Skrevet av Emne: Cube ♥ Training the 531 Routine ► (SL 5x5, 531)  (Lest 144189 ganger)

Utlogget Bjørn Havregryn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 246

  • Who is Keyser Soze?
Er det lov og forandre litt på 5x5? altså jeg har kjørt Knebøy lenge nå og alltid tatt 5x5 i det. Har fått insane store lårmuskler forhold til det jeg hadde. bøyer over 100kg 5x5. alt fra 100-115. Men lurte på om det er mulig og heller ta 3x8 eller noe? trene litt mere volum? har ikke så mye peiling der. men hadde vært artig med litt variasjon:)

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Er det lov og forandre litt på 5x5? altså jeg har kjørt Knebøy lenge nå og alltid tatt 5x5 i det. Har fått insane store lårmuskler forhold til det jeg hadde. bøyer over 100kg 5x5. alt fra 100-115. Men lurte på om det er mulig og heller ta 3x8 eller noe? trene litt mere volum? har ikke så mye peiling der. men hadde vært artig med litt variasjon:)

Alt er lov, men det blir et annet program. Personlig tror jeg ikke at det som gjør at dette programmet fører til suksess, er reps og set-antallet. Det som gjør det bra er fokuset på baseøvelser og små økninger fra trening til trening. Så slik sett tror jeg 8 reps vil fungere greit nok, men jeg tror også at man raskere stagnerer på 8 reps, ettersom man blir mer sliten i løpet av et sett à 8 reps enn et sett à 5 reps.

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Mandag 27/09-10 Uke x, økt x (94)

Workout A:

Squat 5x5                               125 kg
Bench Press 5x5                      72,5 kg
Barbell Row 3x                        55 kg      10/10/10
Dips 3x                                   10 kg       14/12/9
EZ Biceps Curl       1 x             17,5 kg     16
                            2 x              22,5 kg    10/12
Crunches 3x14                       
Back Extention 3x10                 15 kg

Comment: Litt tung knebøy, litt tung benk. God roing. Vurderer å ta på litt mer motstand på dips slik jeg har gjort på rygghev.

@Ryū: Nja, hehe.
@Junkfood-mannen: Tar det gradvis...
@megalomania: Selvfølgelig er det lov til å endre på ting, men da blir det jo ikke slik som det er satt opp. Slik som Andre sier, så vil du nok stagnere raskere iom at det blir flere reps og at du kjører 5x5 opplegg (økning hver treningsøkt på 3x8 f. eks). Du kan jo alltids kjøre 3x8 på knebøy, men du vil ikke klare like mye som du gjorde med 5x5. Vær obs på dette.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Bøyen din er faen meg så insane att jeg blir helt deppa Tongue Bruker ikke belte engang, herregud..

Utlogget Bjørn Havregryn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 246

  • Who is Keyser Soze?
belte er for pingler. Cube kjører Hardcore!

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832


Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Onsdag 29/09-10

Bike-warmup 20 minutes
Treadmill 15 minutes
Rowing 4000 meters

@Holten: Den er ikke syk egentlig... Men you'll get there soon enough! Ooog... jeg er litt redd for beltet. Det er bare de bøffeste av de bøffe* og de største gutta som bruker belte av det jeg har observert in the gym :Smiley

* (de som tror de er bøffe og de som virkelig er det)
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

@Holten: Den er ikke syk egentlig... Men you'll get there soon enough! Ooog... jeg er litt redd for beltet. Det er bare de som tror de er bøffe og de største gutta som bruker belte av det jeg har observert in the gym :Smiley

Til det siste: My point exactly.. Grin

Tipper du tjener minst 10kg på ett bra belte, da begynner bøyen din å bli teeemmelig syk Tongue

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
125 helt raw er mer imponerende enn 135 halvrå imo, men det er bare meg!

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

125 helt raw er mer imponerende enn 135 halvrå imo, men det er bare meg!


Løfter man med belte, løfter man raw, sånn er det bare Tongue

Dog enig i att det har mye å si Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sitat fra Konstantinovs

Sitat
Before a set of 426 kg (939 lb.), I made up my mind for this weight, and my belt was lying in front of me. A weak man inside me whispered, “Put it on, it will help you,” but another part of me said, “Lift it without a belt or lose and go home.” And I went out and lifted without a belt. Only those who can overcome their fear and their uncertainty can be a success.”

http://www.wannabebig.com/training/rag-on-the-mags-5-power-junejuly-2010/
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672


Løfter man med belte, løfter man raw, sånn er det bare Tongue

Dog enig i att det har mye å si Smiley

At et løft med belte regnes som raw, er noe forskjellige forbund har vedtatt. Det er ingen objektiv vurdering av fakta som ligger til grunn for å kalle et løft med belte for raw, i alle fall ikke hvis "raw" skal bety "uten utstyr som hjelper løfteren å løfte mer".

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Lørdag 02/10-10 Uke x, økt x (95)

Workout B:

Squat 5x5                             127,5 kg
Overhead Press 5x5               52,5 kg
Deadlift                                 102,5 kg     7/8/10
Chin-ups 3xF                         BW             10/10/7
Prone Bridges 3x45s              10 kg on the back.
Back Extension 3x10              15 kg held to the chest.

Comment: Heavy squat, ok litt-tung OHP, deilig mark. Må komme litt opp på marken nå fremover (!). Føler teknikken er veldig bra der nå. Digg økt i dag.

@Forum: Jeg har den filosofien at om man bruker noe som hjelper deg til å løfte mer, slik som belte, drakt, dverger, enhjørninger, julenisser, Paris Hilton etc etc, så kan man ikke si at man løfter RAW. Just in my opinion.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Bjørn Havregryn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 246

  • Who is Keyser Soze?
hei cube.

Er det noen ganger du ikke klarer og løfte det du egentlig skal?
Hva gjør du da? går litt ned eller?

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

At et løft med belte regnes som raw, er noe forskjellige forbund har vedtatt. Det er ingen objektiv vurdering av fakta som ligger til grunn for å kalle et løft med belte for raw, i alle fall ikke hvis "raw" skal bety "uten utstyr som hjelper løfteren å løfte mer".

Yes, og jeg tror jeg skal begynne å kjøre knebøy kun av halvparten av parallellbøy fordi helt ned til parallell er bare noe forskjellige forbund har vedtatt... Tongue
Jeg kjører bøy etter styrkeløft regler, og der får man bruke belte om man konkurerer raw Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!