Skrevet av Emne: Lundefuglen trener, 250 i markløft s. 198  (Lest 634348 ganger)

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #705 : 11. november 2011, 18:56 »
Fredag 11/11-11:

Siden dette er min eneste sjanse til å skrive 11/11-11, loggfører jeg dagens "trening". Gikk til og fra t-banestasjonen. Både på morgenen og ettermiddagen. Pluss tur-retur butikken. Kanskje 45 minutters effektiv gange tilsammen. Mer enn mange folk ville kalt trening iallefall.

Er litt sulten nå, men vekta ligger på 81,3, så det blir nok litt mat før innveiinga klokka 08.30 i morra. Har, for første gang siden forrige stevne, fått vondt i den venstre stortåa. Garantert psykisk, jeg kommer til å tape den i morra for det. Også har jeg begynt å fryse litt. Visst faen er det stevne i morra!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Cueball

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 354
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 354

  • Sir, you are making a scene
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #706 : 11. november 2011, 19:43 »
Lykke til!

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #707 : 12. november 2011, 16:11 »
Lykke til!

Takk for det, sånn som det går om dagen, trengs det...

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #708 : 12. november 2011, 17:47 »
Lørdag 12/11-12:

Ippon-cup.

Veide inn på 80,1. Pressa litt mer enn nødvendig siden jeg snart skal gå -79. Det kommer til å gå uten alt for mye stress. 5 stykker i pulja. Alle møter alle. På forhånd hadde jeg gitt meg selv to arbeidsoppgaver, en stående og en på bakken. Jeg greide en av de.

Begynner mot en svartbelte som har noen NM-gull. I -73. Sølv i år. Veit ikke, men tror ikke han trener så veldig mye om dagen. Jeg er garantert mye sterkere. Han er mye mer rutinert. Han lurte meg trill rundt og vant på omtrent 10 sekunder. Feide meg. Meningsløst å snakke om arbeidsoppgaver siden kampen ble så kort. En ting er sikkert. akkurat det der gjør han aldri igjen.

Andre kamp er mot en med oransj belte. Jeg gjør ikke det jeg skal gjøre stående. Mislykkes der, ligger faktisk under etter et kast. På bakken, gjør jeg derimot det jeg skal. Er nære på å ta han hver gang vi havner på bakken. Vinner på et armbend rimelig raskt. Forresten han som vant stevnet jeg var på i Sandefjord. I dag var det bedre folk med og han falt gjennom i forhold til der. Slo han i Sandefjord også, hadde jeg slått han på ippon, som i dag, ville jeg ha vunnet det stevnet. Litt bittert å tenke på.

Tredje kampen var mot den regjerende norgesmesteren i u20. Kopi av forrige kamp i forhold til arbeidsoppgaver. Gjør ikke det jeg skal stående. På bakken gjør jeg som jeg skal og er sjefen. Punktum. Svært nære på å ta han ved minst to anledninger. Stående derimot. Hadde jeg gjort som jeg skulle, er jeg usikker på om jeg hadde tatt han, stående. Der er han nemlig bedre enn meg. Derimot hadde jeg fått flere sjanser på bakken og kanskje tatt han der. Nå kasta han meg etter omtrent et par minutter. For å si det rett ut. Jeg er skuffa over at en norgesmester kan være så dårlig på bakken. Han passa overhodet ikke på armene sine. Eller halsen. Føltes iallefall ikke sånn ut etter å ha gått med bjj-folk. Senior norgesmesteren er i det minste bedre, mye bedre. Veit han har trent litt bjj, og tror med fordel flere judo-folk kunne gjort det. Greit for meg at de ikke gjør det.

Siste og fjerde kamp er rein bronsefinale siden begge har tapt to og vunnet en. Ny svartbelte, han tok bronse på NM og jeg har trent en del med han i sommer og tidlig i høst. Samme leksa opp igjen. Gjør ikke som jeg skal stående. I det minste blir jeg ikke kasta like lett som i de to forrige kampene jeg taper. Blir kasta på yoko, laveste poengscore med et minutt igjen og greier ikke å få inn noe selv. Følte jeg i det minste var inne på et kast da jeg satsa alt jeg hadde mot slutten. Som nevnt gjorde jeg ikke som jeg skulle stående. På bakken gikk jeg bra. Stakk ut av matta når jeg var i en posisjon jeg ikke likte. Feigt? Kanskje. Smart? Ja. Han har nemlig trent mer bjj enn meg og har blått belte i bjj. Allikevel følte jeg meg aldri trua på bakken. Fordi jeg bare ville være der når jeg var i en situasjon jeg likte, da angrep jeg. Var inne på noe et par ganger, iallefall kunne det ha gått på noen dårligere. Helt ærlig tror jeg han følte seg like lite trua som meg på bakken. Forresten tredje gangen han slår meg  Med like liten margin som vanlig. Surt. Får ta det igjen hvis vi møtes på NM.

