Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 634180 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #165 : 05. mai 2010, 22:55 »
Løp Tordenskioldløpet i dag. Der fikk jeg den endelige bekreftelsen på det jeg har trodd lange nå. Kondisen er fantastisk. Løp 10 kilometer på 37.53. Ble nummer 31 av 414 deltagende menn. Er forøvrig villig til å vedde mye på at ingen av dem som slo meg drar 160 kilo i mark med overhåndsgrep! Kun en dame slo meg. Dette til tross for at jeg er ca. 80 kilo tung og kun har løpt tre dager i uka i 6 måneder. Dessuten var det visstnok en tyngre løype i år pga. veiarbeid der den pleier å gå. I fjor løp nummer 31 på 37.08. Og vinnertiden var på 32.30 i år mot 31.55 i fjor. Så med den lette utgaven av løypa, ville det trolig gått enda raskere. Jeg grusa altså lett det målet jeg satte meg i november.

Kjempefornøyd!

Jeg har tenkt å løpe en maraton i sommer, men skal ikke trene for å få best mulig tid, og driter egentlig i tida. Derfor er konkurranssesongen over fram til oktober. Skal komme med en oppsummering av den i morra.

Nå blir det hardkjør på skolen i 6-7 uker, da kan det hende treningen blir litt mer sporadisk enn den har vært før i vår. Men etter det skal det bli hardkjør på treninga. Jeg har kanskje større talent for løping enn judo, men det er i judo jeg virkelig vil bli god.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #166 : 06. mai 2010, 13:51 »
Her kommer en oppsummering av konkurransene jeg har deltatt i siden nyttår og en plan for treninga framover.

KM i judo:
-81 ble slått sammen med -90 og -100. Jeg var minst i klassa. Dreit meg ut med oppladninga og sleit med krampe. Det gikk allikevel greit, resultatmessig.

NM i judo:
Møtte blant annet  Martin Thiblin og Karl Andre Reichelt. Vant en kamp og tapte fire. Svært misfornøyd med innsatsen i de jeg tapte.

Fjellseterløpet:
Løp egentlig mest for å få en gjennomkjøring før Tordenskioldløpet. Gjorde noen feil jeg lærte av. Følte meg litt urutinert når jeg stilte opp i en baggy joggedress og alle de andre hadde ordentlig utstyr. Desto bedre å plukke løper etter løper i løpertights og annet fancy utstyr, spesielt de med NTNUI langrenn eller NTNUI orientering på ryggen. Det ga selvtillit før Tordenskioldløpet.

Åpent trøndersk mesterskap i judo:
Slo en brunbelte og gikk helt greit i en kamp. Dreit meg ut i den tredje. Allikevel fornøyd totalt sett.

Tordenskioldløpet:
Her klina jeg til med 37.53 på 10 kilometer og 31. plass av 414. Og det med bare 6 måneders løpetrening. Dritbra og over all forventning. Knuste målet på å komme under 40 minutter.

Dessuten har jeg også løpt 3000 meter på 10.41, dradd 160 i mark med overhåndsgrep og tatt en pullup med 50 kilo i beltet. Tre ganger har jeg fått den intense godfølelsen som driver meg. En gang da jeg løp 3000 meter på 10.41. På Tordenskioldløpet da jeg så lista og faktisk innså hvor bra tida var og hvor mange jeg slo. Godfølelsen var allikevel størst da jeg kastet en brunbelte, i konkurranse. Jeg slo han kanskje fordi jeg var sterkere og hadde bedre kondis. Men det kastet var teknikken som satt. Fantastisk.

Til gjengjeld har jeg hatt en gigantisk nedtur. Jeg er fullstendig klar over at NM i judo egentlig er et for høyt nivå for meg. Men -81 kilo er MIN klasse. Og da jeg ikke greide å stå i mot et eneste angrep og ikke
engang ble sliten i de to kampene jeg gikk i den klassa... Aldri igjen. Jeg har noe å revansjere.

