Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 634086 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Fredag 5/2-10:

Leggene er omsider tilbake til normalen. Derfor ble det intervaller. 5*5 minutter. 6 grader stigning. 13.2 kilometer i timen.

Drag1: Sluttpuls 173.
Drag2: Sluttpuls 175.
Drag3: Sluttpuls 178.
Drag4: Sluttpuls 175 (Huh).
Drag5: Sluttpuls 180.

Litt vondt i det ene låret, men siden det kun er en lårhøne løp jeg for det. Stoler om mulig enda mindre på pulsklokka mi nå enn før. Har aldri gått ned i puls på etterfølgende intervaller før. Jaja. Har bestemt meg for å investere i nye løpesko før jeg skal løpe 10 kilometeren i mai. Kanskje det blir ny pulsklokke også.

Sånn helt til slutt kan jeg legge til at tanken på å løpe maraton i sommer har kvernet rundt i hodet mitt siden nyttår. Nå har jeg mer eller mindre bestemt meg. Har funnet et 24. juli. Så mellom 5. mai og 24. juli er det mulig det blir mange langturer...

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Foreløpig ser konkurranseplanen for våren/sommeren slik ut:

19.04: Fjellseterløpet, 8100 meter, motbakkeløp. 402 meter stigning. Hovedfokuset er og kommer til å forbli Tordenskioldløpet. Hvis jeg skal sette meg et mål, må det bli under 40 minutter.

24.04: Åpent trøndersk mesterskap, judo. Mål: Umulig å sette seg et konkret mål her uten å vite hvem som stiller/hvem jeg blir trukket mot. God nok til å ha som målsetting å vinne er jeg milevis unna uansett. Skal iallefall unngå krampe!

05.05: Tordenskioldløpet. 10 kilometer, nesten helt flatt. Mål: Skal under 40 minutter for enhver pris. Hovedfokus.

24.07: Hornindalsvatnet maraton. Mål: Fullføre. 

For motivasjonens skyld: http://www.youtube.com/watch?v=Nba3Tr_GLZU#noexternalembed

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
LØrdag 6/2-10:

Styrketrening.

Knebøy: 5*5, 60 kilo.
Frontbøy: 3*5, 70 kilo.
Tåhev: 3*8.
Militærpress: 5, 50 kilo, 5 55 kilo, 5 50 kilo.
Facepulls: 3*8.
Litt plankeen.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Søndag 7/2-10:

Planen var å løpe 40-50 minutter med høy intensitet. Mellom 165 og 175 hele veien. Men trondheim er en glatt by, så det turte jeg faktisk ikke. Lå stort sett mellom 150 og 170. Og ikke nok med det, jeg tråkka uti tidenes vanndam med begge beina. Jeg ser litt dårlig, spesielt uten briller i mørket. Og vanndammen var så stor at jeg aktivt sikta meg inn på den fordi jeg trodde det var tørr asfalt... Møkk.

Kun en positiv ting å ta med seg fra turen i dag: De ti første minuttene var det rimelig tørr snø og jeg greide å holde intensiteten på et ønsket nivå. Da fikk jeg hold. Og min første tanke var bra, nå får jeg trent på det også.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Mandag 8/2-10:

Judo, kamptrening. Morsomt, men har fortsatt masse å lære. Fikk et par heftige lufteturer. Heldigvis faller jeg nå på et nivå slik at jeg ikke er i nærheten av å skade meg.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Tirsdag 9/2-10:

Intervaller. 4*4 minutter. 15 grader stigning, 10.7 kilometer i timen.

Drag1: Sluttpuls 175.
Drag2: Sluttpuls 180.
Drag3: Sluttpuls 182.
Drag4: Sluttpuls 184.

Bra økt, Begynner å bli god til å motivere meg selv nå. Når jeg var litt over halvveis på den siste fortalte jeg meg selv at dette var den beste delen. Det er dette som er moro, nå er du sliten, det er nå du må presse deg, det er nå du får vist hva du er laget av. Og jeg mente det på ramme alvor.

Etter dette var det judotrening. For det meste trening på bakketeknikker. Ikke veldig intensivt, noe som egntlig passet meg greit. Ble lovd mer intensitet neste tirsdag, men jeg skal nok løpe for det.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Onsdag 10/2-10:

Styrke. Skal bort torsdag til søndag. Skal prøve å få sneket inn en løpetur, men det blir nok bare en styrketrening denne uka. Kjørte derfor fullkropp.

Markløft: 3*5, 120 kilo.
Frontbøy: 3*5, 75 kilo.
Benkpress: 3*5, 80 kilo.
Enarms pullup, ingen aning på hvor mye av vekta som trekkes fra: 3*3.
Dips: 3*10.
Treningshjul.

Morsomt å endelig kunne legge på litt i marken igjen. Lett i den forstand at jeg har 100% kontroll på å fullføre seriene, og sikkert kunne lagt på 15-20 kilo til hvis det kun var snakk om å dra det opp. Men allikevel er det nok til at jeg føler jeg må ta i. Jævlig godt egentlig. Og ryggen har det fortsatt helt fint. Kanskje det blir comeback på ordentlige vekter (200, helst litt pluss også) etter at jeg har løpt maraton. Det er iallefall lov å drømme seg bort en sen onsdagskveld...

