Skrevet av Emne: Sixpack for tynne?  (Lest 30018 ganger)

Utlogget Mortn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Sixpack for tynne?
« #60 : 28. oktober 2009, 00:06 »
I følge hill-kurven så bygger man muskler BEST ved få repitisjoner kontra høyreps.
Men du amatør, kan du lese denne artikkelen? http://www.myrevolution.no/artikkel/vil-du-ha-lange-og-slanke-muskler-/10/

Der vil du lese mye interessant.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #61 : 28. oktober 2009, 00:10 »
Er du personlighetsforstyrra eller noe?

Flott at du ikke trener for maskimal styrke eller muskelvolum, men her inne er det mange som gjør det. Den beste måten å gjøre det på er som jeg nevnte. Det kan alle andre her inne skrive under på også. Selvsagt bygger andre idretter muskler også, men ikke i langt nær like mye som tung styrketrening gjør.
Hvem som ser best ut av Coleman eller Phelps har jo ingenting med diskusjonen å gjøre? Det er derfor jeg er litt skeptisk til din mentale helse. 95% synes nok Phelps har bedre kropp enn Coleman.

Er dette virkelig en diskusjon om hvorvidt 3-12 repetisjoner bygger mer muskler enn 50+rep? Am I dreaming this?

Du som drar det opp. Jeg sa aldri at ikke 3-12 repetisjoner ikke bygger mer muskler. Men hvordan du ordlegger deg, sier du at 3-12 rep bygger muskler.

Du sier i ene øyeblikket at coleman bygger kropp for å se bra ut, og phelps bare for å bli god. Så sier du selv at han ser bedre ut 2 sekunder etterpå. Hvordan skal jeg tolke dette?

Størrelse på muskler, utholdende muskler, eksplosive muskler? Få reps er ikke alpha omega. Hva med muskelkraften etter de 12 repsa? Dere kaller vel ikke muskelkraft som varer i over 1 minutt for muskelkraft?

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: Sixpack for tynne?
« #62 : 28. oktober 2009, 00:23 »
Med fare for å gjenta meg selv må jeg bare få lov å pressisere at du tydelighvis ikke har lest noe om cellebiologi.

Alt over 20 reps bygger uvesentlige mengder muskler.

Dette er uansett helt offtopic ettersom diskusjonen går på hypertrofi av rektus abdominis.

Muskelkraft etter de 12 første repsene går ikke på styrke, men på anaerob kapasitet. Anaerob kapasitet har ingen sammenheng med hypertrofi.

Nok engang viser du stor mangel på kunnskap og en stor tiltro til synsing og subjektivitet.
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #63 : 28. oktober 2009, 00:35 »

Muskelkraft etter de 12 første repsene går ikke på styrke, men på anaerob kapasitet. Anaerob kapasitet har ingen sammenheng med hypertrofi.

Jeg stikker og tar noen push-ups. Så egentlig bør jeg stoppe på 12 reps. Når jeg tar 40, 28 av de er bortkasta siden det kun går på anaerob kapasitet og ikke på styrke? Tar dem jo for å bli sterkere. Skal kjøre 12 reps og 4 sett. Sjekke progresjonen.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sixpack for tynne?
« #64 : 28. oktober 2009, 00:37 »
Du som drar det opp. Jeg sa aldri at ikke 3-12 repetisjoner ikke bygger mer muskler. Men hvordan du ordlegger deg, sier du at 3-12 rep bygger muskler.

Du sier i ene øyeblikket at coleman bygger kropp for å se bra ut, og phelps bare for å bli god. Så sier du selv at han ser bedre ut 2 sekunder etterpå. Hvordan skal jeg tolke dette?

Størrelse på muskler, utholdende muskler, eksplosive muskler? Få reps er ikke alpha omega. Hva med muskelkraften etter de 12 repsa? Dere kaller vel ikke muskelkraft som varer i over 1 minutt for muskelkraft?

Det er ingen her inne som er i tvil om at du ikke har så mye kunnskap om trening, men slik som du skriver nå så håper jeg at du er vrang og missforstår med vilje, for alternativet er at du har langt under normalt høy IQ. Hvor er det du egentlig vil? Man trenger ikke å ha så veldig mye høyere IQ enn 75 for å skjønne at coleman trener for å bygge muskler, og at "se bra ut" skal selvfølelig tolkes fra et kroppsbygger perspektiv. (Altså størst mulig muskler og et visst krav til harmoni, symetri og kroppsfett).

Med fokus på å bygge muskler kan man oppnå fysikken til phelps etter bare en halv promille av treningen han(phelps) har lagt ned.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sixpack for tynne?
« #65 : 28. oktober 2009, 00:38 »
Jeg stikker og tar noen push-ups. Så egentlig bør jeg stoppe på 12 reps. Når jeg tar 40, 28 av de er bortkasta siden det kun går på anaerob kapasitet og ikke på styrke? Tar dem jo for å bli sterkere. Skal kjøre 12 reps og 4 sett. Sjekke progresjonen.

Leser du hva han skriver? Han skriver at 40 repps ikke vil gjøre deg sterkere, men mer utholden. Hvis det er målet ditt så kjør på med mange repps. Vil du bli sterkere trenger du mer motstand slik at du klarer færre repetisjoner.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #66 : 28. oktober 2009, 00:41 »
Med fokus på å bygge muskler kan man oppnå fysikken til phelps etter bare en halv promille av treningen han har lagt ned.

