Skrevet av Emne: Sixpack for tynne?  (Lest 26672 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #45 : 27. oktober 2009, 18:33 »
0: Velkommen tilbake.
1: lol
2: wtf
3: lol
4: meld deg på til et idrettsstevne de tester deg, og sjekk om du kommer igjennom kontrollen.
5: vet alt.
6: Noen øvelser tar mer på noen steder av rectus abdominus enn andre. Ergo man kan trene deler av magen mer enn andre.
7: sry, dialekta.
8: Forstår at hele konseptet er speeddating for deg, men nå går det over grensen.
Takk for at du tok deg tid til å gjøre det klart for oss alle, nå anbefaler jeg at vi alle:


Bare sånn for å svare på ditt idiotiske innlegg.
For det første, jeg er rein, så om jeg stiller i ett idrettstevne vil jeg komme gjennom alle dopingkontroller. For det andre så finnes det idrett uten dopingtester. For det tredje, når ble antidopingregler, LOVEN?
Punkt nr 6 tar du feil på, sorry. Kan ikke si noe annet enn at du tar feil, så enkelt er det. Men siden du bare er et forumtroll så tror jeg vi sier stopp nå?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #46 : 27. oktober 2009, 18:35 »
Takk for at du tok deg tid til å gjøre det klart for oss alle, nå anbefaler jeg at vi alle:



Det sier du med alle "gullkorna" du har hatt så langt? Jeg er en noob, men fy faen så mye du dreit på leggen i stad

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #47 : 27. oktober 2009, 18:38 »
Det sier du med alle "gullkorna" du har hatt så langt? Jeg er en noob, men fy faen så mye du dreit på leggen i stad

Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Sv: Sixpack for tynne?
« #48 : 27. oktober 2009, 19:00 »
Amatørnewb gjør nok alt han kan for å provosere deg nå kong:) du har gitt poenget ditt bare te å overse han fra nå av! Smiley
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Sixpack for tynne?
« #49 : 27. oktober 2009, 20:53 »
årets tråd.

dere snakker jo bare fordi hverandre.

du gjør jo akkurat det han vil når du klikker slik Tongue

go away troll. im the only troll in this town.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #50 : 27. oktober 2009, 21:15 »
årets tråd.

dere snakker jo bare fordi hverandre.

du gjør jo akkurat det han vil når du klikker slik Tongue

go away troll. im the only troll in this town.

Han klikker, tar det som et tegn på at jeg knuste han i diskusjonen

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Sv: Sixpack for tynne?
« #51 : 27. oktober 2009, 21:44 »
Han klikker, tar det som et tegn på at jeg knuste han i diskusjonen

haha
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget Mortn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Sixpack for tynne?
« #52 : 27. oktober 2009, 21:57 »

6: Noen øvelser tar mer på noen steder av rectus abdominus enn andre. Ergo man kan trene deler av magen mer enn andre.
Les denne Smiley http://www.myrevolution.no/artikkel/vil-du-ha-lange-og-slanke-muskler-/10/

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sixpack for tynne?
« #53 : 27. oktober 2009, 23:14 »
Løsningen på å få en six-pack er markløft og knebøy. Får bøye meg i støvet da.

Var å trente akkurat og følte ikke at det brant i magen i hele tatt av knebøy og markløft. Kjørte på til at jeg var helt utkjørt. Og så tenkte jeg, nå må mage musklene mine være helt brutt sammen. Så jeg kjørte i gang med noen øvelser for mage musklaturen. Var nesten helt frisk etter markløft og knebøy, noe som egentlig ikke burte vært mulig hvis det tar så mye på magemusklene? Etter kun en runde med sit-ups, planken, bein hev følte jeg det tok godt i mage musklaturen og det brant skikkelig deilig. <3 mage trening.

Så disse typiske mageøvelsene, som tar for seg ulike deler av mageområdet er rett og slett dårligere enn markløft/knebøy, selvom om jeg føler de tar mer?

Sjekka litt rundt på internett for å finne ut hvordan man skal få 6-pack. Og standard mage øvelsene kommer opp 1 etter 1. Rart at disse sidene ikke foreslår knebøy og markløft som top 3 øvelse? Så klart mr. moderator på treningsforum har peiling og motbeviser at mageøvelser er tingen å ta  for å få en six-pack.

