Skrevet av Emne: Dop florerer på treningssentrene  (Lest 20681 ganger)

Utlogget Mr. Fredriks

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Dop florerer på treningssentrene
« : 27. oktober 2009, 09:44 »
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.6836542



Nok en sak. Tragisk at personer på 13-14år er tatt for doping.

"- Vi ser ofte unge gutter som plutselig får store nakkemuskler. Og de vokser litt for fort over brystkassen. Da gjelder det å være fort frempå og fortelle om bivirkningene, sier Per Trygve Refsnes som instruktør og treningsveileder."

Jaja.. Smiley
It's simple, if it jiggles, it's fat!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #1 : 27. oktober 2009, 09:50 »
Kanskje ikke så rart at denne John Holmes i artikkelen uttaler at han har aldri følt presset om å dope seg for å få større muskler. Han har vel andre "fordeler".

Forøvrig ganske utrolig at 1 av 3 som frivillig blir tester tester positivt?
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Mr. Fredriks

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #2 : 27. oktober 2009, 09:58 »
Ja, det er litt å reagere på i denne artikkelen.

Også litt rart at folk som bruker skriver under på en frivillig avtale..
It's simple, if it jiggles, it's fat!

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #3 : 27. oktober 2009, 12:02 »
Dop er ikke bra og sånn er det.
Er litt morsomt når folk faktisk prøver å forsvare dopbruk. Selv om folk bestemmer selv hva de skal få i seg, så betyr det ikke at samfunnet skal gå og legge seg.

Det er som å si at det skal være lov å ta selvmord (satt på spissen) fordi det er ikke vi som dør men han som tar selvmord.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #4 : 27. oktober 2009, 12:09 »
Dop er ikke bra og sånn er det.
Er litt morsomt når folk faktisk prøver å forsvare dopbruk. Selv om folk bestemmer selv hva de skal få i seg, så betyr det ikke at samfunnet skal gå og legge seg.

Det er som å si at det skal være lov å ta selvmord (satt på spissen) fordi det er ikke vi som dør men han som tar selvmord.
Såvidt jeg vet så er ikke selvmord ulovlig? Skal vi da forby kontaktidrett (ja noen er jo allerede forbudt) fordi de er relatert til skader? Satt på spissen altså.

Men jeg tror det du egentlig mener er at det er teit å forsvare dopbruk, noe jeg til en viss grad er enig i, men å forsvare folks rett til å gjøre hva de vil (forutsatt at de er klar over mulige konsekvenser, og at dette kun får konsekvenser for dem selv) synes jeg ikke det er noe galt med.

Forøvrig noe jeg reagerer på, er dop og medisin to sider av samme sak, når det gjelder samme stoff mener jeg? F.eks Cannabis er jo et kjent rusmiddel, men det er også brukt som medisin, det samme med anabole steroider som er brukt som medisin, men også er et prestasjonsfremmede middel, altså doping. Er medisin, doping, og rusmiddel det samme? Hvis ikke, hvor går grensen, og hvorfor?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #5 : 27. oktober 2009, 12:23 »
Såvidt jeg vet så er ikke selvmord ulovlig? Skal vi da forby kontaktidrett (ja noen er jo allerede forbudt) fordi de er relatert til skader? Satt på spissen altså.

Men jeg tror det du egentlig mener er at det er teit å forsvare dopbruk, noe jeg til en viss grad er enig i, men å forsvare folks rett til å gjøre hva de vil (forutsatt at de er klar over mulige konsekvenser, og at dette kun får konsekvenser for dem selv) synes jeg ikke det er noe galt med.

Forøvrig noe jeg reagerer på, er dop og medisin to sider av samme sak, når det gjelder samme stoff mener jeg? F.eks Cannabis er jo et kjent rusmiddel, men det er også brukt som medisin, det samme med anabole steroider som er brukt som medisin, men også er et prestasjonsfremmede middel, altså doping. Er medisin, doping, og rusmiddel det samme? Hvis ikke, hvor går grensen, og hvorfor?

Jeg mener at lovverket har feilet sterkt her. Ser ikke vitsen med at det skal være lov å bruke det men ikke kjøpe? Hva faen liksom.

