjon, rumpe, lår, rygg, skuldre, mage, bryst trening, ++?

Noen som faktisk har prøvd å kjøre knebøy og markløft til 6pack?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #11 : 27. oktober 2009, 05:10 »
Noen som faktisk har prøvd å kjøre knebøy og markløft til 6pack?
Jeg har aldri tatt en sit up i hele mitt liv utenom obligatoriske tester på skole/fotball, jeg har/har hatt sixpack. Kjører heller ingen andre isolasjonsøvelser på mage, men kjører bøy og mark.

Er dette nok til å avfeie din håpløse teori om at bøy og mark ikke er god trening for mage? Klart man kan ha isolasjonsøvelser i tillegg, og det er nok å anbefale dersom målet er six pack. Men bøy og mark er uten tvil ingen ulempe dersom målet er six pack.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sixpack for tynne?
« #12 : 27. oktober 2009, 05:29 »
Jeg har forstått at folk på dette forumet er frelst av markløft og knebøy. Men å trekke inn disse øvelsene for hvordan man skal få six-pack? Dette blir latterlig.

Ikke i det hele tatt med tanke på at trådstarter grenser til anorektisk.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #13 : 27. oktober 2009, 05:40 »
At en som kaller seg amatørnewb schooler en moderator på forumet er ganske latterlig imo.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #14 : 27. oktober 2009, 15:24 »
Løsningen på å få en six-pack er markløft og knebøy. Får bøye meg i støvet da.

Var å trente akkurat og følte ikke at det brant i magen i hele tatt av knebøy og markløft. Kjørte på til at jeg var helt utkjørt. Og så tenkte jeg, nå må mage musklene mine være helt brutt sammen. Så jeg kjørte i gang med noen øvelser for mage musklaturen. Var nesten helt frisk etter markløft og knebøy, noe som egentlig ikke burte vært mulig hvis det tar så mye på magemusklene? Etter kun en runde med sit-ups, planken, bein hev følte jeg det tok godt i mage musklaturen og det brant skikkelig deilig. <3 mage trening.

Så disse typiske mageøvelsene, som tar for seg ulike deler av mageområdet er rett og slett dårligere enn markløft/knebøy, selvom om jeg føler de tar mer?

Sjekka litt rundt på internett for å finne ut hvordan man skal få 6-pack. Og standard mage øvelsene kommer opp 1 etter 1. Rart at disse sidene ikke foreslår knebøy og markløft som top 3 øvelse? Så klart mr. moderator på treningsforum har peiling og motbeviser at mageøvelser er tingen å ta  for å få en six-pack.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!