Alt i alt blir jeg nummer fire av fem. De som slår meg er ingen hvem som helst. Som nevnt tok alle tre medalje på NM i år. Riktignok i u20 og -73 for to av de. Selv om nivået i Norge er lavt, har de prestert på det nivået og den arenaen jeg ønsker å prestere.

På bakken var det bra i dag. Der gjorde jeg det bra. Fullførte arbeidsoppgaven min og følte meg ikke trua en eneste gang. Tok en på bakken og pressa en annen kraftig. Stående gjorde jeg ikke som jeg skulle. Endte med å tape alle tre kampene jeg tapte stående. Ikke bra, ikke bra i det hele tatt. Hadde jeg gjort som jeg skulle stående, er jeg hellig overbevist om at jeg ville ha vunnet i det minste en av de kampene jeg tapte, sannsynligvis fått medalje og kunne ha sagt meg fornøyd. Hvis villdyret i meg i tillegg hadde våkna, da kunne det ha gått virkelig bra. Har ikke kjent på det engang siden jeg var i Sandefjord 1. oktober. Da satt jeg på en stol, rett ved mattekanten, hørte på warriors of the world, kunne ikke vente på å gå neste kamp, kroppen verka etter å kjempe og jeg følte meg regelrett uovervinnelig. Når kampen starta, traff jeg, jeg tok i alt jeg hadde, holdt ikke igjen på noenting, jeg tar 220 kilo i markløft, jeg er råsterk, da traff jeg og han svima av. Som jeg traff. For en fantastisk følelse å bare vite at han kommer til å lande på ryggen og det finnes ikke den ting i verden han kan gjøre for å stoppe det.

Så gikk det opp for meg at han hadde svima av, og jeg ble skremt. At jeg akkurat hadde truffet som jeg har gått og drømt om siden jeg gikk min første konkurranse ble plutselig uviktig. Jeg brydde meg bare om at det gikk bra med han. Har i etterkant "skrytt" av å kaste en så han svima av. Sannheten er at jeg egentlig synes det er ganske guffent. Etter at det skjedde, mista jeg tenninga før de to siste kampene. Det er ikke sikkert jeg gjort det bedre i de to kampene hvis jeg hadde beholdt den, kanskje hadde jeg gjort noe dumt og tapt.

For første gang har jeg gått to stevner på rad der jeg "bare" har hatt vanlig tenning. Kommer jeg i rett stemning, der jeg føler meg uovervinnelig og samtidig klarer å fokusere på de to latterlig enkle, men samtidig fryktelig vanskelige oppgavene, da er det bare en i Norge i -81 jeg frykter. For all del, det er flere, kanskje til og med mange flere som kan slå meg selv om alt klaffer. Trolig flere som sannsynligvis vil slå meg også. Men det er bare en jeg føler det må skje noe helt ekstraordinært for at jeg skal slå han. Det er det jeg føler, nå, ved å tenke på det. Kommer jeg i rett stemning, da kommer jeg, i det minste i hodet mitt, inntil det motsatte er bevist, til å ha en sjanse mot hvem som helst.

Bjj-stevne om to uker. Ny målsetning for meg. Tidligere var målet at fotsålene mine ikke skulle forlate matta en eneste gang uten at det var mitt valg og jeg bestemte hvordan. Det er fortsatt et mål. Mål nummer to: Jeg skal finne tilbake til jævelen i meg. Han som er vrang, han som er sterk, han som er god, han som ikke blir sliten, han som er fryktløs, han som er uovervinnelig. Villdyret. Så levende jeg føler meg når han våkner. Jeg vil nesten gå så langt som å si at jeg trener for å vekke han. Om 15 dager, med gutta fra Kimura Gjøvik, kanskje han våkner, villdyret... Skjer det, så er det tross alt bare et bjj-stevne, ikke NM og jeg bryr meg ikke om resultatet.

