Skrevet av Emne: Cube ♥ Training the 531 Routine ► (SL 5x5, 531)  (Lest 137877 ganger)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Fenrikflink og dere andre: Enn hva med pull-ups? Går det ann å gjøre det hver treningsøkt? Eller annenhver dag hjemme for den saks skyld, iom. at jeg har en pull-up stang i soveromsdøren min.

Jeg har også enda et spm angående pull ups. Den pull-up stanga mi hjemme (en pull-up stang som er skrudd fast i sidene i dørkarmen, altså jeg er i midten av døren når jeg bruker den, og ikke slik som den stanga i denne videoen) klarer jeg ikke å ha albuene utover til sidene når jeg har litt mer enn skulderbredde-grep. Albuene må liksom framover pga dørkarmen på sidene (slik som 1 minutt ute i videoen i dette innlegget) . Er det forskjell på å ha albuene utover enn å ha de framover (ikke helt framover da, men ikke 100% til sidene) når man har *litt* bredere enn skulderbredde-grep og palms facing away? Slik som på videoen ca har jeg for å slippe å slå albuene i dørkarmen (kanskje bittelittegranne bredere? Btw, er det noen forskjell i å ha det bittelittegranne bredere enn hva han gjør det, og skulderbredde-pull ups?).

Oppsummering:
1. Forskjell på albuene utover til sidene pull-ups, og albuene litt mer fremover pull-ups? og...
2. Forskjell på skulderbredde pullups med albuene slik at de ikke treffer dørkarmen, og litt mer enn skulderbredde (helt inntil dørkarmen) og albuene litt fremover slik at de ikke treffer dørkarmen?

Jeg mener ikke chins (palms facing you), men pull ups (palms facing away).

Ble litt mye og krokete forklart, men håper dere skjønner hva jeg mener Smiley
Klarte 7/6/5 ista da jeg prøvde hjemme med "basic standard pullups" slik som i videoen (bare at jeg har en stang som er skrudd fast inni dørkarmen, og ikke utenpå slik som i videoen).

Video: www.youtube.com/watch?v=Dorocr7gJVk

Edit: om dere siterer dette innlegget og andre innlegg, vær så snill å forkort det, slik at dere siterer bare det dere svarer på (A) Siter litt bare om nødvendig : ) Liker ikke laaaaaange sitater, ei sitater med "fargeoverskriften" jeg har i logg-innleggene mine.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Søndag 29/11-09 Uke 5, økt 3 (15)

Workout A:

Squat 5x5                      55 kg
Bench Press 5x5             37,5 kg
Inverted Rows 3xF          12/12/14
Push-ups 3xF                  20/20/15    +10 kg på rygg
Reverse Crunch 3x12

+ Rygghev 3x12             10kg
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Onsdag 02/12-09 Uke 6, økt 1 (16)

Workout B:

Squat 5x5                                 57,5 kg
Overhead Press 5x5                  37,5 kg
Deadlift 2x5                              57,5 kg
Chin-ups 3xF                            11/10/9   
Prone Bridges 3x60 sec.  

Comment: Overhead press = _tungt_ på slutten. Chins = greit med pump i armene. Merker det i lårene under knebøy også. Deadliften er'kke noe problem.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Fredag 04/12-09 Uke 6, økt 2 (17)

Workout A:

Squat 5x5                      60 kg
Bench Press 5x5             40 kg
Inverted Rows 3xF          12/12/14
Dips 3xF                        8/(10)/6     () = med 5kg på belte
Reverse Crunch 3x12

Comment: Hørte mye om at dips eller noe slikt ble byttet ut med push-ups på den nyeste versjonen av StrongLifts 5x5? Derfor testet jeg ut dips i dag. Må si at jeg liker den øvelsen, og merker det godt i armene/brystmusklene(?). Bør jeg bytte ut push-ups med dips?
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Er det ikke 5x5 beginners du kjører da?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Det er vel det ja. Men har hørt (les: lest) at dips ble byttet ut med push-ups grunnet dips hadde en tendens til å være litt ekkel mot skulderposisjonen til enkelte. Mener å ha lest dette en plass på SL siden. Wannabe-arnold: Ja, jeg kjører beginner-programmet.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Dips kan være ekkelt, men armhevninger blir i letteste laget for å stimulere til muskelvekst.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Lørdag 05/12-09 Tredemølle

10 km på 58 min.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Søndag 06/12-09 Uke 6, økt 3 (18)

Workout B:

Squat 5x5                                 60 kg
Overhead Press 5x5                  40 kg
Deadlift 2x5                              60 kg
Pull-ups 3xF                              6/6/4 
Prone Bridges 3x60 sec.  

