Skrevet av Emne: Sixpack for tynne?  (Lest 30084 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #180 : 29. oktober 2009, 21:13 »
Må bare tillate meg å legge inn noe fra en artikkel på myorevolution.

Det har vært relativt vanlig å trene magen ved å uføre ulike varianter av sit-ups, crunches og rotasjonsøvelser i håp om å utvikle velfungerende muskulatur. Nyere viten på området tyder på at det tvert i mot kan føre til dårligere holdning, samt ubalanse i lengde/spenningsforhold i viktig stabiliseringsmuskulatur.

For at ryggskader skal unngås er det ekstremt viktig at magemuskulaturen får jobbe som den er ment å gjøre, nemlig å forhindre rotasjon og lateral fleksjon. Først når en utøver klarer å forhindre denne typen bevegelse er kroppen klar for å generere rotasjon. Når det er sagt, så vil målet alltid være at rotasjonen forekommer i øvre del av ryggen på høyde med brystkassen, også kalt thoracic spine, hvor potensialet for bevegelse er mye større enn i lumbar (korsrygg) regionen.

Det skal også sies at typiske sit-ups bevegelser hvor ryggvirvlene i nedre del av ryggen blir utsatt for store mengder med såkalte skjærkrefter (shear forces), er ekstremt unyttige og skadeinduserende (1). Ryggraden skal holdes nøytral også under de fleste andre styrkeøvelser for å hindre at ligamentene blir strukket ved unødvendig dårlig teknikk. Husk at når man krummer og samtidig belaster ryggen vil ligamentene bli utsatt for en strekk som ikke bare gjør at erektormuskulaturen kobles ut (et nevrologisk fenomen), men som også vil føre til forlenging av ligamentene (også kalt ”creep”). Dette er en irreversibel prosess som ikke må forekomme om vi ønsker å holde oss skadefrie. Fokus på å utføre en øvelse med korrekt teknikk skal alltid være førsteprioritet.

------------

Så jeg mener at situps bør ungås, om det da er av den grunn at det kan være skadelig så holder det for meg.

-------------

Angående det med jokking så falt tankene mine på turnere veldig ofte skal ha flyt i det de gjør og at det derfor taler til ders fordel, men jeg er åpen for at det du sier er rett. Holder på å går igjennom turn i idrett på høgskolen nå, og det forsterker inntrykket mitt, men er som sagt mine tanker, og ikke alltid sagt at de er rett.
I alle fall når turnere går opp i diverse statiske hold så går de sakte og strikt opp (de beste i alle fall), det er sjelden du ser en turner "rykker" seg opp i posisjon.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Mortn

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Sixpack for tynne?
« #181 : 29. oktober 2009, 21:15 »
den er jeg enig i

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Sixpack for tynne?
« #182 : 30. oktober 2009, 06:30 »
Turnere pleier å være latterlig lette(typisk at de er veldig korte, og ser mye større ut enn de er), og ha tynne pinglebein(i motsetning til bodybuildere). En 10 år gammel kinesisk turnejente på 25kg kroppsvekt kan ta pullups til hun blir sulten..

Utlogget Kim86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Sixpack for tynne?
« #183 : 30. oktober 2009, 10:08 »
rofl

Tidenes innlegg.  "Du har litt for mye tro på byggere. TAPER" 

Jeg har sjekket IP`en til Amatørnewb, og han sitter faktisk på en distriktspsykiatrisk bolig. Nå må du huske å ta pillene dine da, TAPER!
Her tror jeg Unknown traff spikeren på hodet, tonen til n00b blei rett og slett ufin etter dette.

Skjønner heller ikke hvorfor han skal kverulere så inni granskauen? Alt han sier går jo på tvers av logisk treninsfilosofi.

Skal poste mer her, men må stikke nå. Livet kaller.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #184 : 30. oktober 2009, 18:21 »
Turnere pleier å være latterlig lette(typisk at de er veldig korte, og ser mye større ut enn de er), og ha tynne pinglebein(i motsetning til bodybuildere). En 10 år gammel kinesisk turnejente på 25kg kroppsvekt kan ta pullups til hun blir sulten..