Om jeg var uvanlig lite ponpøs før stevnet, tok jeg det igjen til gangs nå!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #709 : 13. november 2011, 16:25 »
Søndag 13/11-11:

Morgen.

Styrke.

Styrkevendinger.
Markløft: 3*5, 170 kilo.
frontbøy: 3*5, 90 kilo.
Benkpress: 3*5, 80 kilo.

Kjøpte kokosboller og trøstespiste i går. Hadde to igjen i dag tidlig da jeg innså at det bare er kjerringer, i middelmådige amerikanske tv-serier, som trøstespiser. Menn spiser for å feire, og da er det kjøtt som gjelder. Kunne formelig føle østrogenet ta over kroppen. Heiv de to siste i søpla og spiste hasselnøtter i stedet. For å få testosteronnivåeet opp på akseptable nivåer, måtte jeg trene styrke, tung styrke. Dro på ordentlig i markløft for første gang på lenge. Det var tungt, uvant og ekkelt. Er det en ting jeg virkelig vil bli god i, er det judo. Er det en ting jeg har talent til, er det markløft. Kroppen begynte å huske hva den skulle gjøre og det ble lettere for hver serie. Den siste fløy opp, til tross for en sliten kropp med noen vondter etter i går. Lurer på om det blir 180 neste søndag!

Så en middelaldrende mann som løfta markløft med en så stor krumning i den nedre del av ryggen at jeg neste sa fra. Heldigvis hadde han bare på 60 kilo, satser på at det går bra i fortsettelsen også... Litt dårlig samvittighet for at jeg ikke sa noe, har jeg.

Formiddag.

Intervaller. 5*4 minutter. 14 kilometer i timen, 4 grader stigning.

Drag 1: Sluttpuls 175.
Drag 2: Sluttpuls 181.
Drag 3: Sluttpuls 183.
Drag 4: Sluttpuls 184. (20 kilometer i timen det siste halve minuttet)   
Drag 5: Sluttpuls 153. (Barføtt, flatt, 10 kilometer i timen.)

Så litt bakover i loggen. de raskeste jeg fant var 4*4 minutter med 6 grader stigning og 14,6 kilometer i timen. Møller er ikke like osv, kan til tross for dette rimelig sikkert si at jeg ikke er der helt enda. Det er heller ikke å forvente på den første intervalløkta på mølle jeg tar i på veldig lang tid. Tror 6 grader stigning og 15 kilometer i timen kan la seg gjøre. Har sett meg ut 3 10000 metere. Sentrumsløpet i Oslo 26. april, Tordenskioldløpet 8. mai i Trondheim og 10 kilometeren på Hornhindalsvatnet maraton 28. juli. Trodenskioldløpet er selvsagt på en tirsdag, så det passer dårlig. Det kan se ut til at det blir sentrumsløpet, som trening. Så Hornhindal, da har jeg litt tid til å finpusse løpinga etter at kampsportsesongen er over. Vi får se. Kommer til å løpe mer intervaller nå som kneet er bra for å få opp kondisen. Tar løpinga litt som jeg føler for etter det siste stevnet i vår. Jeg har sagt det før og sier det igjen. Jeg har lyst til å dra tilbake til Hornhindalsvatnet og "run them off their feet."

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #710 : 14. november 2011, 22:12 »
Mandag 14/11-11:

Judo.

Fikk da sloss en del. Tok det litt rolig stående pga. litt vondt i skuldra. det er nok ikke noe alvorlig. Det blir trolig ikke noe trening i morra (ikke pga. skuldra). Da får den hvilt seg en dag, det tror jeg holder i massevis.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #711 : 16. november 2011, 00:27 »
Tirsdag 15/11-11:

Judo.

Rakk å trene litt i dag allikevel. Kamptrening. Det er jo bra. Teknikk i morra. Fikk til og med litt "bonus" på jobb da damene dro meg med på fem minutters trim midt på dagen. Treningseffekt: Høyst usikker. Det ble seint i kveld, gruer meg allerede til å stå opp 06.15...

