Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 634326 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #435 : 17. februar 2011, 22:59 »
Torsdag 17/2-11:

Morgen.

Styrke.

Styrkevendinger.
Markløft: 2*5, 175 kilo, 6*175 kilo.
Omvendt roing: Kroppsvekt + 10 kilo, 3*8.
Gi-pullups: Kroppsvekt *4, kroppsvekt + 10 kilo*4, kroppsvekt +20 kilo *4, kroppsvekt + 30 kilo *4.
Benk: 3*5, 92,5 kilo.
Dips: Kroppsvekt + 30 kilo, 3*5.

I dag følte jeg ikke at trykket var tilstede. Allikevel persa jeg med reps på 175 i mark. Ganske greit. Neste gang blir det 180 og 3*5, så skal jeg prøve meg på 220 for en rep. Da blir det ikke mer ordentlig tung markløft (iallefall ikke over 170) før etter Åpent Trøndersk mesterskap 7 mai. Dagens positive overraskelse var imidlertid gi-pullups. Har ikke tatt det på ca. et år. da var kroppsvekta ganske tungt og 10 kilo i tillegg blytungt, for grepet. Derfor begynte jeg pent, snilt og rolig med bare kroppsvekta. Pisslett, så jeg fortsatte, og fortsatte. 30 kilo var ikke noe problem. Grepet satt som støpt. Ingen mann skal bryte grepet mitt på NM! Det har forøvrig blitt mye styrketrening denne uka. Dette fordi jeg er uten tilgang på styrkerom fra søndag til torsdag. Da blir det uteløping i stedet.

Kveld.

Judo. Først 1,5 timer vanlig trening. For det meste teknikk, men også "kamp-teknisk". Merker at en del har vært på samling i helga. Har hatt fire forskjellige trenere denne uka og alle har vist en "Asjerbadsjansk" teknikk. Deretter var det 1,5 timer som kastedukke (hjelpetrener for nybegynnerne). Nå er jeg sliten. Skal "bare" løpe intervaller i morra og "bare" trene styrke på lørdag. På søndag blir det trolig enda roligere med enten en skitur eller en rolig løpetur. Det skal bli godt. Nå skal jeg sove.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #436 : 17. februar 2011, 23:40 »
God loggføring på deg Lundefuglen! Hvor lenge har du drevet med kampsport?.

*kakesmule*
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #437 : 18. februar 2011, 20:15 »
God loggføring på deg Lundefuglen! Hvor lenge har du drevet med kampsport?.

*kakesmule*

Takk for det. Har holdt på i ca. to og et halvt år nå. Har ikke noe særlig talent, så jeg prøver å kompensere med masse trening Wink

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #438 : 18. februar 2011, 20:20 »
Fredag 18/2-11:

Drittdag. Skulle egentlig løpe intervaller med 6 grader stigning og 13,9 kilometer i timen. Det gikk i dass. Det er fordi jeg fikk en smell under hælen på judotrening i går. En støtskade som oppsto da jeg landa feil. Jeg kom meg allikevel gjennom over to timer til med judo ganske greit. Så la jeg meg og da jeg våkna var det vondt bare å stå på beinet. Det gikk seg riktignok til da jeg fikk varma opp hælen. Allikevel var løping på full intensitet utelukket i dag, det ble med 4 roilge intervaller i stedet. Nå blir neste spenningsmoment om frontbøy/knebøy lar seg gjennomføre i morra.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #439 : 19. februar 2011, 13:29 »
LØrdag 19/2-11:

Styrke.

Frontbøy: 3*5, 105 kilo.
Knebøy: 5*60, 4*80, 3*90, 2*100, 1*110, 1*120, 4*80, 5*60.
Tåhev.
Nordic hamstrings.
Militærpress: 2*5, 64,5 kilo, 4*64,5 kilo, 5*50 kilo.
Facepulls.