Jeg har trolig et mye større løpetalent enn jeg har i judo. Satser jeg aktivt på løping i et års tid og går ned 10 kilo, kan jeg sikkert bikke 35 minutter på Tordenskioldløpet til neste år, lett. Men løping kan ikke måle seg med det adrenalinkicket jeg får når jeg går ut på matta. Den følelsen av meg mot han. Her og nå. Ingenting annet eksisterer. Bare i noen minutter, men fy faen så morsomme de minuttene er. Og jeg hater så ufattelig dypt og intenst å mislykkes, men elsker til gjengjeld følelsen av å lykkes enda høyere. Derfor skal jeg gjøre et ærlig forsøk på å bli så god jeg kan i judo. Selv om jeg trolig kommer til å tape på nytt. NM 9. april 2011 blir det store målet. Der kommer jeg til å møte folk som har holdt på siden de var 10 år, folk som har gått tre år på NTG. Enkelte av de er fulltidsutøvere. Jeg burde ikke ha en realistisk sjanse til å slå noen av de. Og kanskje har jeg ikke det, men jeg skal faen meg prøve allikevel. Gå så mye konkurranse som overhodet mulig. Muligens slenger jeg meg på et løp eller to framover, men all treninga mi fram til NM skal være rettet mot NM. Løping blir bare en del av opplegget for å få enda bedre kondis(les O2-opptak).

Jeg trener med et studentlag, det er snart eksamen og det begynner å bli tynt på treningene allerede. Tipper de kommer til å stoppe helt opp i starten av juni. Dessuten får jeg maks trent judo en gang i uka når jeg er hjemme i sommer. Dette er langt fra optimalt. Men jeg får bare gjøre det beste ut av det. Satser på å bygge opp en rå fysikk i sommer i stedet. Forbedre kondisen min ytterligere. Samtidig skal jeg bli mye sterkere og mye mer eksplosiv. Så styrke blir hovedfokuset. Dette vet jeg at jeg kommer til å få til. Problemet er teknikken, den er og vil alltid forbli det viktigste i judo. Men får jeg den til å sitte i tide til NM skal de måtte passe seg alle mann!
 


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #167 : 06. mai 2010, 21:43 »
Torsdag 6/5-10:

Judo. Rolig teknikktrening. Passet meg egentlig utmerket. Har nemlig vondt i det ene kneet. Det vet jeg er fordi jeg virkelig beina på i nedoverbakkene på løpet i går. Hvordan jeg har greid å pådra meg ei blå tå derimot... Har ingen aning hvordan jeg fikk til det under løping. Dessuten trente jeg inn et kast til grønt belte. Bra siden min eneste ambisjon i judo utenom å prestere i konkurranse er å skaffe meg et grønt belte. Oransj er en direkte stygg farge.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #168 : 07. mai 2010, 22:14 »
Fredag 7/5-10:

Styrke.

Markløft: 5*135 kilo, 4*135 kilo, 5*130 kilo.
Frontbøy: 5*5, 90 kilo.
Smalbenk: 2*85 kilo, 2*5, 60 kilo.
Pullups: Kroppsvekt + 10 kilo: 5, +20: 5, +30: 5.
Pec-dec.
Windscreen sweepers: 3*5.

Igjen er det grepet som svikter meg på marken. Merker fortsatt bittelitt i skuldra på benk, droppa derfor ned på vektene og kutta ut dips. Ydmykende nok ble det derfor pec-dec i stedet.
 

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #169 : 08. mai 2010, 12:02 »
Lørdag 8/5-10:

Beina er fortsatt litt kjørte etter løpet på onsdag. (Og frontbøyen i går) Derfor tok jeg bare en rolig løpetur i dag. ca. en times varighet.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #170 : 11. mai 2010, 07:48 »
Mandag 10/5-10:

Judo, kamptrening. Gikk helt greit. Fortsatt veldig vanskelig å kaste på de store gutta me høy beltegrad.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #171 : 11. mai 2010, 14:31 »
Tirsdag 11/5-10:

Styrke.

Markløft(med overhåndsgrep): 3*4, 139 kilo.
Nedtekk med smalt grep: 3*6, 107 kilo.
Omvendt roing: 3*6.
Smalbenk: 3*6, 80 kilo.
Dips: Kroppsvekt, 3*8.

Fikk snikt inn litt trening i dag også. Tok det litt med ro med dips pga. skuldra. Mest for sikkerhets skyld. Merka ingenting. Ellers var markløften lett. Allikevel er jeg snill når jeg gir meg selv 4 reps på de to siste seriene. Glapp stanga rett før jeg fikk retta meg helt ut og måtte bare sette ned igjen.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #172 : 13. mai 2010, 08:14 »
Onsdag 12/5-10:

Hadde tenkt å kjøre intervaller. Men det var fint vær ute og jeg har egentlig "fri" i den forstand at jeg trener styrke og kondis akkurat som jeg føler for det fram til masteren skal inn. Så jeg løp en halvtimes tur i finværet. Ikke kjempeintensivt. Pulsen lå stort sett på mellom 160 og 170.

