Skrevet av Emne: Cube ♥ Training the 531 Routine ► (SL 5x5, 531)  (Lest 144256 ganger)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
140kg!!! 200 innen sommern? Heheheh. Hvor mye veier du? Jeg regner med du har pakket på deg noen kg parallelt med styrkeøkningene?
200 innen sommeren hadde vært noe det ja. Morgenvekta i dag tidlig var på usle 83 kg, men klatrer oppover sakte men sikkert.

Gratulerer Cube. Skal du fortsette lenge med stronglifts?
Får se, da jeg har hatt 100 (!!!) workoutz med dette programmet som hovedsakelig fokuserer mest på squat (with no milk). Hadde vært spennende å fått litt variasjon innimellom, og evnt. gå tilbake til dette eller noe lignende. Har litt lyst å få dratt opp deadliften litt og, samt benken. Only time will tell. De som følger denn beskjedne loggen vil nok få med seg et evnt. programmbytte. Blir vel ikke med det første tenker jeg. Må lese litt på 5/3/1 osvosv i mellomtiden samt andre programmer for å få feelingen på de.

GRATTIS  Cheesy a milestone is achieved!
Tusen takk, varme ord : )

Satan nice squat. Jeg må drikke mye melk for å komme i nærheten. 150 next?
130/140 kg 5 reps virket utenkelig for en liten stund tilbake, så skal ikke se bort ifra 150!

Konge økt mann Cheesy Sinnsykt form på den bøyen din!
Konge at du syns den er konge : ) Varmer opp tilværelsen disse kalde høst-/vinterdager.

Imponerende progresjon her Smiley Hvordan har kroppsvekt og fettprosent endret seg siden du startet? Hvor mye veier du nå?
Jeg har vel økt 8-10 kg siden jeg startet, noe jeg liker veldig godt (ca 83 kg morgenvekt). Fett% har vel vært ganske stabil, minket bittebittelitt kanskje, da jeg ikke har hatt noe spesielt stort fokus på å minke den med det første. Slik som Arnold sa:

- "[...] first you have to build the mass and then chisel it down to get the quality; you work on your body the way a sculptor would work on a piece of clay or wood or steel. You rough it out — the more carefully, the more thoroughly, the better — then you start to cut and define. You work it down gradually until it's ready to be rubbed and polished. And that's when you really know about the foundation.".

Til dere som lurer overfor disse gøyale og spøkefulle bildene Ryū la ut her; jeg har MYEMYEE(!!) mindre fett% enn bildet til venstre, og litt mer enn det til høyre. Sådetså dry (desutten er det ikkje meg, om noen lurte).

Cube, Gratulerer med 100 SL-økter!  2thumbsup Skal følge med her framover. /Abrollin
Tusen takk Abrollin : )
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Gratulerer, Cube!
Begynner å bli virkelig imponerende!

Hvor høy er du? Smiley EDIT: Så det nå Smiley 

Utlogget Stumpen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 127

  • Strong & Juicy
      !!   

grats!


Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Svarer deg her siden du ber om det  Grin

Det er helt ok å bruke belte. Jeg bruker normalt på alt over ca 70% i bøy og mark, og ca 80% i benk, av den enkle grunn at jeg løfter mer vekter med beltet på. Prøv med belte, og se hva som skjer. Løfter du mer er det greit å bruke, men det er ingen hensikt i å bruke belte bare for å bruke det.

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Cube vil ikke bruke belte fordi han ikke liker folk som stirrer og fordi han ser ned på oss som bruker det.............

..........
...

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Fredag 22/10-10 Uke x, økt x (101) - Squat 5RM PR & Overhead Press 5RM PR

Warm-up: Treadmill 7 min moderate/fast tempo

Workout B:

Squat 5x5                             142,5 kg                    [5RM PR!]
Overhead Press 5x5               60 kg                        [5RM PR!]
Deadlift 3x                            110 kg        6/6/(14) - (sweaty palmz)
Pull-ups 3xF                           BW            8/8/7
Prone Bridges 3x60s             

Comment: Squat var veeeeeeldiig (!!) heavy. Ny 5PR i OHPress og, yes. Var tungt. Prøvde litt høyrep på slutten av deadliften, men grepet sviktet etter fjorten. Var greit heavy.