Hadde det vært opp til meg, så hadde det ikke gjort noe å forby slike kampsport, eller i hvert fall hevet sikkerheten. Som for eks bruke full beskyttelse på all slags kampsport. Vi lever i 2009 og stadig driver mennesker og slår og sparker hverandre mens andre ser og nyter det (og det het lovlig) --> idiotisk.

Jeg tror ikke en teenåring er så veldig klar over konsekvensene. Med så lite livserfaring er det veldig lett å se i bare en retning og bare stire den veien. Jeg sier dette og jeg innrømmer at jeg selv kunne gjort noe slikt. Når jeg blir opptatt med noe så glemmer jeg alt annet rundt meg. Derfor burde det vært strenge regler for dette, hvis en treningssenter ser tendenser til at tynne spinkle gutter kommer på sentret og blir til monstre etter 6 måneder så burde de ha retten til å teste personen og dersom han har brukt noe så burde han bli anmeldt, og politiet må følge opp saken. Det er altfor lettvint i disse dager å gjøre som man vil uten at andre skal kunne si sin mening eller bryte inn og forklare at dette er feil. Jeg ser ingen logikk i at unge gutter/jenter skal få lov til å dope seg.

Grensene setter en selv, men vi burde bruke sunn fornuft, og at uvitende folk gjør dumme ting skal man ikke la bare gli forbi. Jeg synes det er veldig bra at folk advarer andre og slike artikler og såkalte "propoganda" er bare bra. Hvorfor skal man ikke skremme folk fra å gjøre noe dumt? Samme gjelder narkotika og andre stoffer som kan være farlig å bruke dersom man ikke gjør det under oppsyn av en lege eller på grunn av en sykdom (medisin).
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #6 : 27. oktober 2009, 12:32 »
Jeg synes vi i stendenfor å bare vise disse dopa byggerene i forskjellige media, så burde vi prøve å få naturlig bygging mer populært.
Jeg tror det kunne vært nyttig å startet med naturlige konkurranser her i landet og kanskje fått naturlige byggere som har nådd langt til å ha noen små foredrag på de mest aktuelle skolene...

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #7 : 27. oktober 2009, 12:35 »
Jeg synes vi i stendenfor å bare vise disse dopa byggerene i forskjellige media, så burde vi prøve å få naturlig bygging mer populært.
Jeg tror det kunne vært nyttig å startet med naturlige konkurranser her i landet og kanskje fått naturlige byggere som har nådd langt til å ha noen små foredrag på de mest aktuelle skolene...

Det største problemet er at det er folk som ikke konkurrerer eller trener aktivt som boler seg.
Det er disse det er vansklig å få styr på, for dem vet ingen noenting om, før de havner i sykehuset.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #8 : 27. oktober 2009, 12:41 »
Jeg mener at lovverket har feilet sterkt her. Ser ikke vitsen med at det skal være lov å bruke det men ikke kjøpe? Hva faen liksom.

Hadde det vært opp til meg, så hadde det ikke gjort noe å forby slike kampsport, eller i hvert fall hevet sikkerheten. Som for eks bruke full beskyttelse på all slags kampsport. Vi lever i 2009 og stadig driver mennesker og slår og sparker hverandre mens andre ser og nyter det (og det het lovlig) --> idiotisk.

Jeg tror ikke en teenåring er så veldig klar over konsekvensene. Med så lite livserfaring er det veldig lett å se i bare en retning og bare stire den veien. Jeg sier dette og jeg innrømmer at jeg selv kunne gjort noe slikt. Når jeg blir opptatt med noe så glemmer jeg alt annet rundt meg. Derfor burde det vært strenge regler for dette, hvis en treningssenter ser tendenser til at tynne spinkle gutter kommer på sentret og blir til monstre etter 6 måneder så burde de ha retten til å teste personen og dersom han har brukt noe så burde han bli anmeldt, og politiet må følge opp saken. Det er altfor lettvint i disse dager å gjøre som man vil uten at andre skal kunne si sin mening eller bryte inn og forklare at dette er feil. Jeg ser ingen logikk i at unge gutter/jenter skal få lov til å dope seg.

Grensene setter en selv, men vi burde bruke sunn fornuft, og at uvitende folk gjør dumme ting skal man ikke la bare gli forbi. Jeg synes det er veldig bra at folk advarer andre og slike artikler og såkalte "propoganda" er bare bra. Hvorfor skal man ikke skremme folk fra å gjøre noe dumt? Samme gjelder narkotika og andre stoffer som kan være farlig å bruke dersom man ikke gjør det under oppsyn av en lege eller på grunn av en sykdom (medisin).
Nå er jeg ikke helt oppdatert på loven rundt steroidebruk.