Hælen stivna til på nytt i natt, men er allikevel mye bedre enn i går. Bøy gikk greits selv om det trolig ikke så helt habilt ut da jeg småhalta meg bort til vekta, småhalta meg ut av racken med 120 kilo og småhalta meg inn igjen etter løftet. Men jevnt trykk mot hælen gjorde ikke vondt engang, så selve løftinga gikk problemfritt. Det var faktisk MYE verre å styrkevende vekta fær militærpressen. 120 kilo i bøy gikk greit, bare 10 kilo under persen på 130. Er nok god for det nå også. Iallefall uten tung frontbøy først. Tror 64,5 kilo er pers på femmere i militærpress. Bra trening.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #440 : 20. februar 2011, 20:16 »
Søndag 20/2-11:

Rolig løpetur med lav intensitet. Mulig det ikke blir noe mer enn det i morra heller. Ute er det for kaldt til å presse seg noe særlig. Skal jo seff trene judo på kvelden uansett. Har meldt meg på NM nå. 17. mars går påmeldingsfristen ut. Regner med at trekninga blir foretatt og offentliggjort kort tid etter det.

I fjor var jeg i tvil om jeg skulle melde meg på. Gjorde det faktisk på kvelden fristen gikk ut. Da var jeg egentlig aldri klar. I år er det annerledes.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #441 : 21. februar 2011, 21:01 »
Mandag 21/2-11:

Morgen.

En time rolig løping.

Kveld.

Planlagt: Judo. Endte opp i ingenting. Er hjemme på Gjøvik i helga. Judoklubben på Gjøvik er nedlagt, men det skulle visstnok være noen fra Gjøvik judoklubb som trente på mandager. Sendte mail og fikk bekreftelse på at de fortsatt trente en gang i uka. Men det møtte ikke opp noen. For å være helt ærlig er jeg drittskuffa.

Jeg har vært kasserer i NTNUI judo og er på alle måter en oppegående person. Derfor har jeg lekt med tanken på å dra i gang judoklubben på Gjøvik hvis jeg flytter tilbake dit til sommeren. Kanskje bli leder og ta mye av det administrative arbeidet. Men jeg er ingen trener. Jeg hadde muligheten til å ta trener-1 kurs i høst, men tok den ikke. Så jeg har ikke engang et trener-1 kurs. Å gjøre alt fra scratch, med å drive klubben, trene opp masse unger for så å få de til å fortsette... Det kommer til å kreve MYE arbeid og det kommer til å ta kjempelang tid før det blir noe bra. Iallefall hvis jeg skal vente på å få noen å sparre med. Selv da er det ikke sikkert jeg får det til. Får jeg det til, er jeg blitt gammel og det er for seint for meg som konkurranseutøver. Det er jeg ikke villig til. Har sendt en ny mail for å høre om det er noen som er interesserte i å starte opp igjen. Hvis ikke ser det ut som min judokarriere er over til sommeren hvis jeg flytter tilbake til Gjøvik.

Så til det positive: Det var folk fra nystarta Kimura Gjøvik (de driver med bjj og mma) på trening før judoen (skulle) starte. Alle jeg prata med var veldig imøtekommende, både treneren og de som trente. Hadde hele tiden tenkt å trene med de i morra. Jeg ser virkelig fram til det nå. Judo er sporten min, men får jeg ikke trent det, er bjj en god nummer to. Blir det Gjøvik til sommeren og jeg ikke får noe mer respons fra judofolka, blir det garantert bjj på Kimura Gjøvik i stedet. Det er tross alt bedre å trene bjj enn å ikke trene judo. På onsdag skal jeg opp igjen til Trondheim og trene judo, det gleder jeg meg virkelig til.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #442 : 22. februar 2011, 22:17 »
Tirsdag 22/2-11:

Bjj (no-gi). Trente på Kimura Gjøvik i dag. Treneren var veldig bra. Folka var greie og jeg fant ut at no-gi er veldig uvant... Moro. Det skinner kanskje gjennom at jeg liker opplegget veldig godt. Flytter jeg tilbake til Gjøvik skal jeg definitivt begynne å trene der. Uavhengig av om det blir noe judo eller ikke. Det vil bare influere hvor mye jeg trener bjj. De har iallefall bjj tirsdag, onsdag og torsdag.

