Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 633837 ganger)

Utlogget Cueball

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

  • Sir, you are making a scene
Sv: Lundefuglen-nummer to.
« #315 : 17. oktober 2010, 12:13 »
Gratulerer med sølv og en god gjennomføring!

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 780
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 780

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-nummer to.
« #316 : 17. oktober 2010, 16:11 »
Gratulerer med sølv og en god gjennomføring!

Tusen takk.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 780
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 780

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-nummer to.
« #317 : 17. oktober 2010, 16:15 »
Søndag 17/10-10:

Ble faktisk ikke veldig sliten etter stevnet. Begynner derfor rett på trening igjen. Styrke.

Markløft: 3*4, 160 kilo.
Omvendt roing. Kroppsvekt, 3*10.
Tauklatring uten bruk av bein: 3
Benk: 3*5, 80 kilo.

Har som vanlig bittelitt vondt i en skulder etter stevne. Droppa derfor dips og kjørte relativt lett i benk. Det er faktisk klatretau i idrettsbygget på Gløshaugen. Det visste jeg ikke før jeg så de på fredag. Minst 5 meter lange, trolig litt lenger også. Skal benytte meg av de framover. Bra trening å makse på opp der uten å bruke beina.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 780
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 780

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-nummer to.
« #318 : 18. oktober 2010, 22:42 »
Mandag 18/10-11:

Judo. Kanskje jeg ikke skulle kjørt på så hardt i går allikevel. Ble klar over noen små vondter på trening. Kom meg da gjennom allikevel. Litt slossing og litt akrobatikk. Lurer på om jeg skal ta det litt roligere de neste to ukene. Ikke kjøre noen dager med to treninger. Og ikke makse på for fullt på styrketrening. Har litt mye å gjøre ellers også. Tar det iallefall litt rolig til og med torsdag. Så får jeg se ann hvordan jeg føler meg da. Kan nemlig se ut som jeg må kjøre oppladning til et nytt stevne om ikke altfor lenge. Må jo rekke noen uker med hardkjør før det også...

Stevnet jeg snakker om er lag-NM 27. november. Det ser ut til at det i det minste blir herrelag. Kanskje mix (herrer og damer) også. I såfall blir det -81 kilo på meg i herreklassa. I mix er det bare -73, -90 og +90 for herrer. Så der blir det -90. Men vi får trolig med noen i -90 for herrer som er bedre enn meg, derfor tar nok han -90 i mix også. Tipper jeg blir reserve i -90 hvis det blir mixlag. Der regner jeg med mye tøffere motstand enn i helga. Blir det som sist jeg stillte i -81 på lag-NM, skal jeg være storfornøyd med å vinne en kamp. Planen er fortsatt å dra på NM individuelt i april, trenger derfor så tøff motstand som jeg kan få. Vil heller tape mot de på lag-NM, lære litt og få revansje på NM individuelt Wink

Kanskje jeg har godt av å gå uten at jeg legger alt for mye press på meg selv. Selv om jeg ble nummer to i -81 og nummer fem i åpen, gikk jeg nok bedre kamper i åpen.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 780
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 780

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-nummer to.
« #319 : 20. oktober 2010, 23:26 »
Onsdag 20/10-10:

Judo. Rolig teknikktrening. En del bakketeknikker og litt kasting. Fikk tips om hva jeg burde ha gjort for å å få inn et armbend i helga. Hadde visst en veldig god mulighet jeg ikke utnyttet da jeg prøvde på en triangle. Nå vet jeg hva jeg skal gjøre hvis jeg havner i samme situasjon igjen. Heldigvis vant jeg den kampen uansett... Ellers er jeg tydeligvis laga av glass. Har blitt sjuk for tredje gang siden august!!! Fy faen. Nå blir det definitivt rolig trening, iallefall fram til mandag. Er heldigvis ikke velidg sjuk. så det gikk fint når jeg tok det ekstra rolig på trening. Blir forøvrig judo i morra også. Har ikke råd til å glipp av en eneste judotrening.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 780
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 780

