Skrevet av Emne: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden  (Lest 39332 ganger)

Utlogget lysbringeren

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 38
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #135 : 16. april 2010, 16:10 »
Tja, det er jo ikke sagt at folk ikke skyter opp raketter selv om det er blitt forbudt. Er jo ikke det lovbruddet som etterforskes mest. Smuglingen av raketter fra vårt naboland har jo eksplodert (no pun intented).

Det har røykeloven gjort, men det spørs jo om antallet røykere har blitt mindre. Folk må jo selv avgjøre om de skal slutte, uansett hvor dyrt, ulovlig eller vanskelig tilgjengelig handlingen blir. Heksejakten på røykere har jo virkelig tatt av i det siste, med at de ikke lengre skal få stå utendørs i fred.
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" Benjamin Franklin


"Alt under 100 kg er femi" Tommy Steine

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #136 : 16. april 2010, 17:02 »
Heksejakten på røykere har jo virkelig tatt av i det siste, med at de ikke lengre skal få stå utendørs i fred.

Det har de bare godt av.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #137 : 16. april 2010, 17:47 »
Det har de bare godt av.

får fortsatt røyken i trynet selv om det er ute.

de burde aldri få fred.
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #138 : 16. april 2010, 18:13 »
nytt lovforslag: skuddpremie på røykere?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Aleksander86

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 84

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #139 : 17. april 2010, 22:45 »
At nordmenn er DUM har jeg egentlig aldri tvilt på, men at 95% er idioter, det visste jeg ikke!!!!

Personer som er så snartenkt og lite oppegående burde det derimot være skuddpremie på... Og der kan jeg sponse skudda!!!
No pain, No gain!!! - No Gain, just pain!!!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #140 : 17. april 2010, 23:57 »
At nordmenn er DUM har jeg egentlig aldri tvilt på, men at 95% er idioter, det visste jeg ikke!!!!

Personer som er så snartenkt og lite oppegående burde det derimot være skuddpremie på... Og der kan jeg sponse skudda!!!
Det morsomme her er at du faktisk skriver helt tullete. Du bør ikke bruke ordet dum om andre når du skriver setninger som disse i den tro at de er forståelige.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #141 : 18. april 2010, 07:39 »
Det morsomme her er at du faktisk skriver helt tullete. Du bør ikke bruke ordet dum om andre når du skriver setninger som disse i den tro at de er forståelige.
He he!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #142 : 18. april 2010, 08:14 »
nei. forbudene mot alt, og det kjedelige sammfunnet vi lever i. alt det som folk klager over vett;)
Og Aids, og Kreft.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #143 : 18. april 2010, 09:04 »
Og Aids, og Kreft.
Hehe, 'kreft- og AIDS-loven' Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #144 : 18. april 2010, 15:47 »
Vel, denne lovgreia er ganske komplisert.

Slik jeg ser det vil ikke et forbud ha noen effekt. Eneste som skjer er at brukere kan, med særskillt misstanke og grunn til påkrevd testing, få en bot på lignende linje med en brukermengde narkotisk stoff.

Men, la oss for eksempel si at bruker x, har brukt et preparat som har aktive utslag i kroppen så sent som et år etter inntak. Hva gjør en da? Da må de regelrette verdiene skjekkes om de skal følge vedkommende opp for å hindre ny bruk.

Og hvordan skal politiet få nok "grunn" til å teste noen på misstanke om AAS bruk?

Det er av min formening om at den gjennomsnittlige AAS bruker er en normalt trent person, som bruker disse preparatene av kosmetiske årsaker, fremfor å ville bli en "okse".

Det kommer til å bli svært utfordrende å finne nok grunnlag mot en person til å¨ta en test på AAS, ettersom det ikke er noen helt opplagte synlige indikatorer på at en person gjør det. Det vil nok stille "onkel" i hard vind mot personvernet.