Det er helt feil å tro at noe byger bra fordi du "kjenner" det, eller fordi det "brenner". Når noen er veldig tynne, så må de i mye større grad enn andre bygge opp alt av muskler i mageregionen for å få en fin mage. Vanlige sittups/crunches tar for det meste bare på den rette bukmuskulaturen.

Nå må du og huske det at mange på dette forumet er så smarte at når det kommer en inn for å spørre om sixpack og biceps, så "lures" han til å trene hele kroppen skikkelig, og vil på den måten få et mye bedre resultat en om han kun hadde fått tips til å trene magen og biceps Wink

Hva tror du er tilfelle for trådstarter da? Wink
Tema for tråden er hvordan tynne kan få sixpack. Tynne som her, BMI i nedre del av normalskalaen, er jo ikke de med muskler nok på øvrig kropp, til at de får store magemuskler av å trene knebøy.

ja, så løsningen på alle deres problemer er å legge på seg masse på magen, da blir de flotte med en gang..

Hvorfor blir situps, chrunches og planken promotert som gode øvelser? Fordi de tar godt på magen. Øvelsene er lagd for å bruke magemusklene (Egne erfaringer). Og må jeg snakke om hvor mange som har fått gode resultater av disse øvelsene? Så klart når jeg kjenner det brenner av disse øvelsene, så funker dem.

Trener du resten av kroppen din med 50+ repetisjoner, eller 5minutter lange statiske hold? Nei! Spesielt planken er veldig god core trening, og det er snakk om gode mageøvelser, men ikke øvelser man bygger noe særlig med, da finnes det bedre alternativer.

Nytt innlegg imens: Ja, spørsmålet er hvordan få skinnypack. Ikke hvordan bygge opp kroppen generelt. Legger du deg flat nå?

"What is the the meaning of life and everything?"
"42"

Et nyttig svar er bedre enn et korrekt et.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Sixpack for tynne?
« #54 : 27. oktober 2009, 23:26 »
Akkurat som man kan trene for at bicepsen skal ha en peak, kan man trene magen. Noen øvelser tar mer på enkelte områder enn andre. En ekspert som deg burte forstått dette.

Og hva forstår jeg ikke med bol? Du sier det er naturlig. Hvorfor skal jeg vite alt om steroider? Det er ulovlig og jeg er imot det. Er du som forsvarer det her, og tydeligvis går du på det også. Ellers burte du ikke bli så sint. Er humørsvingninger en av bivirkningene?

Hvordan bicepsmuskelen, og for øvrig andre muskler blir seendes ut, avgjøres primært av genetikken. Dersom du ikke har genetisk "anlegg" for å få en stor peak på biceps, så får du ikke det uansett hvor mye armer du trener. Du kan få store armer, ja, men formen på musklene er genetisk bestemt. (Selvsagt ser en biceps alltid mer eller mindre ut som en biceps((brachii))

For øvrig er det som King Kong her sier korrekt. Steroider i seg selv hjelper deg ikke til å få muskler, men økt testosteron gir mindre kortisol, og betyr i praksis at du kan trene mye mer, hardere og du restituerer også raskere. Men for å få effekt av steroidene MÅ du trene mye hardere enn du gjorde da du ikke brukte.

Å sammenlikne Phelps, Coleman, hobbymosjonister på langrenn og gymrotter blir helt håpløst. Coleman er MASSIV, han er/var verdens største muskelklump, made by steroider og en ekstrem dedikasjon til idretten. Phelps er kanskje rein, men han har heller ikke spesielt store muskler. Derimot har han en fin kropp og er best i det han gjør. Men så går ikke treningen hans ut på å se så bra ut som mulig heller, men å ha en så funksjonell kropp som mulig til svømming. To helt forskjellige ting, og Coleman sine magemuskler, om han hadde vært på steroider eller ei, ville uansett ha vært mye mye mye større enn Phelps` sine.

Sammenlikningen mellom en gymrotte og en langrennsmosjonist blir også håpløst, da en gymrotte vil trene for maksimalt med muskler eller styrke. En langrennsmosjonist vil trene for god kondisjon, generell utholdende styrke og langrenn. Dersom målet er store sterke magemuskler er det knebøy og generelt mageøvelser som gir deg dette, sammen med en lav fettprosent. Hvem som helst kan ha markerte magemuskler, og andre muskler for øvrig dersom man har lav fettprosent. Så enkelt er det vel.

