Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 634411 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2775 : 28. april 2018, 11:53 »
Lørdag 28/4-18:

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 5*5, 177,5 kilo.
Hipthrusts: 3*6, 210 kilo.
Pullups: Kroppsvekt + 30 kilo, 3*5.
En arms hantel roing: 3*4, 45 kilo.

Pers i markløft på 5*5. Har riktignok garantert vært i stand til å løfte det før. Planlegger forsåvidt også å perse hver trening en gang fremover ved å legge på 2,5 kilo!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2776 : 29. april 2018, 17:56 »
Søndag 29/4-18:

Morgen

Styrke

Styrkevendinger.
Tåhev: 3*6, 150 kilo, hver serie etterfulgt av 6 etbeins tåhev på kasse.
Et beins markløft: 3*6, 60 kilo.
Bulgarske utfall: 1*6, 28 kilos hantler.
Et beins beinpress: 3*4, 60 kilo (+ stativet).
Litt magetrening.

Fikk vondt i foten på bulgarske utfall. Den bakerste som står på benken og støtter. kunne sikkert kjørt tre serier i stedet for 1, men så ikke helt poenget. Tror nok det er noe leddbånd som har blitt strekt. Kommer til å teipe på trening fram mot konkurranse på lørdag for sikkerthets skyld.

Ettermiddag.

4*4 minutter isttende "tau-klatring", 2 minutters pause. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2777 : 01. mai 2018, 18:21 »
Mandag 30/4-18:

Bjj. Teknikk og sparring.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2778 : 01. mai 2018, 18:33 »
Tirsdag 1/5-18:

Styrke

Benkpress: 3*5, 95 kilo.
Skråbenk med hantler: 2*6, 1*8, 32 kilo.
Flyes: 3*8, 16 kilo.
Push-press: 1*3, 65 kilo, 1*3, 70 kilo, 1*2, 75 kilo.
Sittende roing: 3*8, 60 kilo.

Hadde forventa at det skulle være omtrent som en vanlig søndag på gymmet i dag. Dessverre var det stappfullt. Trolig en kombinason av dårlig vær, fridag og korte åpningstider. En ting er at det er irriterende at utstyr ikke er ledig. Noe annet er hvor idiotiske folk er. Skjønner at folk som er nye kan gjøre rare ting. Når du går i veien for folk som løfter er du derimot enten dum eller gir faen. Var ei middelaldrende dame som ikke en, men to ganger presterte å gå i veien da jeg tok flyes. Usikker på om hun var dum eller ga faen. Verre var en idiot av en gutt som syntes det var smart å gå forbi meg akkurat da jeg vender stanga for pushpress. Var centimetre unna å sende stanga i kjeften hans. Idioten var heldig som ikke fikk slått ut noen tenner. Han var garantert dum. Fy faen som jeg hater mye folk på gymmet. Ikke meninga å klage så mye, tross alt bedre å gjøre det her enn å begynne å kjefte på folk.

Nå som jeg er ferdig med å være en grinete gubbe (for i dag iallefall), kan jeg nevne at det var mye bedre trykk enn forventa siden jeg passer litt på mengden mat med tanke på innveiing lørdag.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2779 : 03. mai 2018, 00:18 »
Onsdag 2/5-18:

Intervaller på bane. 5*1000 meter. Pause på 2.30.

Drag 1: 3,37.
Drag 2: 3,41.
Drag 3: 3,41.
Drag 4: 3,41.
Drag 5: 3,37.

Snitt mellom 3.40 og 3.39. Noe helt annet enn forrige uke. Løp veldig jevnt. Ikke bare sluttiden på 1000 meterne, også under de. At pulsklokka ujevn fart tror jeg skyldes dårlig GPS. Med tanke på hvor lite jeg har løpt siden oktober er jeg kjempefornøyd. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2780 : 03. mai 2018, 23:42 »
Torsdag 3/5-18:

Bjj. Teknikk og sparring. Akkurat sånn ting står nå min siste kampsporttrening som konkurrerende utøver. Føler meg bra. Gleder meg til lørdag.

