Hei kompis! [...]
Heisann

Alltid hyggelig å høre at en har motivert andre. Jeg lagde denne loggen så oversiktlig som mulig for at jeg og andre skulle se progresjonen samt kommentarer til hver økt. Du har en relativt god markløft, litt mindre knebøy og ok benk. Du kan f. eks starte med 60 kg i mark der du øker 2,5 eller 5 kg for hver gang, 40 kg i benk og 50-60 kg i knebøy. Husk at den største feilen de fleste gjør er å starte for tungt, slik at man må de-loade etter ganske få økter. Det er godt og motiverende å ha en tilnærmet linær økning i starten, men vektene eksploderer ganske fort, så det er ingenting å være bekymret over.
Hvordan kroppen blir seende ut er veldig næringsrelatert. 5x5 program som dette har best utslag om en ligger i kcal overskudd (altså, spiser og trener for å øke muskelmasse). I mitt tilfelle prøver jeg å ligge på ~3000 kcal; ca. 180g protein, 60-70-80g fett og 3-4-500 carb. Jeg vil da bli større og sterkere, mye muskler og lav fett%. Men, se quoten av Arnold Schwarzenegger jeg har i signaturen min. Det er det en må gjøre for å bli en Mr. Olympia. Først må man bare bygge, sååå (etter mange år) kan man starte på deff om man er fornøyd med størrelsen sin.
Baseøvelsene (knebøy, mark, benk, mili) er kjent for å trene store deler av kroppen samtidig og tærer godt på energien. Derfor er det anbefalt å ta disse type øvelser først under treningsøkten, da en har mest energi.
Ja, lag deg en like detaljert logg slik at du kan følge din egen progresjon samt at andre kan gi deg tips osv. Det er veldig lurt, samt veldig gøy å se tilbake på! Jeg koser meg med denne loggen. Erfaring = Resultater. Håper dette hjalp deg litt

Lykke til, og enjoy!