@Stumpen: Tusen takk : )

By the way: Er det mulig å få 'fullt' av røde prikker på huden i ansiktet/rundt øynene etter å ha presset (for) hardt (presset blod i hodet?) under en øvelse (squat f. eks)? Når en holder pusten for å opprettholde trykket, og presser. Og; er dette farlig? ... (om noen har kilder blir jeg glad).
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Bjørn Havregryn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 246
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 246

  • Who is Keyser Soze?
Ja det er fult mulig. får det hver gang på markløft oppover underarmen. Ble litt bekymret første gang men det er bare et sprengt blodkar i armen. helt ufarlig. mange kan få det i øyet når de stresser.

Ble litt skremt første gang jeg fikk det. så ut som jeg hadde blødd under huden.

en annen som har tatt litt hardt i: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?action=printpage;topic=53631.0

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Bra bøy som alltid!

By the way: Er det mulig å få 'fullt' av røde prikker på huden i ansiktet/rundt øynene etter å ha presset (for) hardt (presset blod i hodet?) under en øvelse (squat f. eks)? Når en holder pusten for å opprettholde trykket, og presser. Og; er dette farlig? ... (om noen har kilder blir jeg glad).


Hørt man ikke får røde prikker om man bruker belte.....................................

............
..
.....

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Mandag 25/10-10 Uke x, økt x (102) - Squat deload (?)

Warm-up: Treadmill 5 min moderate tempo

Workout A:

Squat 4x5                               120 kg
Bench Press 4x5 + 1x6             80 kg
Barbell Row 3x                         60 kg        8/12/10
Dips 3x                                  +15 kg       13/10/10
Crunches 3x14

Comment: Lite energi (for lite søvn tipper jeg), 120 squat føltes relativt tungt ut. Benken var ok, tangerte sist økt. Økte med motstand på dips fra 10 kg til 15 kg, føltes bra.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Cube

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 062
  • Honnør: 290
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 062

  • Type 3 Mindset
Onsdag 27/10-10 Uke x, økt x (103) - ~Deadlift 16RM (?)

Warm-up: Treadmill 6 min moderate/fast tempo

Workout B:

Squat 5x5                             122,5 kg
Overhead Press 4x5               62,5 kg      3/2/3/1/-
Deadlift 3x                            112,5 kg     6/6/(16) - (sweaty palmz)
Chin-ups 3xF                         BW            11/9/8
Prone Bridges 3x60s             

Cool-down: Treadmill 10 min 6/14/10 km/h.

Comment: Squat føltes tungt i dag og. Må legge meg litt tidligere føler jeg (!). OHPressen var pain. Utrolig tungt. Deadliften føltes tung det første work-settet, men nr. 2 var ok, og siste klarte jeg 16 (!) stk før grepet ble banan. Måtte re-grippe 3 ganger. Tunge chin-ups.
's WorkOut Log! | StrongLifts 5x5 | Jim W. 531 | 415 (18/09-10)

Utlogget Bori

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 604
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 604

Ser du har deloadet igjen ja.
Du går ikke for å prøve 3x5 en periode og se hvor langt det går da?

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
don't fix it if it's not broken.

just my 50 cents

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

don't fix it if it's not broken.

just my 50 cents

Sant det. Men hvis det nå viser seg at han stagnerer på 142,5 igjen, så sier programmet at man skal gå ned til 3x5.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Gjør det det? All kjennskap jeg har till Stronglifts 5x5 er gjennom denne tråden, har vel ikke plukket med meg det Tongue

Men tror uansett ikke det er noe særlig å tenke for mye på, 142,5kg flyr fort opp neste gang.

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Gjør det det? All kjennskap jeg har till Stronglifts 5x5 er gjennom denne tråden, har vel ikke plukket med meg det Tongue

Men tror uansett ikke det er noe særlig å tenke for mye på, 142,5kg flyr fort opp neste gang.

"Workouts get brutally hard. Physically & mentally it gets hard to go the gym. One solution
is to switch from 5x5 to 3x5 to keep the progress for a while as explained in this post." (s. 48)

Det står kanskje ikke at man skal, men det står i det minste at man kan Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!