Skrevet av Emne: Patrick Braude sine synspunkter på norsk bedømming av bodyfitness og NKF  (Lest 6690 ganger)

Utlogget elrey

• Erfaren bruker
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

Ja, kanskje det.

Utlogget patrick braude

• Nykomling
  • *
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

du tuller nå nann Huh Huh Huh

hva mener du med dette???

at dette er skrevet på en blogg?Huh

jeg står for dette fortsatt, at nina pga dømmingen til enklelte dommere ikke konkurerer mer i norge.dette er fakta f...

men siden du drar dette frem har jeg sagt dette til tone også og vi har tatt en prat om dette i EM og vi er nok enige at d må en klasse til i bf,der har ihvertfall jeg fåreslått noe. har du???.
etter praten i EM så jeg hvilken flott representant tone er og ha med seg, noe jeg setter veldig pris på.

men fortsatt veldig veldig uenig i dømmingen til norske dommere.her har jeg også kommet med forslag. har du???

du og kritikkerene (NKF STYRE) sitter her og komenterer alle innlegg kom med noen ideer eller er d helt tomt???da trengs d ihvertfall et friskt pust i styret.

dette innlegget er som sagt et innlegg jeg hadde på siden til "nina furuseth en verdig vinner av NM" står fortsatt for d at hun skulle vært vinneren.når jeg da ser enkelte uttaler seg om min nina hennes form osv og dømmingen i NM  følte jeg at jeg skulle skrive noen forslag til forbedring noe som d manglet på dette innlegget.
jeg skrev dette innlegget og mente d var riktig av meg samtidig og beklage oppførsel hvis noen følte seg truffet av mitt engasjemang.jeg tar selvkritikk ihvertfall og er såppas at jeg likeså tar dette over forumet/nettet noe kritikkerene mine kunne lært av.

noen liker bæsj på tunga,jeg gjør d ikke.har derfor egene meninger følger ikke vinden alltid.noe mange av mine kritikere gjør,men et forslag til forbedring er d skjelden d kommer.kunn forsvar hvor flinke vi er, hvor negative vi andre er,er du medlem eller ikke osv

hvis man leser "nina furuset en verdig vinner av NM" er d ihvertfall mange som er enig i meg når d gjelder dette temaet .
d er de samme som forsvarer NKF med nebb og klør uten og nevne navn. hvordan er d denne sporten skal komme frem når d sitter folk som er så høye på seg selv???

dette er latterlig ,hørte dere hva publikum mente om dømmingen??? d er disse som skriver i forumet, ta d til dere og ikke vær så høye på dere selv.
jeg tar selvkritikk d har dere tilgode og gjøre

Utlogget Nann-Rosita

• Skravlekopp
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

• Andsnes i Loppa
Vi hørte hva publikum mente ja, men publikum er ikke dommere. OG nok en gang skal man huske at 99% av publikum har folk de heier på fordi disse er dere bekjente,familie, venner og evt respektive, men fortsatt vet svært svært få av disse hva slags kriterier det dømmes etter.

Og nei , jeg tuller ikke, jeg er faktisk dønn seriøs; Du sier selv du ikke har nevnt navn og kan ikke fatte hva som er problemet; Vel , ikke legg ut kritikk og navngi dommere i andre blogger, for det kommer tilbake. Har irritert meg grønn over at du heller ikke klarer ta til deg det faktum at dommerne nå er begynt å jobbe mye mere mot kriteriene som står i reglementet, og jeg syns det er flott at jenter er begynt å strømme til sportsgrene, selv om mange (enn så lenge) er noe for små.
I tillegg synes jeg faktisk det er en bra utvikling for sporten vår det som skjer med at jenter, som er vanlige jenter, nå tørr entre scenen.
Syns det var altfor stort fokus på "biff " og størrelse tidligere, og for lite på alle andre tingene som ligger i regelboka ang sporten.
Jeg har lest reglene , krangla i årrekke med bl.a. Kim om dette, har til og med ment det trengs en debutantklasse itillegg til senior, og bruk av alle fire høydeklassene.

