Skrevet av Emne: Droppe isolasjonsøvelser på armer?  (Lest 805 ganger)

Utlogget KingDale

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Droppe isolasjonsøvelser på armer?
« : 28. oktober 2009, 21:21 »
Hei.

Nå har det seg slik at jeg holder på med et 6-delt program, dvs ett program for hver muskelgruppe. Dermed ser uka for meg slik ut:

Dag 1: Bryst/Skuldre
Dag 2: Rygg/Mage
Dag 3: Hvile
Dag 4: Bein
Dag 5: Triceps/Biceps Brachii/Mage

Dag 1 legger svært mye stress på skuldre, da flere av brystøvelsene jeg kjører har skuldre som sekundær/tertiær-muskel. Siden jeg nylig har kommet over en seneskade i bursa så vet jeg hvor ufattelig kjedelig det er å ikke få trene ordentlig over lengre perioder, og jeg ønsker derfor ikke å legge altfor mye unødvendig stress på nevnte muskler. Dilemmaet ligger dog i at jeg har noe (i mine øyne) uproporsjonerte armer ift. resten av kroppen. Det er helt uaktuelt å kjøre rygg/biceps brachii og bryst/triceps, da dette er noe jeg har gjort en lengre periode, og jeg kjører nå et såpass tøft program at jeg ikke tror det har så mye for seg. I tillegg så foretrekker jeg å kjøre Triceps og Biceps brachii samme dagen.

Spørsmålet mitt blir med andre ord: Skal jeg bare droppe å kjøre isolasjonsøvelser på Triceps og Biceps Brachii, og dermed satse på at jeg får dugelig med aktivering gjennom sekundærmusklene på Rygg, Bryst og Skulderdagen (som da blir flyttet fra Dag 1 til Dag 4) ?
Også heller vente med å kjøre skikkelig isolasjonsøvelser til jeg er "helt fin" igjen, altså når jeg har fått trent styrken i armen som jeg mistet under seneskaden, tilbake igjen.

Noen som har noen synspunkter eller tips rundt dette?

Utlogget KingDale

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Droppe isolasjonsøvelser på armer?
« #1 : 30. oktober 2009, 10:13 »
Ingen som noen som helst formening om dette?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!