Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 634182 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #570 : 13. juni 2011, 16:28 »
Mandag 13/6-11:

Oppkjøringa til maraton fortsetter. I dag sto intervaller på programmet. Løp 10*1000 meter på bane. Løp 1000 meter, som pause gikk jeg 200 meter slik at jeg starta på samme sted hver gang. Tida variert fra 3.57 til 3.47 på hver 1000 meter. Greide lett å lande på forfot hele tiden. Planen var rundt 4 minutter, så jeg burde nok ha ligget 7-8 sekunder høyere i snitt. Men det er rart med det. Når jeg på forhånd har bestemt meg for rundt 4 minutter, blir det automatisk til under 4 minutter med en gang jeg begynner å løpe.

Uansett, beina var mye lettere enn jeg hadde trodd de skulle være. Løp tross alt omtrent så langt som jeg noensinne har gjort før så seint som i går. Legga var litt stive, men det gikk seg til ganske fort. Positivt overraska. Hvordan leggene er i morra er jeg imidlertid spent på. Nå blir det to dager totalt uten løping. Det skal bli godt, har nemlig et par solide vannblemmer på hver stortå. Generell restitusjon trengs nok også. Skal seff trene da.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #571 : 14. juni 2011, 21:34 »
Tirsdag 14/6-11:

Judo. Sannsynligvis min siste judotrening i Trondheim. Iallefall i denne omgang. Kasta masse, også en del på tjukkas. Bra trening.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #572 : 15. juni 2011, 13:46 »
Onsdag 15/6-11:

Styrke.

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 145 kilo.
Frontbøy: 3*5, 85 kilo.
Benkpress: 3'5, 75 kilo.

Er nylig ferdig som student. Det blir avslutningsfest i ettermiddag/kveld/natt. Tok derfor bare en lett og fin koseøkt med snille vekter. Spesielt fornøyd med hvordan frontbøyen føltes.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #573 : 16. juni 2011, 16:27 »
Torsdag 16/6-11:

Det ble seint i går. Men jeg var flink og drakk ikke så mye. Derfor burde det egentlig ikke være noe problem å trene i dag. Problemet var bare at jeg la meg rundt 06.30 og våkna ca. 09.00... Det ble med en svært rolig løpetur på omtrent tre kvarter. Det var forsåvidt omtrent det som var planlagt også.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #574 : 17. juni 2011, 16:08 »
Fredag 17/6-11:

LØp en ny langtur. På 2 timer og 6 minutter. Skulle egentlig løpe lenger enn sist (2 timer og 11 minutter) og det gjorde jeg da også, det bare gikk raskere Smiley Snittpuls 154, bare 1 slag høyere enn sist. Dette ser bra ut. Planlegger en tur på to og en halv time på søndag.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #575 : 19. juni 2011, 21:24 »
Søndag 19/6-11:

LØp en tur på en og en halv time. En time kortere enn planlagt. Legga var tunge og den venstre akillesen murra litt. Kutta derfor ned. Ikke fornøyd med dette her. 3.12 var et hardt mål i utgangspunktet. Får jeg ikke trent ordentlig, blir det definitivt verre. Satser på at det bare var dagsformen.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #576 : 21. juni 2011, 16:16 »
Mandag 21/6-11:

Lop en tur for å løsne litt opp i beina etter søndagens tur. Skjønner ikke hva som skjedde egentlig, ikke løp jeg spesielt langt, ikke spesielt fort, allikevel var legga helt raserte. Satser på litt kampsport onsdag og torsdag før jeg prøver meg på en langtur på fredag. Skulle egentlig løpt 10-12 1000 metere i dag, men det var uaktuelt.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #577 : 22. juni 2011, 21:58 »
Onsdag 22/6-11:

Det ble ikke bjj-trening i dag gitt. Trolig blir det ikke det i sommer heller. Iallefall ikke fast og organisert, hallen stenger nemlig klokka fire fram til 15. august. Jævla dritt. Heldigvis skal jeg snart på samling Smiley Håper på en rein judotrening, en sw-trening og to bjj-treninger i uka fra høsten av. Det kan bli bra.


Løp bittelitt i stedet i dag. Beina føles mye bedre. Med hvile (styrketrening) i morra, blir det nok gode greier igjen på fredagen da jeg skal løpe langt igjen.


Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #578 : 23. juni 2011, 19:31 »
Torsdag 23/6-11:

Styrke.

Blir ikke senter der jeg får trent ordentlig bøy, mark, vendinger eller benk i sommer. Åpner nytt senter 1. september og jeg avventer situasjonen fram til da. Satser på OK vedlikeholdstrening i sommer. Foruten løpinga da. Litt usikker på om jeg skal føre opp kilo og øvelser...