Og; Politiet har argumentert med at dette ville lette arbeidet mot omsettningsleddet av slike stoffer.. Men; Import og distribusjon av slike stoffer er allerede illegalt, så de som sitter der vil det ikke ha noen praktisk betydning for, ettersom de allerede ser på relativt harde straffer for det de gjør..

Forandrer ingenting, brukere er vanskelige å finne, oppfølgingen av disse enda værre, og et stort spørsmål er; representerer AAS en stor nok fare for samfunnet, til at eventuellt politiet skal bruke resursjene sine her, og kanske på bekostning av kampen mot narkotika?

AAS brukere er ikke ruset, AAS brukere (flest) flyr ikke i ansiktet på folk.. AAS brukere flest har ikke heller betydelige helseskader etter kort tids bruk, så hvordan skal de virkelig peke ut denne grupperingen??

Nei til kriminalisering sier jeg, import/salg er allerede illegalt, da bør de heller øke resussjene på å ta dem som selger, en å plage den lille mann som er vanskelig å finne.

Det er slik jeg ser på saken:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #145 : 18. april 2010, 22:34 »
Vel, denne lovgreia er ganske komplisert.

Slik jeg ser det vil ikke et forbud ha noen effekt. Eneste som skjer er at brukere kan, med særskillt misstanke og grunn til påkrevd testing, få en bot på lignende linje med en brukermengde narkotisk stoff.

Men, la oss for eksempel si at bruker x, har brukt et preparat som har aktive utslag i kroppen så sent som et år etter inntak. Hva gjør en da? Da må de regelrette verdiene skjekkes om de skal følge vedkommende opp for å hindre ny bruk.

Og hvordan skal politiet få nok "grunn" til å teste noen på misstanke om AAS bruk?

Det er av min formening om at den gjennomsnittlige AAS bruker er en normalt trent person, som bruker disse preparatene av kosmetiske årsaker, fremfor å ville bli en "okse".

Det kommer til å bli svært utfordrende å finne nok grunnlag mot en person til å¨ta en test på AAS, ettersom det ikke er noen helt opplagte synlige indikatorer på at en person gjør det. Det vil nok stille "onkel" i hard vind mot personvernet.

Og; Politiet har argumentert med at dette ville lette arbeidet mot omsettningsleddet av slike stoffer.. Men; Import og distribusjon av slike stoffer er allerede illegalt, så de som sitter der vil det ikke ha noen praktisk betydning for, ettersom de allerede ser på relativt harde straffer for det de gjør..

Forandrer ingenting, brukere er vanskelige å finne, oppfølgingen av disse enda værre, og et stort spørsmål er; representerer AAS en stor nok fare for samfunnet, til at eventuellt politiet skal bruke resursjene sine her, og kanske på bekostning av kampen mot narkotika?

AAS brukere er ikke ruset, AAS brukere (flest) flyr ikke i ansiktet på folk.. AAS brukere flest har ikke heller betydelige helseskader etter kort tids bruk, så hvordan skal de virkelig peke ut denne grupperingen??

Nei til kriminalisering sier jeg, import/salg er allerede illegalt, da bør de heller øke resussjene på å ta dem som selger, en å plage den lille mann som er vanskelig å finne.

Det er slik jeg ser på saken:)
honnør til deg.
Westside disciple

andysmuck

  • Gjest
Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #146 : 18. april 2010, 23:25 »
Vel, denne lovgreia er ganske komplisert.

Slik jeg ser det vil ikke et forbud ha noen effekt. Eneste som skjer er at brukere kan, med særskillt misstanke og grunn til påkrevd testing, få en bot på lignende linje med en brukermengde narkotisk stoff.

Men, la oss for eksempel si at bruker x, har brukt et preparat som har aktive utslag i kroppen så sent som et år etter inntak. Hva gjør en da? Da må de regelrette verdiene skjekkes om de skal følge vedkommende opp for å hindre ny bruk.

Og hvordan skal politiet få nok "grunn" til å teste noen på misstanke om AAS bruk?