Men dersom folk blir store ved steroidebruk, hvem mener du skal anmeldes, bare de 15-16 år gamle guttene som plutselig får store brystkasser og store bicepser? Eller også de kroppsbyggerene som jobber for å få en perfekt kropp, sett med bodybuilderøyne. Skal, strongmennene som bare ønsker å løfte så tungt som mulig, og tar alle preparater i bruk for å nå sine mål, også anmeldes?

Skal man heve den seksuelle lavalderen fordi de fleste som føder barn før de er godt etablert ikke er skikket til å ta vare på et barn, og alle barn kommer som et resultat av sex.

Ja loven er, hvis den er slik du sier, uklar. Men er det det at loven er uklar som plager deg, eller er det det at steroideBRUK ikke er forbudt?

Bør ikke bodybuilderen som har brukt årevis på å studere treningsmetoder, kosthold, og satt seg godt inn i steroider før han begynner med det, få lov til å bruke anabole steroider? Dersom man er klar over risikoen, bør man ikke da få lov å ta denne? Skal alle ekstremsporter forbys? Folk har dødd på fotballbanen, skal man forby fotball også?

Den eneste info man får rundt anabole steroider idag får man gjennom avisene, og da ofte i form av svertekampanjer og propaganda. Er dette bra? Hadde det ikke vært bedre med f.eks en ordning der alle treningssentre var låvpålagt å ha et årlig foredrag med steroideeksperter og brukere, der de forklarte hvilke fordeler og ulemper steroidebruk førte til. Da ville kanskje den spinkle gutten på 16 komme på foredraget, å forhåpentligvis få nok informasjon til å ta et fornuftig valg selv. I tillegg ville han være klar over hvilken risiko han tok.

Når blir man voksen nok til at man kan ta beslutninger der det finnes risiko for egen helse? Skal staten nekte oss alt som har risiko for dårligere helse? Da blir det mange forbud gitt!

Det er en del logiske brister i innlegget ditt. Du mener at hvis noen blir store beist på 6 måneder, så skal man ha rett til å teste disse, og også anmelde dem om de tester positivt. Samtidig mener du at grensene setter en selv. Hvordan kan du vite at et valg om å bruke anabole steroider er noe negativt? Tenk hvis du hadde f.eks hatt muligheten til å bli verdens sterkeste mann, men siden du var så imot steroider så gikk du glipp av muligheten. Du fikk ikke gitt alt, du fikk ikke tatt ut potensialet ditt. Nå vet ikke jeg hvordan ditt konkurranseinnstinkt er, men for meg ville i alle fall tanken på at jeg ikke hadde gitt mitt beste, vært mye værre enn en del av de bivirkningene som er forbundet ved steroidebruk.

Hvem er staten/du til å bestemme at noe, som kun kan skade deg selv, er galt? Og hvor går i såfall grensen? Skikjøring, skateboarding, steroidebruk?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #9 : 27. oktober 2009, 12:42 »
Grunnen til det ikke er ulovlig er at det ikke fører med seg noen store problemer for andre folk. Hva er vitsen med å gjøre det ulovlig? Hva tjener man på dette, utenom at noen stakkarer som boler seg plutselig får prikk på rullebladet fordi de blir tatt tilfeldig. Om en ting er ulovlig eller ikke å bruke selv har veldig lite å si når man må kjøpe det ulovlig uansett, da er det jo uansett ingen regulasjon på om folk får tak i eller ei.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #10 : 27. oktober 2009, 12:42 »
Jeg mener at lovverket har feilet sterkt her. Ser ikke vitsen med at det skal være lov å bruke det men ikke kjøpe? Hva faen liksom.

Hadde det vært opp til meg, så hadde det ikke gjort noe å forby slike kampsport, eller i hvert fall hevet sikkerheten. Som for eks bruke full beskyttelse på all slags kampsport. Vi lever i 2009 og stadig driver mennesker og slår og sparker hverandre mens andre ser og nyter det (og det het lovlig) --> idiotisk.

