Skrevet av Emne: Sixpack for tynne?  (Lest 30017 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #15 : 27. oktober 2009, 15:50 »
Løsningen på å få en six-pack er markløft og knebøy. Får bøye meg i støvet da.

Var å trente akkurat og følte ikke at det brant i magen i hele tatt av knebøy og markløft. Kjørte på til at jeg var helt utkjørt. Og så tenkte jeg, nå må mage musklene mine være helt brutt sammen. Så jeg kjørte i gang med noen øvelser for mage musklaturen. Var nesten helt frisk etter markløft og knebøy, noe som egentlig ikke burte vært mulig hvis det tar så mye på magemusklene? Etter kun en runde med sit-ups, planken, bein hev følte jeg det tok godt i mage musklaturen og det brant skikkelig deilig. <3 mage trening.

Så disse typiske mageøvelsene, som tar for seg ulike deler av mageområdet er rett og slett dårligere enn markløft/knebøy, selvom om jeg føler de tar mer?

Sjekka litt rundt på internett for å finne ut hvordan man skal få 6-pack. Og standard mage øvelsene kommer opp 1 etter 1. Rart at disse sidene ikke foreslår knebøy og markløft som top 3 øvelse? Så klart mr. moderator på treningsforum har peiling og motbeviser at mageøvelser er tingen å ta  for å få en six-pack.
Du er nicket ditt verdig. At du ikke kjente noe ved markløft og knebøy er nok fordi du ikke er sterk nok til å kjøre skikkelige vekter.

Hvorfor tror du enkle øvelser som sit ups, crunches og diverse variasjoner av planken blir promotert som gode six pack øvelser? Fordi de er utrolig enkle, eller fordi de er utrolig effektive? For det første så er den eneste måten å få six pack på kardioveskulær trening. For det andre må du gjerne definere hva du mener med ulike deler av mageområdet, mener du øvre og nedre del av six packen? Altså øvre og nedre del av magerutene?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: Sixpack for tynne?
« #16 : 27. oktober 2009, 16:00 »
Du er nicket ditt verdig. At du ikke kjente noe ved markløft og knebøy er nok fordi du ikke er sterk nok til å kjøre skikkelige vekter.

Hva tror du er tilfelle for trådstarter da? Wink
Tema for tråden er hvordan tynne kan få sixpack. Tynne som her, BMI i nedre del av normalskalaen, er jo ikke de med muskler nok på øvrig kropp, til at de får store magemuskler av å trene knebøy.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #17 : 27. oktober 2009, 16:05 »
Hva tror du er tilfelle for trådstarter da? Wink
Tema for tråden er hvordan tynne kan få sixpack. Tynne som her, BMI i nedre del av normalskalaen, er jo ikke de med muskler nok på øvrig kropp, til at de får store magemuskler av å trene knebøy.
Når ble BMI et mål på fett%?

PS: Dette handler ikke om hva som er best for trådstarter, dette handler om å bevise at nooben tar feil! Tongue
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #18 : 27. oktober 2009, 16:14 »
Du er nicket ditt verdig. At du ikke kjente noe ved markløft og knebøy er nok fordi du ikke er sterk nok til å kjøre skikkelige vekter.

Du gravde akkurat din egen grav. Wink Nice work

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #19 : 27. oktober 2009, 16:15 »
Du gravde akkurat din egen grav. Wink Nice work
Not really, fint om du leser resten av innlegget å prøver å svare på det. Oh store kunnskapsfule noob.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Mortn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Sixpack for tynne?
« #20 : 27. oktober 2009, 16:18 »
Men det er jo ikke noe kult å ha en six-pack og ikke ha noe andre muskler? Hvorfor ikke bare trene hele kroppen og bli generelt større med f.eks. knebøy og mark osv, og legge på seg, så kan man eventuelt deffe når sommersessongen kommer.