Det er av min formening om at den gjennomsnittlige AAS bruker er en normalt trent person, som bruker disse preparatene av kosmetiske årsaker, fremfor å ville bli en "okse".

Det kommer til å bli svært utfordrende å finne nok grunnlag mot en person til å¨ta en test på AAS, ettersom det ikke er noen helt opplagte synlige indikatorer på at en person gjør det. Det vil nok stille "onkel" i hard vind mot personvernet.

Og; Politiet har argumentert med at dette ville lette arbeidet mot omsettningsleddet av slike stoffer.. Men; Import og distribusjon av slike stoffer er allerede illegalt, så de som sitter der vil det ikke ha noen praktisk betydning for, ettersom de allerede ser på relativt harde straffer for det de gjør..

Forandrer ingenting, brukere er vanskelige å finne, oppfølgingen av disse enda værre, og et stort spørsmål er; representerer AAS en stor nok fare for samfunnet, til at eventuellt politiet skal bruke resursjene sine her, og kanske på bekostning av kampen mot narkotika?

AAS brukere er ikke ruset, AAS brukere (flest) flyr ikke i ansiktet på folk.. AAS brukere flest har ikke heller betydelige helseskader etter kort tids bruk, så hvordan skal de virkelig peke ut denne grupperingen??

Nei til kriminalisering sier jeg, import/salg er allerede illegalt, da bør de heller øke resussjene på å ta dem som selger, en å plage den lille mann som er vanskelig å finne.

Det er slik jeg ser på saken:)

Honnør av meg og for den!:)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #147 : 20. april 2010, 21:32 »
Takker gutter:)

Er egentlig bare en refleksjon fra min side, om hvorvidt kriminalisering er løsningen på dette "problemet".

Tviler sterkt på at problemene blir borte selv om det står på et papir at det er illegalt..

Mer "illegalt produkt= høyere priser på det svarte markedet, til tross for at omsetning er illegalt fra før av. Samme som prostutisjonslovgivningen slik jeg ser det, de burde rette resursene mot pimp gutta, og de som står bak organsiert trafficing, og ikke kaste vekk tiden med å jage etter sisteleddet.

Høyere priser om produktet er mindre legalt, kan også føre til at tyngre organiserte miljøer retter seg inn mot salget av slike preps..

Kan hende jeg tar feil, men føler meg overbevist om at dersom onkel hadde brukt tiden sin og pengene sine mot de tyngre organiserte leddene som kan ligge bak flere typer kriminalitet, så hadde de kanskje kjemet en kamp mot en samfunnsproblem som får AAS, sexkjøp etc til å være bagatellmessige uheldigheter i samfunnet i motsetning.

Det finnes farligere ting der ute en at noen bruker doping for kosmetiske årsaker, og at noen desperate kjøper seg et nyp i ny og ne..Smiley

Min mening, intet annet:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #148 : 09. juli 2010, 03:18 »
forby alt man ikke liker, dette er typisk Norge så AAS vil nok snart bli forbudt å bruke siden staten ikke tjener noe på det Wink

Røyk derimot. :Smiley

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: AAS snart forbudt i den nye 4 års perioden
« #149 : 17. juli 2010, 16:39 »
Takker gutter:)

Kan hende jeg tar feil, men føler meg overbevist om at dersom onkel hadde brukt tiden sin og pengene sine mot de tyngre organiserte leddene som kan ligge bak flere typer kriminalitet, så hadde de kanskje kjemet en kamp mot en samfunnsproblem som får AAS, sexkjøp etc til å være bagatellmessige uheldigheter i samfunnet i motsetning.

Det finnes farligere ting der ute en at noen bruker doping for kosmetiske årsaker, og at noen desperate kjøper seg et nyp i ny og ne..Smiley

Min mening, intet annet:)

selvsagt,men nå er det staten regjeringen faktisk som bstemmer hva onkel skal gjøre og ikke gjøre..og de tunge kriminelle får de ikkenoe penger av uansett,dessuten er de favorisert.

så det forblir bakvendt som vanlig Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!