Skrevet av Emne: Ny her! :)  (Lest 914 ganger)

Utlogget Pattedyr

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Ny her! :)
« : 17. oktober 2009, 17:37 »
Hey jeg er 18 år er 1.82 høy og veier 70 kg, ser urimelig tynn ut og vil gjerne begynne å trene, har prøvd å trene før men har sluttet etter hvert...
Jeg lurer på et par ting og håper på svar Smiley

1. Jeg er en av dem som kan spise i mange dager å legge på seg bare 1kg etc. for å så gå dt av meg dagen etterpå. så jeg lurte litt på om weight gainer, er lurt/funker?

2. Jeg er tilfeldigvis en av dem som har kropp som har vanskelig for å bygge muskler så jeg lurte på om Protein hadde funket også?
Til spm 1: Med weight gainer, trenger jeg proteiner da eller funker det på samme måte?

3. Jeg kommer til å trene 1 time til dagen, 5-6 dager i uken, og har lagt et eget greit program, jeg lurer bare på om dette er nok trening til å se forskjeller etter et par uker eller no? altså jeg vil opp i vekt, og få muskler raskt (standard greier ja men anyways...)

Håper å få svar raskt slik at jeg kan begynne treningen haha^^

Edit: Jeg følger en veldig bra diett slik at jeg egentlig ikke skulle hatt problemer med å gå greit opp i vekt hver uke, altså 0.5 - 1kg eller no, men selvfølgelig gjør jeg ikke det..! (bare sånn at dere ikke tror jeg lever på pizza å kebab)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Ny her! :)
« #1 : 17. oktober 2009, 18:17 »
har prøvd å trene før men har sluttet etter hvert...

Well THERE's your problem.

1. Jeg er en av dem som kan spise i mange dager å legge på seg bare 1kg etc. for å så gå dt av meg dagen etterpå. så jeg lurte litt på om weight gainer, er lurt/funker?

Ikke ha noen illusjoner om deg selv. Oversettelse: Jeg er en av dem som tror de spiser mye (fordi mye er relativt) når jeg egentlig spiser veldig lite.
Og ja; weightgainer er et godt alternativ, med den må ikke gå på bekostning av mat isåfall.

2. Jeg er tilfeldigvis en av dem som har kropp som har vanskelig for å bygge muskler så jeg lurte på om Protein hadde funket også?
Til spm 1: Med weight gainer, trenger jeg proteiner da eller funker det på samme måte?

Det finnes blandingstilskudd = gainer med masse proteiner i, ellers må du helst få i deg begge deler. Gainer er bare ekstra kcalorier = hjelper deg å legge på deg, men det er proteiner som gjør at det du legger på deg er muskler (en del av det iallefall)

3. Jeg kommer til å trene 1 time til dagen, 5-6 dager i uken, og har lagt et eget greit program, jeg lurer bare på om dette er nok trening til å se forskjeller etter et par uker eller no? altså jeg vil opp i vekt, og få muskler raskt (standard greier ja men anyways...)

Programmet ditt er ikke greit, med mindre du ikke har tatt utgangspunkt i et allerede eksisterende program, så er det mest sannsynlig utrolig dårlig. Jeg anfaler RYP, som er et veldig bra nybegynnerprogram, eller bill stars 5*5, sheiko, eller dietmar. Selv om mengdedelene i disse programmene er beregnet på å bygge muskler, er programmene hovedaklig for å øke i maksstyrke. RYP derimot er et slags allround program.

Edit: Jeg følger en veldig bra diett slik at jeg egentlig ikke skulle hatt problemer med å gå greit opp i vekt hver uke, altså 0.5 - 1kg eller no, men selvfølgelig gjør jeg ikke det..! (bare sånn at dere ikke tror jeg lever på pizza å kebab)

Igjen: THERE's your problem. Hvis du ikke går nok opp i vekt så er det en god indikasjon på at du må få i deg mer pizza. Seff må du helst ha proteiner og det andre i orden først. Ellers stoler jeg ikke helt på at du kan skille en bra diett fra en dårlig diett.

Ellers er 1 kg som du snakker om ALT for mye i uken. 0.5kg må være taket, og selv det er veldig mye over en lengre tidsperiode.

Thats my 5 cents, square and fair. Lurer du på noe? www.google.com

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Ny her! :)
« #2 : 17. oktober 2009, 18:23 »
Hvordan kan du si at dietten din er bra når den ikke funker? Smiley

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Ny her! :)
« #3 : 17. oktober 2009, 18:24 »
Hvordan kan du si at dietten din er bra når den ikke funker? Smiley

tror det han mener er at den er "sunn". En bra diett om han vil opp i vekt er seff en diett med massevis av pizza.

Utlogget Pattedyr

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Ny her! :)
« #4 : 17. oktober 2009, 19:10 »
Haha takk for svar:) ja jeg mener en sunn diett som også skal få meg opp i vekt.... :p men ja jeg går ut ifra et tidligere program jeg fikk av en trener, men kan selvfølgelig bytte når det ikke høres så bra ut :p RYP? hvor finner jeg info om det? har leita men fant ikke her inne :p

Utlogget kimole.r

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 122


Utlogget Pattedyr

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Ny her! :)
« #6 : 18. oktober 2009, 02:17 »
tusen takk for all hjelp! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!