På en måte føles det veldig greit at det er over. Holdt på mye lenger enn jeg egentliig hadde tenkt. Det ble bare et år til, et år til. Skulle selvsagt ønsket at jeg ble veldig mye bedre enn jeg ble. Allikevel, jeg fikk NM-medaljen min selv om det aldri ble gull. Det føltes utrolig langt unna etter mitt første NM, men det fikk jeg i det minste til. Kommer aldri til å glemme da jeg dro ut armen hans i bronsefinalen. Bare et sekund der jeg var kongen. Etter lørdag gleder jeg meg også til å satse på noe der jeg faktisk har forutsetninger, litt talent. Tenk hvis jeg om noen måneder kan si at jeg har løfta et kvart tonn. Og blir det løping etter det skal jeg ikke engang si hva jeg drømmer om.

Her er et forsøk på å være litt morsom, men også en veldig bra opptreden.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2781 : 06. mai 2018, 11:25 »
Lørdag 5/4-18:

Sande bjj-cup. Veier inn på 81,5 kilo med gi, grensa er 82,3. Tipper jeg veide litt i underkant av 80 kilo uten gi.

Først ut er kvartfinalen. Får inn en triangle, greier ikke sette den ordentlig og motstanderen kommer etterhvert ut. Taper på poeng. Irriterer meg virkelig at jeg ikke greide sette triangelen. når jeg kom såpass dypt.

Det blir rekvalifisering. Vinner første kampen på poeng uten at det egentlig er en spesielt imponerende kamp.

Merker smerte i foten etter det. Samme som etter judostevnet for to uker siden, ikke like ille som da. Må vinne to kamper til for å eventuelt ta en bronse. Trekker meg. I motsetning til i Stockholm ville jeg nok ha fortsatt hvis jeg fortsatt kunne ha vunnet. Ikke verdt det for muligens å få en tredjeplass.

Merker på ny at det er greit å gi meg nå. Hadde det vært for 2-3 år siden hadde jeg fortsatt denne konkurransen. Prata også med han jeg slo etterpå. Han var 17 år og hadde trent i 3. Jeg slo han ikke fordi jeg var bedre enn han. Jeg slo han fordi jeg er større, sterkere og har bedre kondis.

Kjipt å trekke meg på mine to siste konkurranser. Presiserer igjen at ingen av kampene jeg tapte var på grunn av foten.  Klar for nye utfordringer nå.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2782 : 06. mai 2018, 20:34 »
Søndag 6/5-18:

Løpetur på en halvtime. Middels intensitet. Ble litt raskere enn jeg hadde tenkt. Pulskurve.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2783 : 07. mai 2018, 22:18 »
Mandag 7/5-18:

Styrke

Benkpress: 3*5, 97,5 kilo.
Skråbenk med hantler: 3*6, 34 kilo.
Flyes: 3*8, 16 kilo.
Push-press: 1*3, 65 kilo, 1*3, 70 kilo, 1*2, 75 kilo.
Omvendt roing: Kroppsvekt, 3*8.

Droppa judotrening grunnet foten. Hadde sikkert gått bra, men ser ikke helt poenget med å presse det. Satser på å begynne "pensjonist-tilværelsen" i neste uke. Ble derfor styke i stedet. Pressa vekta ned ca. kilo til lørdag. Deretter spiste jeg omtrent bare dritt lørdag og søndag. Og drakk alkohol. Følte meg ikke noe særlig og forventa stappfullt senter mandag ettermiddag. Såvidt jeg kom meg på trening. Med så negativ innstilling ble det en kjempeopptur. Lite folk, null venting og bra trykk! Like bra i press som på det beste i fjor sommer, bare en kilo lettere med en matchvekt på 83. Lukter "ikke-tjukkas" pers i benken lang vei. Gleder meg til markløft i morgen.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2784 : 08. mai 2018, 13:13 »
Tirsdag 8/5-18:

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 5*5, 180 kilo.
Hipthrusts: 3*6, 210 kilo.
Pullups: Kroppsvekt + 30 kilo, 3*5.
En arms hantel roing: 3*4, 45 kilo.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Innlogget nm2012

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 248
  • Honnør: 6
  • Innlogget Innlogget

    Innlegg: 1 248

Sv: Lundefuglen trener
« #2785 : 08. mai 2018, 20:34 »
Mandag 7/5-18:

Styrke

Benkpress: 3*5, 97,5 kilo.
Skråbenk med hantler: 3*6, 34 kilo.
Flyes: 3*8, 16 kilo.
Push-press: 1*3, 65 kilo, 1*3, 70 kilo, 1*2, 75 kilo.
Omvendt roing: Kroppsvekt, 3*8.