Jeg tror ikke en teenåring er så veldig klar over konsekvensene. Med så lite livserfaring er det veldig lett å se i bare en retning og bare stire den veien. Jeg sier dette og jeg innrømmer at jeg selv kunne gjort noe slikt. Når jeg blir opptatt med noe så glemmer jeg alt annet rundt meg. Derfor burde det vært strenge regler for dette, hvis en treningssenter ser tendenser til at tynne spinkle gutter kommer på sentret og blir til monstre etter 6 måneder så burde de ha retten til å teste personen og dersom han har brukt noe så burde han bli anmeldt, og politiet må følge opp saken. Det er altfor lettvint i disse dager å gjøre som man vil uten at andre skal kunne si sin mening eller bryte inn og forklare at dette er feil. Jeg ser ingen logikk i at unge gutter/jenter skal få lov til å dope seg.

Grensene setter en selv, men vi burde bruke sunn fornuft, og at uvitende folk gjør dumme ting skal man ikke la bare gli forbi. Jeg synes det er veldig bra at folk advarer andre og slike artikler og såkalte "propoganda" er bare bra. Hvorfor skal man ikke skremme folk fra å gjøre noe dumt? Samme gjelder narkotika og andre stoffer som kan være farlig å bruke dersom man ikke gjør det under oppsyn av en lege eller på grunn av en sykdom (medisin).
Det at du mener at kampsport er dumt bør ikke gjøre dette til en allmenngjeldene regel som bør forby all kampsport.Forøvrig har du en del teorier blant annet rundt 11 september, jeg mener disse er feil og for min del kunne disse meningene forbys.  Dersom noen skulle kunne gå å si at det er dumt, det er farlig og deretter nektet alle å gjøre dette, kunne utslaget på lengre sikt blitt rimelig katastrofalt. Da er det bedre at folk blir informert om farene og konsekvensene ved deres handlinger, så kan de utover dette ta sine valg, så lenge det ikke går utover noen utenforstående.


Utlogget gunnarbrathen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 236
  • Honnør: 47
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 236

  • IBFA Nordic Champion 2008. Wannabe World Champion
Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #11 : 27. oktober 2009, 12:50 »
Det er en del logiske brister i innlegget ditt. Du mener at hvis noen blir store beist på 6 måneder, så skal man ha rett til å teste disse, og også anmelde dem om de tester positivt. Samtidig mener du at grensene setter en selv. Hvordan kan du vite at et valg om å bruke anabole steroider er noe negativt? Tenk hvis du hadde f.eks hatt muligheten til å bli verdens sterkeste mann, men siden du var så imot steroider så gikk du glipp av muligheten. Du fikk ikke gitt alt, du fikk ikke tatt ut potensialet ditt. Nå vet ikke jeg hvordan ditt konkurranseinnstinkt er, men for meg ville i alle fall tanken på at jeg ikke hadde gitt mitt beste, vært mye værre enn en del av de bivirkningene som er forbundet ved steroidebruk.

Bare en liten tilleggskommentar. Kvinner får østrogentilskudd etter overgangsalderen og det er ikke tabu. Hos menn faller testoproduksjonen brått ved omlag 60 år men testotilskudd er tabu. Om jeg velger å beholde et normalnivå av testo så faller jeg inn under den sterotype svart hvitt tankegangen at da jeg dopmisbruker og boler.

Det er aldri for sent - det er bare hodet som står iveien.

Treningsveileder NIH 2008

Treningsdagbok: http://kroppsbygging.wordpress.com


Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #12 : 27. oktober 2009, 12:55 »
Bare en liten tilleggskommentar. Kvinner får østrogentilskudd etter overgangsalderen og det er ikke tabu. Hos menn faller testoproduksjonen brått ved omlag 60 år men testotilskudd er tabu. Om jeg velger å beholde et normalnivå av testo så faller jeg inn under den sterotype svart hvitt tankegangen at da jeg dopmisbruker og boler.


Visste ikke dette om østrogentilskudd, men hadde det i tankene når jeg skrev innlegget at steroider kan være bra for å opprettholde testosteronproduksjonen.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #13 : 27. oktober 2009, 13:02 »
Det er ikke lov å ta selvmord. Straffen er døden.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #14 : 27. oktober 2009, 13:06 »
Det er ikke lov å ta selvmord. Straffen er døden.
Men er ikke dette et brudd på loven i seg selv da? Da dødsstraff ikke er lov/ikke blir praktisert i Norge, da burde jo noen bøte med livstid?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!