Etterpå var det klart for judotrening. Masse akrobatikk, det er jeg dårlig på. Så litt bakkekamp avsluttet med litt kasting. Har øvd på triangel choke en stund på trening i det siste. I dag satt den endelig Wink

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #173 : 13. mai 2010, 15:01 »
Torsdag 13/5-10:

Dagens gråvær passet bra for intervalltrening. 4*4 minutter, 6 grader stigning.

Drag1: 14,6 kilometer i timen. Sluttpuls 167.
Drag2: 14,7 kilometer i timen. Sluttpuls 173.
Drag1: 14,7 kilometer i timen. Sluttpuls 174.
Drag1: 15,0 kilometer i timen. Sluttpuls 177.

Beina er veldig lette om dagen. Så jeg kjørte på med ny "pers" på intervallene. Men det kan virke som pulsklokka driver på med noe sprell igjen. "Følte" meg 4-5 slag høyere og har vært det tidligere på lavere hastigheter.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #174 : 14. mai 2010, 21:22 »
Fredag 14/5-10:

Styrke.

Frontbøy: 3*5, 95 kilo.
Militærpress: 3*5, 52,5 kilo.

Ble sittende altfor lenge med masteroppgave i dag så det var det jeg rakk.
Damn you master thesis. Damn you to hell! Har hatt en eneste dag totalt uten å se på den siden påske. Det var den dagen jeg var på stevne. Gjør jo omtrent bare skole og trener om dagen. Men det begynner å nærme seg målet nå. Og da er den ferdig et halvt år før tida. Det kommer til å frigjøre masse tid til trening;) Og et liv utenfor lesesalen og treninga^^

Ellers er formen god om dagen. På alle måter. 95 kilo i frontbøy er pers i total vekt. Lurer på om jeg skal leke meg litt snart. Klarer sikkert 110 på en rep. Og her snakker vi dype. Så nært ass to the grass som jeg kommer.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #175 : 15. mai 2010, 14:25 »
Lørdag 15/5-10:

Løp en tur på litt under en time. Dro skikkelig på i et par motbakker og løp opp og ned noen trapper. Så det ble litt intervallpreg over det.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Cueball

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

  • Sir, you are making a scene
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #176 : 15. mai 2010, 14:32 »
Imponerende løpeform du viser.

Sterk & sprek! Hadde også planer om å bli det, men har ikke funket for meg...

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #177 : 17. mai 2010, 18:49 »
Imponerende løpeform du viser.

Sterk & sprek! Hadde også planer om å bli det, men har ikke funket for meg...

Takker. Mot de gutta jeg skal prøve meg på i løpet av det neste året trengs det, og mer til.

Hva har skjedd med deg? Skade(r)?

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #178 : 17. mai 2010, 18:58 »
Mandag 17/5-10:

Skal jeg løpe maraton i sommer må jeg få noen langturer inn i beina. Begynte forsiktig. Løp en tur på en time og tjue minutter. Har tenkt å ta en langtur i uka framover og øke med ca. 15 minutter for hver gang til jeg kommer meg opp i ca. 3 timer. Så får jeg heller se hvordan det går med motivasjonen og formen på de lange turene. Synes nemlig det er langt å dra 6-7 timer hver vei for å løpe et maraton der målet bare er å fullføre.

Jeg kommer ikke til å sette av mer enn en dag i uka til langturer og med null erfaring på lange løp vet jeg heller ikke hva det holder til.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-10000 meter på 37.53.
« #179 : 20. mai 2010, 18:55 »
Torsdag 20/5-10:

Våkna selvsagt opp syk på tirsdag. Ikke noe alvorlig, men nok til at jeg tror det var smart å stå over trening. er fortsatt ikke helt 100%. Tok allikevel en rolig løpetur. egentlig mest fordi jeg begynte å bli rastløs av å sitte stille. I tillegg til dette skjer det ganske mye i helga, så jeg vet ikke hvor mye jeg får trent da heller. Alt i alt kommer det nok derfor til å bli en dårlig treningsuke. Får satse på å komme sterkere tilbake neste uke.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!