Skrevet av Emne: Sixpack for tynne?  (Lest 29863 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #210 : 30. oktober 2009, 23:23 »
Derfor han snakker om nervesystemets evne til å styre musklene tror jeg.
Mulig, men det fremkom ikke av det første innlegget på sist side i alle fall.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Sixpack for tynne?
« #211 : 30. oktober 2009, 23:30 »
Oooops, my bad! Sad Trudde ingen på denna tråden hadde vett til å korrigere på slike ting, so trudde eg kunne komme unda med det meste Tongue Ha du nåken konkrete tall på korleis energibruken fordela seg ved ulik arbeidsintensitet? Kunne vore artigt å visst..
Hihi, men du har helt rett i at det er nok irrellevant for denne diskusjonen. Spørs hvordan man regner. Energi kroppen greier å nyttegjøre seg av når man spiser kan introdusere en stort tap, f.eks en kilo gress har masse kjemisk energi men man blir neppe feit av det.

Men hvis man ser på energi som allerede er tatt opp, så kan man finne effektiviteten med å måle energien yter (f.eks på en ergometersykkel) og måle oksygenopptaket, som for ikke-maksimale øvelser er proporsjonalt med energien som blir brukt. For svømming skal effektiviteten (hvor mye av energien som resulterer i bevegelse forover) være rundt 10%, og for mer effektive øvelser oppover mot 40%. Har ikke noe mer spesifikt enn det.

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Sv: Sixpack for tynne?
« #212 : 30. oktober 2009, 23:33 »
jeg har hatt fysikk og aldri hørt om dette.

det vi lærte på ungdomskolen var ihvertfall at energi kan aldri forsvinne eller oppstå men bare skifte form.

Det er korrekt.

"Energi forvinner aldri, den blir bare omdannet"
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Sv: Sixpack for tynne?
« #213 : 30. oktober 2009, 23:41 »
Hihi, men du har helt rett i at det er nok irrellevant for denne diskusjonen. Spørs hvordan man regner. Energi kroppen greier å nyttegjøre seg av når man spiser kan introdusere en stort tap, f.eks en kilo gress har masse kjemisk energi men man blir neppe feit av det.

Men hvis man ser på energi som allerede er tatt opp, så kan man finne effektiviteten med å måle energien yter (f.eks på en ergometersykkel) og måle oksygenopptaket, som for ikke-maksimale øvelser er proporsjonalt med energien som blir brukt. For svømming skal effektiviteten (hvor mye av energien som resulterer i bevegelse forover) være rundt 10%, og for mer effektive øvelser oppover mot 40%. Har ikke noe mer spesifikt enn det.

Good to know, good to know Smiley Takker for info! Pokker og, vil detta sei at eg heretter må driva grundig research og kildehenvisning før eg ska komma med bastante konklusjona? Tongue Eg som surfa på gammal grunnskule-lærdom...

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Sixpack for tynne?
« #214 : 30. oktober 2009, 23:48 »
Good to know, good to know Smiley Takker for info! Pokker og, vil detta sei at eg heretter må driva grundig research og kildehenvisning før eg ska komma med bastante konklusjona? Tongue Eg som surfa på gammal grunnskule-lærdom...
Eller begynne med turn. Det er visstnok løsningen på alle verdens problemer.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #215 : 30. oktober 2009, 23:50 »
Syk spenst e direkte korrolert med bra beinstyrke? Sett ein høgdehoppar elle? Tynnaste folki ever, seff ha dei sjuk spenst etter årevis med teknikktrening...

Og du kan berre drite i å komme me d tullet angåande folk på 500 kg. Dei består jo obv av minst 80% feitt! Og i denna sammenhengen e da kun rein muskelmasse som e relevant, da sjønna no vel du og?! Jo større muskelmasse ein har jo sterkare e man, ja!

Trener man styrke i beina, får man bedre spenst. Tror du høydehopping går på kun teknikk? Det må masse muskler til. Høydehoppere har ikke noe med saken å gjøre. Se på Thorkildsen. Tror du han gjør dette kun på teknikk? Dette går på muskler. Et godt samspill av mange, evnen til å generere kraft oppover.
http://www.youtube.com/watch?v=mn5k_YbNzSo#noexternalembed&feature=related

Så verdens sterkeste mann er Markus Ruhl. Ettersom han har størst muskelmasse. Ja, du argumenterer bra. Du nevner heller ikke at muskler er helt forskjellig fra person til person. Kan man kun se på masse? Sett deg litt lenger inn i fysikkens verden. Er så mye mer som teller. Du glemmer jo alt av biologi. Adrenalin, mat innabords, nervesystemet, teknikk, muskler, tid, masse, +++.