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-nummer to.
« #320 : 21. oktober 2010, 21:56 »
Torsdag 21/10-10

Judo. Kamptrening. Er ikke 100% frisk og har en liten smell i venstre sida. Sto derfor over den mest intensive slossinga. Ble med litt kjemping om grepet og rolig bakkekamp. faen som det klødde i fingra etter å være med, men jeg greide å holde meg. Formen er betraktelig bedre enn i går, i går var den betraktelig bedre enn på tirsdag. Nå sitter jeg her med en varm kopp kakao og føler meg bortimot 100%. Fri i morra, rolig løpetur på lørdag. (Skal "prøve" å holde følge med søstera mi, for tre år siden grusa hu meg på løping og nå er hu mye bedre. Allikevel kommer dette til å bli en lett trening for meg. Framgang er bra.) Så får jeg se hvordan jeg føler meg på søndag. På mandag er det regional randorisamling, altså regional kamptrening, jeg skal selvsagt være med.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 780
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 780

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot lag-NM
« #321 : 23. oktober 2010, 13:40 »
Søndag 23/10-10:

Veldig rolig løpetur på glatta i Trondheim. Har passa godt på meg selv og blitt raskt frisk igjen. Har kjørt på med varme klær, varm drikke, masse mat og masse søvn. Føler meg nå lett, fin og frisk i kroppen. Pressa meg litt i noen motbakker, uten at hosten tok meg. Styrke i morra.

Sjekka nettopp, og jeg er faktisk nummer 6 i norgescupen totalt i -81. De over meg er utilsomt bedre enn meg. Trolig de under meg også, utenom han jeg slo to ganger forrige lørdag.

http://judo.no/index.php?id=20060921121935&klasse=277&year=2010

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 780
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 780

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot lag-NM
« #322 : 23. oktober 2010, 13:50 »
 Har utnytta de to siste ukene med relativt lite trening godt. Ligger langt foran med studiene og kan trene som jeg vil. Nå er det på dagen 5 uker til lag-NM. Legger opp til 41 treningsøkter de neste 30 dagene, Hard trening. Skal spise, sove og trene som aldri før. Slippe opp på trening rett før. Dette blir bra!
(Hvis det mot formodning ikke blir lag_Nm, vurderer jeg å dra på ipponcup, et norgescupstevne i Bærum om 3 uker. Kommer trolig til å få tøffere motstand der enn jeg fikk for en uke siden. Da blir treningsplanen noe annerledes)  Har satt meg opp noen mål delmål for treningen framover mot det store målet:

(Ippon-cup, 13. november: Få plassering. Drar kun hvis det ikke blir lag-NM. Kommer trolig til å få sterk motstand her.)

Lag-NM, 27. november: Vinne en kamp. Vet strengt tatt ikke nivået til de jeg møter, så en seier kan være alt fra helt ordinært til en stor prestasjon.

Før 17. desember: Dra 200 i markløft.

KM i slutten av januar/starten av februar: Vinne.

Før utgangen av mars: 1500 meter under 4.40.

NM, 9. april: Få plassering. Dette er nok definitivt det tøffeste målet.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 780
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 780

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot lag-NM
« #323 : 24. oktober 2010, 18:57 »
Søndag 24/10-10:

Unnte meg en siste "fridag" før jeg begynner for fullt.Prøvde ut klatring. Tungt i underarmene. Har nok kanskje de fysiske forutsetningene for å klatre, iallefall styrken. Teknikken er derimot laber. Mye armer og lite bein,.

Etter det kjørte jeg litt styrkevendinger.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 780
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 780

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot lag-NM
« #324 : 25. oktober 2010, 22:03 »
Mandag 25/10-10:

Judo, kamptrening. Ca. en halvtime oppvarming, ca. et kvarter bakkekamp. Resten stående(inkludert 5 minutters pause pga. falsk brannalarm). PÅ bakken gikk det greit. Ståendegikk jeg på ny nesten utelukkende med folk som er større (og bedre/mer erfarne) enn meg. Blir fortsatt kasta mer enn jeg kaster. Men framgangen er der. Fikk inn en fantastisk feiing i dag. Omtrent null styrke, men fyren gikk allikevel i bakken siden jeg traff så bra. Fantastisk deilig å kjenne at ting begynner å bli bedre.

