Skrevet av Emne: Cube ♥ Training the 531 Routine ► (SL 5x5, 531)  (Lest 141245 ganger)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
wannabe-arnold: det var andre faktorer tatt i betraktning og, så det var like greit.

b0berg: sliter ikke i mark (ennå ihvertfall), men kan kanskje få noen som kan det ordentlig neste gang til å vise meg igjen. Terpe litt teknikk; det kan være litt lurt : )

Torsdag 12/11-09 Uke 3, økt 2 (8)

Først 5 min rolig jogging på tredmølle, ala 8 km/h. Så...

Workout B:

Squat 5x5                                37,5 kg
Overhead Press 5x5                  27,5 kg
Deadlift 1x5                             52,5 kg
Pull-ups (smalt grep) 3xF           6/8/6    (uten hjelp av strikk)
Prone Bridges 4x60 sec.  

Comment: Tok smalt grep på pull-ups i dag. Tenker kanskje at jeg skal ta annenhver B økt med bredt grep (palms facing away)/smalt grep (palms facing you).  Merker at jeg kanskje må improve teknikken litt på markløft, men dette kommer seg. Planken var tung og god som vanlig. Alt i alt en deilig treningsøkt : ) Blir en økning på 2,5 kg i mark fremover tenker jeg; greit å øke rolig i den øvelsen og, med tanke på at jeg er en nybegynner fortsatt.

Er det mulig å jogge 45 min (cardio, for å få ned fett% bittelitt osv) tirs/torsd/lørd om man trener f. eks man/ons/fred? Altså imellom styrkeøkt-treningen. Kom med tips eller hvordan jeg kan smette inn noe løping for å få litt mere markerte muskler og kanskje litt kondis (?).
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

wannabe-arnold: det var andre faktorer tatt i betraktning og, så det var like greit.

Er det mulig å jogge 45 min (cardio, for å få ned fett% bittelitt osv) tirs/torsd/lørd om man trener f. eks man/ons/fred? Altså imellom styrkeøkt-treningen. Kom med tips eller hvordan jeg kan smette inn noe løping for å få litt mere markerte muskler og kanskje litt kondis (?).

Du kan fint kjøre kondisjonstrening dagene mellom 5x5 øktene. Har trent 5x5 i overkant av 2 mnd og har løpt tirsdag og torsdag imellom. Det blir ganske mye trening totalt når 5x5 øktene blir tyngre og lengre, men spiser du nok og  får tilstrekkelig med hvile og søvn så går det Smiley

Lykke til videre med 5x5 Smiley

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Lørdag 14/11-09 Uke 3, økt 3 (9)

Workout A:

Squat 5x5                      40 kg
Bench Press 5x5             30 kg
Inverted Rows 3xF          14/14/12
Push-ups 3xF                 20/29/26 (med strikk over ryggen/skuldrene)
Reverse Crunch 3x12

Comment: Veldig tungvint å legge på en 10kg plate på ryggen under push-ups da den ikke sitter stille. Tenker kanskje å ha på en sekk med 10kg platen inni? Kanskje det funker; kan jo alltids prøve neste gang, for å få ned repsa samt at det blir tyngre Smiley. Squaten er grei, benkpressen er lett, inverted roinga går bra, følte ingen påkjenning over kjærringpunktet eller noe. Reverse crunchez går greit, og man merker at man worker absa. Tenker på å ta en løpe-økt på tredmølle i morgen tidlig.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Søndag 15/11-09 Tredmølle + squash

50 min på tredmølla; tilbakelagt 8,1 km.
Så ~30 min med squash-kos.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Mandag 16/11-09 Uke 4, økt 1 (10)

Workout B:

Squat 5x5                                42,5 kg
Overhead Press 5x5                  30 kg
Deadlift 1x5                             50 kg (skulle egentlig vært 55, menmen).
Pull-ups (bredt grep) 3xF           5/6/2    (uten hjelp av strikk)
Prone Bridges 3x60 sec.  

Comment: Knebøyen var lett og fin. Overhead pressen var god, merket det bittelitt på slutten, men klarer lett å øke fremover tenker jeg. Deadlift'en (markløft) derimot... Jeg skulle ha 55 kg, men iom at alle 2.25 kg platene og alle de andre små ikke var der (:S) ble det 50 kg i dag. Men uansett, selv om det "bare" var 50, merker jeg at teknikken ikke er helt 100%. Føttene retter seg opp først, så kommer overkroppen
(nesten SLIK (link) som Enojo på dette forumet)furious. Kan kanskje hende at jeg setter vektøkning på vent eller noe i den duren, kanskje minker litt vekt på denne øvelsen, til jeg får tenikken til å sitte bedre.
Kan det være en god ide?