For øvrig når det gjelder magemuskler/andre muskler og repetisjoner, så gjelder jo samme prinsipper. Du bygger muskler av 3-12 rep, og dette gjelder mage også. At det brenner (melkesyre) har ingenting med muskelvekst å gjøre. At det brenner kommer bare av at lokale muskler ikke kan produsere nok ATP(energi) og derfor ender opp med å lage melkesyre.
Sa brura

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #55 : 27. oktober 2009, 23:49 »
Hvordan bicepsmuskelen, og for øvrig andre muskler blir seendes ut, avgjøres primært av genetikken. Dersom du ikke har genetisk "anlegg" for å få en stor peak på biceps, så får du ikke det uansett hvor mye armer du trener. Du kan få store armer, ja, men formen på musklene er genetisk bestemt. (Selvsagt ser en biceps alltid mer eller mindre ut som en biceps((brachii))

For øvrig er det som King Kong her sier korrekt. Steroider i seg selv hjelper deg ikke til å få muskler, men økt testosteron gir mindre kortisol, og betyr i praksis at du kan trene mye mer, hardere og du restituerer også raskere. Men for å få effekt av steroidene MÅ du trene mye hardere enn du gjorde da du ikke brukte.

Å sammenlikne Phelps, Coleman, hobbymosjonister på langrenn og gymrotter blir helt håpløst. Coleman er MASSIV, han er/var verdens største muskelklump, made by steroider og en ekstrem dedikasjon til idretten. Phelps er kanskje rein, men han har heller ikke spesielt store muskler. Derimot har han en fin kropp og er best i det han gjør. Men så går ikke treningen hans ut på å se så bra ut som mulig heller, men å ha en så funksjonell kropp som mulig til svømming. To helt forskjellige ting, og Coleman sine magemuskler, om han hadde vært på steroider eller ei, ville uansett ha vært mye mye mye større enn Phelps` sine.

Sammenlikningen mellom en gymrotte og en langrennsmosjonist blir også håpløst, da en gymrotte vil trene for maksimalt med muskler eller styrke. En langrennsmosjonist vil trene for god kondisjon, generell utholdende styrke og langrenn. Dersom målet er store sterke magemuskler er det knebøy og generelt mageøvelser som gir deg dette, sammen med en lav fettprosent. Hvem som helst kan ha markerte magemuskler, og andre muskler for øvrig dersom man har lav fettprosent. Så enkelt er det vel.

For øvrig når det gjelder magemuskler/andre muskler og repetisjoner, så gjelder jo samme prinsipper. Du bygger muskler av 3-12 rep, og dette gjelder mage også. At det brenner (melkesyre) har ingenting med muskelvekst å gjøre. At det brenner kommer bare av at lokale muskler ikke kan produsere nok ATP(energi) og derfor ender opp med å lage melkesyre.

Feil. Du kan faktisk trene bicepsen til å vokse med en peak. 

Handler alt om størrelse for deg? Jo større jo bedre. Markus Ruhl må være best, størst og villest?
"Men så går ikke treningen hans ut på å se så bra ut som mulig heller,"
Lag en undersøkelse på gata om hvem av kroppene som ser "best" ut, coleman eller phelps. Du får garantert Phelps.

"Du bygger muskler av 3-12 rep,"
Nå satt jeg med haka ned til gølvet. Så alle roere, skiløpere, syklister som kjører intervaler med 50+ reps bygger ingen muskler? Faen, jeg tok 13 reps, i dag bygger jeg ingen muskler. Nå har jeg staka rundt på stadion i 30 min og arma er helt gående. Nei, dette bygger ikke muskler. Skjerpings!!! Rett og slett en skam du kommer med slike utsagn. Størrelse og muskelkraft har ikke en dritt å si. Sikkert på en liten flis hadde staka fra stor gutta, ettersom de rakner etter 12 rep? 

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Sixpack for tynne?
« #56 : 27. oktober 2009, 23:53 »
Er du personlighetsforstyrra eller noe?