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Søndag 14/2-10:

Ble (segentlig som forventet) ikke noe av løpinga selv om jeg hadde med løpesko. Til gjengjeld hadde jeg stor framgang i å stå på telemark. Heldigvis fikk jeg sneket inn en løpetur i dag. Formen var ikke helt på topp etter noen seine kvelder, så jeg løp egentlig mest for å få en rolig start. Grunnet håpløst føre ute løp jeg 30 minutter, 15 kilometer i timen på mølla, flatt. Var sliten på slutten, men ikke utslitt.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Mandag 15/2-10:

Judotrening. For det meste teknikk. Men det var faktisk innslag av styrketrening også. Blant annet 4*6 knebøy med en annen person på ryggen. Moro, og med så lite styrketrening som det blir på meg om dagen har jeg sikkert godt av det også.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Tirsdag 16/2-10:

Intervaller, 4*4, 15 grader stigning, 10.7 kilometer i timen.

Drah1: Sluttpuls 174.
Drag2: Sluttpuls 181.
Drag3: Sluttpuls 183.
Drag4: Sluttpuls 184.

Helt greit. Skal øke til 10.8 neste gang.

Som vanlig blir det dobbelt opp på tirsdager. Teknikktrening. Hadde en halvtime pause etter løpinga. Var derfor rimelig frisk og rask når den begynte. Og treningen var fantastisk. Det gikk nemlig opp et lys for meg når det kom til et kast. Skjønte hva jeg har gjort feil hele tiden. Plutselig føles det som noe jeg kan få til i kamp. Gleder meg voldsomt til å teste det ut på kamptrening på torsdag.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Onsdag 17/2-10:

Igjen skal jeg bort i helga. Derfor ble det nok en gang et slags forsøk på fullkropp. Dessverre hadde jeg dårlig tid og det var fullt på senteret. Derfor ble det noe amputert.

Frontbøy: 3*5, 80 kilo.
Enånds pull-ups(minus et ukjent antall kilo): 3*3.
Dips: Kroppsvekt + 15 kilo, 3*6.

Styrke blir igjen nedprioritert. Men det er et valg jeg har tatt, så det får bare bli sånn fram til etter at jeg har løpt maraton. Men da skal det bli andre boller(eh vekter)! Til neste år har jeg dessuten et håp om at jeg får en timeplan som åpner for styrketrening på dagen. Det skal bli deilig.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Torsdag 18/2-10:

Judo, kamptrening. Fikk faktisk til det kastet fra tirsdag et par ganger. Men bare på folk som er betydelig mindre enn meg... Jeg prøver også å etter beste evne bruke kreftene mine fornuftig. Jeg må bli bedre til å gå løst og ledig og virkelig smelle til når det gjelder. Folk jeg vet at jeg har bedre kondis enn tar meg og er mindre slitne enn meg etterpå.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Lørdag 20/2-10:

Høyre akilles har vært stiv og vond siden torsdag. Burde nok ikke dratt på judotrening forrige torsdag. Da ble den faktisk litt verre. Jeg tror (og håper for all del) at det ikke er noen belastningsskade. Men i et fornuftens anfall har jeg droppet løpinga jeg hadde planlagt på søndag og i dag. Og nå merker jeg ingenting.

Rolig skitur på ca. en time ble alt av trening denne helga.

Men formen er god, kanongod. Jeg har nå hatt mer eller mindre treningsfri siden torsdag. Og ingen utskeielser utover noen lange nattetimer for å se på OL. Jeg kan formelig kjenne overskuddet komme krypende for hver dag. Kroppen kribler etter å brukes. Sterkere har jeg vært før, men jeg har aldri noensinne vært i nærheten av den kondisjonen jeg har nå. Ser jeg på kombinasjonen vekt, styrke og kondisjon er jeg nok også langt over alt der jeg har vært før. Lettere enn jeg har vært siden tidlig videregående. Fortsatt rimelig sterk, nesten like sterk som da jeg hadde 20 kilo mer å dra på. Fantastisk følelse.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Tirsdag 23/2-10:

Prøvde meg på litt intervaller, men ga meg etter den andre siden akillesen begynte å klandre.
Etter det ble det judo, teknikktrening. Slet litt med å få det til å sitte i dag.

Håper akillesen ikke blir verre. Merker ingen forverring enda. Glad for at jeg ga meg.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Torsdag 25/2-10:

Judo, teknikktrening.

Jeg skulle nok ikke ha løpt på tirsdag. Akillesen var nemlig betraktelig verre da jeg våknet igjen på onsdag. Jeg burde nok ha droppet judo på torsdag også, men heldigvis ga det ingen forverring. Skal iallefall ikke løpe i dag, selv om den kjennes helt fin ut nå. Kort oppsummert har den siste uka vært ei drittuke. Har følt meg i kanonslag uten å få trent ordentlig på grunn av akillesen. Og da jeg endelig skulle få trent litt styrke på onsdag ble jeg selvsagt syk. Men nok syting, er nesten frisk igjen nå og med løpefri et par dager til tror jeg akillesen også er tilbake til normalen.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!