Og i følge flere undersøkelser så er jo også situps, en av øvelsene med størst skaderisiko. Og en ting til, jeg har forstått det sånn at rectus abdominis er EN muskel og ikke mange muskler, så å trene en muskel på forskjellige deler er da litt vanskelig, jeg mener. " ååå, i dag har jeg trent øvre del av biceps, håper den blir større!!!" går da ikke an å si noe sånt? Og som de fleste vet så er jo muskelen genetisk bestemt og muskler kan bare bli en større versjon av det den er fra før.

Utlogget miss betty

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 194
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 194

  • Må jo bare lære alt, alltid. ;)
Sv: Sixpack for tynne?
« #21 : 27. oktober 2009, 16:18 »
Når ble BMI et mål på fett%?

PS: Dette handler ikke om hva som er best for trådstarter, dette handler om å bevise at nooben tar feil! Tongue

Til det første: Trådstarter har ikke fettprosentmål, men vekt og høyde. Men selv om de som er slik er tynn som få, så kan de fortsatt ha for tykt fettlag rundt magen til å få frem sixpack.

Til det andre: Kos dere. Wink Hehe.. Selv om jeg ikke tror at baseøvelsene er det beste for casen her, er jeg helt er enig i at det er for teit med sixpack, om det ikke finnes kroppstyrke i resten av kroppen.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #22 : 27. oktober 2009, 16:24 »
Til det første: Trådstarter har ikke fettprosentmål, men vekt og høyde. Men selv om de som er slik er tynn som få, så kan de fortsatt ha for tykt fettlag rundt magen til å få frem sixpack.

Til det andre: Kos dere. Wink Hehe.. Selv om jeg ikke tror at baseøvelsene er det beste for casen her, er jeg helt er enig i at det er litt for teit med sixpack, om det ikke finnes kroppstyrke i resten av kroppen.

Hvis jeg forstår OP (original poster) rett så har han synlige mageruter når han strammer. Jeg tror ikke OP forstår hvor mye arbeid som ligger bak en six pack som er der hele tiden. Dersom magerutene skal vise når man ikke viser må man enten ha ekstremt lav fett%, noe jeg mtp vekt og høyde på OP ikke ville anbefale å godt for riktig enda. Eller så må man ha mer magemusklatur enn en skinnypack (alle vet vell hva jeg snakker om her?). Selvsagt, har man for mye fett så synes ikke magerutene uansett, men dersom OP ser magerutene når han strammer burde større magemusklatur være en løsning.

Og da vil jeg heller anbefale at vedkommende kjører knebøy og markløft, kanskje i kombinasjon med planken/sit ups (selv om sit ups ikke er å anbefale pga skjære krefter osv osv). For det er liten tvil om at knebøy/markløft gir bedre helsegevinst på sikt, og trener core og magemusklaturen bedre enn isolasjonsøvelser for seg selv. Selv om du ikke kjenner at du er sliten i magemusklene så bygger det bra med corestyrke etterhvert, spesielt om du kjører frontbøy.

Men for all del, dersom OP ønsker skinnypack så må han bare ut å springe og trene sit ups så mye han vil, men jeg tror at majoriteten på TF er enig med meg når jeg sier at han heller bør tenke å gå på bulk og bygge opp musklatur i hele kroppen enn å prøve å få frem skinnypacken.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #23 : 27. oktober 2009, 16:33 »
Det vi diskuterer her er hvordan en spinkel fyr skal få 6-pack. Så diskuterer vi om knebøy og markløft er riktig vei å gå. Så nevner du at spinkle folk som ikke kan ta nok vekter(kan jeg spørre hvor mye som er nødvendig?). Du sier jo indirekte at han ikke kan ta knebøy og markløft for å trene magen, fordi han ikke tar nok vekter. Ergo, du knuste deg selv.

Kan gjerne svare på resten av innlegget ditt, selvom det er unødvendig når du beviste deg selv feil.
"eneste måten å få six pack på kardioveskulær trening." Nok engang feil, er rimelig sikker på at det går ann å sulte seg ned for å oppnå dette. Usaklig med korrekt.
Hvorfor blir situps, chrunches og planken promotert som gode øvelser? Fordi de tar godt på magen. Øvelsene er lagd for å bruke magemusklene (Egne erfaringer). Og må jeg snakke om hvor mange som har fått gode resultater av disse øvelsene? Så klart når jeg kjenner det brenner av disse øvelsene, så funker dem.