Markløft: 3*8, 90 kilo. Selvsagt luft.
Litt annen ryggtrening.
Litt bryst.
Litt mage.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #579 : 24. juni 2011, 18:23 »
Fredag 24/6-11:

Løp en tur på 2 timer og 14 minutter i dag. Gule sider sier turen var 24 kilometer lang. Skal jeg greie 3.12 på maraton, måtte jeg ha kommet 6 kilometer lenger på den tiden. Nå skal det sies at jeg kunne ha løpt fortere og at løypa var kupert. Har ikke gitt helt opp enda. Det positive var at omsider føltes det som om det var beina mine som løp igjen i dag. En helt annen følelse enn på søndag. Nå blir det hviledag i morra og gjøviks sterkeste mann på søndag. Øvelsene i amatørklassa er:

Tireflip: 6 flip med et dekk på 270kg. På tid
Log press: 60kg løftes fra knærne og opp over hodet. Flest ganger på 1min
Farmers walk:25m rett frem, vendig rundt kjegle og 25m tilbake. 75kg i hver hånd. På tid
Hand over hand rope pull: 120kg trekkes i 25m. På tid.
Prowler: 130kg dyttes 40m. På tid.

Jeg har ikke prøvd noen av de, dette kan bli interessant... Om det går elendig, får jeg trøste meg med mine 220 kilo i mark.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #580 : 26. juni 2011, 15:49 »
Søndag 26/6-11:

Gjøviks sterkeste mann. Jeg stiller i amatørklassa. 7 deltagere. Begynner ganske dårlig med at jeg ikke klarer å flippe dekket på 270 kilo da jeg prøver før konkurransen. Prøver et par ganger til, finner en teknikk som funker for meg, plutselig er det kjempelett.

Begynner med tire flip. 6 stykker, dekket veier 270 kilo. Jeg greier det på 22 sekunder og blir nummer to. Fornøyd.

http://www.youtube.com/watch?v=VvC5wPbLVnM#noexternalembed

Deretter er det log-press, 60 kilo. Jeg er ikke veldig optimistisk. Tror jeg fikk med beina ganske bra, jeg løfter nemlig stokken 18 ganger over huet på 60 sekunder. Har et par til inne, men dropper de siden jeg har full kontroll på seieren. Nummer 2 har 14. Igjen fornøyd, men mer overraska! Leder plutselig.

http://www.youtube.com/watch?v=zEVxzbbJpaw#noexternalembed

Nå er det klart for farmers walk. 75 kilo i hver hånd. Jeg roter deet helt til i svingen og taper mye tid. Veldig synd siden det var kjempelett å holde og kjempelett å gå. Hadde jeg bare prøvd det et par ganger først... Ble nummer fire og mista ledelsen.

http://www.youtube.com/watch?v=ljSgLI3ffno#noexternalembed

Neste er hand over hand rope pull. Det gikk bra. Jeg vant og er i delt ledelse før siste øvelsen.

http://www.youtube.com/watch?v=1_KUvYBVB4o#noexternalembed

Siste øvelsen er prowler. Jeg begynner veldig bra, men stivner. Blir nummer tre, han jeg lå i delt ledelse med blir nummer to. Slår meg med et sekund. Litt kjipt. Hadde jeg trent mye for dette her, ville det vært helt forjævlig, men jeg har overhodet ikke gjort det. Totalt blir jeg nummer to og er egentlig fornøyd med det.

http://www.youtube.com/watch?v=1ieOBgyq88E#noexternalembed

Nivået var ikke veldig høyt, vektene var ikke veldig tunge. Han som slo meg var vesentlig tyngre enn meg. Dessuten var det DEILIG å konkurrere igjen, selv om det bare var for moro skyld. Herregud som jeg elsker å konkurrere. Og jeg har kjent litt på hva strongman innebærer. Viktigst av alt slo jeg de to fotballgutta som var med Wink Så jeg klager ikke. 

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #581 : 27. juni 2011, 19:08 »
Mandag 27/6-11:

Styrke.

Overraskende lite støl etter gårsdagen. Men litt øm i korsryggen og støl i underarma. Skal dessuten bare trene styrke en gang denne uka. Kjørte gjennom hele kroppen. Ikke veldig tungt.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #582 : 27. juni 2011, 19:28 »
Legger igjen ett spor her. Lykke til med maraton Smiley
Smiley

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #583 : 28. juni 2011, 22:38 »
Legger igjen ett spor her. Lykke til med maraton Smiley

Takk for det. Men akkurat nå ser det stygt ut. Fullføre fikser jeg nok ganske greit, men 3.12 derimot...

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-maraton 23. juli, mål: Under 3.12
« #584 : 28. juni 2011, 22:47 »
Tirsdag 28/6-11:

Løp en tur på ca. en time i dag. Hadde tenkt å løpe lenger, men det sliter på meg å løpe så langt på asfalt (med lette sko uten særlig demping) som jeg holder på med om dagen. I dag (og forrige gang jeg løp) merka jeg noe dritt i kneet. Å holde det ut går lett, kunne ha løpt mye lenger i dag hvis jeg måtte, men veit ikke hvor smart det er. Både med tanke på løpet om tre og en halv uke og på lenger sikt. Maratonet er tidsfordriv i sommerferien som er litt for lang for min smak. Ikke noe å risikere skader for. Selvsagt har jeg også lyst til å løpe maraton en eller annen gang i løpet av livet mitt.

Løpe skal jeg definitivt gjøre, den 23. juli i år. I tillegg har jeg lyst til å løpe under 3.12. Akkurat det ser mørkt ut siden jeg overhodet ikke får løpt så mye som jeg egentlig vil og tror jeg trenger for å greie det. Skal prøve en kort og intensiv tur i morra. Type en halvtime der jeg virkelig gir på. Får se hvordan det går.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!