Skrevet av Emne: Dop florerer på treningssentrene  (Lest 20699 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #15 : 27. oktober 2009, 13:34 »
Nå er jeg ikke helt oppdatert på loven rundt steroidebruk.

Men dersom folk blir store ved steroidebruk, hvem mener du skal anmeldes, bare de 15-16 år gamle guttene som plutselig får store brystkasser og store bicepser? Eller også de kroppsbyggerene som jobber for å få en perfekt kropp, sett med bodybuilderøyne. Skal, strongmennene som bare ønsker å løfte så tungt som mulig, og tar alle preparater i bruk for å nå sine mål, også anmeldes?

Skal man heve den seksuelle lavalderen fordi de fleste som føder barn før de er godt etablert ikke er skikket til å ta vare på et barn, og alle barn kommer som et resultat av sex.

Ja loven er, hvis den er slik du sier, uklar. Men er det det at loven er uklar som plager deg, eller er det det at steroideBRUK ikke er forbudt?

Bør ikke bodybuilderen som har brukt årevis på å studere treningsmetoder, kosthold, og satt seg godt inn i steroider før han begynner med det, få lov til å bruke anabole steroider? Dersom man er klar over risikoen, bør man ikke da få lov å ta denne? Skal alle ekstremsporter forbys? Folk har dødd på fotballbanen, skal man forby fotball også?

Den eneste info man får rundt anabole steroider idag får man gjennom avisene, og da ofte i form av svertekampanjer og propaganda. Er dette bra? Hadde det ikke vært bedre med f.eks en ordning der alle treningssentre var låvpålagt å ha et årlig foredrag med steroideeksperter og brukere, der de forklarte hvilke fordeler og ulemper steroidebruk førte til. Da ville kanskje den spinkle gutten på 16 komme på foredraget, å forhåpentligvis få nok informasjon til å ta et fornuftig valg selv. I tillegg ville han være klar over hvilken risiko han tok.

Når blir man voksen nok til at man kan ta beslutninger der det finnes risiko for egen helse? Skal staten nekte oss alt som har risiko for dårligere helse? Da blir det mange forbud gitt!

Det er en del logiske brister i innlegget ditt. Du mener at hvis noen blir store beist på 6 måneder, så skal man ha rett til å teste disse, og også anmelde dem om de tester positivt. Samtidig mener du at grensene setter en selv. Hvordan kan du vite at et valg om å bruke anabole steroider er noe negativt? Tenk hvis du hadde f.eks hatt muligheten til å bli verdens sterkeste mann, men siden du var så imot steroider så gikk du glipp av muligheten. Du fikk ikke gitt alt, du fikk ikke tatt ut potensialet ditt. Nå vet ikke jeg hvordan ditt konkurranseinnstinkt er, men for meg ville i alle fall tanken på at jeg ikke hadde gitt mitt beste, vært mye værre enn en del av de bivirkningene som er forbundet ved steroidebruk.

Hvem er staten/du til å bestemme at noe, som kun kan skade deg selv, er galt? Og hvor går i såfall grensen? Skikjøring, skateboarding, steroidebruk?

Jeg sikter jo også til de som ikke er gamle nok og ikke har nok erfaring. En godt voksen mann som har lest mye og studert steroider og alle bivirkningene og fortsatt har valgt å gjøre det blir en annen sak. Men seff må loven bli klarer på dette. Enten er det helt lovlig eller så er det ikke (med untakk av medisin).

Jeg ser poenget ditt, og det finnes veldig gode argumenter for at man skal kunne gjøre som man vil, men det jeg vil frem til er at man ikke bør ha lov til å gjøre som man vil. Man burde ikke få lov til å skade seg selv. Å dø av å spille fotball fordi du hadde et sykdom kan ikke sammenlignes med direkte bruk av steroider. Dør du av å løfte vekter er ikke det samme som at du dør av å bole. Og mange kommer gang på gang med argumentet " burde man ikke også forby alle å røyke". Dette argumentet er dårlig. Og si at å bole ikke er sunt betyr ikke at man mener at å røyke er veldig bra for kroppen. Dette to forskjellige saker.