Jeg var vel den som skrek høyest da Stavanger Open skulle kutte en runde i høstens BF, og mente da kunne de jo kutte friposeringen til byggerne i samme slengen, for da stod man likt. FOr det ER regler å gå etter, og det er i BF ikke bare str som teller, og det var rette personer som stod på pallen ; Både under NM og Nordisk; etter reglementet!!

Når det gjelder kommentarer om at man ikke er medlem, så bunner det nok helt sikkert også i mye mer; det er mange som skriker og roper og raser rundt som en buldoser på jakt etter å få lira av seg kritikk saklig/usaklig er samma det.
I tillegg når disse også ødelegger for andre og andres glede over å konkurrere i en sport, da blir jeg eitrende forbanna, når disse i tillegg er meget krass i sin uttale av navngitte personer; da sier jeg i fra.

Nann-Rosita
Medlem av Ragnarokk KFK 

«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget yone

• Nykomling
  • *
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Kvinne

Det står respekt av at du tør være såpass frampå¨med meningene dine som du er. Patrick altså. Har man noe på hjerte  skal man si det, sånn burde det være for alle. Og når det er sagt så har du flere gode poeng.

Jeg registrerer at du kritiserer NKF for manglende "sponsing" av Nina, og det kan jeg godt skjønne at er frustrerende. Jenta har internasjonale meritter vi andre bare kan drømme om. Problemet er at Nina driver med Fitness og ikke skiskyting. Hun er medlem av en organisasjon som drives av frivillige og som totalt mangler sponsorstøtter som andre sporter har. Hva tjener NKF penger på? Jo det må jo være medlemskontigentet på 250,- og overskuddet fra stevner. Et overskudd jeg (uten å ha innsyn i deres økonomi) tviler på er nevneverdig.

Det paradoksale er at mens NKF blir beskyldt for å være gjerrige så blir det sendt ut medlemskontigenter som ikke blir betalt. Det er mange som hverken betaler til NKF eller klubben sin utenom de gangene de selv skal stille, og noen gjør det aldri. Hvor mange er det ikke som sklir inn på stevner med lånte delegatpass etc. Det utgjør sikkert ikke den helt enorme forskjellen, men dette er mentaliteten og når støtte fra samfunnet forøvrig er helt fraværende blir det vanskelig. På sikt tror jeg det kan lønne seg å skaffe Nina en sponsor utenfra som kan ta disse utgiftene for henne ifb hennes konkurranser. Mulig jeg er helt på jordet med mine uttalelser nå men dette er hvertfall min observasjon.
Poenget mitt er at det er begrenset hva man skal kunne forvente.

Når det kommer til dømmingen i BF og den standaren som har vært nå, så skal jeg holde for meg selv hva jeg syns personlig er pent å se på og ikke, men at det nå har blitt satt en stopper for den utviklingen i BF som har vært kan jeg godt skjønne, det tok jo helt av og jentene ble større og hardere for hvert år. Forøvrig bør det være en mellomting mellom cbbw og bf slik den er i dag, og det har jeg klokketro på at det blir gjennom en klasse til i fitness. Det er dessuten flott at flere jenter med normal treningsbakgrunn tør å prøve seg og det at det i år var flere debutanter enn n oen gang er neppe tilfeldig.

Så må jeg bare kommentere ang at navnet til Tanja kom opp her. Jeg regner med du mener Tanja Bårdsen og henne har jeg kjent lenge gjennom Fitnessplanet ( nå team Nordic Steel) som hun driver sammen med Soran. Jeg har stilt to ganger for denne klubben uten at hun har hjulpet meg fram gjennom sin dømming av den grunn. Dette vet jeg for jeg har sett dommerprotokollene. Ikke har det hjulpet at hun og jeg har har et godt forhold og har snakket mye sammen heller. Tanja er sikkert ikke plettfri men så ille som det blir fremstilt tror jeg neppe det er.

Yvonne Skjellin Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!