Droppa judotrening grunnet foten. Hadde sikkert gått bra, men ser ikke helt poenget med å presse det. Satser på å begynne "pensjonist-tilværelsen" i neste uke. Ble derfor styke i stedet. Pressa vekta ned ca. kilo til lørdag. Deretter spiste jeg omtrent bare dritt lørdag og søndag. Og drakk alkohol. Følte meg ikke noe særlig og forventa stappfullt senter mandag ettermiddag. Såvidt jeg kom meg på trening. Med så negativ innstilling ble det en kjempeopptur. Lite folk, null venting og bra trykk! Like bra i press som på det beste i fjor sommer, bare en kilo lettere med en matchvekt på 83. Lukter "ikke-tjukkas" pers i benken lang vei. Gleder meg til markløft i morgen.


Bra trykk i Push press på deg for tida! Mener jeg har 95kg i pers der. Har hvertfall 85 i Militærpress. Du kommer nok til å få bra økninger nå som det ikke blir så mye kampsport.

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2786 : 09. mai 2018, 21:33 »
Bra trykk i Push press på deg for tida! Mener jeg har 95kg i pers der. Har hvertfall 85 i Militærpress. Du kommer nok til å få bra økninger nå som det ikke blir så mye kampsport.

Håper på økning iallefall! Er nok riktignok ikke i nærheten av 95 i militærpress. Tipper jeg er god for 80-85 nå. Håper på 120-125 i benken i løpet av sommeren.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2787 : 09. mai 2018, 21:44 »
Onsdag 9/5-18:

Styrke

Styrkevendinger.
Tåhev: 3*6, 160 kilo, hver serie etterfulgt av 6 etbeins tåhev på kasse.
Et beins markløft: 3*6, 60 kilo.
Strakmark. 3*6, 80 kilo.
Et beins beinpress: 1*4, 60 kilo (+ stativet).
Litt lek med vanlig beinpress.
Litt magetrening.

Litt småsnufsete. Derfor ble det styrke i stedet for løping. Har ikke tilgang på senter i helga, så tar igjen løpinga da.

Økta ellers var litt blæh. Forsåvidt greit trykk, ble derimot hemma litt av ting jeg ikke kan gjøre. Merka det i knærne av et beins beinpress. Ikke ille, bare nok til at jeg bestemte meg for å droppe det for godt. Har vært litt slik tidligere og. Bulgarske utfall utgikk pga. foten. Er nok tilbake der neste uke. Burde strengt tatt kjøre knebøy eller i det minste frontbøy. Føler derimot ikke at det sitter som det skal og tør ikke risikere ryggen/hofta med tanke på sommerens store mål som er 250 i markløft. Skal fundere litt på hvordan jeg skal trene bein framover. Trenger å gjøre nettopp det hvis jeg skal dra 250 i mark. Tipper det blir beinpress/bulgarske utfall/knebøy i en eller annen kombinasjon. I tillegg til tåhev og et beins markløft. Begge deler funker veldig bra. Et beins markløft er veldig moro og tåhev er nyttig med tanke på eventuell løpesatsing til høsten uten å gå utover noe annet.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2788 : 10. mai 2018, 14:18 »
Torsdag 10/5-18:

Styrke

Benkpress: 1*5, 100 kilo, 1*5, 90 kilo, 1*5, 95 kilo
Skråbenk med hantler: 3*6, 34 kilo.
Flyes: 3*8, 16 kilo.
Push-press: 3*3, 65 kilo.
Omvendt roing: Kroppsvekt, 3*8.

100 i benken satt ikke helt som håpa. Rimelig sikker på at det kommer.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen trener
« #2789 : 12. mai 2018, 09:41 »
Fredag 11/5-18:

Styrke

Styrkevendinger.
Markløft: 5*5, 182,5 kilo.
Hipthrusts: 3*6, 210 kilo.
Pullups: Kroppsvekt + 30 kilo, 1*6, 1*5, 1*6.
En arms hantel roing: 3*4, 45 kilo.

Greit trykk. Håper på 17,5 kilo mer på stanga i markløft i løpet av sommeren.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!