I morra er det opp igjen til Trondheim og judo. Det blir bra. Ser også fram til neste uke. Da er det treningssamling i helga og jeg får til sammen 19 timer judo på ei uke. Fordelt på 11 økter. Konge!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #443 : 23. februar 2011, 23:03 »
Onsdag 23/2-11:

Judo. For det meste teknikktrening. Men også litt slossing. Slo forøvrig hælen min på nytt. Faen. Heldigvis er den ikke i nærheten av så ille som etter forrige torsdag. Merker nesten ingenting nå.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #444 : 24. februar 2011, 23:41 »
Torsdag 24/2-11:

Morgen.

Styrke.

Styrkevendinger.
Markløft: 2*5, 180 kilo, 6*180 kilo.
Sittende roing.
Benk: 3*5, 95 kilo.
Dips: kroppsvekt + 30 kilo, 3*6.

Marken var tung, men ikke maks. Fra før har jeg en treer på 180, nå har jeg en sekser. Veide 83 kilo i dag tidlig, ikke mange som drar seksere på 180 kilo i mark på den kroppsvekta. Styrkevendingene ble noe amputert pga. vondt i hæla. Å stå å holde på tunge vekter går greit, men det smellet jeg får når jeg "hopper" i styrkevnedingene gjør fortsatt vondt. Ellers bra trykk i benk. Kjørte litt kort styrketrening i dag. Dette fordi tre timer judo er ganske tungt. Og 180 i mark er også ganske tungt. Men på tirsdag blir det 220. Jeg har iallefall trua!

Kveld.

Judo.

Først en og en halv time egentrening. Litt teknikk, litt kamp-teknikk, type grep-teknisk trening. Og litt slossing. Bra trening. Så hjelpetrener for nybegynnerne i en og en halv time. Heldigvis ikke veldig intensivt, for jeg merker at jeg tilsammen har trent litt over fire timer på en dag, inkludert en sekser på 180 i mark. Nå skal jeg (snart  Wink) sove.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #445 : 25. februar 2011, 21:22 »
Fredag 25/2-11:

Intervaller. 4*4 minutter. 6 grader stigning. 13,5 kilometer i timen.

Drag1: Sluttpuls 175.
Drag2: Sluttpuls 179.
Drag3: Sluttpuls 180.
Drag4: Sluttpuls 182.

Har fortsatt litt vondt i hæla. Er dessuten litt sliten etter gårsdagens treningsmaraton. Løp derfor relativt sakte. Men beina var tunge, så det var faen meg tungt nok uansett. Allikevel har jeg nok mer å gå på. Planen er å øke 0,1 kilometer i timen for hver gang framover og se hvor lenge det går.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #446 : 26. februar 2011, 14:03 »
Lørdag 26/2-11:

Styrke.

Frontbøy: 3*5, 107,5 kilo.
Knebøy: 5*60, 4*80, 3*90, 2*100, 2*110, 1*120, 1*130, 3*90, 5*70.
Overhead-squats (forsøkte iallefall, lyktes ikke).
Nordic hamstrings.
Militærpress: 5*65 kilo, 4*65 kilo, 5*60 kilo.
Facepulls.
Litt mage/kjerne styr.

Ikke maks trykk i dag. Allikevel perser jeg på femmere i frontbøy, selv om det var blytungt. 130 er forøvrig tangering av persen i knebøy. Den var seig, men uten tung frontbøy først tror jeg at det er noen kilo til inne. Jeg vil understreke at jeg går godt under styrkeløfterdybde og kjører helt utstyrsfritt, akkurat som jeg gjør i mark. Ikke engang belte, men har vektløftersko i bøyen. Det er alt. Militærpressen satt ikke helt. 65 kilo er forsåvidt pers på femmere, men jeg hadde ikke en sjanse på tre serier.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #447 : 27. februar 2011, 13:43 »
Søndag 27/2-11:

Intervaller. 5*4 minutter.

Drag1: Sluttpuls 178.
Drag2: Sluttpuls 181.
Drag3: Sluttpuls 182.
Drag4: Sluttpuls 184.
Drag5: Sluttpuls-glemte å sjekke.

De fire første dragene var med 6 grader stigning og 13,6 kilometer i timen. Den siste  var flat, barføtt og på 15 kilometer i timen. Glemte faktisk å sjekke pulsen etter den, men den var nok betraktelig lavere enn på de 4 første. Merker mindre til hælen, og selv om pulsklokka sier noe annet, føltes det lettere enn 13,5 kilometer i timen gjorde på fredag.