Jeg presisere igjen at loven burde ha en bedre løsning. Man kunne for eks som du sier arangere møter og seminarer der de som trener på en treningssenter får info om hva disse stoffene gjør i kroppen og hva som skjer dersom man bruker det.

En 16 åring burde på ingen måter ha retten til å ta feil valg, og jeg mener å bruke steroider i denne alderen er farlig og negativt, men det er nå bare en personlig mening.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #16 : 27. oktober 2009, 13:37 »
Det at du mener at kampsport er dumt bør ikke gjøre dette til en allmenngjeldene regel som bør forby all kampsport.Forøvrig har du en del teorier blant annet rundt 11 september, jeg mener disse er feil og for min del kunne disse meningene forbys.  Dersom noen skulle kunne gå å si at det er dumt, det er farlig og deretter nektet alle å gjøre dette, kunne utslaget på lengre sikt blitt rimelig katastrofalt. Da er det bedre at folk blir informert om farene og konsekvensene ved deres handlinger, så kan de utover dette ta sine valg, så lenge det ikke går utover noen utenforstående.



Men det er her jeg mener at staten eller samfunnet ikke skal la folk skade seg selv. Hvorfor skal det være lov å skade seg og påføre samfunnet unødige sykehus regninger?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #17 : 27. oktober 2009, 13:39 »
Skjønner du ikke at den eneste forskjellen på om det er lovlig eller ikke er at flere folk får bøter unknown?Huh? At noe er ulovlig er bare en morsom klistrelapp man putter på produktet så purken får noe å gjøre på jobben, utover dette har det ingen som helst betydning for noe som helst, det er tilgjengelig uansett..

Folk som drar den til at å gjøre noe ulovlig er det samme som å ta det bort burde fått et kraftig spark i hjernen så den kanskje startet å fungere.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #18 : 27. oktober 2009, 13:39 »
Jeg sikter jo også til de som ikke er gamle nok og ikke har nok erfaring. En godt voksen mann som har lest mye og studert steroider og alle bivirkningene og fortsatt har valgt å gjøre det blir en annen sak. Men seff må loven bli klarer på dette. Enten er det helt lovlig eller så er det ikke (med untakk av medisin).

Jeg ser poenget ditt, og det finnes veldig gode argumenter for at man skal kunne gjøre som man vil, men det jeg vil frem til er at man ikke bør ha lov til å gjøre som man vil. Man burde ikke få lov til å skade seg selv. Å dø av å spille fotball fordi du hadde et sykdom kan ikke sammenlignes med direkte bruk av steroider. Dør du av å løfte vekter er ikke det samme som at du dør av å bole. Og mange kommer gang på gang med argumentet " burde man ikke også forby alle å røyke". Dette argumentet er dårlig. Og si at å bole ikke er sunt betyr ikke at man mener at å røyke er veldig bra for kroppen. Dette to forskjellige saker.

Jeg presisere igjen at loven burde ha en bedre løsning. Man kunne for eks som du sier arangere møter og seminarer der de som trener på en treningssenter får info om hva disse stoffene gjør i kroppen og hva som skjer dersom man bruker det.

En 16 åring burde på ingen måter ha retten til å ta feil valg, og jeg mener å bruke steroider i denne alderen er farlig og negativt, men det er nå bare en personlig mening.
Som du sier, det er din personlige mening, jeg er veldig uenig med deg. Jeg mener bestemt at man ikke bør begynne med anabole steroider og andre lignende preparater i så ung alder, men jeg mener ikke at man ikke skal ha lov til det.