Nytt innlegg imens: Ja, spørsmålet er hvordan få skinnypack. Ikke hvordan bygge opp kroppen generelt. Legger du deg flat nå?

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #24 : 27. oktober 2009, 16:41 »
Det vi diskuterer her er hvordan en spinkel fyr skal få 6-pack. Så diskuterer vi om knebøy og markløft er riktig vei å gå. Så nevner du at spinkle folk som ikke kan ta nok vekter(kan jeg spørre hvor mye som er nødvendig?). Du sier jo indirekte at han ikke kan ta knebøy og markløft for å trene magen, fordi han ikke tar nok vekter. Ergo, du knuste deg selv.

Kan gjerne svare på resten av innlegget ditt, selvom det er unødvendig når du beviste deg selv feil.
"eneste måten å få six pack på kardioveskulær trening." Nok engang feil, er rimelig sikker på at det går ann å sulte seg ned for å oppnå dette. Usaklig med korrekt.
Hvorfor blir situps, chrunches og planken promotert som gode øvelser? Fordi de tar godt på magen. Øvelsene er lagd for å bruke magemusklene (Egne erfaringer). Og må jeg snakke om hvor mange som har fått gode resultater av disse øvelsene? Så klart når jeg kjenner det brenner av disse øvelsene, så funker dem.

Nytt innlegg imens: Ja, spørsmålet er hvordan få skinnypack. Ikke hvordan bygge opp kroppen generelt. Legger du deg flat nå?
Har aldri sett en treningsvideo der Coleman tar sit ups/planken/crunches, lurer på hvorfor...
Det med at du tok for lite vekter var kødd. Du kan prøve å ta frontbøy å se hvordan det kjennes. At du kjenner at det brenner trenger ikke å være bra, har du prøvd markløft med krummet rygg? Det kan jeg love deg at brenner, og det brenner i flere uker etterpå, er det bra? Nei! Når du sier magemusklene, hva mener du da? Tror du at knebøy eller sit ups tar mest på core musklaturen? Du svarte ikke på hva du mente med de forskjellige med ulike deler av mageområdet? Mener du øvre og nedre mageruter?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #25 : 27. oktober 2009, 16:50 »
liker å dele opp i nord øst vest og sør. Skal prøve markløft med krummet rygg. Regner med at du anbefaler øvelsen for å få 6 pack? Jeg kjører mine øvelser til jeg føler det tar i musklene. Ja, jeg tror dette er bra. Da vet du at musklene blir brukt og du gjør øvelsene "såpass" riktig at det tar i riktig muskler. Mage øvelser er et godt eksempel på dette.

Skal du sammenligne bole coleman med en liten spinkel fyr? Største lættizen så langt.

Utlogget Mortn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Sixpack for tynne?
« #26 : 27. oktober 2009, 16:52 »
Jeg vil ikke tro at det å kjøre bare situps, og andre "mageøvelser" gir noe bra resultat. For å bygge muskler må man jo uansett ligge i kalorioverskudd. Om man ligger i underskudd kan man slanke seg tynn..

Er jo vanskelig å øke i muskelmasse, samtidig som å få ned fett .

Så det jeg mener ang. den skinnypacken er at den er selvmotsigende, man går ikke opp i muskelstørrelse på bare et område samtidig som man blir tynnere. Om man trener så vekser ikke bare en muskel, det er jo proposjoner osv. inn i bildet. Litt det samme med at man ikke kan slanke seg på et bestemt område, noen sliter med fett rundt magen, andre rundt rumpa, og om man trener mye rumpe, så er det ikke sikkert at det er det området man først mister fettet på.