Nå er det klart for den store judouka. Judo mandag, tirsdag og onsdag. Dobbeløkt på torsdag, først skal jeg trene selv, så være hjelpetrener. Judo på nytt på fredag. Tre judotreninger på lørdag, før uka avsluttes med to judotreninger på søndag. Tilsammen 19 timer judo på ei uke. Kunne jeg ha trent slik hver uke i et år, kunne jeg kanskje tatt NM-gull. Sånn innimellom har jeg planer om å dra 220 i mark på tirsdag og løpe intervaller på torsdag. Det blir mye fysisk aktivitet selv om all judoen garantert ikke blir så fryktelig intensiv, jeg er litt spent på hvordan kroppen takler det, men jeg gleder meg uansett!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #448 : 28. februar 2011, 21:43 »
Mandag 28/2-11.

Judo. Kamptrening. Fikk til noen småfineting. men fikk faen meg en ny smell i hæla. Gikk helt greit å fortsette treninga, men når jeg er litt småredd for å falle bllir jeg for defensiv. Tenker mer på å ikke bli kasta enn å kaste. Det er ikke sånt jeg lærer av. Det positive er at hæla ikke er verre nå enn før trening. De smellene jeg får gjør vondt i noen minutter, men forverrer ikke situasjonen.

Skal prøve på 220 i mark i morra. Iallefall hvis det føles riktig på oppvarminga. Det skal bli moro.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2011 (mål s.27)
« #449 : 01. mars 2011, 09:55 »
Tirsdag 1/3-11:

De av dere  som leser loggen min fast veit at jeg pleier å føre en dag i en post, selv om jeg har to økter den dagen. Ikke i dag, her er grunnen:

Morgen.

Styrke.

Litt styrkevendinger som oppvarming.
Markløft: 2*160 kilo, 1*180 kilo, 1*200 kilo, 1*210 kilo, 1*220 kilo!
Gi-pullups: Kroppsvekt + 40 kilo, 2*3.
Benk: 5*87,5 kilo, 1*100 kilo, 1*110 kilo, 1*115 kilo.

Det var det for i dag. 200 i mark var luft. 210 gikk greit, allerede her var det snakk om pers med 5 kilo. Så var det klart for 220 kilo. Dette var relativt tungt, men jeg sto aldri i fare for å misse. Med kalk og vektløftergrep sitter grepet som støpt. Alt jeg ellers brukte av utstyr var styrkeløfterbeltet mitt. Det er ikke mange menn i Norge som tar 220 i raw-mark. Enda færre gjør det med en kroppsvekt på 83 kilo. Og hvis det er noen som drar 220 i mark og samtidig er i stand til å løpe 10000 meter på 37.53 eller raskere, er det bare å melde seg! For en selvtillittsboost dette er. Jeg er overbevist om at 10. april på NM på Levanger, der kommer jeg til å være den stekeste i -81. Det er en betryggende tanke.

Grepet er også sterkt, ca. 125 kilo i gi-pullups er tungt for grepet, men mitt holdt. PÅ tre reps, faktisk var det tyngre for ryggen enn for grepet. Ingen skal bryte grepet mitt, ingen. Hadde egentlig tenkt å kjøre lett benk med 3*5 på 87,5, så ombestemte jeg meg, og prøvde litt maksing her også. Endte på 115 med stopp, kanskje 5 kilo til inne, men jeg droppa å prøve. Da er jeg tilsammen oppe i 465 sammenlangt, raw. Fordelt på 220 i mark, 115 i benk og 130 i bøy Embarrassed. Får jeg skikk på knebøyen min, er 500 definitivt innen rekkevidde. Ikke verst av en mann på 83 kilo som er 1,83 høy og bare trener styrke 2-4 ganger i uka og sper på med 4 judotrennger og 2-4 kondisøkter. Fantastisk trening for å styrke selvtillitten i dag! I kveld er det judo, og nå, en time etter treninga, føler jeg meg helt uberørt Grin

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!