Flott at du ikke trener for maskimal styrke eller muskelvolum, men her inne er det mange som gjør det. Den beste måten å gjøre det på er som jeg nevnte. Det kan alle andre her inne skrive under på også. Selvsagt bygger andre idretter muskler også, men ikke i langt nær like mye som tung styrketrening gjør.
Hvem som ser best ut av Coleman eller Phelps har jo ingenting med diskusjonen å gjøre? Det er derfor jeg er litt skeptisk til din mentale helse. 95% synes nok Phelps har bedre kropp enn Coleman.

Er dette virkelig en diskusjon om hvorvidt 3-12 repetisjoner bygger mer muskler enn 50+rep? Am I dreaming this?
Sa brura

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Sixpack for tynne?
« #57 : 27. oktober 2009, 23:58 »
Feil. Du kan faktisk trene bicepsen til å vokse med en peak. 

Handler alt om størrelse for deg? Jo større jo bedre. Markus Ruhl må være best, størst og villest?
"Men så går ikke treningen hans ut på å se så bra ut som mulig heller,"
Lag en undersøkelse på gata om hvem av kroppene som ser "best" ut, coleman eller phelps. Du for garantert Phelps.

"Du bygger muskler av 3-12 rep,"
Nå satt jeg med haka ned til gølvet. Så alle roere, skiløpere, syklister som kjører intervaler med 50+ reps bygger ingen muskler? Faen, jeg tok 13 reps, i dag bygger jeg ingen muskler. Nå har jeg staka rundt på stadion i 30 min og arma er helt gående. Nei, dette bygger ikke muskler. Skjerpings!!! Rett og slett en skam du kommer med slike utsagn. Størrelse og muskelkraft har ikke en dritt å si. Sikkert på en liten flis hadde staka fra stor gutta, ettersom de rakner etter 12 rep? 



Du bygger muskler når du oppnær hypertrofi (?),( altså at du har brutt ned muskelfibrene ) og har tilført nok næring til å bygge dem opp igjen.  Dette åpnes enklest/best ved 3-12 reps fordi mye mer enn 12 blir for lett. da er det ikke muskelfibre som brytes ned, men kondisjonen det går utover.


derfor vil du aldri få massive armer av å staking i langrenn, og det er jo langrennsløperne levende bevis på. så mye som de staker burde de ha monster-armer, men istedenfor har de puslete armer på 35cm. noe som fungerer ypperlig til sitt formål, nemlig staking.

det er kanskje mulig å trene slik at du får minimalt mer "peak" slik at man etter 10 år med mye trening ser en ørliten forskjell, men generelt sett er muskelens utseende bestemt av din genetik.

hvem den gemene hop synes ser best ut av coleman og phelps er irrelevant. det er bare subjektive meninger.

hva er din egentlige acount?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Sixpack for tynne?
« #58 : 28. oktober 2009, 00:00 »
Strengt tatt bygger alt opp til 20 reps en betydelig mengde muskulatur. Jeg tør påstå alt over dette (utenom på legger kanskje) gir dårlige resultater på masse. Er enig i at under 13 er best. Skiløpere og syklister(vet ikke med roere) trener litt styrke også. Men nei, du får ikke muskler av intervaller eller 50+. Og gjør du det er det fordi du har veldig lite fra før av. Staka rundt på stadion i 30 minutter sier du. Hvis du ikke har vært innom en tung belastning av og til og bare har holdt på med jevn lavintensiv trening så bygger du ikke muskler nei

Og forresten... Angående phepls/coleman. For å bli som phelps raskest mulig, tren for å bli som coleman. (Greia er at du ikke blir coleman over natten og *phelps-kropp* er et melomstadie!!!!!!!!!!) Ekstremt logisk synes nå jeg i hvert fall.. Men hvis du har lyst til å bruke lang tid så tren høy rep da, men ser ikke poenget med det bortsett fra å demonstrere at det gå an.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: Sixpack for tynne?
« #59 : 28. oktober 2009, 00:05 »
Til whatevernewb:

Det finnes utrolig mange studier som empirisk beviser hva som er effektiv hypertrofitrening og ikke. Men som de fleste gjennomsnittlige mennesker i verden spyr du ut med meninger om ting uten grunnlag basert på empiri. Subjektivitet ødelegger internett fordi sånne som deg ikke gidder å tilegne seg relevant kunnskap før egoet tar overhand.

just my 2 cents.
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!