Vis meg en statistikk over hvor mange som har dødd direkte av anabole steroider (ikke der det er relatert til anabole steroider, der det er bevist at anabole steroider er grunnen til dødsfallet). Man BURDE forby røyking! Skal staten først forby røyking på resturanter og utesteder, så må de ha baller nok til å forby å selge røyk! Men det vil de ikke pga alle pengene de får inn på avgifter av dette. Om man skal forby anabole steroider så burde man i alle fall forby røyk og alkohol også.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #19 : 27. oktober 2009, 13:40 »
Bare en liten tilleggskommentar. Kvinner får østrogentilskudd etter overgangsalderen og det er ikke tabu. Hos menn faller testoproduksjonen brått ved omlag 60 år men testotilskudd er tabu. Om jeg velger å beholde et normalnivå av testo så faller jeg inn under den sterotype svart hvitt tankegangen at da jeg dopmisbruker og boler.



Du gjør ikke det.
Det burde vært mulighet for menn/kvinner som har lave nivå å få dette på resept av legen. Da slipper man misbruk og at noen blir stemplet. Men friske unge gutter burde ikke ha retten til å prøve å ødlegge kroppen sin for å oppnå drømmefysikken.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #20 : 27. oktober 2009, 13:43 »
Men det er her jeg mener at staten eller samfunnet ikke skal la folk skade seg selv. Hvorfor skal det være lov å skade seg og påføre samfunnet unødige sykehus regninger?


Hvorfor selges så jævla mye møkk lovlig da? Hadde dette faktisk vært noe som de som styrer landet hadde brydd seg om, og i tillegg følte for at alt regulasjon skulle føres på en slik diktatorensbestemmig måte som du foreslår, hvorfor ikke gjøre brus ulovlig, får jo tross alt sukkersyke om man overdoser på dette, og kan gi mye større helseskader enn bol. Hvorfor kan jenter kjøpe p-piller, dette har jo mye av samme effektene som bol har, du kan få hjertepropp osv, men allikavel bruker 99 prosent av alle jenter dette. Jo fordi til siste ende så dauer man uansett, no matter hvor mange ting man gjør ulovlige.

Synes du virkelig at hvis Brutus på 20 som boler og trener styrke, og har det generelt greit med seg selv plutselig skal få politiet på døra, razzia der de river fra hverandre huset hans og ser etter småtønner med bol? Deretter gi han en liten ubetinga fengselsstraff og en svær bot. Hva godt kommer ut av det?Huh?

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #21 : 27. oktober 2009, 13:46 »
Du gjør ikke det.
Det burde vært mulighet for menn/kvinner som har lave nivå å få dette på resept av legen. Da slipper man misbruk og at noen blir stemplet. Men friske unge gutter burde ikke ha retten til å prøve å ødlegge kroppen sin for å oppnå drømmefysikken.

Den retten har man uansett hva lovene sier... Retten til å gjøre med sin egen kropp som man vil. Eneste lovforslaget ditt gjør er at i samme slengen skal man gjøre disse folka til kriminelle. Er så jævla bra med folk som foreslår ting og forstår absolutt null av hva konsekvensene er, og hva man får ut av det.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #22 : 27. oktober 2009, 13:47 »
Den retten har man uansett hva lovene sier... Retten til å gjøre med sin egen kropp som man vil. Eneste lovforslaget ditt gjør er at i samme slengen skal man gjøre disse folka til kriminelle. Er så jævla bra med folk som foreslår ting og forstår absolutt null av hva konsekvensene er, og hva man får ut av det.
Må si meg enig i dette, du må nok tenke deg litt mer om xxunknownxx.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #23 : 27. oktober 2009, 13:48 »
Skjønner du ikke at den eneste forskjellen på om det er lovlig eller ikke er at flere folk får bøter unknown?Huh? At noe er ulovlig er bare en morsom klistrelapp man putter på produktet så purken får noe å gjøre på jobben, utover dette har det ingen som helst betydning for noe som helst, det er tilgjengelig uansett..

Folk som drar den til at å gjøre noe ulovlig er det samme som å ta det bort burde fått et kraftig spark i hjernen så den kanskje startet å fungere.

Helt enig. Samme kan vi likegreit gjøre med fartsreglene i trafikken; siden mange kjører for fort allikevel så er det ikke vits i å ha noen restriksjoner på det kun fordi purken skal få mer å gjøre.