Nå lurer jeg på hva dere tenker med. Først kommenterer dere med at alt over 12 reps, ikke er styrke, men noe annet bullshit. Så begynner dere å diskutere om body buildere er bedre enn turnere på noe som ikke omhandler styrke. Og nå har turnere tynne pinglebein. Har dere noen gang sett på turn? Disse pluggene her vil knuse body buildere. End of deal

http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=574882
http://www.arhiva.serbia.sr.gov.yu/g3/images/gymnastics2009a.jpg
http://anniesplace.files.wordpress.com/2009/09/male-gymnasts-no-shirts.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/960/25179239970a2afc2896gz8.jpg

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Sixpack for tynne?
« #185 : 30. oktober 2009, 18:26 »
Nå lurer jeg på hva dere tenker med. Først kommenterer dere med at alt over 12 reps, ikke er styrke, men noe annet bullshit. Så begynner dere å diskutere om body buildere er bedre enn turnere på noe som ikke omhandler styrke. Og nå har turnere tynne pinglebein. Har dere noen gang sett på turn? Disse pluggene her vil knuse body buildere. End of deal

http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=574882
http://www.arhiva.serbia.sr.gov.yu/g3/images/gymnastics2009a.jpg
http://anniesplace.files.wordpress.com/2009/09/male-gymnasts-no-shirts.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/960/25179239970a2afc2896gz8.jpg


Bra du vet hva du prater om...
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #186 : 30. oktober 2009, 18:37 »
Amatørnewb er min helt! Det pågangsmotet (og den selvinnsikten) skulle jeg likt å hatt!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: Sixpack for tynne?
« #187 : 30. oktober 2009, 20:58 »
Kult at alle de turnerne på bildene er 60kg og 1,60m høye.(Og med det mener jeg at alle er lette og lave, ikke at alle er akkurat 60kg og 1,60m)Annet enn det er det totalt likegyldig hvor store armer gutta har, lår og ryggmusklaturen er den sterkeste musklaturen på kroppen. Så du er ikke virkelig sterk før du er sterk i bein og rygg. Turnere har ubalanserte kropper, spesialisert for turn. En kropp uten muskulær balanse kan aldri bli rundt sterk så lenge ikke ubalansen ligger i for store bein/rygg. Eneste jeg ser på de bildene du linker er noen rippa pingler med overutviklede armer.

Forresten, hvis lite masse kan være sterkere enn mye masse. Hvorfor har man ikke utøvere i kraftsport som er lette og løfter like mye som gutta på 120kg+?
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #188 : 30. oktober 2009, 21:05 »
Kult at alle de turnerne på bildene er 60kg og 1,60m høye.(Og med det mener jeg at alle er lette og lave, ikke at alle er akkurat 60kg og 1,60m)Annet enn det er det totalt likegyldig hvor store armer gutta har, lår og ryggmusklaturen er den sterkeste musklaturen på kroppen. Så du er ikke virkelig sterk før du er sterk i bein og rygg. Turnere har ubalanserte kropper, spesialisert for turn. En kropp uten muskulær balanse kan aldri bli rundt sterk så lenge ikke ubalansen ligger i for store bein/rygg. Eneste jeg ser på de bildene du linker er noen rippa pingler med overutviklede armer.

Forresten, hvis lite masse kan være sterkere enn mye masse. Hvorfor har man ikke utøvere i kraftsport som er lette og løfter like mye som gutta på 120kg+?
1:  "lår og ryggmusklaturen er den sterkeste musklaturen på kroppen. Så du er ikke virkelig sterk før du er sterk i bein og rygg."
Med andre ord går det ikke ann å være sterk i: Bicepscurl, benkpress, militærpress, dips, smalbenk, osv osv osv? I think not.

2: "Forresten, hvis lite masse kan være sterkere enn mye masse. Hvorfor har man ikke utøvere i kraftsport som er lette og løfter like mye som gutta på 120kg+?"
Men at lite masse kan produsere mer kraft enn en større andel masse er vell mulig? Antimaterie f.eks... Dersom det hadde vært som du sa, at masse=styrke, hvorfor har løfter ikke de største/sterkeste løfterene like mye som de små/"svake" løfterene i forhold til kroppsvekt?

