F*** som du kjører på i bøyen da

strong quads man! Hvilke vekter var det du hadde 5 rm på (benk, bøy, mark) før du starta med stronglifts? (altså den aller første gangen du kjørte det)
Takk : ) Er ikke helt sikker, iom at jeg STARTET MED STANGA i alle øvelsene som forklart i programmet. Men en ting er sikkert; det var ikke i nærheten av det jeg klarer i dag.
Du imponerer i bøy! Har du et tips til en som er ganske høg og er redd for å ta knebøy pga. ryggen. Prøver frontbøy, men finner ingen behagli måte å holde vekten på!
Kaller du meg lav??! ... Først og fremst; terp terp terp terp teknikk med
lave nok vekter. Jeg kan ikke si dette ofte nok. Få en behagelig posisjon med stanga på ryggmusklene (under nakken, ikke PÅ nakken, men litt under). Terp på å hold ryggen rett, terp på å klemme sammen skulderbladene, terp på å komme helt ned og terp på å opprettholde trykket under utførelsen (take a deep breath before squatting, and do not release the air before you're almost up. Om du bruker joggesko, spark de av deg og squat i sokkelesten. Om du har sko med flat såle så er det a'ok. Ha en grei fotbredde (litt mer enn skulderbredde ca) når du squat'r. Lykke til med squat'inga di!
En liten video fra EliteFTS!
http://www.youtube.com/watch?v=UDaQo3eODrY#noexternalembedLurte på bare på om du trener alene eller? [...] Og lurte på om du tar noen pauser fra treningen. sånn som 1 uke av iblant.
Ingen andre jeg kjenner som gidder å keep up with me når det kommer til styrketrening og trening generelt. De har ikke samme viljestyrken/consistency som meg rett og slett. Så blir ofte alene. Spør de som trener i gymmet om de kan spotte for deg under benkpress når vektene blir mange. De kommer ikke til å si nei, uansett. Gi de en tale først, hvordan du vil at de skal spotte deg; om du ikke gjør dette vil de mest sannsynlig hjelpe deg på x antall reps når det "ser ut" som om du ikke klarer de selv. Du har vel sett hvordan folk "hjelper hverandre" på de siste
10 reps'a i bicepscurl/benkpress slik at de kan skrytepå seg 20 reps med 30-40 kg i EZ Biceps curl eller sykt mye i benk da de i realiteten ikke klarer i nærheten av det by them selves. Ang pauser... Ja, de har forekommet (pga sykdom, skader, ferie osv), men ikke utenom det.