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Brock Landers

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #712 : 16. november 2011, 03:30 »
Kudos for bra logg Smiley
Ikke alt for mange kampsportutøvere her inne som logger hva de gjør(er ny her-mulig jeg tar feil).
Uansett; stå på, ser ut som du gjør en bra jobb! Imponerende trøkk i marken din.
Selv prøver jeg å kombinere boksing og styrke så skal holde et øye med loggen din og muligens stjele litt Wink

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #713 : 16. november 2011, 20:40 »
Kudos for bra logg Smiley
Ikke alt for mange kampsportutøvere her inne som logger hva de gjør(er ny her-mulig jeg tar feil).
Uansett; stå på, ser ut som du gjør en bra jobb! Imponerende trøkk i marken din.
Selv prøver jeg å kombinere boksing og styrke så skal holde et øye med loggen din og muligens stjele litt Wink

Takk for det. som jeg nevner rett som det er i loggen, markløft faller lett for meg. Det er iallefall et par kampsportutøvere til som fører logg her, mulig det er flere også. Har ikke tid til å lese så mye lenger.

Sånn ellers veit jeg ikke om styrkeopplegget mitt egentlig er optimalt. Baserer meg egentlig bare på tre prinsipper. Baseøvelser, få repetisjoner og tung belastning, uten at jeg skal gå god for at det nødvendigvis er det beste.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #714 : 16. november 2011, 20:41 »
Onsdag 16/11-11:

judo.

Rolig teknikktrening. Bra trening.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #715 : 17. november 2011, 22:18 »
Torsdag 17/11-11:

Bjj. Er på Gjøvik denne helga. Derfor ble det bjj og ikke judo i dag. Hos Kimura Gjøvik. Gikk to treningskamper, mot to hvitbelter. Starta stående. Vant den ene, på en Kimura. Tapte den andre på poeng. Litt vanskelig å si hvordan jeg ligger ann i forhold til stevnet til neste helg på grunnlag av det. Tror ikke de var av de beste hvitbeltene, til gjengjeld tror jeg de var et par hakk mer gira enn meg, iallefall var jeg mange hakk mindre gira enn jeg har planer om å være på stevnet. Har en mistanke om at nivået i hvitbelteklassa er svært varierende.

Når jeg sparra etter det, ble jeg submitta, igjen og igjen og igjen. Men bare av blåbeltene. Han ene tok sølv i Scandinavian open og er en jævel på armbar. Submitta et par hvitbelter da. Kan trygt si at jeg har mye å lære og at bjj-folk jevnt over er mye bedre på bakken enn judo-folk. Stående derimot...

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #716 : 20. november 2011, 18:40 »
Søndag 20/11-11:

Tøyde i ltt under en time. Har følt meg litt slapp siden onsdag. Ble litt småforkjøla på fredag og lørdag. Hadde håpet å få trent kampsport på fredag, løpt i går og styrke i dag. Sånn ble det ikke.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #717 : 21. november 2011, 22:33 »
Mandag 21/11-11:

Judo. Litt teknikk og en del sparring. Formen er god, ikke teknikkene.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #718 : 22. november 2011, 22:42 »
Tirsdag 22/11-11:

Judo. Kamptrening. Whoa. I dag gikk jeg bare mot svartbelter. De var bedre nn meg gitt. Ble dyktig sliten. Det som ikke dreper meg, gjør meg tøffere Wink

Det blir lag-NM allikevel. Sjekka ut Sundsvall-cup og det så ut som dårlige greier. Iallefall for seniorer. Ikke noe å dra til Sundsvall for. Derfor er jeg svært fornøyd med at jeg blir leiesoldat for NJJK. Ikke NTNUI, det synes jeg er veldig synd. Men jeg får gå -81 og møte de beste i Norge. Noen av de er bedre enn alle jeg har møtt tidligere i høst. Gode greier!

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Utlogget Lundefuglen

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 4 783
  • Honnør: 62
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 783

  • Taper aldri på trening.
Sv: Lundefuglen-trener mot NM i judo 2012, mål s.41
« #719 : 23. november 2011, 23:15 »
Onsdag 23/11-11:

Judo. Rolig teknikktrening. Har vært og hilst på laget mitt og fått litt info om de andre laga. Dette kan bli tøft... Ser ut til at -81, som vanlig, blir den tøffeste klassa. 7 påmeldte lag i senior herrer. Jeg har en  formening om hvem som stiller for 5 av de. Har jeg rett, blir nivået høyere enn på NM inviduelt. Alle de aller beste er nemlig med. Med 7 lag, blir det da nødvendigvis færre mindre gode. Jeg gleder meg.

Judo.

"Ich kann nicht mehr."
Toni Kurz

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!