45 min squash

Comment: Burde kanskje ha tatt en litt lengre pause før siste sett på pull-ups.
Skal fra nå av øke med 5kg i mark tenker jeg.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Mandag 07/12-09 Uke 7, økt 1 (19)

Workout A:

Squat 5x5                      65 kg
Bench Press 5x5             42,5 kg
Inverted Rows 3xF          16/12/12
Dips 3xF                        10/(13)/13       () - Føttene hengende ned.
Reverse Crunch 3x12

Comment: Hva er forskjellen å ta dips med kroppen hengende loddrett rett ned, mot å ha føttene i kryss litt bakover og overkroppen bøyd litt fremover? Jeg merker jeg blir glad bare jeg tenker på å ta dips. Jeg dips'et meg til søvne i drømmene mine i går kveld Smiley
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478

Involverer vel mer bryst når du lener deg framover Smiley

Sitat
DIPS

Her er det mange som overdriver og går ned så langt som mulig for å kjenne at det strekker i brystet, men det er både unødvendig (ingen ekstra stimulans på brystmusklene) og gir attpåtil høy skaderisiko i skulderpartiet og i muskelfestene til pectoralis. Bruk derfor samme regel som på benkpress og floor press om å ikke gå dypere ned enn ca 90 grader i albueleddet.

For å gi maks stimulans på brystmusklene skal du også lene deg forover så mye som mulig, legg haka ned på brystkassen, trekk knærne opp og forover og ikke låse helt ut på toppen. Er du sterk nok til å bruke ekstra belastning skal du ikke bruke det vanlige chins/dipsbeltet der du henger vekter i et belte rundt livet. Her må du kanskje bruke litt kreativitet eller mekke en egen løsning, men hvis du kan henge vekter rundt nakken vil du kunne flytte tyngdepunktet på en sånn måte at overkroppen kommer i PERFEKT posisjon for maks trykk og stimulans av hele brystmuskelen!  Er du hardcore bruker du kjettinger som på følgende bilde av Branch Warren, og det er lett å se hvorfor dette er en av de beste øvelsene for å bygge volum på kassa:

 
Ingen skal fortelle meg at de ikke får stimulert øvre del av brystet ved å kjøre dips på denne måten!

Sitat

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Torsdag 10/12-09 Uke 7, økt 2 (20)

Workout B:

Squat 5x5                                 67,5 kg
Overhead Press 5x5                  42,5 kg
Deadlift 3x5                              65 kg
Chin-ups 3xF                             12/10/10 
Prone Bridges 4x60 sec.   

Comment: OHP'en (militærpress, stående) var seeeeeig mot slutten. Merk at jeg også økte 5kg på DeadL fra forrige gang.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Imponerende bra militærpress iforhold til benkpress Smiley
Smiley

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Nye målinger (13/12-09):   • (målingene er tatt oppreist)

                                                           |      (Målingene fra side 1.)
Hals: 37 cm.                                        |      .....                                    .
Rundt brystkassa: 98 cm.                      |      103 cm. (målefeil?)
Biceps: 31 cm. (stram; 32.5 cm ca.)     |      31 cm (stram mener jeg å huske)
Underarm: 27 cm.                                |      ....
Håndledd: 17 cm.                                 |      ....                                     .
Mage: 87 cm.                                       |      85 cm.
Lår: 57 cm.                                          |      56 cm.                                .
Leggen: 40 cm.                                    |      39 cm.

Vekt: Ikke 100% sikker ennå, da fortsatt ingen vekt.


Søndag 13/12-09 Uke 7, økt 3 (21)

Workout A:

Squat 5x5                      70 kg
Bench Press 5x5             45 kg
Inverted Rows 3xF          14/11/14
Dips 3xF                        (13)/12/9     () Føttene hengende rett ned.
Reverse Crunch 4x14

Comment: Er nå snart på 1xBW Squat : )
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget boberg

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 478
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 478



Comment: Er nå snart på 1xBW Squat : )

5x5xBW mener du Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!