Ang. snakket om "hva om man ikke er sterk nok til å kjenne det i magen når man trener knebøy?"
Start å tren, utfør knebøy riktig (dvs. dyp og korrekt utførelse, stram magen når du løfter) og det skal ikke mange kilo til før du kjenner at det tar på i hele kroppen. Og uten rett utførelse stopper man jo selvfølgelig tidligere, om man tenker på hvor mye man klarer (i kg.)

Så start å tren knebøy, riktig utførelse og man vil merke at man blir sterkere i hele kroppen (også magen).

Dette ble litt rotete, men var så mye som ville ut.

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Sixpack for tynne?
« #27 : 27. oktober 2009, 16:54 »
Det vi diskuterer her er hvordan en spinkel fyr skal få 6-pack. Så diskuterer vi om knebøy og markløft er riktig vei å gå. Så nevner du at spinkle folk som ikke kan ta nok vekter(kan jeg spørre hvor mye som er nødvendig?). Du sier jo indirekte at han ikke kan ta knebøy og markløft for å trene magen, fordi han ikke tar nok vekter. Ergo, du knuste deg selv.

Kan gjerne svare på resten av innlegget ditt, selvom det er unødvendig når du beviste deg selv feil.
"eneste måten å få six pack på kardioveskulær trening." Nok engang feil, er rimelig sikker på at det går ann å sulte seg ned for å oppnå dette. Usaklig med korrekt.
Hvorfor blir situps, chrunches og planken promotert som gode øvelser? Fordi de tar godt på magen. Øvelsene er lagd for å bruke magemusklene (Egne erfaringer). Og må jeg snakke om hvor mange som har fått gode resultater av disse øvelsene? Så klart når jeg kjenner det brenner av disse øvelsene, så funker dem.

Nytt innlegg imens: Ja, spørsmålet er hvordan få skinnypack. Ikke hvordan bygge opp kroppen generelt. Legger du deg flat nå?

Er du fullstendig retard? At øvelser som crunches gir bra pump i magemusklene er det vel ingen tvil om, men likevel er ikke pump en betegnelse på at musklene vokser eller på at det er en kanonbra øvelse. Øvelser som gir større belastning enn andre øvelser er også bedre øvelser. Prøv på frontbøy med stopp neste gang du trener og prøv samtidig å holde overkroppen i samme positur i hele bevegelsen(Dvs at du blir nødt til å samle inn trykk og stive opp i både mage og rygg). Om du gjør det rett skal det regelrett rive i hele coremuskulaturen.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #28 : 27. oktober 2009, 16:56 »
liker å dele opp i nord øst vest og sør. Skal prøve markløft med krummet rygg. Regner med at du anbefaler øvelsen for å få 6 pack? Jeg kjører mine øvelser til jeg føler det tar i musklene. Ja, jeg tror dette er bra. Da vet du at musklene blir brukt og du gjør øvelsene "såpass" riktig at det tar i riktig muskler. Mage øvelser er et godt eksempel på dette.

Skal du sammenligne bole coleman med en liten spinkel fyr? Største lættizen så langt.
Ser at du ikke kan svare seriøst på spørsmålet mitt, må da anta at du ikke vet bedre. Noe jeg mistenkte fra første start. Jeg anbefaler ikke markløft med krummet rygg, eller noen øvelser med krummet rygg for den saks skyld, det er farlig for ryggen. Hva er galt med å se til proffene når man skal trene? De må vell ha gjort NOE riktig? Dersom du vil bli god i å stå på ski, trener du da 100% random, eller vil du prøve å legge opp treningsopplegget noe likt det de proffesjonelle utøverene i sporten kjører? Hvis du ønsker å bli god i fotball, trener du da som de beste utøverene i idretten, eller vil du heller trene som en eller annen random 13 åring som spiller på Forus&Gausel?

Hvorfor er bodybuilding annerledes? Bør han ikke se til de som har oppnådd best resultat i det han ønsker å bli god i, når han selv skal legge opp et treningsprogram for å bli god?




PS: Kan vi få en ban på newben for retardness?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Sixpack for tynne?
« #29 : 27. oktober 2009, 17:11 »
For det første så er den eneste måten å få six pack på kardioveskulær trening.

wut?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!