Finnes jo nok av slike tillfeller. Folk kommer til å dope seg uansett, så hvorfor bry purken med massevis av merarbeid? Bare å legalisere alt av narkotika i samma slengen. Fjern også blinklys på alle biler, nesten ingen som gidder å bruke de uansett.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #24 : 27. oktober 2009, 13:52 »
Honnør TFkong1.

Alkohol er grunnen til at folk blir slått ned på byn. En undersøkelse som sa at så og så mange voldsmenn innrømmet bruk av AAS sier INGENTING om muligheten for at AAS kan påvirke agrresjonen. Fører man en undersøkelse over hvor mange som var alkoholpåvirket i det øyeblikket de slo til en fremmed person, vil tallene etter alt å dømme bli skyhøye.

Jeg ville dessuten heller kjørt en kur på noen uker en gang i året, enn å røyke en 20 pakning om dagen, DET dreper folk, og utgjør høye sykehusregninger som skattebetalere må finansiere.

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #25 : 27. oktober 2009, 13:53 »
Angående fartsreglene i trafikken kunne de godt vært hakket mer liberale her ja. Men å sammenligne disse to tingene er helt forskjellig.. I realiteten kan man aldri overvåke eller ha noen nytte av å overvåke bolere, med mindre man skal ansette en horde av poltimenn som lusker rundt omkring etter spor hos alle med litt muskler. Derimot om du kjører 60km raskere enn alle de andre bilene på veien er dette ikke helt i samsvar med flyten på trafikken i forhold til de andre på veien, og det kan oppstå farlige situasjoner.

Trafikkregler er bra å ha, så alle vet hva som forventes og hva du forventer av andre på trafikken. Hadde det derimot vært en absurd regel som at man ikke får lov til å kjøpe rødsprit eller tennveske og gjort dette ulovlig,fordi man kan bli fucka på det, hadde det vært helt på jordet. Det blir det samme med bol, eneste som man kan få ut av å gjøre det ulovlig er å gi en eller annen tilfeldig stakkar i ny og ne en bot, og tatt fra han alt av stoffer slik at han ikke fikk fullført pct'n sin en gang, og ender opp med å være worse off helsemessig enn om han hadde fått fortsette.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #26 : 27. oktober 2009, 13:58 »
Så lenge det er lovlig å bruke det, er terskelen lavere for å ta det for uvitende 14,15 og 16 åringer. Ett kjempeargument for de som tjener cash på å selge.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #27 : 27. oktober 2009, 14:10 »
Helt enig. Samme kan vi likegreit gjøre med fartsreglene i trafikken; siden mange kjører for fort allikevel så er det ikke vits i å ha noen restriksjoner på det kun fordi purken skal få mer å gjøre.

Finnes jo nok av slike tillfeller. Folk kommer til å dope seg uansett, så hvorfor bry purken med massevis av merarbeid? Bare å legalisere alt av narkotika i samma slengen. Fjern også blinklys på alle biler, nesten ingen som gidder å bruke de uansett.

Lærer de bort sarkasme på vekter-høyskolen også nå eller?
Sa brura

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #28 : 27. oktober 2009, 14:13 »
Så lenge det er lovlig å bruke det, er terskelen lavere for å ta det for uvitende 14,15 og 16 åringer. Ett kjempeargument for de som tjener cash på å selge.

Kan vel ikke basere alle lover på å gi en så rosenrød barndom som mulig til alle, synes ikke en eller anne stakkar skal bli straffa fordi det muligens gir lavere terskel. i USA er det jo ulovlig, og der er det ikke noe mindre vanlig enn her, selv blant ungdom.

Man får jo liksom ikke noe forhold til lover, om de er laget helt på måfå etter hva en eller annen tulling som ikke kan noe særlig om emnet har funnet ut at det må være en jævla fin ide å gjøre noe ulovlig.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Dop florerer på treningssentrene
« #29 : 27. oktober 2009, 15:11 »
Lærer de bort sarkasme på vekter-høyskolen også nå eller?

Aner ikke, har aldri jobbet som vekter.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!