Pull-ups utførte jeg med bredt grep i dag, og uten strikk (yeeey). Klarte 5 på første sett, 6 på andre sett hvorav jeg holdt litt smalere inn (bredt grep though (men skulderbredde), palms facing away), og 2 på siste settet (tilbake i mer enn skulderbredde, slik som på 1. settet --> 45 grader på armen om dere skjønner). Prone bridges ristet som vanlig etter 20-30 sec og utover, og føltes godt.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Tirsdag 17/11-09 Tredmølle

10 kilometer (10.000 m) på ca. 50 minutter Smiley
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

Mandag 16/11-09 Uke 4, økt 1 (10)
 Føttene retter seg opp først, så kommer overkroppen


Føttene skal rette seg ut først i markløft Smiley

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Føttene skal rette seg ut først i markløft Smiley
Om du kan ta med bare det du svarer på i sitetet (fikse på det nå, og tidligere svar), hadde det blitt mye finere og ryddigere (A).

Men tilbake til det du sa: Se løfteskole-videoen her: http://www.styrkeloft.no/utdanning/lofteskolen-video .
Alt skal skje samtidig. Man skal ikke løfte ryggen siste delen bare lix, slik som jeg føler jeg gjør nå :S Kanskje trikset mitt nå er bare å få vekten mer på hælene?
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget rasteplass

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

Hadde tenkt å pusse ut resten av teksta i sitatet, men klarte å rote til og ga faen og tok med hele greia.

Den teknikken i videon er helt perfekt og gjort med veldig lett vekt. Hvis du ser på diverste tunge løft gjort av styrkeløftere osv vil du se at beina retter seg ut først i de fleste tilfeller.
Var nok litt feil av meg å si at beina SKAL rette seg ut før ryggen, men det skjer ofte i tunge sett. Men for all del; Jo tidligere du lærer god teknikk jo flere skader unngår du og sterkere blir du.

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Torsdag 19/11-09 Uke 4, økt 2 (11)

Workout A:

Squat 5x5                      45 kg
Bench Press 5x5             32,5 kg
Inverted Rows 3xF          12/12/13
Push-ups 3xF                  44/20/25
Reverse Crunch 3x12

Comment: Hadde ingen strikk/vekter på meg under pushups eller inverted rows. Burde kanskje ha det, men har liksom ingen god måte for å ha vekter på meg (spesielt push-ups).
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Lørdag 21/11-09 Uke 4, økt 3 (12)

Workout B:

Squat 5x5                                47,5 kg
Overhead Press 5x5                 32,5 kg
Deadlift 2x5                             52,5 kg (+ 55 kg x 6)
Pull-ups (smalt grep) 3xF          10/9/8    (uten hjelp av strikk)
Prone Bridges 3x60 sec.   

Comment: Deadliften var lett ( Shocked ). Hva skjer? Har jeg forbedret teknikken min, eller har jeg blitt mye sterkere? Cheesy Den var så lett at jeg tok 55kg x 6 etter det første settet på 52,5 kg. Pull-ups gav meg skikkelig pump i armene, og det var nice. OHPressen var litt heavy, men ikke kjempe. Nakken blir en del stram på slutten av siste-settene.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Tirsdag 24/11-09 Uke 5, økt 1 (13)

Workout A:

Squat 5x5                      50 kg
Bench Press 5x5             35 kg
Inverted Rows 3xF          14/11/12
Push-ups 3xF                  44/30/25
Reverse Crunch 3x12

+ Rygghev 3x12             10kg

Comment: Push-ups, hva kan jeg si? Damn. Prøvde 45 (som sist gang) men ble bare 44!. Dette må være pga bench pressen og inverted rows i forkant, sant? Men skal ta på ~10kg vekt på øvre rygg under push-ups framover. Og en ting, kan det være greit å ta med rygghev på slutten/starten av hver treningsøkt? Smiley
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

La være å ta pushups med egen kroppsvekt, ingen vits når du tar så mange reps.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Torsdag 26/11-09 Uke 5, økt 2 (14)

Workout B:

Squat 5x5                                 52,5 kg
Overhead Press 5x5                  35 kg
Deadlift 2x5                              55 kg
Pull-ups (bredt grep) 3xF          5/5/6   
Prone Bridges 3x60 sec.  

Comment: Begynner å merke OHPressen i nakken (?) Tungt på de siste repsene, men overkommelig. Er det da teknikken som må bedres? Squaten var grei, deadlift var grei, prone B var grei, pull-ups var tungt Smiley
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Det er bra at du kjenner pressen i nakken, og det er bra at det er tungt på de siste repsene. Ingenting å være redd for. Ser at markløften kom seg fort. Det kommer du nok til å merke på de andre øvelsene også. Hardt arbeid over tid = økt styrke. Enkelt!  Grin

Når det gjelder push ups, så vil jeg ikke anbefale å ta første settet til failure. Da blir de neste settene altfor tunge. Prøve heller å øke totalt antall reps pr økt. Sist tok du 99 (44+30+25). Neste gang kan du fx gå for 100 (34+33+33), og deretter øke med 1-2  reps pr økt. Push ups er fint for deg som er såpass ung og fersk når det gjelder trening, for de lærer deg å stabilisere både midje og skulderparti under trening.

Til sist: det er helt greit å trene rygghev hver gang. Ville tatt to ganske lette, og en hard økt. Den hardeste økten bør komme når du har flest hviledager til neste gang. Hvis du trener tirsdag, torsdag og lørdag trener du altså hard rygghev på lørdag.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!