Ingen fysikk lover tar for seg alt. Muskler er forskjellig, mennesker er forskjellig, situasjoner er forskjell. Slutt å leik deg smart når du ikke har peiling.

Legger merke til at fler og fler er enig med meg. TFKONG er på god vei til å ikke kalle seg selv tard. Men er fortsatt et stykke igjen å gå

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Sixpack for tynne?
« #216 : 30. oktober 2009, 23:52 »
Definér styrke.

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #217 : 30. oktober 2009, 23:57 »
Definér styrke.

Å si det rett ut til deg, at du er en taper. Det er styrke. Now, get lost!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Sixpack for tynne?
« #218 : 31. oktober 2009, 00:06 »
Å si det rett ut til deg, at du er en taper. Det er styrke. Now, get lost!
Å skrive et litt på kænten svar til en annen på et nettforum? Hvis dét skal være styrke, så forklarer det litt av hvilket latterlig veikt vesen du er.

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Sv: Sixpack for tynne?
« #219 : 31. oktober 2009, 00:10 »
Trener man styrke i beina, får man bedre spenst. Tror du høydehopping går på kun teknikk? Det må masse muskler til. Høydehoppere har ikke noe med saken å gjøre. Se på Thorkildsen. Tror du han gjør dette kun på teknikk? Dette går på muskler. Et godt samspill av mange, evnen til å generere kraft oppover.
http://www.youtube.com/watch?v=mn5k_YbNzSo#noexternalembed&feature=related

Så verdens sterkeste mann er Markus Ruhl. Ettersom han har størst muskelmasse. Ja, du argumenterer bra. Du nevner heller ikke at muskler er helt forskjellig fra person til person. Kan man kun se på masse? Sett deg litt lenger inn i fysikkens verden. Er så mye mer som teller. Du glemmer jo alt av biologi. Adrenalin, mat innabords, nervesystemet, teknikk, muskler, tid, masse, +++.

Ingen fysikk lover tar for seg alt. Muskler er forskjellig, mennesker er forskjellig, situasjoner er forskjell. Slutt å leik deg smart når du ikke har peiling.

Legger merke til at fler og fler er enig med meg. TFKONG er på god vei til å ikke kalle seg selv tard. Men er fortsatt et stykke igjen å gå

Spenst e nok ein god kombinasjon av styrke og teknikk, men grunnen til at eg trakk inn høgdehoppara va at dei som regel e særs tynne og ha lite muskelmasse i beina. Detta samsvara ikkje med at muskelstyrke e grunnlag for god spenst åleina, nåke som seie oss at teknikk e eit viktig moment her. Thorkildsen e eit godt eksempel på ein som trena både styrke og spesifik spensttrening.

Markus Ruhl hadde sannsynligvis ikkje gjort det bemerkelsesverdig godt innen styrkeløft med det første av den grunn at han antakeligvis ikkje trena veldig mykje på dei aktuelle øvelsane på 1RM-vekt. Hadde Markus Ruhl trent spesifikt mot styrkeløft kunne han sikkert blitt meir enn ein anstendig utøvar, men d hadde vel tatt si tid å renske opp i systemet og komme igjennom dopingkontrollen... Men Markus Ruhl e uansett ein veldig sterk mann, nåke som gjenspeglast direkte i den reine muskelmassen hans!

Klart ein kunne tatt i betraktning alle slags moment i denna debatten her, d e jo obv at om ein får ein gunner til håve klara ein eit par reppa meir pga ekstrem adrenalinutsondering. Men da va vel strengt tatt ikkje detta som va kjernen i debatten...

Kem som e einige me deg sa du? Rekk opp ei hand!

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: Sixpack for tynne?
« #220 : 31. oktober 2009, 00:15 »
Det er ikke noe mer jeg kan si. Relevant fakta har ingen innvirkning. Du er helt usakelig, lite reflekterende og virker veldig banal. Umodenhet fortjener ikke oppmekrsomhet. Du kommer med påstander som ikke har noe fotfeste i fakta. Du prøver å latterligjøre velreflekterte svar kun fordi du ikke har nok kunnskap til å komme med saklige motargumenter. Du er mer opptatt av å få folk til å være enig med deg enn å komme med korrekt informasjon. Man trenger ikke lese mange poster før man kan konkludere i at du ikke er en akademiker. Du er ikke god til å snakke for deg, velartikulert eller overbevisende.

Jeg har fått nok. Jeg har annet å finne på. Missinformasjon på internett tar helt av, og vil bare bli verre. Jeg ble med i diskusjonen på dette premisset, men dette har nå bare blitt en farsje. Takk for meg.
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!