Hvem har lagt ned mest trening av coleman og phelps. Er det spørsmålet ditt?  

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sixpack for tynne?
« #67 : 28. oktober 2009, 00:43 »
Hvem har lagt ned mest trening av coleman og phelps. Er det spørsmålet ditt?  

Altså etter en halv promille av treningen til PHELPS, så kan man oppnå fysikken til PHELPS.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #68 : 28. oktober 2009, 00:45 »
Prøv å få samme fysikk som phelps da. Du får det til å høres lett ut, men jeg tror allerede toget har gått for deg.

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: Sixpack for tynne?
« #69 : 28. oktober 2009, 00:50 »
Tar du 40 pushups er ikke 28, men alle 40 bortkasta med tanke på hypertrofi. Tar du 40 pushups blir du god på akkurat det, ta mange pushups.

Annet enn det er det lite jeg føler jeg kan si til deg som jeg ikke allerede har sagt.

2+2 er ikke =5 bare fordi jeg synes det er kult.

Annet enn det, så er det å oppnå samme fysikk som phelps med tanke på masse ganske enkelt. Med tanke på kapasitiet er det høyst sannsynelig umulig. Men dette skjønte du men syntes det var kult å trolle. Kult at du setter to streker under det folk frykter, at du er underutdannet.

"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sixpack for tynne?
« #70 : 28. oktober 2009, 00:52 »
Prøv å få samme fysikk som phelps da. Du får det til å høres lett ut, men jeg tror allerede toget har gått for deg.

Jeg har ikke noe ønske om å være 80kg, tynn og markert.. Ellers ser jeg for meg jeg kunne gått ned ca 35kg og sluttet å trene, så hadde jeg vært der..

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Sixpack for tynne?
« #71 : 28. oktober 2009, 00:53 »
Du som drar det opp. Jeg sa aldri at ikke 3-12 repetisjoner ikke bygger mer muskler. Men hvordan du ordlegger deg, sier du at 3-12 rep bygger muskler.

Du sier i ene øyeblikket at coleman bygger kropp for å se bra ut, og phelps bare for å bli god. Så sier du selv at han ser bedre ut 2 sekunder etterpå. Hvordan skal jeg tolke dette?

Størrelse på muskler, utholdende muskler, eksplosive muskler? Få reps er ikke alpha omega. Hva med muskelkraften etter de 12 repsa? Dere kaller vel ikke muskelkraft som varer i over 1 minutt for muskelkraft?

Ja, 3 til, 12-15 rep øker muskeltversnittet. Trening i høyere rep-antall, som opp til 50, trener muskelen til en viss størrelse som er funksjonell for å utføre utholdende trening. Store muskler er jo til for å utføre eksplosive og tunge funksjoner.

Både Phelps og Coleman trener for å bli gode, men i forskjell til Phelps, så trener Coleman også for å bli så svær som mulig. Hvem av de JEG synes ser best ut har ingenting med diskusjonen å gjøre. Jeg sa simpelthen at 95% sikkert synes Phelps ser best ut.

Muskelkraft som utføres etter 12-15 repetisjoner er selvsagt muskelkraft det også, men UTHOLDENDE muskelkraft. Det har ingenting med BYGGING av muskler å gjøre.

Du får trene 40-50 pushups da vet du, så får du stikke innom forumet når du har  45cm overarmer. Goodbye.
Sa brura

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sixpack for tynne?
« #72 : 28. oktober 2009, 01:03 »


Annenhver tenåringsgutt har jo den fysikken der..

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #73 : 28. oktober 2009, 01:06 »
Når var diskusjonen om 45 cm overarmer? Kan godt pumpe inn litt synthol og spise litt bol. Men størrelse har ikke noe å si! Muskler er ikke bare å være eksplosiv og løfte tungt og ha størst mulige guns.  

Spiser du like store mengder som phelps? At han spiser dobbelt så mye som deg, er tynn og markert. Hvor blir det av all maten han hiver inn i seg? Tror nok de fisle musklene du snakker om er rimelige effektive og utholdende. Mens dine store muskler er småtterier som trenger lite energi for å holdes oppe.

Nå skal jeg hoppe i sengs. Trenger 12 timer søvn for å holde kroppen igang. Så skal jeg ha en beinhard 3 timers økt i morgen hvor jeg skal leve med syra, mens jeg ser gutta boys pumper jern i 30 min og ser seg selv i speilet. Alltid gøy å se de nesten ikke engang kommer opp av benken. Hard core abs.

http://blogs.wsj.com/health/2008/08/13/the-michael-phelps-diet-dont-try-it-at-home/

Ser ingen muskler på den fyren der.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sixpack for tynne?
« #74 : 28. oktober 2009, 01:12 »
Siden fysikken til phelps(din drøm) kan oppnås med et par års fotball, og litt armhevinger og sittups innimellom, hvor setter det deg?

Grunnen til at phelps spiser så mye som han gjør er fordi han trener 50-60 timer i uken, og treningen hans er sikkert veldig mye aerob. Har du sett de marathonløperne som ser ut som om det bare er et skjelett med litt hud rundt? De spiser nok dobbelt så mye kcalorier som meg i perioder.

Hadde phelps sluttet å trene tipper jeg han kunne klart seg med 2500kcalorier dagen (med samme fysikk)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!