Det var allikevel en liten negativ ting med treninga i dag. Fikk en smell i hælen under stevnet. Støtskade, så ikke noe alvorlig. fikk et nytt slag der etter et kast. Var veldig vondt med en gang, men gikk over etter en stund. Føles greit nå, men lurer litt på hvordan det blir når jeg våkner i morra tidlig.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 780
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 780

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot lag-NM (film s. 22)
« #325 : 26. oktober 2010, 22:13 »
Tirsdag 26/10-10:

Judo. Ikke hos NTNUI, men hos Trondheim judokwai. Folka der er generelt litt for små etter min smak. Men de er gode, og jeg får definitivt noe ut av å dra dit også. Teknisk trening. Mye bakketeknikker og en del kasting. Tror jeg skal begynne å dra dit hver tirsdag.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 780
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 780

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot lag-NM (film s. 22)
« #326 : 26. oktober 2010, 22:18 »
Her er en film fra trøndercup. Jeg er han skinna fyren med oransj belte.

http://vimeo.com/16189174

Hovedpoenget er å slenge motstanderen så han lander på ryggen. En kamp kan også vinnes på bakken ved kvelning, armbend eller holdetak. Armbend og kvelning kan strengt tatt tas stående også, men det skjer ekstremt sjeldent. Med lite aktiviteet på bakken, blir kampen raskt flytta opp igjen. Husk, dette er sport, ikke selvforsvar. Det er grunnen til den noe uortodokse "guarden" med å legge seg på magen. Ser forresten at jeg strengt tatt ikke kasta han svensken på harai-goshi. Jeg prøvde riktignok på det, mislykkes, fikk han ut av balanse og kasta han på "sleng fyren i bakken etter beste evne"-kastet (som sikkert har et eller annet fancy japansk navn det også, selv om jeg aldri har lært selve kastet). :Smiley

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Cueball

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

  • Sir, you are making a scene
Sv: Lundefuglen-trener mot lag-NM (film s. 22)
« #327 : 27. oktober 2010, 10:07 »
Det der så ut som Core-trening av den artige sorten  Wink

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 780
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 780

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot lag-NM (film s. 22)
« #328 : 27. oktober 2010, 22:33 »
Det der så ut som Core-trening av den artige sorten  Wink

Det stemmer faktisk. Hadde litt trøbbel med korsryggen da jeg begynte på judo. Etter hver eneste trening ble den mye bedre. Kort tid etter var den helt fin. Nå drar jeg 180-190 i mark uten belte, null stress.

Når jeg først har lagt ut en video, kan jeg vel legge ut en til også. Sånn kan det se ut når de virkelig gode gutta (og jentene)  konkurrerer:
http://www.youtube.com/watch?v=UrjPLuNtMy0#noexternalembed

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 780
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 780

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot lag-NM (film s. 22)
« #329 : 27. oktober 2010, 22:38 »
Onsdag 27/10-10:

Morgen.

Intervaller. ¤*4 minutter, 6 grader stigning, 13,8 kilometer i timen.

Drag1: Sluttpuls 181.
Drag2: Sluttpuls 184.
Drag3: Sluttpuls 187.
Drag4: Sluttpuls 170.

Dette var tungt. Kunne nok greid den siste med 6 grader stigning hvis jeg måtte. Men poenget er ikke å ta seg helt ut hver gang. Kippa av meg skoa, satte mølla flatt og løp 4 minutter flatt i med 13,8 kilometer i timen som fart på en siste.

Kveld.

Judo. Teknikktrening. Litt bakke, men mye grepsteknikk stående også. Liker når teknikktreningene er så kamprelaterte!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!