Jeg har aldri hatt fysikk, men slik jeg har forstått det så kan energi oppstå av ingenting, antimaterie. Og da produserer jo massen til antimaterie uendelig mye mer kraft enn massen til alt som har masse. Altså kan lite/ingen masse produsere mer energi enn ting med mer masse. Hvis jeg har forstått det riktig da, noe jeg sannsynligvis ikke har.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #189 : 30. oktober 2009, 21:12 »
Kult at alle de turnerne på bildene er 60kg og 1,60m høye.(Og med det mener jeg at alle er lette og lave, ikke at alle er akkurat 60kg og 1,60m)Annet enn det er det totalt likegyldig hvor store armer gutta har, lår og ryggmusklaturen er den sterkeste musklaturen på kroppen. Så du er ikke virkelig sterk før du er sterk i bein og rygg. Turnere har ubalanserte kropper, spesialisert for turn. En kropp uten muskulær balanse kan aldri bli rundt sterk så lenge ikke ubalansen ligger i for store bein/rygg. Eneste jeg ser på de bildene du linker er noen rippa pingler med overutviklede armer.

Forresten, hvis lite masse kan være sterkere enn mye masse. Hvorfor har man ikke utøvere i kraftsport som er lette og løfter like mye som gutta på 120kg+?

Sterkeste muskler er vel tunge og hjerte! Faen meg så lei av å høre på alle jug og fanteri dere kommer med. Turnere har ubalanserte kropper? Hahahaha. Turnere er vel de med best kontroll av kroppen, med harcore støttemusklatur. De har syk spenst. Det må jo være et tegn på bra bein styrke. Hvor trekker du påstandene dine fra? Hjelper ikke å si de ikke har rygg/bein når de er maskiner der og. Ja, de er rippa pingler med syk musklatur og syk styrke. Tror du bør ta deg en tur og sjekke ut hvordan turnere er, tror du vil få sjokk.

Det finnes jo personer som er mindre enn andre, som løfter mer enn andre. Det blir bare mer komplisert og de trenger bedre gener og evne til å generere mer energi i musklene og brteknikk. Du konkluderer med at jo mer masse, jo sterkere er folk. Da bør vel folk på 500kg som ikke kommer opp av sofaen være idolet ditt.

Jo større man er jo sterkere er man? Nei, nå må du gi deg!

Energi betyr ikke alltid til arbeidet man gjennomfører. Svette, varme, lyd og alt mulig kan energien gå til. Ta inn fysikk lover her fungerer ikke. Fysikk lærerne deres må jo være idioter hvis de lærer dere dette!

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Sv: Sixpack for tynne?
« #190 : 30. oktober 2009, 21:56 »
Er dette erneres i forkledning? Mener du turnere er aper?
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Sixpack for tynne?
« #191 : 30. oktober 2009, 21:58 »


Jeg har aldri hatt fysikk, men slik jeg har forstått det så kan energi oppstå av ingenting, antimaterie. Og da produserer jo massen til antimaterie uendelig mye mer kraft enn massen til alt som har masse. Altså kan lite/ingen masse produsere mer energi enn ting med mer masse.

jeg har hatt fysikk og aldri hørt om dette.

det vi lærte på ungdomskolen var ihvertfall at energi kan aldri forsvinne eller oppstå men bare skifte form.

Utlogget |Nicky|

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Sixpack for tynne?
« #192 : 30. oktober 2009, 22:03 »
Epic thread!

Måtte poste så jeg lettere kan følge den.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #193 : 30. oktober 2009, 22:05 »
jeg har hatt fysikk og aldri hørt om dette.

det vi lærte på ungdomskolen var ihvertfall at energi kan aldri forsvinne eller oppstå men bare skifte form.
"som sier at energi kan lånes fra ingensteds i korte tidsintervaller."
http://no.wikipedia.org/wiki/Antimaterie
Leste bare siste settning så i dont know Tongue
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Sixpack for tynne?
« #194 : 30. oktober 2009, 22:15 »
Er ikke antimateria teoretisk bare?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!